En tiiä kuinka useesti valkovuotoa tulee normaalisti, mutta itselläni on aina tullut joka päivä paitsi menkkojen aikaan. Vuoto on nyt hieman kellertävää ja haisee vähän joltain kalalta. Vuotoa tulee melko paljon, mutta haju ei oo ainakaan enää tosi pistävä.. Häpykummun päällä on kutinaa, mutta mietin voiko se johtua kuivasta ihosta, koska sitä mulla on!! Kutinaa ei oo kuitenkaa koko aikaa eikä edes aina joka päivä. Se kestää vähän aikaa ja lähtee raapimalla.. Eli onko tää ihan normaalia vai pitäiskö jo huolestua?
Epänormaali valkovuoto?
2
312
Vastaukset
- käy_lääkärissä
Poikkeava haju voi olla merkki poikkevasta mikrobikannasta. Kannattaa käydä otattamassa mikrobitestit. Ainakin bakteerivaginoosi aiheuttaa poikkeavia hajuja. Jotkut bakteeritasapainon häiriöt altistavat ennen aikaiselle synnytykselle raskaana olevalla naisella. Eli siltäkin kannalta kannattaa paikoistaan pitää huolta. Joskus ehkä haluaa saada lapsia.
Alapään raapiminen ei kuulosta hyvältä idealta. Kun raapiessa tulee pieniä naarmuja, niissä on taas hyvä paikka jonkun pöpön iskeä sisälle.
Normaalissa kierrossa valkovuodon väri, määrä ja koostumus vaihtelevat kuukautiskierron mukaan. Ovulaation tienoilla ihan kirkasta ja venyvää, sitten muuttuu valkoisemmaksi. Jos nyt oikein muistan, niin ennen menkkoja on kuivempi kausi, samoin menkkojen jälkeen. Normaali valkovuoto ei haise pahalle. Olen itsekin kärsinyt aikanaan tulehduksista, ja olen onnellinen, että vaivoja ei ole ollut vuosiin. Ne kannattaa hoitaa pois ajoissa, niin vaiva ei kroonistu, ja on helpompi hoitaa. - kokenuksikki
Vähäistä valkovuotoa on jokaisella. Se on jatkuvaa ja jokseenkin hajutonta. Vahva haju ja vuodon runsaus viittaa johonkin poikkeavaan. Silloin on mentävä gynelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4741703Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781487Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641328Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151299- 100885
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19846Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65726- 43724
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7712Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15691