Postikortit matkalla? Toivottavasti

tsetsekärpänen

Kirjoitin kortteja, joihin liimasin postimerkit ja jätin ne respaan. Ne ovat pian olleet matkalla kuukauden, joten harmittaa vietävästi, kun eivät ole ainakaan vielä tulleet perille. Brasiliasta lähettämäni kortitkaan eivät ikinä tulleet Suomeen. Siellä respassa tosin maksoin merkit tiskille, jotka he luvasivat hoitaa kortteihin, mutta epäilen, että kortit menivät suoraan roskiin ja rahat työntekijän taskuun. Voi kökkö.

13

1353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsetsekärpänen

Onko muiden postikorteille käynyt samoin. Mikä pisin aika, kun ja jos ne tulevat perille?

• Canunisbest

Kaksi vuotta sitten itse ostettiin kortti ja merkki siihen eikä se ole vielä kuulemma perille tullut. Respaan jätettiin. Satuttiin huomaamaan Cancunin hotelli alueella sellainenkin postilaatikko jossa ei ollut takaseinää ollenkaan ja maassa kortteja lähtemässä ympäri maailmaa. Kannattaa katsoa minne laittaa. Kahden viikon päästä mennään taas testaamaan.

• jygtddg

Toissa vuonna korteilta kesti tulla Suomeen noin 2 kuukautta. Viime vuonna lähetetyt eivät ole saapuneet vuodessakaan.

Molemmilla kerroilla ostettu kortit ja postimerkit kaupasta, liimattu merkit itse kortteihin ja jätetty respaan.

• hulahulavanne

Joten toivossa on vielä hyvä elää, jos kestää parikin kuukautta. Kiitos tiedosta.

• hidas-hitaampi-posti

Toimii samalla tapaa toiseenkin suuntaan, eli Suomesta USAhan.
      Sisko lahetti ystavanpaivakortin tana vuonna, kaksi viikkoa ennen paivaa. Sain kortin maaliskuun 12.

Pitanee laittaa joulukortit matkaan juhannukselta, etta ehtivat Suomeen ajoissa.

• kortonki

Tykkään lähetellä kortteja reissuilta ja aika moinen kasa niitä on tullut ympäri maailmaa läheteltyä. Aina on kortit perille päässeet vaikka joskus aikataulu on ollut todella hidas. Olen huomannut että karibian saarilta posti kulkee erityisen hitaasti. Parhaimmillaan kortit on tehneet matkaa yli puoli vuotta.

• tsetsekärpänen

No tulihan ne sieltä kaukaa, voi että olen tyytyväinen.

• matka_blogi3

Meillä kului 5 kuukautta

• Solviaje

Onko kukaan saanut viime talvena lähetettyjä kortteja vielä? Itse odottelen helmikuun kortteja edelleen...

• ToivoHiipunen

Jouluna -14 Coban respaan jätettyjä kortteja edelleen odotellaan..

• Kokenutmatkailija

Postikortit laitetaan kirjekuoriin useimmissa maissa, kuoren päälle osoite ja postimerkit. Luulen että pelkkiä postikortteja postimerkkeineen ei edes mielletä lähetettäväksi postiksi, joten ne voivat helposti jäädä kokonaan postinkulun ulkopuolelle.

• ubutula

Vinkki; postikortteihin kannattaa laittaa tarpeeksi postimerkkejä. Postikorttini ovat aina tulleet viikossa tai parissa perille.

• Anonyymi

Meillä postikorttien tulo Suomeen Playa del Carmenista kesti 1v 3kk (30/05/2019 - 31/08/2020). Liekö laitettiin liian vähän postimerkkejä tai olivat respasta unohtaneet lähettää kun kortit oli leimattukin vasta inan yli vuoden myöhemmin reissusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3984
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2679
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2667
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2363
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      312
      2220
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1949
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1582
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1487
    Aihe