Haluttomuutta liikkua rapuissa?

mammaria

11 v mäyräkoira aristelee kävelyä rapuissa, seisahtuu siihen ja katselee minua - mutta ulkona, lumihangessa, missä vain on leikkisä ja juoksee ja tohottaa vaiks miten - eli onko ongelmana selkä tms kun ei halua kävellä rappuja - ei alas - ei ylös.
Vaikuttaa muuten ihan terveeltä, ruokahalua on, leikkii omien lelujensa kanssa sisällä.
Olen varovasti hieronut sen selkää iltaisin, koira nähtävästi nauttii siitä, laittaa silmät kiinni ja vain - on.
Koira on rekattu monta vuotta sitten.

8

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helluvaa

Olen aika lailla varma, että siihen sattuu. Kannattaa käydä eläinlääkärillä tutkituttamassa.

• Samaamieltätästä

Jep, samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa, pitkäselkäisillä ( töppöjalkaisilla) koirilla kun voi tulla häikkää selkään paikkojen jumiutuessa. Mukavaa että hieronta auttaa ainakin nyt ensihätään, lääkärille tosin kannattanee pikimmiten mennä. Saattaahan se olla että mummu-mäykky kaipailee voitelua niveliinsä :P

• Minelan

Olen muiden vastanneiden kanssa samaa mieltä.Ensimmäinen mäykkyni aristi 15v ikäisestä alkaen selkäänsä,kun suuri sakemanni hyökkäsi sen päälle. Mussu sai akupunktiohoitoa, hierontaa ja kipulääkityksen ja se eli 18,4 vuotiaaksi ilman oireilua..

• Minelan

Hän kävi myös enkeliterapiassa kuuden kuukauden ajan.

• Mäykky100

Kannattaa antaa b-vitamiinia ja luontaistuotetta nimeltä serrapeptaasi. On aika kallista, mutta meidän mäykyn mäyräkoirahalvauksen jälkeen olemme näitä antaneet ja kaikki on mennyt hyvin jo pari vuotta. Ne pitää paikat vetreinä...lukekaa serrapeptaasista.

• fsdgdsg

Mäykkyhän on tyypillinen esimerkki sairaaksi jalostetusta koirasta. Pitkä selkä suhteessa jalkoihin rasittaa tuki- ja liikuntaelimiä tavalla, joka altista mm. selkänikamien kulumille. Tällaisen koiran hankkimisella tulee tukeneeksi epäeettistä koiranjalostusta. Koirien terve elämä kun ei kauaa kestä. Kun koira kerran on hankittu, eettisintä olisi viedä se piikille, jottei se kärsisi enempää.

• VajakitKoirineen

Kaikista paras mäyräkoirille olisi viedä niiden omistajat piikille. Sen jälkee koko rotu pitäisi hävittää.
        Miten sairas ihmisen pitää olla, että hankkii vammaiseksi jalostetun eläimen, jonka "jalostusvamman" syynä ihmiset itse ovat.

• lumienkeliiii

Selkä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2143
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1454
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      924
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      873
    Aihe