Mistä löytyy "ongelma" koiralle koti

Parempikotikoiralle

Onko kellään ehdottaa jotain nettisivua, josta voisi löytää koiralle uuden kodin? Vähän arvelluttaa antaa koiraa eteenpäin, kun se ei tule toimeen toisien koirien kanssa.. Muuten on miellyttämishaluinen ja ihmisiä/lapsia kohtaan ihana seropi narttu.. Onko joku vastaavalle tai pahemmalle koiralle saanut kodin? Ja mitä kautta? Onko uusi omistaja suostunut yhteydenpitoon?
Hirveästi nyy ollut facebookissakin kiertämässä kuvia kadonneista koirista, joita on heitelty kodista toiseen..

6

2789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • munmielipidevaan

      Onko ainut syy koirasta luopumiseen se, ettei se tule toisten koirien kanssa toimeen?
      Tarkoitushan tietysti on, että koira pidetään sen koko elin ikä, vaikka muutoksia omaan elämään tulisikin.
      Kannattaa mielestäni ensin kysellä sukulaisilta ja tuttavilta, olisko jollain tarjota koiralle koti.Tiedän, että ihan apulan ja torinkin kautta, on hyviä koteja koirille löytynyt.Samanlaisia palstojahan ne kaikki myynti paikat ovat,ja samat koiraa haluavat ihmiset siellä käyvä katsomassa ilmoituksia.Mikään palsta,ei ole sen kummempi kuin toisetkaan, kaikilla myyjillä ja ostajillahan on niihin vapaa pääsy.
      Mitään luotettavempien myynti, ja ostaja ehdokkaiden palstoja ei ole, kaikki saman moisia siis.Mutta, jokaisen on ne ostaja ehdokkaat osattava itse syynätä läpi, jotta huomaa onko ihminen aidosti koiraa ottamassa, vai vaan hetken mielitekona.Eli kysellä pitää, entisistä koirista, niiden eliniästä,ja jos on luopunut niin miksi.Tietysti ihmiset ei kaikkea kerro,jotkut suoraan valehteleekin .
      Toisaalta,onko sekään syy,etteikö antaisi koiraa sellaiselle joka on joskus luopunut koirastaan, jos itsekkin on koirasta luopumassa.
      Monet hakee nuorelle koiralle loppuiänkotia, vaikka eivät itsekkään sitä kyenneet tarjoamaan.Itse otan koiran aina kokoiäksi, en laita niitä kiertoon, mutta olen ottanut muiden kiertoon laittamankin, ja sen loppuiän pitänyt.Ihan yhtä hyvä koira sekin oli, kuin pentunakin ottamanai, ei mitenkään muista eroa.Ihmisellähän ei kovin montaa koiraa voi olla ollut jkos nuori on, tai muuten on niistä luopunut etuajassa.Eli kannattaa kysellä mitä on ollut,ja kuinka monta.Itse olen sitä mieltä, että yhden koiran ihminen hoitaa parhaiten,ja kun lauma kasvaa, kasvaa myös työ,ja laatu heikkenee.Rotukoirille on tietysti helpompi löytää uusi koti.Sekotuksia on paljon tarjolla, ja tiedän, että kodin löytyminen voi oll vaikeaa sitten.

    • Piikille

      Eläinlääkäri antaa koirallasi piikin ja voit unohtaa koko asian.

    • Kääpiösusi

      http://www.kodinvaihtajat.com/?page_id=5524

      Ei itellä ole kokemusta kodinvaihdoksista tai tosta yhdistyksestä. Tuollahan ilmeisesti yhdistys haastattelee ja valitsee koiralle uuden kodin, en tiedä sitten pääseekö aikasempi koti yhtään vaikuttamaan? Tai pitämään yhteyttä uuteen kotiin?

    • 0512197777

      Etsin itselleni koiraa,olen hakenut jo jonkin aikaa,kuinka vanha koira on? Jos kiinnostaa keskustella enemmän niin sähk.postini on mikakarp@gmail .com tai voit myös soittaa 0468451350 Karp

    • Monenlaisiakavereita

      Onko sinulla niitä enempikin? Jos taas ainut koira,en keksi miksi sen pitäisi tulla toimeen tuntemattomien koirien kanssa,voihan sen kanssa lenkkeillä,leikkiä ja touhuta kaikenlaista,ilman että se pitäisi väkisin viedä liki toisia koiria.Itselläkin oli vuosia sitten samanmoinen tapaus,eikä se koiraa haitannut millään muotoa,meillä oli omat harrastukset.Ohitukset vieraan koiran kanssa sujui hyvin,jollei vieras yrittänyt tehdä lähempää tuttavuutta,miksi se on ongelma,vai teetkö siitä itse sen?Ei kaikkien tarvitse olla kaikkien kaveri.

    • Järjen.ääni

      Ongelmakoirat piikille eikä vahinkoa kiertämään, kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      226
      1988
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      69
      1728
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1120
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1085
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      6
      1006
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe