11 v mäyräkoira aristelee kävelyä rapuissa, seisahtuu siihen ja katselee minua - mutta ulkona, lumihangessa, missä vain on leikkisä ja juoksee ja tohottaa vaiks miten - eli onko ongelmana selkä tms kun ei halua kävellä rappuja - ei alas - ei ylös.
Vaikuttaa muuten ihan terveeltä, ruokahalua on, leikkii omien lelujensa kanssa sisällä.
Olen varovasti hieronut sen selkää iltaisin, koira nähtävästi nauttii siitä, laittaa silmät kiinni ja vain - on.
Koira on rekattu monta vuotta sitten.
Haluttomuutta liikkua rapuissa?
8
204
Vastaukset
- helluvaa
Olen aika lailla varma, että siihen sattuu. Kannattaa käydä eläinlääkärillä tutkituttamassa.
- Samaamieltätästä
Jep, samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa, pitkäselkäisillä ( töppöjalkaisilla) koirilla kun voi tulla häikkää selkään paikkojen jumiutuessa. Mukavaa että hieronta auttaa ainakin nyt ensihätään, lääkärille tosin kannattanee pikimmiten mennä. Saattaahan se olla että mummu-mäykky kaipailee voitelua niveliinsä :P
- Minelan
Olen muiden vastanneiden kanssa samaa mieltä.Ensimmäinen mäykkyni aristi 15v ikäisestä alkaen selkäänsä,kun suuri sakemanni hyökkäsi sen päälle. Mussu sai akupunktiohoitoa, hierontaa ja kipulääkityksen ja se eli 18,4 vuotiaaksi ilman oireilua..
- Minelan
Hän kävi myös enkeliterapiassa kuuden kuukauden ajan.
- Mäykky100
Kannattaa antaa b-vitamiinia ja luontaistuotetta nimeltä serrapeptaasi. On aika kallista, mutta meidän mäykyn mäyräkoirahalvauksen jälkeen olemme näitä antaneet ja kaikki on mennyt hyvin jo pari vuotta. Ne pitää paikat vetreinä...lukekaa serrapeptaasista.
- fsdgdsg
Mäykkyhän on tyypillinen esimerkki sairaaksi jalostetusta koirasta. Pitkä selkä suhteessa jalkoihin rasittaa tuki- ja liikuntaelimiä tavalla, joka altista mm. selkänikamien kulumille. Tällaisen koiran hankkimisella tulee tukeneeksi epäeettistä koiranjalostusta. Koirien terve elämä kun ei kauaa kestä. Kun koira kerran on hankittu, eettisintä olisi viedä se piikille, jottei se kärsisi enempää.
- VajakitKoirineen
Kaikista paras mäyräkoirille olisi viedä niiden omistajat piikille. Sen jälkee koko rotu pitäisi hävittää.
Miten sairas ihmisen pitää olla, että hankkii vammaiseksi jalostetun eläimen, jonka "jalostusvamman" syynä ihmiset itse ovat.
- lumienkeliiii
Selkä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367669Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381915Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4819Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 33783