Haluan pois täältä

Silverr

Itsemurhaa järjestän. En avaudu, ei ole merkitystä miksi. Elämäni olen elänyt.
1) junan alle
2) hukkuminen ja alkoholi
3) hirttäytyminen
4) puukotus kaulavaltimoon, sydämeen tai mahaan
5) rekan alle
Mikä on varmin tapa?

110

6385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • proelämä

      Ei mikään ole varma tapa saada itseään hengiltä. Kaikissa on se mahdollisuus, että jää henkiin, mutta vammautuneena. Joten mieti vielä, kannattaako.
      Sitten on vielä sekin puoli, että jos vaikka onnistuisitkin saamaan hengen itseltäsi, niin et koskaan tulisi tietämään, minkälaista loppuelämäsi olisi ollut. Eiköhän tämä homma kannata katsoa loppuun asti, vaikka vaikeaa välillä olisikin, näin ainakin itse ajattelen.

    • Silverr

      Totta. Se vaa siirtää muotoaan. Ei kuolema ole lopullinen. Siitä alkaa uusi alku. Ruumis kuolee mut henki ei kuole. Mun mielestä ois aika julmaa jos elämä päättyis siihen ja sen jälkee ei mitää. Henki ei kuole eli se energia ihmisessä. Maalinnen ruumis vaa mätänee. Aika yksinkertane ajatus olisi jos kaikki päättyis yhteen elämään. Elämänmuotoja on monia.

      • Feeniksin_kyynel

        Jep. Riippuu toki paljon mihin uskoo. Joku voi uskoa, että ruumis synnyttää sen energian. Mutta toisaalta, riippumatta mihin uskoo, niin voi ajatella, että elämä jatkuu kuolleen ruumiin elämä jatkuu ainakin kahdella tavalla. Kaikki se mitä on saanut maailmassa aikaan, jatkaa edelleen vaikuttamistaan. Myös maallinen ruumis muuttaa muotoaan ja sen pienet rakenneosaset voi ajatella osallistuvan tämän energian uudelleen synnyttämiseen kaikessa elolisessa: kasveissa, puissa, eläimissä ja ihmisissä.

        Henkiseltä kannalta kuollut jatkaa elämäänsä myös. Ideat, kuten tuolin idea ei katoa koskaan, vaikka kaikki maailman tuolit hävitettäisiin ja ihmiskunta katoaisi. Silti tuoli tarkoittaa yhä paikkaa, johon voi istua. Sama on ihmisen kanssa. Ihmisen idea eli se ihmisen henkisyys: kaikki se ei-maallinen ihmisessä säilyy aina ja ikuisesti. Asioilla on mielestäni siis henkinen puolensa ovatpa ne sitten elollista tai elotonta.


      • proelämä

        Minäkin uskon, että sielu jatkaa elämäänsä vielä kuoleman jälkeen. Kuoleman rajalla käyneillä ihmisillä on ollut kokemuksia siitä, että esim. leijuu katossa ruumiinsa yläpuolella. Mutta mitä tarkalleen ottaen kuoleman jälkeen tulee? Sitä ei varmaan tiedä kukaan. Onko se taivas vai helvetti vai jotain muuta? Entä joutuuko sielu kokemaan rangaistuksen, jos päätyy itsemurhaan? Itseä ainakin pelottaisi ajatus siitä.


      • Astral-matkaaja
        proelämä kirjoitti:

        Minäkin uskon, että sielu jatkaa elämäänsä vielä kuoleman jälkeen. Kuoleman rajalla käyneillä ihmisillä on ollut kokemuksia siitä, että esim. leijuu katossa ruumiinsa yläpuolella. Mutta mitä tarkalleen ottaen kuoleman jälkeen tulee? Sitä ei varmaan tiedä kukaan. Onko se taivas vai helvetti vai jotain muuta? Entä joutuuko sielu kokemaan rangaistuksen, jos päätyy itsemurhaan? Itseä ainakin pelottaisi ajatus siitä.

        Minulla oli hirveä kokemus. Luulen, että se tapahtui unen ja valveillaolon välitilassa. Hupsahdin yht´äkkiä avaruuteen: sysisinistä, kuolemenhiljaista, jäätävänkylmää, vain tähdet tuikkivat sieluttomina, kouristavan yksinäistä.
        Halusin heti takaisin maailmalliseen kärsimykseeni, epätoivooni.
        Se ei ollutkaan mikään helpotus vapautua ruumiistaan.
        Siis leijuin siellä ikuisuudessa tietoisena, mutta ilman ruumista.
        Se oli tosi kammaottavaa painajaista!
        Kiitos, kerta riitti!


    • poihöperöinnit

      Vasta viime viikolla oli mies saatu elvytettyä kylmästä merestä tunnin hukuksissa olon jälkeen. Toipunut kai melkein täysin. Jos olisi ollut kauemmin, olisi tullut takuulla aivovammainen.

      • proelämä

        Kuten aiemmin jo mainitsin, ei mikään tapa tehdä itsemurha ole täysin varma. Tässäkin jutussa miehestä olisi tullut aivovammainen, jos olisi ollut pitempään hukuksissa. Tunsin kerran yhden hoitajan, jolla oli potilaana itsemurhaa yrittänyt mies. Oli saanut vaikean aivovaurion, ja koko loppuelämänsä viettää todennäköisesti toisten hoidettavana. Niin raakaa se oikeasti on.


    • proelämä

      Kuolemahan tulee joka tapauksessa joskus. Joten miksi sitä pitäisi kiirehtiä?
      Sitä ennen saattaisi vielä kokea jotakin hienoa. Kukaan kun ei tiedä, mitä tapahtuu tulevaisuudessa.

      • sdfgdsfgd

        Ei tuu kaikille. Joidenkin on määrä ylöstempautua Ristuksen ilmestyessä. Sitten alkaa muutaman vuoden vaivan aika


    • OlenKentiesKalle

      Olen maahanmuuttaja ja minua potkitaan nilkoille ja vainotaan tappo yrityksillä sekä minua yritetään varastaa jatkuvasti ja perhettäni stalkataan minun pahoinvoinin edistämiseksi sekä heidän myös.
      Eikä siinä kaikki! Toiset ihmiset vielä tunkevat todella psykologisia asioita päähäni turmellaakseen minua ja pitääkseen minua edistyksettömänä
      ihmiseläimenä. Kaikki tämä on maahanmuuton takia sekä maassa oleskelun takia. Toivon pian pääseväni pois tästä maapallossa olemisen vainoamisesta. Ehkä maapallo on väärässä ja suomen pitäisi maapallosoitua.

      • Anonyymi

        Halla-aho pahoittelee.

        Se ikä saa puhumaan pehmoisia.


    • Grönbacka

      Mustikkamaassa 4 ihmistä päivässä murhaa itsensä.
      Montako omaista, ystävää, he invalidisoivat samalla?
      21000 keskustelua eri itsemurhaa aikovien linjoilla vuodessa.
      Moni jää saamatta koskaan yhteyttä ja apua ajoissa.
      Miten siellä Mansikkamaassa?

    • Ei.luovuteta

      Ei älä tee itsemurhaa :( luulet nyt että kaikki oli tässä, mutta aina voi suunnan muuttaa elämässään jos tahtoa löytyy.

    • Itsemurhastaluopunut

      Ota nyt kuitenkin ennen selvää mihin olet joutumassa. Useimmat itsenmurhaajat lähettävät viestejä tuonpuoleisesta, ettei itsemurha kannata. Seuraavassa elämässä on sama vimma tappaa itsensä yleensä edessä. Voisit mieluummin valmistautua vaikkapa katselemalla channelingerik.com kirjoituksia ja videoita. Erik tappoi itsensä ja on nyt meedioiden haastateltavana ja kertoo elämästään toisella puolen sekä tuo muitakin haastateltavaksi. Muutenkin monet tavalliset ihmiset ovat yhteydessä Erikiin, joten ehkäpä kannattaa kokeilla lähettää telepaattisia viestejä hänelle jo nyt, niin on joku ainaskin toisella puolen odottamassa.

    • Feeniksin_kyynel

      Silverr
      Mietitkö muita vaihtoehtoja ennen kuin päätit tehdä itsemurhan? Koska itsemurha ei ole vaihtoehto. Se tehdään kun ei enää ole vaihtoehtoja.

      • GayMenAreSexy

        Jeesus pelastaa sinut.


    • Silverr

      No mä en pysty tilaa mitää ku oon alaikäne. Vanhemmat huomais heti. Feeniksen kyynel mut huostaanotetaa. Onko mulla vaihtoehtoja/mahdollisuuksia elää perheen kanssa? Ei mul oo ystävii. Mul on isä ja isoäiti olemassa ja kun menetän heidät olen menettäny kaiken. Mä oon sama kirjottaja sieltä kuolema ja suru palstalta. Saatteha työ elää perheenne kanssa. Arvostakaa sitä.

    • Silverr

      Olen järkyttyny tosta päätöksestä. Aattelin karata sieltä ekana päivänä. Mielummin asun kadulla, toivottavasti kuolen nälkää viimestää.

    • Silverr

      Mä oon sellane et mä en ala muitten mukaa elää. Jos en saa elää
      kuten haluan niin näen itsemurhan ainoana vaihtoehtona. En tuu olee onnellinen missää laitoksessa. Helposti käy niin että luovutan ja aattelen että ei mun elämällä enää ole merkitystä. Lopulta tuhoon itteni huumeil ja alkoholilla ku saan tarpeeksi siitä laitoksesta.

    • Silverr

      Eiköhän ole kaikkien kannalta järkevintä että hoidan itteni pois täältä ennen ku poliisit tulee raahaa mut kotoonta. Säästytää perheikävästä ja sydänsuruista ku sijotetaa kerra nii kauas. Aikaa on vielä jäljellä. Mä en mene kärsii minnee laitoksee. En omista hyvää elämää joten mulla on oikeus päättää elämäni.

      • Astral-matkaaja

        "Silverr", lapsi-kulta! Et ole edes alkanut elämääsi vielä!
        Vasta ikääntyneenä, monia taisteluja voittaneena ja hävinneenä,
        voi mietiskellä omistamaansa elämää objektiivisesti.

        Sinulla on monen nuoren tunteita loukkuun jäämisestä, epätoivoa, ahdistusta, neuvottomuutta, joka kuuluu osana aikuiseksi tuloa.
        Olen varma, että kotiväkesi rakastaa sinua, mutta on neuvoton.
        Tiedäkö, miten suuria vastuita ja vaikeuksia aikuiset nykyisin kohtaavat?
        Lasten tukeminen ja kasvatus on todella haastavaa ja monimutkaista!

        Olet käymässä läpi suurta kriisiä, joka merkitsee aiemman elämän
        romahdusta ja sen mukana uudet losuhteet ja mahdollisuudet.
        Pelkäänpä, että kouluusi et ole kyennyt keskittymään.
        Sekin varmasti tuottaa ahdistusta ja pelkoa. Voit jatkaa koulua vielä
        myöhemmin, kun kykenet ajattelemaan, tiedät, mitä haluat.

        Minullakin on ollut iso-äiti turvasatamana omissa myrskyissäni.
        Olen luullut monta kertaa, että en enää tuskassani seuraavaa aamua
        kokisi, mutta tähän asti olen herännyt ja saanut ponnistella uudelleen.

        Se, mitä kerrot uusista sijoituksistasi voi merkitä sinulle hyviä mahdollisuuksia. Tulet näkemään toisia samoissa ongelmissa kamppailevia ja sinä itse päätät, haluatko ymmärtää ja rohkaista heitä vai - kiusata, kuten monet tekevät kouluissa, koska voivat huonosti.

        Sinun kokemuksesi tekevät sinut ymmärtäväiseksi kanssaihmiseksi, joka
        voi auttaa toisia itse ensin vahvistuttuaan ja kypsyttyään.
        Siten se "kissankulta", kuten elämä nyt tuntuu murenevan käsiin,
        muuttuu kullaksi, josta tulee rikkautesi elämässä.

        Tiedätkö, että on monia järjestöjä, joissa vapaaehtoiset, ymmärtäväiset ihmiset työskentelevät auttaakseen ja tukeakseen toisia.
        Siten vaikeat kokemukset muuttuvat arvokkaaksi itselle ja muille.

        Pura täällä mielipahaasi ja ajatuksiasi, niin se helpottaa hetken.
        Löydät varmasti useita, kuten tuo "Feeniksen kyynel", joka ymmärtää.
        Tiedäthän Feeniksen - linnun, joka paloi tuhkaksi monta kertaa ja
        nousi uudelleen voimakkaanpana, kokeneenpana, viisaanpana.
        Sellaiseksi sinäkin tulet tässä elämän "tulisessa koulussa".
        Voi hyvin tänäkin päivänä uusissa ponnisteluissasi! :-)


    • Silverr

      Olin kesäl avohuollossa ja huono kokemus oli. Se henkilökunta huusi kiroili ja yks veti nyrkin pöytää ku olin juomas. Ja oli yksityine. Vietäis yksityiselle taas nii en luota. Koen rasittavana ku joutuu kattoo oireilevia nuoria.
      Siin entises paikas jokane nuor käytti mielialalääkitystä nii mä en sellasee lähe. Enkä mene psykiatrille, raahakoot sänkyineen päivinee väkisi jos se kerran on oikein. En pakosta tee mitää. En ala ketää turhaketta kattoo pakottamalla itseäni. Se olisi kärsimystä ja vihaisin joka päivä nousta sängystä. Hyvää loppuelämää itselleni. :(

    • Silverr

      Maksakoot yhteiskunta kaikki kouluvarustukset, kustantakoot harrastukset ja kaikki. Mun kotoonta ei lähe mitään mukaa. Siel entises paikas varastettii mun tavaroita yli 300€ edestä. Ei ole varaa viedä tavaroita enää. Eikä niitä ole korvattu!

      • Astral-matkaaja

        "Silverr"-hyvä! Pelkäsin, että henkilökunta olisi kuvaamaasi!
        Olen nähnyt elokuvia ja kuullut vastaavia kertomuksia vanhemmilta,
        jotka jättävät lapsensa yhteiskunnan vaihtoehdoille ja ne osoittautuvat huonommiksi kuin ne riittämättömät kotiolot.
        En tiedä kenen luo sinut neuvoisin. Tarvitset enemmän kuin vain sanoja.
        Olet varmasti ollut koulusi kuraattorilla tai sairaanhoitajalla.
        Sosiaali tietää kyllä tällaisista paikoista ja henkilökunnasta.
        Se on rikollista toimintaa! Mutta millaista järjestelyä itse haluat?
        Kuka tahansa ei voi ottaa toisen lasta huomiinsa.
        Siihen tarvitaan monenlaista tarkastusta ja vaatimusta.
        Harvalla on hyvä työ, iso asunto ja kyky antaa turvallisuutta nuorelle.
        Tarvitset miehen ystävällisen lujaa kättä ohjaamaan - ei nyrkkiä!
        Tarvitset naisen lämpöä ja ymmärtämystä jaksaaksesi vaikeuksissa.
        Harvat aikuiset ovat kypsiä lapsenkasvatukseen. Lapsettomat ei sitäkään.
        Sitten niitä "orpoja" lapsia kertyy tuhansittain.
        Lasten ahdistus ja masennus on valtavassa lisääntymisessä!
        Eikö sinulla ole muita sukulaisia kuin iso-äitisi? Entä isäsi?
        Mietitään yhdessä, jos minäkin viisastuisin.
        Ajatukseni ovat sinua tukemassa :-)


    • Silverr

      Vääryyttä ja epärehellisyyttä en suvaitse. Joku raja kulkee mullaki.

    • Silverr

      Katoin viel kouvolassa sijaitsevan avohullon paikkaa ja yks yö maksaa 289€. Vuodessa 105 485€. Nyt ymmärrän minkä takia huostaanotetaan/sijoitetaan niin monia lapsia aiheettomastikin.

    • Silverr

      Nii ja mul on 2 koiranpentuu. Olin alottamassa koirakoulun ja kävisin näyttelyissä. Kuka niit nyt käyttää näyttelyissä? Joku 64-vuotias mummoko jolla on rasitusvammat? Niil tulee kamala ikävä ja mul niitä. Koiratkii joutuu kärsii. Koulut on onnettomii jos sairauspoissaolon takii kuraattori soittaa lastensuojeluun ja näin ollen syntyy huoli. Mikä on turha. Nii menköö sossut samalla huotaanottamaa muidenki perheen lapsia jotka ovat kipeitä. Saisivat uusia pakkoasiakkaita. Ei mun perhees mitään ongelmia ole jos kuka nii ymmärs. Vihaan nykymaailmaa.

    • Silverr

      Saan olla kiukkune jos on noin epäpäteviä työntekijöitä. Mun asuinkaupungissa ei ole panostettu lastensuojeluun eikä asioita ole hoidettu järjellä. Puutteita löytyy.

      • Astral-matkaaja

        Minäkin olen kiukkuinen ja samasta syystä kuin sinä!
        Nyt yritetään terästäytyä ratkaisuun. Juostaan vaikka se
        kiukku ensin pois, että voi ajatella järkevämmin.
        Voitko ottaa koirasi ulos ja mennä lenkille?
        Raikas ilma ja kävely auttavat minua usein hyvään johtopäätökseen.
        Voi hyvin hauveleinesi!


    • Silverr

      Isoäiti ja isä ovat ainuita ihmisiä jotka on elämässä. Äiti on olemassa mutta sil on väkivalta tausta. En tapaa häntä. Eikä hänestä ole kuulunu. On se palavereis mukana ku on yhteishuoltajuus. Vaihtoehdot:
      1) tukihenkilö, ravitsemusterapeutti, psykiatri mielialalääkkeet. -Ei ole edes vaihtoehtona mulle! Lisäksi ei tarvetta ole näihin tukitoimiin.
      2) avohuollon tukitoimena sijaishuolto. Asuminen, ruoka, harrastus ja opiskelu olisi ilmasta. Elatusrahat menisivät säästöön eikä äidin kulutettavaksi. Vaatimukset-paikan pitää olla asianmukainen, siisti, pitää olla mahdollisuus vapauteen ja eri toimintoihin esim. uimahallissa käynti vaikka jos ostaisivat sarjalipun! Siinä harrastus. Paikan pitää olla hyvä jotta en masennu. Mun asioista ei kukaan henkilökunnasta kysele koska voivat yhtähyvin lukea niitä valheellisia papereita minkä syystä olen joutunnu sinne. Vanhemmilla olisi oikeus päättä asioista. Päätän itse paikan nyt kun kartoitus on käynnissä.
      3) huostaanotto. Äärimmäisin vaihtoehto. Ei päätösvaltaa vanhemmilla vaan sossulla. Lisäksi purkamisessa menisi kauan. Jos on aivan pakko valita nii nro 2. Vaihdan kumminkii kouluu sitte ku sirryn ysille. En pidä mistään vaihtoehdoista. Sitte ku oikeudenkäynnit on saatu päätöksee nii meen varmaa pois siitä paikasta. Äiti on syyttäny isää juopoks narkkariks ja pedofiilkisi -tämä ei pidä paikkaansa! Äidistä väkivalta syyte- en halua asua siellä. Joten sen takia jos et ota tukitoimia niin sitte sijoitus. En tiedä onko nää näitä sossuja jotka tahallaan haluavat uskoa etten voi asua isän luona sen vuoksi mitä valhetta äiti on sanonnu hänestä. Vai eivätkö he oikeasti tiedä. Joka tapauksessa minä maksan muitten puheista mikä on väärin! Pidän isällä asumisesta. Psykiatreille ei voi mennä voivat vääristellä asioita. Kuten tekevätkin. Mitä mieltä sä oot? Nyt pitää vaa hyväksyä se asia että aikuiset ovat sotkenneet asioita mikä on typerää. Aion tehdä valituksia ja vähän muuta kans jotta joutuvat vastuuseen vääristä päätöksistään. Se aika ei ole vielä. Mutta tulossa on. Mun elämästä on kyse enkä anna kenenkää pilata sitä vaikka maailma olisi kuinka sekaisin. Joten aattelin että siel laitoksel keskityn vaa kouluu ja harrastuksii ja sillee enkä sitä tilannetta aina. Kesällä tottakai kesätöihin tienaas vähä rahaa. Ei mulle kuulu murehtia asioista-hoitakoot aikuiset omat sotkunsa. Nii mikä näistä 3 vaihtoehdosta on mun tilanteen kannalta paras sun mielestä?

      • proelämä

        Kysyit ehkä Feeniksin kyyneleeltä, mutta ajattelin silti vastata. Vaikutat tosi fiksulta nuorelta ihmiseltä. Olet ihan oikeassa siitä, että on väärin, että joudut maksamaan muitten puheista. Kamalaa, että äitisi on valehdellut isästäsi sossuille. Ja tosi surullista, että sossut on uskoneet. Auttaisikohan se, jos sinä kertoisit sossuille, että äitisi puheet eivät pidä paikkaansa? Sinulla on jo sen verran ikää, että sinuakin pitäisi näissä asioissa kuunnella. Aikuiset on sotkeneet asioita, näinhän se on. Valitettavasti aikuisetkin on joskus todella typeriä. Mitä jos viittaisit äitisi rikossyytteeseen, ja sanoisit, että äitisi juttuihin ei voi oikein luottaa? Kuitenkin vastuu ei ole tässä sinulla, vaan aikuisilla. Voit yrittää vain vaikuttaa asioihin jonkin verran. Jos tykkäät asua isäsi luona, niin sitten voisi olla hyvä vaihtoehto myös tuo ensimmäinen. Voisit kertoa, ettet halua syödä masennuslääkkeitä. Psykiatreja on erilaisia, totta on että jotkut saattaa vääristellä asioita. Jonkin ajan kuluttua voit päästä niistä eroon. Jos olisin sinä, niin ottaisin ensimmäisen vaihtoehdon. Ehkä siksi, että se on kaikista "kevyin" vaihtoehto. Mutta se on tärkeintä, mitä itse haluat.


    • Silverr

      äiti ja isä riitelee paljo koskä äiti ei hyväksy isällä asumista. Ei ymmärrä että hän on tehnyt värin käyttäessään väkivaltaa. Ja kun äiti joutuu vastuusee tekemisistää nii hän kiehuu raivosta. Tää jatkuva riita vaikuttaa muhu. Riidelkööt keskenää-ei tarvis seurata sivusta noita kahta. Isän pitäis osaa sanoo stop hänelle! Eikä kuunella haukkumista sitten hän on stressaantunu ja syyttää minua siitä koska mä tein rikosilmoituksen. Se oli pakko tehä mä voin niin huonosti jo. Pahinta on se ku kumpikaa ei huomaa heidän asennettaan-vanhempien riitaisat välit eivät ole hyväksi minulle vaikka äiti ei edes asu mun kotona! Tulee tänne räyhää ja huuta. Ja aina se on minun syytä. Voisin ottaa lomaa tästä oikeudenkäyntiä edeltävästä ajasta kunnes osaavat olla aikuismaisesti. Eivät yksinkertaisesti osaa olla. Isä ei osaa puolustaa itseään! Antaa äidin haukkua häntä ja vaikuttaa häneen negatiivisella tavalla jota hön ei huomaa. Ilmapiiri on niin kireä täällä. Turhaa stressaavat asiat hoituvat aikanaa jos kummatkii on mukana. Missä se yhteishenki? Ei mulle huudeta mutta joudun kattomaan heidän riitaisia välejä sivusta. Se tässä on.

      • Astral-matkaaja

        Miten äidillesi ei saada yhteydenottokieltoa?
        Älä syyttele itseäsi rikosilmoituksesta!
        Sinussa on rohkeutta ja oikeudentajua!
        Näköjään virkavaltakin otti sinut vakavasti!


    • Silverr

      Eivät he voi tolla tavalla antaa asioiden vaikuttaa. Heidän pitäisi hyväksy se-okei nyt on oikeudenkäynti. Niin mäki joudun hyväksymään sijoituksen. Ehkä sit ku olen muualla nii ymnärtävät miten heidän stressaantuneisuus säteilee mulle ja isoäidille.

      • Astraal-matkaaja

        Kiitos tästä erinomaisesta kartoituksesta! Sinun järkesi on tallella;-)
        Vaikutti mainiolta tuo kouluun ja harrastuksiin keskittyminen!
        Lasken tässä että 7 8v. niin olet noin 15-vuotias, joten jos
        voisit lukea parivuotta rauhassa, niin pääsisit seuraavaan kouluun ja
        sinulle järjestyisi varmaan asunto ja mielellään uudelta paikkakunnalta.
        Tuskin olet saanut tuossa hässäkässä syvempiä ystävyyssuhteita.

        Minulle on ylivoimaisen vaikeaa siivota huusholliani ja hoitaa itseäni.
        Voimat poissa ja mieli maassa. Ei anna luotettavaa kuvaa minusta.
        Jos nyt kykenisit nousemaan sieltä sängystä ja siivoamaan huoneesi, niin
        annat vastuullisen ja luotettavan kuvan itsestäsi.
        Puhtaus auttaa mielen kohennukseen. Vaatteet oikeinpäin, kuten jaksat ;-)
        Jos kykenet olemaan kohtelias, niin et ärsytä ketään ja säilytät mielenrauhasi.

        Minulla oli vastaava äiti. Syytti, huusi, raivosi, sabotoi elämääni aina.
        Onneksi hän piti sisaruksistani, mutta riiteli sielläkin itsensä ulos.
        Ymmärrän tilanteesi oikein hyvin. En minäkään jaksanut sanoa vastaan.
        Mitä isääsi tulee,niin on parempi olla ärsyttämästä äitiäsi.
        Hänelle ei kovasta sanasta ole muuta kuin aihetta suurenpaan väkivaltaan.
        Isäsi on viisas, kaukonäköinen; ota hänet esimerkiksi.

        Olet vielä nuori, mutta voisitko saada harjoituspaikkaa jossain eläinten huollossa? Hevosia löytyy aika monesta paikasta.
        Vaikket nyt saisi koiratarhassa, niin hevosissa tai jopa maataloudessa.
        Pelloilta rikkaruohojen keruuta ja mansikkain poimintaa. Saisit ajatusvapautesi.
        Jos kysyisit kunnalta jotain paikkaa kesäksi.
        Mutta ole varovainen - hyväksi käyttäviä ja pahoja aikuisia löytyy!

        Anna anteeksi,jos ehdotukseni ovat typeriä, mutta kuten huomaat,
        olen todella ajatellut tilannettasi tässä miettien.
        Ehdotuksenikirjoittaa kysymyksesi riku.fi oli siksi, että sain itse vastauksen.
        Sinne voi jättää nimettömän kysymyksen tilanteestasi.
        Saisit pari numeroa, joilla voit hakea vastauksen nimettömästi.
        Sain sieltä monia ehdotuksia ja opiskelen niitä sivuja nähdäkseni oikeuksia.
        Siten voisin tukkea paremmin muita ja ymmärtää omat vastuuni.
        Pidäthän itsestäsi hyvää huolta ja olet järkevä?! Semerkitsee minulle paljon :-)


      • Astral-matkaaja
        Astraal-matkaaja kirjoitti:

        Kiitos tästä erinomaisesta kartoituksesta! Sinun järkesi on tallella;-)
        Vaikutti mainiolta tuo kouluun ja harrastuksiin keskittyminen!
        Lasken tässä että 7 8v. niin olet noin 15-vuotias, joten jos
        voisit lukea parivuotta rauhassa, niin pääsisit seuraavaan kouluun ja
        sinulle järjestyisi varmaan asunto ja mielellään uudelta paikkakunnalta.
        Tuskin olet saanut tuossa hässäkässä syvempiä ystävyyssuhteita.

        Minulle on ylivoimaisen vaikeaa siivota huusholliani ja hoitaa itseäni.
        Voimat poissa ja mieli maassa. Ei anna luotettavaa kuvaa minusta.
        Jos nyt kykenisit nousemaan sieltä sängystä ja siivoamaan huoneesi, niin
        annat vastuullisen ja luotettavan kuvan itsestäsi.
        Puhtaus auttaa mielen kohennukseen. Vaatteet oikeinpäin, kuten jaksat ;-)
        Jos kykenet olemaan kohtelias, niin et ärsytä ketään ja säilytät mielenrauhasi.

        Minulla oli vastaava äiti. Syytti, huusi, raivosi, sabotoi elämääni aina.
        Onneksi hän piti sisaruksistani, mutta riiteli sielläkin itsensä ulos.
        Ymmärrän tilanteesi oikein hyvin. En minäkään jaksanut sanoa vastaan.
        Mitä isääsi tulee,niin on parempi olla ärsyttämästä äitiäsi.
        Hänelle ei kovasta sanasta ole muuta kuin aihetta suurenpaan väkivaltaan.
        Isäsi on viisas, kaukonäköinen; ota hänet esimerkiksi.

        Olet vielä nuori, mutta voisitko saada harjoituspaikkaa jossain eläinten huollossa? Hevosia löytyy aika monesta paikasta.
        Vaikket nyt saisi koiratarhassa, niin hevosissa tai jopa maataloudessa.
        Pelloilta rikkaruohojen keruuta ja mansikkain poimintaa. Saisit ajatusvapautesi.
        Jos kysyisit kunnalta jotain paikkaa kesäksi.
        Mutta ole varovainen - hyväksi käyttäviä ja pahoja aikuisia löytyy!

        Anna anteeksi,jos ehdotukseni ovat typeriä, mutta kuten huomaat,
        olen todella ajatellut tilannettasi tässä miettien.
        Ehdotuksenikirjoittaa kysymyksesi riku.fi oli siksi, että sain itse vastauksen.
        Sinne voi jättää nimettömän kysymyksen tilanteestasi.
        Saisit pari numeroa, joilla voit hakea vastauksen nimettömästi.
        Sain sieltä monia ehdotuksia ja opiskelen niitä sivuja nähdäkseni oikeuksia.
        Siten voisin tukkea paremmin muita ja ymmärtää omat vastuuni.
        Pidäthän itsestäsi hyvää huolta ja olet järkevä?! Semerkitsee minulle paljon :-)

        Toivottavasti en loukannut sinua näillä kirjoituksilla!
        Minulla on vain oman elämäni kokemus ja olen ikääntynyt.
        Sinä olet kaikin puolin kyvykäs, järkevä ja tunnet olosuhteesi.
        Sinä kykenet näkemään itse parhaan mahdollisuuden olosuhteissasi!
        En tule enää häiritsemään mietiskelyjäsi, etten pahoita mieltäsi.
        Toivon sinulle kaikkea hyvää jatkossa.
        Olet jo nyt vastuullinen ja järkevä kaikin tavoin.
        Todella hieno nuoren miehen alku!


    • Kuuntele nyt hyvä mies
      tuu meille polttaa vähä kukkaa niin pahat ajatukset lähtee heti pois

      • TapaIttesJosOsaat

        Vitun juntti. Ei kukaan käytä mitään vitun kukkaa.


      • TapaIttesJosOsaat kirjoitti:

        Vitun juntti. Ei kukaan käytä mitään vitun kukkaa.

        Kuules, Konnun ruoho on keski-maan parasta
        tuu meille polttaa vähä nii pahat ajatukset lähtee


    • Silverr

      Äit on nostanut rikossyytteet isästä että se on pedofiili. Oikeus saa kattoo mihin uskoo....

    • Silverr

      En pysty vaikuttaa ennen kun minua kuullaan oikeudessa. :(

    • Silverr

      Mulle on paras avohuolto koska mä en pysty käymää normaalia koulua. Koska mä oon sen verrain sairas. En suorittais esim liikuntaa. Saisin 4 totarii joten mul katotaa sellane kotikoulu paikka.

    • Jatkaelämää

      Toivon että löydät rauhan sielullesi täällä maan päällisessä elämässäsi. Sinulla ja elämälläsi on suurempi tarkoitus, etkä välttämättä edes tiedä siitä vielä mitään. Se on, riippumatta siitä mitä ominaisuuksia sinulla on, tai mitä hyvää tai pahaa olet tähän mennessä tehnyt.

      Ei ole yhdentekevää pystytkö elossa. Se on tärkeää että pysyt. Näet sitten vasta kun aikasi on oikeasti mennä, mikä tarkoitus kaikella oli.

      Ja sitten kun aikasi on mennä, ajatus siitä että sielusi jatkaakin elämää, ei enää tunnu pahalta, koska väsymys, välinpitämättömyys, viha, syyllisyys, kipu ja katkeruus katoavat maallisen ruumiin mukana. Näin uskon. Turha kiirehtiä kun et tiedä mitä siitä seuraa.

      Voimia sinulle!

    • Silverr

      Miks carea ja lastensuojelu pakottaa ihmisii psykiatrille? Ei väkisin saa. Ei oo hyötyy jos ei oma tahto mukana ole. Siit ei kumpikaa osapuoli hyödy. Se o päin tyhjää sillo käydä siel.

    • Silverr

      Sain muute työpaikan eläinlääkäristä tet-viikkoo varte. Ja sain soviteltuu työajan aamupäivää ku aamul en pysty. Koska sairaus. Mul on tulehdusarvot koholla nii pääsen kohta lisätutkimuksii nii alkaa elämä helpottuu. Tuskallista on just aamulla ja illalla. Koulussa olen puolet päivästä lepohuoneessa.

      • Sydänkäpyselle

        Kun olet lepohuoneessa koulussa, niin jaksatko kirjoittaa?
        Kun kirjoittaa asioita, niin niihin saa perspektiiviä.
        Sitä joutuu muovaamaan ajatuksensa sanoiksi.
        Se vaatii keskittymistä, harkintaa saada tunteensa, tapahtumat esiin.
        Samalla ne voi turvallisesti jättää hautumaan ja käsitellä muita asioita.

        Terapeuttisesti käsinkirjoitus paperille on kaikkein tehokkainta.
        Mutta omassa tietokoneessa salasanojen takaa toiset ei pääse käsiksi.
        Olisi sinulle keventävää kirjoittaa "päiväkirjaa" tapahtumista, tunteista.
        Muutaman vuoden kuluttua, kun luet niitä, niin ymmärrät minkälainen Herkules olet ollut! Kantanut vastuullisesti aikuisen taakkaa!
        Isäsi jaksaa, kun hänellä on noin päättäväinen, oikeudentajuinen poika!

        Tästä ajasta tulee sinulle merkityksellinen käännöskohta elämääsi.
        Olet neuvokas poika ja tiedät jo nyt, mikä sinullee sopii parhaiten.
        Minä olen kirjoittanut vuosikymmeniä. Se on tapani tasapainottua.
        Veljeni ja isäni maalaavat ja piirtävät tauluja. Kirjastossa on oppaita.
        Vesi/akryylivärit eivät paljoa maka, mutta se tarvitsee paikan.
        Soitin on myös hyvä tapa tasapainottaa tunteitaan, mutta
        perheen seurassa ja kerrostalossa naapurit voivat hermostua.
        Luovia mahdollisuuksia löytyy muitakin ja ne rauhoittavat.
        Voit kokeilla vuosien kuluessa olosuhteiden mukaan.
        Voi hyvin, lataa pattereitasi - huomenna on uusi päivä :-)


    • Sydänkäpyselle

      "Silverr"-hyvä! Luin, että sinä olet nyt oikeudessa isäsi puolustaja!
      Isäsi tuntee varmasti sääliä äitiäsi kohtaan, eikä halua vaikeuttaa
      äitisi elämää entisestään. Tarvitsette molemmat välimatkaa äitiisi.
      Laillinen porttikielto olisi kaikkein paras.

      Tilanteessasi olisi terveenkin mahdotonta käydä koulua
      Sinulla on lisäksi terveydellisiä vaikeuksia, jotka painavat mieltäsi.
      Kotikoulu on todella hyvä ratkaisu! Koulut ovat vanhanaikaisia.
      Ne ovat hälisevia ja täynnä lapsia, jotka voivat huonosti riidoissa ja
      eroissa ja turvattomuudessa ja siksi kiusaavat toisiaan.

      Moni lukee jopa kauko-opiskeluna nykyisin ja saa tarvittavat paperit.
      Osaat lukea, kirjoittaa, käyttää tietokonetta, kuvata asiasi järkevästi,
      joten olet jo nyt oppinut nuorella iälläsi niin paljon, että edistyt,
      siihen, mitä haluat! Pääsit alkamaan haluamallasi eläinten kanssa!

      Kun vartut ja vahvistut, niin kykenet jatkamaan opiskeluissasi eteenpäin.
      Sinulle on hyväksi työskennellä eläinten kanssa ja ulkoilmassa!
      Puutarhatyö olisi myös hyvää, ellei se ole terveydellisesti raskasta.

      Isäsi on sinusta ylpeä! olet isäsi sydämen ilo!
      Toivon, että löydät kirjastosta kirjoja, DVD:s eläimistä, koirainkasvatuksesta.
      Se saisi mielesi pois asioista, jotka painavat alas, joille et voi mitään.

      Olet oikeassa, että lääkkeet ovat vaarallisia, mutta asioitasi ei voida järjestää ilman psykiatrin antamaa lausuntoa. Ne vaaditaan jatkossa.

      Yritä olla rauhallinen, kohtelias, niin psykiatri huomaa, mikä järkevä nuori olet. Siten hän voi alkaa kirjoittamaan tarvittavat paperit hyväksesi.
      Minäkin olen käynyt läpi samanlaista ja pääsin varhaiseläkkeelle.
      Ilman psykiatria ja lääkkeitä en olisi siihen vapauteen päässyt!
      Tosin en syönyt kaikkia lääkkeitä,mutta kokeilin niitä, miten voin.
      Olisin joutunut työmarkkinoille ja tullut vielä sairaammaksi.

      Helpottavaa kuulla, että asiasi edistyvät! Jaksathan kertoa jatkosta?
      Olet meidän "Sydänkäpy" :-)

      Toivon sinulle kaikkea hyvää jatkossa!

    • proelämä

      Sinulla on aika vaikea tilanne perheesi ja terveytesi suhteen. Koeta jaksaa jotenkin. Vaikka tuo aiemman nimimerkin mainitsema kirjoittaminen saattaisi auttaa. Toivon hartaasti, että asiat selviää. Ehkä siellä oikeudessa nähdään se, miten asiat oikeasti on. Olen sitä mieltä, että ei se psykiatrilla käyminen niin kamalaa ole. Varsinkin jos sattuu mukava psykiatri, niitäkin on. Saisit tukihenkilön kanssa myös jutella vanhemmistasi ja terveysasioista. Ehkä siellä osattaisiin auttaa sinua niissä jotenkin. Onkohan olemassa kouluja sairastuneille lapsille ja nuorille? Tiedän, että on sairaalakouluja, muuten en ole varma. Tietääkseni normaalissakin koulussa pitäisi voida joustaa lapsen terveydentilan mukaan. Ei sairaana tarvitse liikuntaa suorittaa. Ja jos on tarpeen, voisit saada koulunkäyntiavustajan tueksi. Pystyisikö isäsi selvittämään kouluun liittyviä asioita? Olet ilmeisen fiksu, joten ainakin siltä osin sinulla on hyvä tulevaisuus edessä!

