Nyt vinkkejä/neuvoja että mistä suunnasta lähtisi vikaa setvittämään.. Eli kyseessä olis tuommoinen vm. 1999 Micra ajettu 174tkm ja ongelmana on se että auto nykii ajoittain ajon aikana. 40km/h vauhdissa äsken auto vähän nytkähti kesken ajon ja risteyksessä käänyttäessä ja kaasua painettaessa tapahtui taas tuo sama nykiminen, ja tätä on tapahtunut muutamaan otteeseen kuluneen syksyn ja talven aikana. Mikä hitto tuon nykimisen voi aiheuttaa? sillä autoa on huollettu aivan huolto-ohjelman mukaisesti eli kaikki määräaikaishuollot on suoritettuna ja auto välillä taas sitten toimii ihan moitteettomasti, eikä tuota nykimistä tapahdu..
Kesällä puolestaan auto ei meinannut lähteä kunnolla käyntiin, sillä autoa sai "sahata" käyntiin pitkänaikaa, ja samalla moottorin valo vilkkui mittariston alareunassa nopealla tahdilla..
Mahtaako sytytystulpat vaikuttaa kenties tuohon nykimiseen? ja tuohon hetkelliseen "käynnistämättömyyteen"?
K11 nykiminen
9
1483
Vastaukset
- enstekst
Virran jakajan kansi ja pyöriä ja piuhat ja tulpat uusiksi niin taas skulaa!
- KTR66
Kylmäjuotos kaasuläppäkotelon piirilevyssä. Pystyy itse korjaamaan, jos osaat juottaa. Tee haku youtubella k11 ilmamassa. Taitaa olla tyyppivika
- misfiring.engine
Moottorihäiriön valon vilkkuminen viittaa sytytyshäiriöön eli tulpat, jakajan kansi ja tulpanjohdot uusiksi. Uudemmassa vm. 2001 Micrassahan onkin jo suorasytytys eli joka tulpalla on oma puola ja OBD-II järjestelmä jolloin viimeistään moottorihäiriön valo aiheuttaa hylkäyksen katsastuksessa ja valon vilkkuminen tarkoittaa vakavaa vikaa esim. sytytyksessä jolloin palamatonta polttoainetta voi joutua katalysaattoriin tuhoten sen. En tiedä onko Micran moottorinohjaustietokone vielä niin fiksu että älyäisi katkaista polttoaineen suihkutuksen sille sylinterille jossa se on havainnut sytytyshäiriön.
- exNissanisti
Ei näistä ikiliikkujista hajoa mikään muukun se sytytykseen liittyvä murkula. Itse vaihdoin koko laitoksen romarilta vähemmän ajetusta ja hyvin skulasi sen aikaa mitä micran omistaja olin. Ainoa paikka mikä viikantui 261tkm mennessä kulutusosien lisäksi. K11 on yksi luotettavimmista autoista mitä on tehty.
- exNissanisti
Tässä vielä kuva varmuudeksi: https://i.imgur.com/Z8TQaHV.jpg
Romarilta max 50e ja todella helppo vaihtaa.
- kuristuskurmitus
Onko just päivitetty? Meillä nyt sama ongelma ja vikavalot eivät syty.Syynä uusi päivitys jossa kuristettu bensansyöttö äärimmilleen,tarkistappa eka tämä.
- Datsun.Micra
Heh heh, vai uusia päivityksiä melkein 20 vuotta vanhaan Micraan xD
Saakohan merkkarilta uusia päivityksiä Datsun 100A:nkin... - KylläSaa
Datsun.Micra kirjoitti:
Heh heh, vai uusia päivityksiä melkein 20 vuotta vanhaan Micraan xD
Saakohan merkkarilta uusia päivityksiä Datsun 100A:nkin...No hai. Serkun kaima haki just päivitykset Ford Taunukseen vm.73.
- essonbaarista
Mitkä helvetin päivitykset? Taunuksessa ei ole edes moottorinohjainyksikköä. :DDDDDDDDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882