Hei. Olen miettinyt erään vanhan lautapelin nimeä, joka oli minulla joskus 20 vuotta sitten, mutta en saa sitä nyt enään mieleen. Mekaniikaltaan ja rakenteeltaan lautapeli muistuttaa -86 vuoden kummituslinna peliä, jossa on erilaisia laukeavia ansoja. Tässä minun etsimässä pelissä ollaan jonkinlaisessa isossa kartanossa ja sen hiljattain edesmennyt omistanut ikäs sikariks nainen on jättänyt sen perinnöksi neljälle pelajalle joiden pitää kilpaila siitä, että kuka sen saa omaksi, eli käytännössä mukiloimalla toisia pelinappuloita tai huonollatuurilla kuola pelinreitillä joutumalla ansaan. Viimeinen eloon jäänyt saa perinnön. Pelilauta oli aika massiivisen kokoinen ja visuaallisesti näyttävä. Kolme yksityis kohtaa mitä on siitä jäänyt mieleen on: isotaulu jossa on edesmenneen rouvan kuva, ritarinhaarniska joka voi kaatua pelaajan pelinappulan pääle ja putoava kattokruunu. Muistaako kukaan, että mikä oli pelin nimi?
90-luvun lautapelin nimi hukassa!
Game1234
3
566
Vastaukset
- Game1234
Sen unohdin mainita viellä, että pelissä oli noin 30cm korkeat pahvisenät
- pellehermanni2
Moi Gamel1234. Pelin nimi on Kalmankuja 13 , tekijä MB - peli ja eka painos 1995 iso laatikko ja toinen painos 1996 ( pienempi laatikko). Näkee myynnissä välillä mutta jos olet ostamassa ,ole tarkkana että kaikki osat ovat tallella.
- Game1234
Aivan, niin muuten olikin. Kiitos paljon! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä423394- 361984
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301729- 161527
- 231508
- 91391
- 241377
- 141227
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781125- 221102