    • ImeOmaasi

      En lukenut kaikkea, mut toivon että älä vaan hyvä mies mene tekemään itsellesi mitään, sulla on elämä vasta alkamassa kun noin nuori olet. Kirjottamasi tilanne kuulostaa kyllä ikävältä.. Itsellä samanlaista nuorempana sossu huohotti niskaan/systemaattista hermojen kiristystä oli masennuskausia, mutta menin sillä periaatteella että pitää olla kova kyllä tästä selvitään, ei ne ikuisesti pysty pompottamaan enkä heitä ottanut vakavasti toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Jätti kyllä kivat muistot, nyt aikuis iällä mää haistatan v.tut viranomaisille ..l., olen vapaa kuin feenislintu :D, ette enää pysty mua manipuloimaan/alistamaan, ENKÄ todellakaan teihin LUOTA. Voimia ja jaksamisia kirjoittajalle pysy vahvana

    • Silverr

      Tukihenkilö ja psykiatria on mulle kamalaa. En oo sellane ihmine joka rupee avautumaan omista asioista tuntemattomalle. Ja mut halutaa psyykkarille jotta siel puhuttais rikostapahtumista. Mä haluun jatkaa elämää enkä jäädä menneisyyttä murehtimaa. Olen käsitelly ne asiat kauan sitte. Olen omantienkulkija.

      • ImeOmaasi

        Muuten varoituksen sana ole sitten tarkkana niille psykiatreille mitä sanot, nee kirjottaa KAIKEN muistiin ja niitä tietoja käytetään sitten myöhemmin asian purkamiseski. Nee voi kyl k.settaa et kyl heihin voi luottaa kerro vaan maat ja lammet mut ei mee niin. Alaikäinen ei vaan valitettavasti pysty vaikuttaa haluuko vai ei , ne (viramomaiset) pakottaa ja vetoaa lakeihinsa. Ei kannat sit alkaa hankalas heiän kaa kaivat kuoppaa itsellesi enemmän, mut voit ilmasta mielipiteesi. Kaikkein parasta on et ole rauhallinen ja keskustele fiksusti heiän kaa (ei kannat liikaa niitä negatiivia asioita nostaa esiin.),ja kerro sille mitä itse haluaisit pidät eläimistä/haluat asua isän kaa,,ja syytä äitiäs tästä sotkusta. Itsekin pakotettiin joskus vaikka se ärsyttääkin, oli 2 vaihtoehtoa joko käyt siellä (psykiatrilla/syöt lääkkeitä) tai toinen lähet lastenkotiin. No mää niitä nyt niin vakasti ottanut, sitä nyt esitettiin ystävällistä/yhteistyökykyistä ja lääkkeet syljin suustani joka ilta 1 kerrallaan vessan pönttöön (sillai ettei kukaan huomannut. :D)

        Mää valitsisin ton vaihtoehto 1. tukihenkilö/psykiatria , jollet halua laitokseen..


    • Silverr

      "Sydänkäpyselle" nii mä kirjotan päiväkirjaa ja unipäiväkirjaa.

      • OlenVaanParas

        Saara Aalto on ihan vitun seksikäs.


    • Silverr

      Kaua jouduit käydä siel? Mul sanottii et 21- ikävuotee saakka. Olis karmiva ajatus et yli 6 vuotta olisi viikottaiset käynnit.

      • Sydänkäpyselle

        Lapsi on uskomattoman vahva. Itse halusin kotoa pois jo 5-vuotiaana.
        Oli syitä, joita en kerro tässä. Mutta äiti tarvitsi minua jo silloin.
        Mutta "Elämä" /"Universum"/Jumala järjesti minulle tarvittavia
        hengähdystaukoja ja vaihtelua, niin että jaksoin kotona 19-vuotiaaksi.
        Nykyisin olen hyvilläni niistä vuosista, jotka olivat vaikeita.
        Olen tullut vahvemmaksi niiden kautta ja saanut valtavasti hyvää.
        Anna "Elämän" kuljettaa sinua eteenpäin ja tee vain parhaasi.
        Muuta sinulta ei odoteta. Parhaansa tekeminen riittää!
        Jään miettimään tilannettasi. Ole turvallisella mielellä puuhissasi.
        Kirjoita HYVÄ SANA JA ILONEN NAAMA ITSELLESI päiväkirjaasi :-)


    • Silverr

      Viikonloput ja lomat oisin kotona. Et en mä siel laitokses oo kun ne kouluviiikot.

      • Sydänkäpyselle

        Harrastukset auttaisivat mielesi mukaviin asioihin.
        Kirjoitatkin jo ja se on kätevää ja tasapainottavaa mielelle.
        Miten on fyysiset voimasi? Sanoit viihtyväsi luonnossa.
        Jaksaisitko ja olisiko ympärilläsi luontoa, missä kävellä?
        Nyt et taida jaksaa ulkoilla paljoa, mutta se helpottaa ajattelua.


    • Silverr

      Meil on käynny perhetyö 7kk ja 2 viikkoa ja psyykkari oli viime vuonna 5kk. En jaksa enää katella ketää kun perhetyö sano "Et me ei saatu kuvaa sun perheestä edes". Et ei muuta ku ittellee töitä haalitaa.

      • Sydänkäpyselle

        Terveiset Mäntymetsästäni kävelyllä! Ajattelin siellä tilannettasi.
        Havupuissa on aromaattista öljyä, joka nostaa masennusta pois.
        Puut tekevät oman ravintonsa ihmisten hengitykset jätteistä.
        Otin pari havun oksaa maljakkoon koivunoksan kanssa, joka
        antaa ilmavuutta ja saa ajatuksen kulkemaan vapaasti.
        Niinhän metsässäkin lehtipuiden kruunut antavat taivaan avautua!
        Helppo saada välimatkaa ja hengittää syvään ja rauhallisesti.
        No, minun on nyt keskeytettävä hetkeksi.


      • Sydänkäpyselle

        "Silver", en tunne perhettäsi, enkä niitä perhetyö-tilaisuuksia, mutta
        mieleeni tuli mahdollisuus, että se on jatkunut äitisi hillitsemiseksi.
        He ovat varmasti nähneet, että isäsi on rauhaa rakastava, joka ei halua
        provosoida äitiäsi. Äitisi voi huonosti itsekin. Se ei ole ilkeyttä.

        Perhetyö-terapeuteilla on myös takanaan esimiehiä vaatimuksineen.
        Esimiehille on asetettu rajoituksia ja määräyksiä.
        Kaikki ovat sidotut toisiinsa jollain tavalla.

        Et kykene vielä huolehtimaan itsestäsi yhteiskunnassa.
        Yritä vahvistua ja oppia tarvitsemaasi mahdollisuuksiesi mukaan.
        Siten tulet menestymään, kun pääset itsenäiseksi.
        Toivottavasti en rasittanut sinua tällä lisää.
        Voi hyvin!


    • ImeOmaasi

      21 ikävuoteen psykiatrin puheilla? Miten helve.ssä , kyllähän 18 on jo täysi ikäinen, ei sun tartte enää suostuu mihinkään kun täytät 18. Voiko muka olla mahdollista kertokaa muut? Ei omasta mielestä pitäisi olla.

      • Feeniksin_kyynel

        Niin juuri. Kukaan ei voi pakottaa psykiatrin puheille täysi-ikäistä, ellei hän ole haitaksi itselleen tai muille.


    • EnTeeMitään

      Uskon jälleensyntymiseen koska se on vain loogista. Syy ja seuraus. Uskon että tällä Pallolla on itseäni paljon viisaampia henkilöitä. Eikö kannattaisi luopua niistä ajatuksista ennemmin ja niistä aikeista? Luopua niistä hankkeista mitkä ahdistusta kerryttävät? Luopua niistä ihmisistä jotka kärsimystä aiheuttavat? Lakata kuuntelemasta yhtään ketään? Asua erakkona, rauhassa? Useimmat tekevät itsarin siksi koska ovat täysin muitten ohjailtavissa. Kaikenmaailman teennäisiä kulisseja pitää yrittää pitää aina ja jatkuvasti yllä, mikä sitten johtaakin tuonelan joen äärelle... ei tarvitsisi johtaa. Tehkää muutos omassa pääkopassanne. Älkää tuhotko ulkoista ruumistanne, koska se on vain heikompi ratkaisu ja johtaa todennäköisesti uudesti syntymiseen vielä suuremman ongelmataakan kanssa... En toivo sitä kellekkään, mutta tällaiseen uskomukseen olen päätynyt. Jos vain musta varjo mielestänne häipyy edes yhdeksi sekunniksi, tai sekunnin puolikkaaksi, olette siinä hetkessä eli tässä ja nyt siitä vapaita, ihan itsestään, ilman mitään yrittämistä.

    • proelämä

      Vielä sanoisin, että sijaishuoltoon lähteminen on riskialtista. Kun ei sitä voi tietää, minkälainen paikka on kyseessä, ja tuleeko siellä niitten ihmisten kanssa toimeen. Sijaiskodissa saattaa myös olla, että on eriarvoisessa asemassa jos perheessä on muita lapsia. Vasta oli Inhimillinen tekijä-niminen ohjelma, jossa huostaanotetut ja sijaiskodissa olleet kertoivat kokemuksiaan, joista osa oli aika karseita. Varsinkin lastenkodeissa tuntui olevan melkeinpä rikollisia käytäntöjä. Joten en suosittele omien vanhempien, tässä tapauksessa isän, luota pois muuttamista, jos ei kotona ole väkivaltaa tms. Aloittajalle siis: jos viihdyt isäsi luona, älä lähde sieltä pois. Psykiatrilla käyminen on pienempi paha siihen verrattuna, että joutuisit johonkin kamalaan paikkaan asumaan.

    • Silverr

      Ei ole vaihtoehto perustelivat että se ei ole parhaakseni noi tukitoimet. "Sul ei oo omaa tahtoo ja sut pitää saada sosiaalistettua ja sul ei oo kavereita" Se o sitte terve menoa. Eikä se ole mun syy jos ei kavereita ole. Erillaisuutta ei sitte hyväksytä. :(

      • Sydänkäpyselle

        "Silverr"- hyvä! Minulle oli sama valitus koulussa.
        Olin ahkera, keskityin koulutehtäviin ja enkä viihtynyt toisten seurassa.
        Olin epäsosiaalinen!
        Opettajien lellikki kylläkin. Minut ajettiin pois koulusta, työpaikoilta.
        En sopinut toisten kanssa. Silti en koskaan tehnyt heille mitään pahaa.
        Erilaisuutta ei hyväksytä, kuten sanoit!
        Tänään olen itsenäinen ja elän mieleistäni elämää!
        Se tulee vielä sinunkin osaksesi, parin vuoden päästä!


    • Silverr

      No mä tiesin heti et niil oli tarkotus avohuolto ajat sitte.

      • Sydänkäpyselle

        "Silverr"-hyvä! Meillä on lakeja ja määräyksiä, joita on pakko noudattaa.
        Sinä enkä minä voi nyt tätä asiaa muuksi muuttaa.
        Muista kuitenkin, minkälaisia vaikeuksia sinulla ja monella muulla on kotona. Perhe-elämä on vaikeaa! Vanhemmillakin on vaikeaa!
        Siksi myös uudessa perheessäsi tulee olemaan vaikeuksia.
        Isäsi ja iso-äitisi luona olisi vaikeuksia.
        Ne ovat jotain, mitkä kasvattavat meitä elämässä aikuisiksi.
        Emme pääse vaikeuksien läpi kuin ottamalla lusikka kauniisti käteen!


    • Silverr

      Ei saatana jaksais kouluu käyä ja esittää et kaikki on hyvi. Hoitaisivat nopeesti pois alta. En haluu ahdistuu ja elää epävarmuudessa, että millo haetaa kotoonta.

      • Sydänkäpyselle

        Katsohan luokkahuoneessasi moniko oppilaista on väsynyt kouluun.
        Laske monellako vanhemmat ovat eronneet.
        Monet lapsista jakavat keskenään vanhemmat, eikä se ole helppoa!
        Katso monellako on sairauksia, vaikeuksia jollain lailla.
        Monenko vanhemmat ovat työttömiä.
        Et ole yksin pulminesi. Jaat ne monen kanssa.
        Kiva kun kerroit kuulumisiasi! Ajattelen sinua joka päivä.
        Nyt tarvitset harrastuksia, ettet masentuisi entistä enemmän.
        Miten on tulehduksiesi laita? Oletko saanut sopivat lääkkeet?
        Pää pystyyn urheasti, soturi!


    • Silverr

      Pääsen vasta ensviikon maanantaina lisätutkimuksii.

      • Sydänkäpyselle

        Se tuntuu pitkältä odotukselta, kun tarvitsee apua.
        Monet toivovat sinulle menestystä ja hyvää - ET OLE YKSIN TAISTOISSASI!
        Lepää tarpeeksi, sillä jos ylirasitat itseäsi, tilanteesi vaikeutuu.
        Hyvää iltapäivää sinulle :-)


    • Sydänkäpyselle

      Hei, "Silverr"! Kuuntelin juuri ohjelman nuoresta miehestä, joka oli koulukiusattu.
      Hän oli älykäs, järkevä, miellyttävä, sielukas eli juuri sellainen henkilö, joita olen nähnyt kiusattavan kouluissa ja työpaikoilla.
      Kilttejä ihmisiä, joita on turvallista kiusata, koska heistä ei ole vaaraa.
      Kateelliset ihmiset, jotka eivät itse kykene samaan kuin kiusattava.
      Tyhmiä, itse huonosti voivia, jotka saavat hetken huojennusta nähdessään toisen kärsivän.
      Kiussaajat kärsivät itse, mutta eivät löydä sanoja sen ilmaisuun.
      Muistin sinut kuunnellessani ohjelmaa ja ihmettelen, oletko joutunut kärsimään samoista asioista?
      Tämä nuori mies oli tullut vahvaksi ja saanut kokemuksia, jotka tekivät hänet rikkaaksi. Hän ei uhrannut elämäänsä kostoon tai toisten alas painamiseen.
      Hän eli omien mahdollisuuksiensa mukaan opiskellen ja työskennellen.
      Hän oli saanut hyvän elämän, koska teki minkä kykeni. Ei enempää.
      Voi hyvin tänään :-)
      '

    • kodaksös

      Hukkuminen.

      Ota vaikka joku iso kivi mukaan.

      • CheekIsTheBest

        Älä tee sitä. Cheek tuo iloa elämään.


    • Silverr

      1 luokalla on mua kiusattu. Tähän päivää saakka ei kukaa ole huomannu mua koulussa ja syrjitty on, vaihdan koulua koska mut sijotetaa. Ja myös koska kavereita ei ole kun en kuullu luokkaani, olen vaa ilmaa muille. Siel o kotikoulu siel avohuoltopaikassa. Tarkotus on numeroita nostaa ja ett piristyn ja oisin onnelline.

      • Sydänkäpyselle

        Kivaa, kun vastasit, "Silverr"! Niin vähän arvelinkin. Vasta 30-vuotiaina
        me ihmiset olemme kypsyneet ja "tunnemme" itsemme.
        Mutta usein jo lapsena tiedämme, mitä haluamme tehdä elämässämme.
        Mikä ala sinua kiinnostaa? Voitko alkaa harrastaa sitä vapaa-aikanasi?
        Kirjastoista saa kirjoja, joten se ei maksa paljoa.

        Pidit luonnosta. Onko sinulla mahdollisuus viettää aikaasi sen keskellä?
        Minulla on kirjoja kivistä, kasveista, sienistä, eläimistä, tähdistä.
        Atlas, josta näkyy joka kuun tähtitaivas ja kiinnostavia asioita. Kaukoputki.
        Välistä voin ottaa jotain kotiin ja piirrellä tai maalata sen. Se antaa aikaa miettiä samalla muita asioita ja kypsytellä niitä.

        Sinähän kirjoittelet. Synonyymisanakirja on mainio hauskutus.
        Tapasin ottaa yhden sanan ja tehdä siitä sopiva lause.
        Se auttaa värikkääseen ilmaisuun. Kirjoittelen sinulle tiettyyn sävyyn.
        Tuolle edelliselle "Kivitaskulle" olin vähällä kirjoittaa rumia sanoja, mutta
        en halunnut, koska olen tässä kuin sinun "vieraanasi".
        Olet kuin isäntä, ja halusin olla kohtelias sinulle.
        Kivaa, että et vastannut hänelle, sillä me emme tiedä, mitä hän käy läpi.

        Nyt sinulla on viikonloppu ja varmasti tarvitset kärsivällisyyttä, itsehillintää, koska vanhempiesi välit ovat kireät. Heidän täytyy selvittää asiat itse.

        Olisi hyvä, jos voisit, jaksaisit olla ulkona tulehduksistasi huolimatta.
        Minunkin pitäisi mennä tutkimuksiin tiistaina, sinä maanantaina, joten
        tiedän epämiellyttävän epävarmuuden tunteen. Koitetaan olla urheita!
        Voi hyvin ja kerro kuulumisiasi, kun jaksat ja haluat. :-)


    • Silverr

      Yritän käydä lenkil joka päivä. Siin paikassa on hevoshoitopaikka vastapäätä. En tiedä onko mahollisuus ratsastaa vai mitä mut luulisin että pelkkä juttelu ja rapsuttelu kohentaa mielialaani. Mul on mahollisuus käyä uimahallis ja kuntosalil. En tunne koko paikkaa en tiedä missä on kirjastot ja muut palvelut. Sinne vaa viedää. Sunnuntaina pääsen laskettelee pohjosee Rukkaa. Maanantaina pitää palauttaa koulukirjat kouluu. Torstaina edessä on muutto. Uusi koul ja kaupunki. Sijaitsee keskel korpee se laitos. Ei eroo yhtää maalaiskodistani. Sinne huoneesee raahan läppärin ja juttelen hauveleille ja kissalle ja ehkä myöhemmi riitaselle suvulleni. Mummot ja mammat riitelee keskenää. Kaikki riitelee keskenää. Isä ja äiti. Järkyttävää. Onneksi pääsen pois sekasorrosta!

    • Silverr

      Mä voin kertoo kuulumisiani sitte ku oon kotiutunu sinne paikkaa. Kiva et tääl o joku jolle puhuu nyt ku tulee paljo muutoksii. Olen jaksan paremmin sun tuella vaikeina ajankohtina.

      • Sydänkäpyselle

        Hei, "Silverr-soturi"! Istahdin tähän hetkeksi iltakävelyltäni ja ennen saunaa.
        Minä asun uimahallin vieressä ja siellä on myös kuntosali ja infra-sauna.
        Otin vuosikortin, koska silloin voin käydä siellä aamusta ilataan.
        Tuli halvaksi kuntoilla, uida, saunoa. Suihku vie alakuloa ja mieli kevenee.

        Sinulla on paljon puuhaa edessäsi. Kiva tietää, että olet toimessa.
        Ymmärrän nyt miksi he halusivat sinun muuttavan. Se on sinulle parempaa.
        Itsenäistyt ja saat rauhassa alkaa oman elämäsi, kun kaikkien sukulaisten välit ovat käsittelyssä. Antaa heille aikaa selvitellä omia välejään, tapahtumia.

        Oletko ajatellut, että moni muukin nuori käy läpi samoja asioita, muutoksia kuin sinä? Kaikki vain eivät löydä sanoja niin hyvin ahdistuksessaan ja hämmennyksissään kuin sinä. Toisin sanoen: kertoessasi omista huolistasi,
        kuvailet ikäistesi huolia ja siten annat sanat heille ja autat heitä.

        Kun olet tämän vaiheen yli ja tasaantunut, niin kykenet itse tukemaan vastaavia kokevia nuoria ihmisiä. Niin kisankullasta tulee kultaa!
        Olen nähnyt kissankultaa Itämeren kivien välissä.
        Se kimalteli kuin kulta, mutta kun tartuin siihen,
        se hajosi käsiin kuin kimalteleva hiekka.
        Juuri sellaisessa vaiheessa elät nyt. Mikään ei pysy koossa, vaan hajoaa.
        Sukusi riitelee ja etsii kaikkia miellyttäviä ratkaisuja. Tuttua touhua! Huh-huh!

