Näytön ohjaimen vaihto

ettäsellasta

Olen ajatellut kerrankin vähän panostaa ja ostaa uuden näytönohjaimen. Mitä pitäisi tietää näytönohjainta ostaessa ja onko muita osia mitä on pakko vaihtaa? esimerkiksi virtalähde jne.

Koneena on tämmöinen: http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/poytatietokoneet/ACDTSQYEQ082/acer-predator-g3-605-pelitietokone

Olen ajatellut tälläistä näytönohjainta: https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/122119/dual-gtx1060-o6g/asus-geforce-gtx-1060-dual-oc-naytonohjain-6gb-gddr5

Kertokaa mahdollisimman tarkasti kaikki mitä pitää tietää näytönohjainta ostaessa ja olisiko tuo sopiva minun koneeseen.

20

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hintalaatu

      Virtalähdettä tuskin tarvitsee vaihtaa, kun nämä Pascalit käyttävät vähemmän virtaa.
      Tosin tuossa koneessa on hidas perinteinen kovalevy, ja 8 gb DDR3 -muistia, joten onhan se vanhentunut ja hidas.

      Kaikistä järkevintä varmaan myydä vanha pois ja kasatateettää kokonaan uusi kone, jossa on AMD:n Ryzen 5 -luokan prosessori. Nuo tänä vuonna julkaistavat Ryzen -prosessorit ovat todella kustannustehokkaita Intelin prossuihin verrattuna.

    • ettäsellasta

      Mutta jos tuon vanhan koneen pitäisin niin mitkä olisivat tärkeimpiä mitä kannattaisi uusia? Peli käyttöön kone on menossa kuitenkin. Alkaahan tolla ikää jo olla ja osat vähä menneen talven lumia mutta kuitenkin kun nuori kaveri oon ni se rahaki aina pomppaa nopeesti kuvioihin kun osia innostuu kattelemaan. Mitkä olisivat ns "pakollisia" uusia että pari vuotta kone jaksais eteenpäi? Linkkejä osiin voi laittaa. Kiitos etukäteen.

    • Kfkfkfkx

      Lähes kaikki osat...

    • debiantestingxfce

      Suomesta ei kannata ostaa uutta tietotekniikkaa, kallista ja takuu ei toimi ja kuluttajaviranomainen on täystyöllistetty. Mindfactory.de:stä ostakaaten osat, takuu kattaa mukisematta uuden tuotteen ja postikulut jos on vikaa.

      Amd RX 400 sarja tarjoaa enemmän vastinetta rahallle kuin Nvidian gtx. Myös Amd:n open source amdgpu ja mesa ajuri on erinomainen ja ylläpito helpompaa kuin nvidian suljetun ajurin, joka pitää asentaa linux rescue modesssa ja kernelipatchejä odotella parikin viikkoa.

      http://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html

      PC:n virtalähteen teho tulee riittää uudelle ohjaimelle, laske tämän avulla:
      http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/

      • jalaa1

        Siinä olen samaa mieltä, että hinnat on korkeat, tuota toista mielipidettä, että takuut eivät toimi, niin en jaa. Itse olen joutunut hoitamaan takuuasioita useampaankin liikkeeseen, eikä niissä ole ollut ongelmia. Verkkokauppa.com:lle 4 kertaa, Gigantille, 1 kerran, Jimm´s Pc Storelle, 2 kertaa. Jo vuosia sitten kadonneelle LJH Computersille, 6 kertaa. Kaikilla näillä kerroilla takuuasiat hoidettiin hyvin. Tämä on vain omakohtainen kokemus, mutta sun viestistä saa käsityksen, ettei täällä hoidettaisi takuita laisinkaan.


      • debiantestingxfce

        Minulla taas kaksi tapausta, MSI emolevy hajosi takuuaikana, kuluttajaviranomaisen avulla sain puolet rahoista takaisin. Samsung halpislaserista murtui viikossa paperiohjuri, ei korvattu vaan itse liimattiin.


      • jalaa1

        Jos sulle on käynyt kokonaista kaksi kertaa huonosti takuiden kanssa, niin ehkä ei kannattaisi ottaa yleistävää linjaa asian suhteen. Viestistäsi saa täysin sen käsityksen, että jokainen firma täällä kusisi takuut järjestelmällisesti. Mikäli ajattelet näin, niin pidä se ajatustasolla, älä jaa sitä muille.


    • sgsgsgs

      Itsekkin noita vähän hankinta aikeissa kyttäilen, sen verran lupaavalta vaikuttaisi rendreröinti multi-theardilla. Suomen kaupoissa AM4 emolevyjen valikoima ymmärretysti vielä aika heikko. Ehkä Asus ROG Crosshair VI Hero 1700X, ellei jotain uutta ilmene, mikää muuttaa tilanteen.

      Toinen lankku vaihtoehto voisi olla myös MSI X370 Xpower Gaming Titanium, kunhan tätäkin tulee paremmin saataville ja näkee tuostakin vielä laajemmat testit kuluttaja kommentit päälle?

      • sellastainfoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe