Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Patruuna hirvelle kaliberissa 45-70gov

hyväpaukku

Mitä patruunaa suosittelette hirvelle 45-70 caliperissa.

11

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marlin1895

      HW 350 grainisella luodilla. Hyvin toimii

    • Lyijyttä

      Pidän luotia tärkeimpänä asiana hirvi- ja karhuhommissa. Ihan sama kenen lataamana. Kokokuparinen barnes on parasta millä voit tuon mainion .45:sen tulpata. Hieman hintavia kaupasta valmiina patruunana haettuna mutta itseladaten lähes mahdoton eli halpa ja hyvä :-)

      • Marlin1895

        Niin mutta eikös tässä kysytty nimenomaan patruunaa? Ei pelkkää luotia. Ei luodilla ja kiväärillä voi metsästää,ainakaan menestyksekkäästi.


      • Lyijyttä
        Marlin1895 kirjoitti:

        Niin mutta eikös tässä kysytty nimenomaan patruunaa? Ei pelkkää luotia. Ei luodilla ja kiväärillä voi metsästää,ainakaan menestyksekkäästi.

        Mikä tuossa oli vaikeaa? Kirjoitin: "Hieman hintavia kaupasta valmiina patruunana haettuna" ja sinä keksit luodilla ja kiväärillä metsästämisen. Eikös tuo ole itsestään selvää, että jokaisessa patruunassa on se luoti mukana.


    • Marlin1895

      "Pidän luotia tärkeimpänä asiana hirvi-ja karhuhommissa. Ihan sama kenen lataamana." Näinkö kirjoitit? Ei luoteja ladata,vaan patruunoita. Luoti on patruunan osa. Mikä tuossa on vaikeaa? Lyijyttä ja aivoitta???

      • Lyijyttä

        Patruunaa tarvitaan. Itsellä 458 johon laatupatruuna maksaa n.12€/kpl ja laatukomponenteista itse ladaten n. 2,5 €/kpl. Nyt keksit sitten, että luotejakin pitäisi ladata? Ilmeisesti kieli hieman hakusessa?
        Kas saate aru, mida sa loed?


    • Marlin1895

      Nimimerkki "lyijyttä" on typerys. Et tiedä kalipereista tai aseista mitään. 458 ei ole mikään patruuna,vaan luodin halkaisijaa tai piipun läpimittaan mittaava mittayksikkö. Ja jos ollaan tarkkoja niin edessä pitäisi olla piste eli .458,koska mitta on ilmoitettu tuumantuhannesosina. Jos tahdot puhua patruunoista niin .458 luotia käyttäviä patruunoita on useita,45/70govt,458 win.mag,458Lott ym..... jos sinulla on tarve päteä tiedoilla,niin tarkista faktat. Minusta olet vain nettipalstoilla rehentelevä typerys,jolla on tarve pullistella,että "minulla on 458,tai minun autossa on isompi moottori,tai minulla on isompi pippeli" !!!!!! Mene takaisin hiekkalaatikolle.

      • fdsafdsfdss

        Oletko tyhmä vai tahallaan hankala? Tuossa on nyt aika monta kertaa sanottu, että nimim. "Lyijyttä" mielestä mikä tahansa patruuna joka on tulpattu kokokuparisella Barnesin kuulalla on hyvä.


      • Marlin1895

        Miksi vaihdoit nimimerkkiä ,koska sinähän olet "lyijyttä"!!! Eikö pää kestä,jos olet väärässä ja puhut asioiden ohi?


    • hvriuer

      Eikös itse ladatut patruunat ole kiellettyjä hirvestyksessä?

      • Itseladatut patruunat ovat nykyisin sallittuja hirvenkin metsästyksessä, kunhan lain määräykset luodin ominaisuuksista täyttyvät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe