Kesämäen koulu? Lavolan koulu?

muuttoedessä

Kaipailen kokemuksia niiltä joiden lapset parhaillaan käyvät kyseistä koulua. Onko koulu hyvä, onko jotain ongelmia? Minkälainen ilmapiiri? Oppilaitahan tuossa koulussa on paljon. Olen kuullut että jo kuudesluokkalaiset siirtyisivät yläkoulun puolelle, koska eivät mahdu alakoulun puolelle.

Entä Lavolan koulu, onko jollain lapsia siellä? Samoja kysymyksiä siitä. Taitaa olla pienempi koulu mikä on plussaa. Onkohan minkälainen ilmapiiri?

18

2131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietintää

      Kuudesluokkalaiset yläkoulun puolella ei ole hyvä. On erikoinen ratkaisu.

    • Vanhempi12

      Kesämäen koulusta ei pahaa sanottavaa. Rehtori ollut jämäkkä, perinteistä pidetty kiinni ja remontteja tehty koko ajan ja piha uusittu.

      • tietoajo

        Olen kuullut myös muuta. Rehtori on kyllä jämäkkä ja hyvä, mutta on jäämässä juuri eläkkeelle. Kesämäen koulu on nyt ilmeisesti yhdistymässä Kesämäenrinteen kouluun ja tulee yhteinen rehtori.
        Remontteja on tehty sisäilmaongelmien takia. Kaikkia rakennuksia ei ole vielä remontoitu, liiikuntasali on muutaman vuoden säteellä remontoitu jo toistamiseen koska ensimmäinen remontti epäonnistui.

        Koulussa on ongelmia, oppilaat ovat tapelleet, käyneet käsiksi toisiinsa. Näitä on ollut jo useampia tapauksia. Kiusaamista on kuten varmaan kaikissa suuremmissa kouluissa.
        Yksi ongelmia aiheuttava seikka on varmaan tilojen ahtaus, liikaa oppilaita samoissa tiloissa. Kuudesluokkalaiset käyvät koulua yläkoulun puolella, koska eivät mahdu alakoulun puolelle.


      • Anonyymi
        tietoajo kirjoitti:

        Olen kuullut myös muuta. Rehtori on kyllä jämäkkä ja hyvä, mutta on jäämässä juuri eläkkeelle. Kesämäen koulu on nyt ilmeisesti yhdistymässä Kesämäenrinteen kouluun ja tulee yhteinen rehtori.
        Remontteja on tehty sisäilmaongelmien takia. Kaikkia rakennuksia ei ole vielä remontoitu, liiikuntasali on muutaman vuoden säteellä remontoitu jo toistamiseen koska ensimmäinen remontti epäonnistui.

        Koulussa on ongelmia, oppilaat ovat tapelleet, käyneet käsiksi toisiinsa. Näitä on ollut jo useampia tapauksia. Kiusaamista on kuten varmaan kaikissa suuremmissa kouluissa.
        Yksi ongelmia aiheuttava seikka on varmaan tilojen ahtaus, liikaa oppilaita samoissa tiloissa. Kuudesluokkalaiset käyvät koulua yläkoulun puolella, koska eivät mahdu alakoulun puolelle.

        Hei täällä kesämäen koululainen olen 4A luokalla ja mua kiusataan syrjitään ja ollaan lyöty monta kertaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei täällä kesämäen koululainen olen 4A luokalla ja mua kiusataan syrjitään ja ollaan lyöty monta kertaa

        Hei,
        Oletko kertonut vanhemmillesi? Opettajallesi? Voit kertoa myös koulukuraattorille, kouluterveydenhoitajalle, rehtoreille (alakoulun puolella tai myös koko koulun vastuurehtorille).

        Sinulla on oikeus käydä koulua ilman että sinua kiusataan tai syrjitään. Toimien joita tehdään pitää olla tehokkaita. Älä jää yksin asian kanssa vaan kerro ja hae apua kunnes tilanne paranee. Sinulla on oikeus turvalliseen kouluun!


    • Kovanaama88

      Alempiluokkalaisia kuuluukin kouluttaa.

      • Anonyymi

        Et oo tosissas. Kiusaamiselle nollatoleranssi.. Kiusaajat saavat vaihtaa koulua.


    • Anonyymi

      en suosittelen kesämäen koulun käyntiä, iha TÖRKEEN huono koulu. Kärpäsiä on enemmän kun oppilaita, ne kärpäset on lasi vedessäni,leivässäni ja ruuassani. Ruoka halu lähtee pois ja ei mahs mitään kun mennä vaan lidliin koska siellä sentään kärpäsiä hirveen paljon on.opetajat ei ymmärrä oppilaita ne luulee että oppiallailla ei ole mitään elämää ku vain sen koulun käynti, ne luulee et elämämme pyörii koulun käimisen ympäsi, VOISKA ON PARAS

      • Anonyymi

        Eikä näytä kovin hyvin menneen opetuskaan perille, käsialasta päätellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä näytä kovin hyvin menneen opetuskaan perille, käsialasta päätellen.

        No hyvi kaupankasakii pääs pääministeryx.


    • Anonyymi

      Kesämäestä on nyt kokemusta. olen ollut kesämäessä vasta noin 4 kk ja nyt jo tapahtunut vaikka mitä negatiivistä. Luokallamme on oppilas joka on erittäin väkivaltainen ja siitä olemme saanet paljon seuraamuksia tapaus oli pahimillaan sellainen että oppilas olisi voinut kuolla. Koulun opettajat aivan perseestä, eivät ota huomioon oppilaitten turvallisuutta mielenterveyttä ja koulun ilmapiiriä. Opettajat eivät osaa huolehtia oppilaista eivätkä mistään muusta kun paskan jauhamisesta. Meidän luokan valvoja on sanonut että ompelukoneet ovat fiksumpia kuin oppilaat ja meille huudetaan AINA ja syytetään teoista ennen kuin tiedetään koko tarina ja useasti on käynyt niin että me olemme olleet oikeassa. Ja ihan tiedoksi viime vuonna yksi 13 vuotias tyttö meinasi tappaa itsensä koulun vessassa kaikkien nähden ja kuullen ja hän oli aivan tosi huonossa tilassa. Melkein kaikkia ahdistaa tai pelottaa mennä kouluun. Huuteluitten, kiusausten ja muiden tälläisten juttujen takia. Joo ihan paska koulu rehtorikin on tullut kännissä kouluun että joo ihan vitun paska koulu en suosittele kenenkään menevän sinne ja haluaisin että koko koulu poltettaisiin maan tasalle

      • Anonyymi

        Juuri näin. Kerrankin joku puhuu asiaa!


    • Anonyymi

      Koulu on täyttä paskaa. Opet ei päästä oppilaita ees vessaa. Opet ei ikinä ota oppilaitten tunteita tosissaan, eikä ne välitä siitä että koulussa pahoin pidellään oppilaita tai käytetään fyysistä voimaa esim lyömällä, tönimällä tai hakkaamalla. Koulu on ihan paska opettajien takia, ne opettajat ovat koulun ISOIN ONGELMA. Ne eivät ymmärrä sitä että me ollaan edelleen lapsia eikä jaksata vetää kaikki täydellisestä. Kouluun on monesti tullu poliiseja ja jopa oltu melkein tapetti itteään vessassa. Ja opet ei edellenkään välitännyt siitäkin. Opettajien myös pitäisi skarpata ja ei huutaa oppilaille. Koulun rakennuskin on ihan muuten vain IHAN TÄYTTÄ PASKAA. EN IKINÄ SUOSITTELE MENNÄ KESÄMÄKEE se on hirveä koulu, siellä on hirveitä opettajia ja työntekijöitäkin. Ruokalassakin ruokalan tädit heittelevät ruokaa sinne ja tonne, ja kaiken lisäksi kärpäsiä on enemmän kuin ihmisiä, TULOS: KESÄMÄEN PASKALAITOS ON IHAN TÄYTTÄ PASKAA EN SUOSITTELEN. VOISKA ON PARAS

    • Anonyymi

      Kesämäen koulu on suomen hirvein koulu. En ymmärrä miten jos oppilas käyttää fyysistä voimaa oppilaita kohtaan se on muka välitapahtuma ja siihen ei tarvii puuttua. Mulla on ittelläni on kokemusta siinä et muo tönitään rappusista alas sellai et lensin melkein turvalteen asvalttia päin. Ja koulussa myös tönimisen seasta on myös tavaroitten heitteleminen tai vaikka potkiminen. Opet ei ymmärrä kui vakavaksi tilanne voi muuttua jos asiaa ei puututa heti. Kesämäeen tuleminnen on jo nyt ahistavaa vaikka jos olin täällä noin 4kk, Meitä oppilaita ei kunnioida tasa-arvoisesti. Ja viime vuonna tyttö meinas tappaa itsensä koulun vessassa ja seki oli opettajien mielestä ”välitapahtuma”. Opettjat ovat koulun yks ISOIMMISTA ONGELMISTA. Koulussa on havaittua myös rasismia opettajilta. EN SUOSITTELEN KELLEKKÄÄN KESÄMÄEN

    • Anonyymi

      Olin Kesämäessä noin 4kk olen pettynyt koulun opettajiin ja tiettyihin oppilaihin. Luokassani on erittäin väkivaltainen oppilas joka tönäsi minua rappusia alas sellai et meinasin vetää turvalteen. Opettajat eivät ymmärrä että jos tilanteeseen ei puuttua tilanne voi vain pahentua enemmän ja enemmän. Rehtori on ihan täyttä paskaa, jauhoo jatkuvasti jotain paskan puhetta, huutaa ihan täyttä ja tulee jopa kännissä kouluun. Luokan ohjaajani on semmoinen vitun moinen kanttura se väittää muka että oppilaissa on vikaa mutta koneissa ei ole. Se huutaa jatkuvasti, se ei osa puhua ystävällisesti ja se väittää muka et me tuotetaan sitä negatiivisuutta. Periaatteessa voin myöntää että kaikki opettajat ovat itse rakkaita ja niitä ei kiinnosta vittuakaa mitään ne ei puutu asioihin kun siihen tarve, kaikkea mitä ne osaa on vain paskan jauhoamista ja huutaa. Koulu on näköjään ihan tarkoituksesta rakennettu hautausmaan viereen. Koulussa jopa yksi tyttö meinasi tapata itsensä koulun vessassa. Toivon vain että just tämän koulun poltettaisiin vittuun niitten opettajien kanssa, ei kyllä haita vittuakaan jos näin käykin. FUCK KESÄMÄEN KOULU

    • Anonyymi

      kesämäki= lappeenrannan paskin koulu

    • Anonyymi

      Poikani kävi Kesämäen koulua. Suurin ongelma oli ja on koulukiusaajat. Perinne jatkuu. Poikaani kiusattiin ja minut isänä kutsuttiin palaveriin. Syy olikin pojassani kun alistuin 5 hengen jengin kiusattavaksi. Opettaja kysyi Mitä Isä on mieltä? Haloo!! Sanoin että minun aikaan lyötiin turpiin takasin ja kiusaamiset loppu. Opettaja kauhistui,kysyin miksi? Kysyin Onko siis koulumaailmassa käänettävä toinenkin poski ja leuka vasten rintaa ja kohti uusia ongelmia!!Kesämäen koulussa ei puututa kiusaamisiin koska vanhemmat loukkaantuu. Ollaan hiljaa...siis välttäkää Kesämäenkoulua!!

    • Anonyymi

      Huumeita löytyy kauppiaat on koulun nurkilla venaamassa adhd tapauksia ja kauppa käy

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2664
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    Aihe