        Ihanaa, että olet kokenut maalaiselämää ja pääset korpeen!
        Kaupungissa ei ole muuta kuin kivitaloja ja asfalttia :-O
        Ainoa vaihtelu, mitä ihmiset saavat on mennä kauppoihin ostoksille ja
        istua iltaisin ravintoloissa! Eli maksaa rahaa antamatta mitään!

        Kuinka paljon parempaa on kuunnella korven huminaa, alkaa rapsutella hepoa korvan takaa ja kohta saa porkkanan ja omenan lisäksi mehukasta ruohoa Pollelle! Teistä tulee vielä hyvät kaverit! Puhut tietysti sille!

        Minä halailen Koivustani, Lehmukaistani, Mäntykäistäni kotipihallani.
        Puhelen niille hiljaisella äänellä, eikä kukaan näe iltasella ystävyyttämme...

        Järjestä nyt asiasi rauhassa ja kokeillen, miten sinulle sopii -
        annoin vain ehdotuksia. Kyllä se kirjastokin kaupungeista aikanaan löytyy.

        Tiedäthän, että olen nyt hengessä mukana kanssasi puuhissasi?
        Hitaasti ja harkiten hyvää tulee! Työskentele valoisalla mielellä! :-)


    • Sydänkäpyselle

      Hei, "Silverr"! Ajattelin sipaista pari mietettä, joista sinulle saattaa olla hyötyä.

      Katselin eilen illalla yhtä terveyslehteä. Se muistutti minua, miten terveyshoitolat ovat kaikki luonnonkauniissa ympäristössä, luonnon keskellä.
      Ihmiset vetäytyvät niihin ja maksavat kalliista vuorokausista vain päästäkseen eroon kaupungin hälinästä, kiireestä, pakokaasuista, stressistä...

      Minä olen asunut parissa suurkaupungissa ja se oli sielua rasittavaa!
      Kahdesti olen saanut elää veden äärellä, luonnon keskellä ja
      nautin siitä monin tavoin. Ei tarvitse lähteä terveyshoitolaan!

      Kaupungissa elävät näyttävät usein kuluneilta, väsyneiltä.
      He haluavat katkaista edes hetkeksi ulkopuolelta tulleet ärsykkeet kuunnellakseen rauhassa sisintään, missä he ovat elämässään, mitä he tahtovat ja miten heidän tulisi jatkaa nyt eteen päin, tehdä muutoksia.

      Nyt sinulla on mainio mahdollisuus siihen. Saat vapautua suvun asiain järjestelystä. Hekin saavat keskittyä väleihinsä häiriintymättä.
      Nyt sinulla on mahdollisuus vapautua siitä painolastista.
      Oppia tuntemaan itsesi, kun ensin olet tasapainottunut rauhassa.

      Kokeilet monta uutta asiaa, johon sinulla ei olisi kotona mahdollisuutta.
      Mutta olet vasta kehittyvässä vaiheessa, joten ehdit paljon aikaseksi.
      Ajatella, että onnistuit saamaan sen paikan jo eläinlääkärillä!
      Kuten halusitkin!

      Olen katsonut TV:stä luonto-ohjelmia, DVD:tä ja sekin on rakentavaa.
      Se auttaa näkemään omaa vastuuta ympäristöstä ja rikastuttaa elämää.
      Sillä on myös eheyttävä, parantava vaikutus mieleen ja tunteisiin.
      Luonto on myös jotain todellista, eikä mielikuvitustuotetta.

      Sinulla on nyt yksi ratkaiseva muutos elämässäsi ja se tuntuu ensi alkuun jopa pelottavalta, vaikealta, mutta vaikuttaa parempaan suuntaan kuin tähän asti.

      Jos olet vilkaissut näitä muita kirjoituksia tällä alueella, niin ymmärrät, että et ole yksin murheinesi, vaan monet nuoret käyvät läpi samoja asioita.
      Toivon todella, että voitte ymmärtää ja tukea toisianne.
      Puhua toistenne kanssa ja purkaa ajatuksia pois painamasta mieltänne.

      Voi hyvin ja onnea toimillesi :-)

    • proelämä

      Jos sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä avohuoltoon, niin kai sinne sitten pitää lähteä. Tai jos itse haluat sinne, niin sittenkin varmaan sinne pitää lähteä.
      Olet ilmeisesti 14-vuotias? Mietin vaan, että yhdeksännen luokan jälkeenhän voi muuttaa jo pois kotoa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, joten ei siihenkään sulla olisi kovin pitkä aika, puolitoista vuotta. Asuisit sitten ammattikoulun asuntolassa. Siellä tutustuu ihmisiin ehkä paremmin, kun niitten kanssa asutaan. Jos haluat käydä lukion, niin sekin kait onnistuu nykyään samaan aikaan kuin ammattikoulu, eli suorittaisit ns. kaksoistutkinnon. Jos haluat yliopistoon, niin lukiopaperit kannattaa hommata. Katse siis tulevaisuuteen!

    • nhjbhvtcv

      Ruisleipä ja pitkä piimä on paras keino! En tunne ketään joka olis jäänyt henkiin kun ovat niitä nauttineet aikansa.

      Noh, tuollaisia mietteitä omaavilla on todellakin asiat pahasti. Oletko koskaan ottanut selvää mistä ne aikeet oikein on sinulle tulleet?
      Meinaan,
      jos vaikka palauttaisit ne lähettäjällä....

    • Silverr

      14 olen. En tiedä kaua sijotus kestää mut jos olen viel 16 ikäsen siel nii voin saada itsenäistymisasunnon jos haluan. Ihan keskelle kaupunkii.

      • Sydänkäpyselle

        Hei, "Silverr"! Sinulla on nyt tuloksen odotusta eilisestä, vai mitä?
        Yksi asia pois päiväjärjestyksestä.

        Ihmettelen, että olet vasta 14-vuotias ja niin kypsä ikäiseksesi!
        Milloin olet syntynyt? Sekin vaikuttaa koulutuloksiin.

        Minä synnyin marraskuun lopulla ja olin niin ollen 1:n vuoden nuorempi kuin muut luokassa. Asuin silloin poissa kotoa, isovanhempieni luona, joten olin vieraissa.

        Vieraassa ympäristössä ei voi odottaa samaa tunneperäistä tukea kuin kotona.
        Mutta sain ruokaa, asunnon, puhtaat vaatteet, koulurauhanja jopa kavereita.
        OIkeastaan paremmatolosuhteet kuin kotonna.
        Nykyisin on vielä Sypet ja netti, että voi kasvotusten puhua isän kanssa, kun tahtoo.

        Tämä lukukausi alkaa olla puolivälissä ja tuntuu varmasti kuin ylämäkeen polkeminen. Minulla on iso pino koulukirjoja, joita pakerran kotoa käsin.

        Oppi uusia asioita varustaa paremmin nyky-yhteiskunnan haasteisiin.
        Ylihuomenna on mentävä pankkiin heidän ohjauspäiviinsä.
        Hallitsee nekin asiat sitten paremmin.

        Voi hyvin tämän päivän haasteissa :-)


    • proelämä

      Toivon, että sun asiat järjestyy. Toivottavasti olet menossa hyvään paikkaan, niitäkin on. Onko tilanne nyt siis se, että itsekin haluat mennä sijaishuoltoon? Luin nimittäin netistä THL:n (Terveyden ja hyvinvoinnin laitos) sivuilta, että yli 12-vuotiaalta tarvitaan oma suostumus avohuollon sijoitukseen. Eli ehkä sinun ei ole pakko mennä sinne jos et itse halua? Mutta jos siis itse haluat mennä sinne, niin ok.
      Mitä jos kysyisit sossuilta, että mitä ne suosittelee? Ja perustelut siihen, että minkä vuoksi ne näin suosittelee. Kyllä niitten pitäisi sinunki kanssa jutella. Vinkiksi: koeta vaikuttaa asialliselta, pidä hermot kurissa, vaikka tunteikkaita tapahtumia nämä onkin. Näin ne vastaanottaa asiasi paremmin.

      • fgyuik

        Ahaa, 12-v on uus täys-ikä. Siitä vaan ostamaan kaljaa ja viinaa!


    • Silverr

      Huostaanoton sijasta valitsin mielummin avohuollon. Jos yksiki olisi kieltäytyny nii olis otettu huostaa. Sossut otti ton ekan vaihtoehdon pois ku ne katto että toi vanhempien ja mun vanhempien äidit riitelee keskenää ja se on haitaksi mulle. Ne on jo kohta 2 vuotta iha äärimmäisyyksi vetänny riitelynsä ja siihen on mut vedetty aiheettomasti mukaa. Ajatelkaas esim näi: mummoni syytti isääni pedofiiliksi poliisille ja tästä johtu mun kiireellinen sijoitus mikä oli vuos sitte. Nii huomaatte miten joudun kärsimää muitten epämääräisistä puheista. Tullu nii paljo ongelmii koulun sossujen terveydenhuollon kanssa tosi paljo ongelmii ja sotkuu. Et mä otan iha mielellää lomaa koko suvusta!

    • Silverr

      Iha hyvä et näil kaikil alko omatunto kolkuttamaa ku tajusivat syyt ja seuraukset. Iha niitten oma vika. Jote riidelkööt keskenää ja arvaan jo että seuraavan riitelyn aihe on se et jokane syyttää toista että "sun takii kakara on viety kotoonta pois".

    • Silverr

      Eihä tosta tule mitää tollasesta meiningistä. Ne riitelee jopa sossujen palavereis. Mua oikeesti nolottaa jo niitte käytös ja kattooha viranomaisetki huonos valos.

