Takuumaksu hotellissa

MiniMoona99

Onko yleensä hotelliin tullessa maksettava takuumaksu, jotain 3000 batia? Jonka saa sitten poislähtiessä takaisin. Mistä sen maksaa jos ei lentokentällä ole heti vaihtanut rahaa. Lähdetkö hotellista heti sitten etsimään rahanvaihto pistettä, ennenkuin olet edes huoneeseen päässyt.. Entäs kotiin lähtiessä saat sen 3000 batia, mitä sillä sit tekee. Ostat "jotain" lentokentällä. Kuulostaa tosi tylsältä.

9

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • QR836

      Luottokorttikin on keksitty nykyään. Sieltä se deposit otetaan katevarauksena.

    • Saftboxmaksu

      Mikä ihmeen takuumaksu. 1000 bahtia on saftyboxin avainmaksu jonka saa takaisin lähtiessä. Itse en ole koskaan mitään 3000 THB joutunut maksamaa tuon 1000 lähes joka hotellissa, ja reissuja Taikkuihin lukuisia yli 20.
      Ehkä te valmismatkaaja rikotte huoneen tavaroita niin usein, että maksut on teillä amatööreillä korkeammat.

    • QR836

      Mikä ihmeen safetybox avaimen takuumaksu? Mulla on kyllä aina elektroninen safetybox huoneessa. Mitä tulee tuohon katevaraukseen luottokortilta niin sen myötä voin tilata huonelaskun piikkiin allasosastolla, huonepalvelusta tai vaikka hotellin baarissa. Ihan normi settiä kansainvälisissä ketjuhotelleissa.

    • noProblem
    • QR836

      Aika vanha safetybox tuo YouTubessa oleva. Harvemmin enää tulee tuollasta vastaan. Tiedän toki että henkilökunta ne auki tarvittaessa saa. Muutaman sadan eri hotellin kokemuksella multa ei kuitenkaan ole koskaan mitään huoneesta ja/tai safetyboxista varastettu. Ja jos tuolta safetyboxista jotain viedään niin matkavakuutus korvaa.

    • MiniMoona99

      Tämän maksuasian luin jonkun hotellin asiakasarvioinnista. En ole itse törmännyt maksuun matkoillani. Enkä minä mitään huonekaluja riko (vaikka olenkin valmismatkaaja) et sitä pitäis etukäteen maksaa. Enkä tilaa huonepalvelusta mitään. Minibaarin pyydän tyhjentämään heti huoneeseen mentyäni koska kaapissa ei ole mieleisiä juomia. Ostan omat juomat kaupasta.

      • santtu.1975

        Itse olen joutunut Thaimaan lomilla maksamaan kyseisenlaisia takuumaksuja useammassakin hotellissa. Hotellit ovat näissä tapauksissa olleet jonkun hotellivaraus-sivuston kautta etukäteen maksettuja hotelleja.
        Nämä talteen jääneet summat ovat olleet luokkaa 2000-5000Thb. taikka sitten esim. luottokortille tehty 100usd. "varaus" joka purkaantuu kun kaikki lähteissä on ollut ok.
        Tällä summalla katetaan nahdolliset minibaari-ostot, pienet tavarahävikit huoneesta ja jonkin asteiset huoneiston vaurioit.

        Nyt en tarkaan muista monessako käyttämässäni hotellissa tuo käytäntö on ollut, mutta vähintään varmaan viidessä (Thaimaassa olen majoittunut lomieni aikana jossan yli 25:ssä hotellissa).


    • kohtakolutaanlisää

      Minulta on pyydetty vain patongilla, 1000 thb .
      Yleensä vietänkin aikaa rauhallisemilla seuduilla. Vaikuttaneeko asiaan, en tiedä.
      Tosin joissakin hotelleissa on hotellikirjassa hinnoiteltu telkkarit, dvd, kahvinkeittimet, silitysraudat yms.
      Muistini mukaan, yhtä hotellia lukuunottamatta on, huone tarkastettu ennen kuin, on päässyt hotellista lähtemään.

      Parisen kymmentä eri hotellia Thaimaassa käynyt. Joissakin useamman kerran.

      • santtu.1975

        Itse mietin missä kaikissa hotellessa on takuumaksua vaadittu.
        Muistaakseni ainaki Pattayalla Garden Cliff resort & spa:ssa oli tuo maksu (100USD luottokortilla tai 4000THB käteisellä).

        Mutta ikinä ei ole ollut pienintäkään ongelmaa maksun takaisin saamisen suhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe