Mitä viimeaikaisia (2016-) kokemuksia Alicantesta

peterduke

Olen lädössä vaimoni kanssa tulevana kesänä omatoimiselle kaupunkilomalle Alicanteen. Vuokrattiin huoneisto 2 km:n päässä keskustasta pohjoiseen. Emme ole koskaan aiemmin käyneet Espanjan mantereella. Onko kellään viime kesän ajalta kokemuksia Alicantesta kuten hintataso, ruoka ja juoma, pubit ja ravintolat, parhaat ja edulliset ostospaikat, nähtävyydet jne. Yökerhot ja discot kierretään kaukaa. Minkälaista on liikkuminen kaupungissa ja lähiympäristössä; yleiset kulkuneuvot ja taxit.

2

471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omatoimimatkaaja

Päivämatkoilla ja läpikulkumatkoilla olen ollut Alicantessa. Viimeksi 5-6/2016. En ole asunut kaupungissa lainkaan. Lentokentältä on hyvin helppo saapua kaupunkiin ja matka maksaa muistaakseni alle 2 € lentokenttäbussilla. Taxillahan pääsee myös mutta sen hinnasta en tiedä. Taxi Torreviejaan (jossa yleensä asun loman ajan) maksaa noin 50 € ja matkaa sinne on 40 km. Hinnat kahviloissa ja ravintoloissa ovat mielestäni 1/3 Suomen hinnoista. Lasi viiniä 2 €, lasi olutta 1 - 2 €, kahvi samoin, ruokaa saa sekä kaupasta että ravintoloista edullisesti, kotimaahamme verrattuna. Me (2 aikuista) söimme ravintolassa illallisen viineineen noin 40 € yhteensä. Ravintola ei ollut ihan halvemmasta päästä koska oli rannalla ja "merimaisema" varmaan nosti vähän hintaa. - Mutta edullista on, hämmästytte varsinkin kaupoissa.
      Kuten jo aikaisemmin tekstissäni mainitsin, asumme Torreviejassa ja siellä on tosi edullista, edullisempaa kuin Alicantessa, joka on seudun pääkaupunki. - Mutta tutustumisen arvoinen kaupunki, jossa on oma historiansa. Lähellä on paljon pieniä "paikkakuntia" joihin kannattaa tutustua. - Hyvät bussiyhteydet mielestäni niin pohjoiseen kuin eteläänkin. Toivottavasti tulette viihtymään. Linkistä saatte infoa.
      https://www.alicante.com/

• koivupalmu

Tervetuloa Costa Blancalle! Blogistani löytyy erilaista juttua ja tietoja seudulta. www.koivupalmu.blogspot.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7372
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2314
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37