    • vaikos

      keitäppä ens alkuun kahvit ja mieti se kuolema on lopullinen sieltä ei tulla takaisin maailma ei ole ainakaan suomessa niin paha että täällä ei voisi olla ,mene sitten vaikka toisen kaupunkin torille kahville katsele ei sua siellä tunneta yritäsiellä uudelleen avata keskustelua kandee ainakin yrittää

    • proelämä

      No on kummaa meininkiä suvullasi. Ihan niinkuin ne ei oikein tajuaisi mitä tekevät. Suututtaa itseänikin. Sinä joudut sitten syyttä suotta sotkun keskelle. Ihme touhua. Saattaahan se olla hyväkin, että pääset niistä tappelevista tyypeistä vähäksi aikaa eroon. Tilanne voi rauhottua sitten. Ehkä ne joskus näkevät oman toimintansa järjettömyyden. Onkohan niin, että mummosi ja äitisi yrittävät pelata sossuja isääsi vastaan, ihan vaan oman vihaisuutensa takia. On kyllä todella typerää touhua syyttää aiheetta lapsensa tai lapsenlapsensa isää pedofiiliksi. Anteeksi, mutta se on mun mielipiteeni.
      Mutta nyt sitten sulla on aikaa keskittyä itseesi, ja niihin asioihin, joita itse haluat tehdä. Sinulla on tulevaisuus ja sinulla on mahdollisuuksia. Onko jotain, johon suhtaudut intohimoisesti? Jotain mitä tehdessä ajankulu unohtuu? Tee enemmän sitä. Onko jotain, jossa olet lahjakas? Tee enemmän sitä. Ihmissuhteetkin on tarpeellisia. Koeta tutustua ihmisiin. Ole utelias ja kiinnostunut, yritä olla ystävällinen. Yritä saada ihmiset nauramaan. Levätäkin pitää välillä, varsinkin jos olet sairas. Rentoudu välillä kunnolla, muista hyvät yöunet. Siinä muutama neuvo.

    • tahtoasikunnioittaen

      Numeroituna tehokkuus arvioinnin mukaan.

      1) junan alle.
      Oikein tehtynä erittäin varma tapa. Väärin tehtynä ei niin varma tapa.
      Aseta niskasi/kaulasi poikittain siihen jommalle kummalle(oikealla puolella tai vasemmalla puolella) pitkän metalliraiteen päälle. Koska juuri näitä kahta pitkää metalliraidetta pitkin liikkuvat ne junan pyörät mitkä katkaisevat pääsi nopeasti irti ruumistasi. Junan pyörät eivät liiku siinä junaradan keskellä olevien, useiden poikittaisten ja lyhyiden puulauteiden tai metallilauteiden päältä. Suunnilleen sama juttu pätee myös metrojunien kanssa. Älä mene raiteiden väliin makaamaan pituussuunnassa, vaan makaa radalla poikittaisuunnassa jos aiot maata junaradalla.

      Toinen vaihtoehto on luottaa siihen että kuolet junan törmätessä sinuun. Mutta tällöin on erittäin tärkeää että junalla on reilusti vauhtia. Eli älä mene lähelle juna-asemaa koska monet junat kulkevat juna-aseman lähettyvillä alennetulla nopeudella. Vähintään 5-15km tulisi olla etäisyyttä juna-asemasta.

      Junaradalle meneminen pitää tehdä aivan viimeisillä sekunneilla että se junan kuljettaja varmasti joutuu yllätetyksi ettei hän ei ehdi pysäyttämään junaa ajoissa, älä mene junaradalle yhtään minuutteja ennen junan tuloa. Jos menet odottamaan junaa etuajassa junaradan lähettyville, niin odota junan saapumista ensin piilossa esim. puun, kiven, tunnelin, silllan takana. Paras aika on yön aika ja pimeällä. Tummat vaatteet parempi koska tummemmat vaatteet eivät näy niin hyvin kauemmas. Mitä lyhemmän junan kuljettaja ehtii näkemään sinua sen parempi.

      2) hukkuminen ja alkoholi.
      Osittain epäilen tässä onnistumisen mahdollisuuksia siksi, että joku voi ehtiä pelastamaan sinut. Toiseksi ihmisillä on todella vahva itsesuojeluvietti joten saattaa olla sinä alitajuisesti yrität pelastua kärsimysten alkaessa. Kylmässä vedessä kuoleminen on hitaampaa kuin lämpöisessä vedessä.

      3) hirttäytyminen.
      Pudottautumis hirttäytyminen on täysin varma tapa. 4 metriä pudotusta kyllä katkaisee niskasi/kaulasi riippumatta pituudestasi, painostasi, sukupuolestasi. Todennäköisesti myös repäisee pääsi kokonaan irti ruumiistasi. Alle 8mm paksun köyden käyttäminen on syytä unohtaa. Köyden olisi hyvä olla rakenteeltaan kierrettyä, ei palmikoitua. Tästä pudotus hirttämisestä oli aikoinaan julkaistu dokumentti 'Michael Portillo How to kill a human being' missä tutkiskeltiin erilaisia teloitus tapoja. Tässä dokumentissa oli hyvin näytelty ja selitelty pudotus hirttäminen ilman sen suurempia kaunisteluja.

      Hirttäytyminen ilman pudotusta on erittäin tuskallista ja kivuliasta, myös erittäin hidasta jolloin on hyvin todennäistä epäonnistua,esim. sukulaisesi pelastaa sinut viime hetkellä jollon selviät halvaantuneena hengissä.

      4) puukotus kaulavaltimoon, sydämeen tai mahaan
      Hidas ja tuskallinen kuolema. Ei niin varma tapa.

      5) rekan alle jääminen.
      Suhteellisen varma, mutta huono idea siksi koska rekkakuski saattaa ehtiä väistämään sinua ja saatat aiheuttaa jopa suuremman onnettomuuden missä joku muu kuolee tai loukkaantuu sinun sijasta. Jos sattuu tällainen onnettomuus missä rekka ehtii väistämään sinua, joku muu loukkaantuu tai kuolee ja sinä selviät vahingoittumattomana, niin sulle voi tulla vankilatuomio tai pakkohoito.

      • proelämä

        Tuota, mitähän tahtoa mahdat kunnioittaa? Käsittääkseni aloittaja ei enää suunnittele itsemurhaa.
        Muutenkin, ihmiset eivät aina tajua kuinka arvokkaita he ovat, ja kuinka arvokasta heidän elämänsä on. Se on aina tragedia, jos ihminen kuolee ennen aikojaan.


    • Sydänkäpyselle

      Hei, "Silverr"! Olen miettinyt uskallanko rasittaa sinua tällaisilla pikku neuvoilla,
      mutta saat ottaa ne hautumaan mieleesi.

      Olet vielä 14-vuotias lapsi. Jopa aikuisille on vaikeaa osata pitää huolta arkipäivän
      välttämättömistä asioista, Vielä vaikeampaa lapsille.

      Mietippä Näitä kysymyksiä.
      - Osaatko laittaa mieliruokiasi, joiden kanssa kykenisit elämään?
      Perunankeitto, -paisto, lätyt, makaronit, kananmunat - yksinkertaisia ja halpoja?
      Osaatko huolehtia vaatteistasi? Pestä, silittää ja tarvittaessasi ommella nappi?
      Osaatko siivota huoneesi - pestä ikkunat, lattia, pyyhkiä pölyjä...?
      Osaatko hoitaa pankkiasiaasi, tilisi, maksaa vuokran jne.?
      Kaikki nämä ovat välttämättömiä asuakseen yksin.
      Ne ovat taitoja, joita on opeteltava.
      Onko sinulla henkilköitä, jotka voivat opastaa sinua näissä?
      Koulussa oli ennen kotitaloutta. Minulla on vielä vanha koulukirjani siitä.
      Löysin jopa uuden kouluoppikirjan kodin hoidosta.
      Niissä on paljon hyödyllistä tietoa. Bakteerien kurissapitokin on tärkeää.
      Mummosi osaa varmasti paljon ja hänellä on aikaa. Entä isäsi?
      Toivon, että saat paikan , jossa pääset avustamaan keittiössä ja
      muussa kodinhuollossa. Tällaiset asiat ovat välttämättömiä osata.

      Näitä olen miettinyt ja toivon, että niistä olisi hyötyä sinulle.
      Mitä paremmin osaat pitää asioistasi huolta,
      sitä nopeammin itsenäistyt ja tulet omaksi herraksesi.

      Minulla oli onni olla äidin "piikana" ja oppia leipomisesta asti kaikki.

      Voi hyvin :-)

    • KuolePaskaKusipää

      Mä yritän vetää munaa, mutta se ei toimi. Mitä mä teen?

    • Astral-matkaaja

      Masennus lisääntyy kaikkialla elämän paineista johtuen.
      Sinullakaan ei taida olla ihan helppoa, kun luet tätä palstaa.
      Toivottavasti löydät "masennus" alueelta kirjoituksia, jotka
      tuovat esiin omia ongelmiasi ja antavat huojennusta.

      "Silverr" on ikäisekseen kypsä, huomioi toisia ja
      yrittää tehdä parhaansa, vaikkei ole kypsä aikuisten ongelmiin.
      Hän ei alennu heittämään lokaa kärsivien päälle.
      "Silverr" on nuori henkilö, jota todella arvostaa.
      Toivon hänelle menestystä, hyvää nykyisissä muutoksissa.

    • Anonyymi

      Kannattaa odottaa että vedet jäätyy. Hypotermiaan kuoleminen on aika kivutonta sanoo ne jotka on pelastuneet kylmästä vedestä. Ensin on kylmä ja sitten menee tunto jonka jälkeen tulee lämmin ja välinpitämätön olo kun kehon lämpötila laskee. Tästä vaiheesta voi vielä pelastua nopealla ensiavulla mutta useimmiten tulee paleltumia ja kudosvaurioita ennen sydänpysähdystä. Estonialta pelastuneet on kertoneet miltä se tuntui.

      Mut odota että vedet kylmenee. Ensi talveen. Siihen mennessä tosin voi käydä niin ettet enää halua lopettaa elämääsi vaan löydät oman tiesi. 🙂🙂🙂

    • Anonyymi

      Itsemurhan nimi on itsemurha sentakia että se varmin tapa pitää päättää itse.

    Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe