Ilves-maalit

Vierailija33

Lyhyesti, kokemuksia ilvesmaaleista.

32

25962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Remppareino

      Maalasin valkoisella Ilves remonttimaalilla autotallin seinät ja katon.Hinta tuntuu kohtuulliselta.Pysyy hyvin pensselissä eikä roisku telalta.Olisin käyttänyt jo aiemmin
      Ilveksen tuotteita jos olisin tiennyt sellaisia olevan markkinoilla.

    • Telattu

      Ei ainakaan maalattavuudeltaan yhtään huonompi kuin mikään muukaan ns. Isojen firmojen maalit. Peittää ja tarttuu hyvin pysyvyydestä en osaa sanoa kun maali on ollut vasta n. vuoden seinässä, pohjatyöt tehty ohjeiden mukaan, mutta ainakin vielä on seinässä eikä hilseile tms.

    • eestaastelalla

      Telasin ilves pohjamaalit seinään, hyvä peitto ja paljon huokeampaa kuin moni muu. Edellämainitusta vakuuttuneena ostin ilves remppamaalia.

    • mökkimaalari

      Kalustemaali ollut aivan yhtä hyvää kuin Tikkurila, Teknos ja Sadolin.

      Mutta kuinka ympäristöystävällisiä nämä ovat? Purkissa ei ainakaan ole Ecolabelia eikä M1-merkintää. :(

    • sevli

      Tuli juuri kokemusta Ilveksen remontti- ja kalustemaalista. Hyvin pysyy työvälineessä ja peittävyys on erinomainen. Hinta/laatusuhde täysi kymppi. Nyt loppui kyllä isojen tehtaiden ylihintaisten maalien käyttö.

      • Pytystämittaaja

        Jos isona tehtaana pidät vaikkapa TIkkurilaa, niin huomautan että tuo on vielä isomman ulkomaisen tehtaan tuote. Hyvä että olet tyytyväinen maalaukseesi, mutta jossain tuossa on säästetty se euron per litra. Kaikki ei näy ensimmäiseen viiteen vuoteen.


    • Mökkimaalari

      Olen käyttänyt Ilveksen remonttimaalia, seinämaalia, stopparia ja terassisuojaa. Pelkästään hyviä kokemuksia. Mielestäni laadukas ja edullinen maalimerkki.

    • maalisuti

      Ilves maalit ovat Suomalaisia eikä mitään rajojen takaa tuotuja.

    • Anonyymi

      Kolme vuotta sitten vedon raakapuulankkuaidan ruskealla Ilves kuulotteella. Helppo työstää ja peitti hyvin yhdellä kerralla maalattuna. Vieläkin näyttää tänäpäivänä kuin eilen maalatulta. Haalistumaa ei ole ollenkaan havaittavissa. Tommpa Espoosta

    • Anonyymi

      On kyllä uskomatonta lukea edellisten kommentteja...että puhutaanko samasta tuotteesta. Siis Ilves remonttimaali, valkoinen, harmaassa muoviämpärissä, Puuilosta ostettuna.
      Ensimmäkseksi huomio kiinnittyi tuotteen liruun koostumukseen, selvästi ohuempaa, kuin lateksit yleensä. Seuraava elämys on tuotteen olematon peittokyky, ämpäriä tuli kaavittua pohjalta monet kerrat huolellisesti, mutta ei sieltä löytynyt enempää pigmenttejä. Kohdehan on ennestään valkoiseksi maalattu seinä, jossa on mustasta sateenkaaren väreihin maaliroiskeita, jotka olisi pitänyt saada piiloon, oli turhauttavaa todeta viidennen telauskerran jälkeenkin niitten paistavan vielä läpi. Samaa seinää on muilla maaleilla maalattu tarvittaessa parilla reilulla kerroksella samaan lopputulokseen.
      Oli viimeinen ilveslateksi...muista ilvesmaaleista ei ole toistaiseksi ollut moitittavaa.

      • Anonyymi

        Kuullostaa siltä että tuotteesi on päässy jäätymään. Se tekee tuotteesta lirua ja peittokyky häviää. Tuota samaa maalia olen itse käyttänyt ja mielestäni on hieman paksumpaa kuin esim. Tikkurilan vastaava. Sitten kun purkki oli jäänyt pakun konttiin yöksi niin johan hävisi paksuus ja peitto.


    • Anonyymi

      Sama kokemus minulla on, toki eri maali. Minulla vesipohjainen lattianmaalia. Todella huonosti peittävä maalia, ja ohutta kuin mikään. Olen ollut rakennusalalle 20-v ja maalannut aina sillon tällöin. En ole koskaan kokenut näin huonoa maalia.

    • Anonyymi

      Onkohan näistä tämän valmistajan maaleista uudempaa kokemusta? Onko mistään kotoisin tämän valmistajan perus remonttimaali?

      • Anonyymi

        Lue tee-se-itse lehden testi tai vanhempi TM Rakennusmaailma-lehden testi. Ei ainakaan niissä testeissä huonosti menestynyt.


    • Anonyymi

      Ihan hiton paskaa peittokyky olematon täytyy kolme kertaa vähintään vetää ja silti ei ole vielä vastaava kuin muilla maaleilla kahdella kerralla

      • Anonyymi

        Oletkohan sinä (ja muut) ostaneet vahingossa pigmetitöntä maalia? :D Kun Ilveksellä sitäkin on - sävytettävää. Mulla nimittäin on kokemusta Ilveksen sisämaaleista, kalustemaalista, saunavahasta ja ulkomaaleista, eikä mitään valittamista mistään. Saunavahakin on paljon parempaa kuin kilpailijoiden ja vielä monikäyttöisempää, olen sillä sipaissut sisätiloissa hyllyjä, listoja ja jopa uteliaisuuttani kokeeksi pari seinää maalin päälle kuultoefektiin ja hyvin toimi. Noin hyvällä hinta-laatusuhteella kun pystyy suosimaan suomalaista, niin todellakin kannattaa tehdä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkohan sinä (ja muut) ostaneet vahingossa pigmetitöntä maalia? :D Kun Ilveksellä sitäkin on - sävytettävää. Mulla nimittäin on kokemusta Ilveksen sisämaaleista, kalustemaalista, saunavahasta ja ulkomaaleista, eikä mitään valittamista mistään. Saunavahakin on paljon parempaa kuin kilpailijoiden ja vielä monikäyttöisempää, olen sillä sipaissut sisätiloissa hyllyjä, listoja ja jopa uteliaisuuttani kokeeksi pari seinää maalin päälle kuultoefektiin ja hyvin toimi. Noin hyvällä hinta-laatusuhteella kun pystyy suosimaan suomalaista, niin todellakin kannattaa tehdä niin.

        Onko kellään kokemusta ilves liuotinohenteisesta lattiamaalista? Miten pysyy? Peittävyys? Mökin lautalattia olisi tarkoitus maalata..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kellään kokemusta ilves liuotinohenteisesta lattiamaalista? Miten pysyy? Peittävyys? Mökin lautalattia olisi tarkoitus maalata..

        On kokemusta, haju voimakas mutta haalenee viikon kuluttua. Eka kerros ohennetulla. Helppo sutia, aika vetelää, levittyy hyvin. Peittokyky loistava, samoin valmis harmaa sävy hyvä. Anna kuivua rauhassa 2-3 pvää. Kestävyys, - toistaiseksi vaikuttaa hyvältä. Tosin vasta kuukausi käyttöä. Ostaisin uudelleenkin.


    • Anonyymi

      Maalasi ulko oven kaksi vuorokautta on kuivunut vieläkin tahmea pinta .Toden näköisesti joudun puhdistamaan maalin pois ja vaihtamaan maalia.

      • Anonyymi

        Lokakuussa olet ulko-oven maalannut ja ei meinaa kuivua! Ihanko oikeasti? Paljonko mahtoi olla ilmankosteus ja lämpötila?


    • Anonyymi

      kokemus oli huono. kokeilin kattomaali 3. pinta on niin kalkkinen, jos maalipintaa osuu jokin niin heti tulee pintaan ruma musta jälki. joutui maalaamaan toisella maalilla päälle. 2.7 litran purkista tuli käytettyä noin 0,5 litraa. loput roskiin.

    • Anonyymi

      Lattiat oli maalattu ensin Tikkurilalla eikä mitään ongelmia. Päätin maalata seuraavana kesänä toisen kerran ja kaupassa katsoin Ilves-maalin olevan edullisempaa. Myyjä tarkasti, että voi maalata Tikkurilan päälle. Se siitä säästöstä, lattiat meillä nyt piloilla. Ilveksen lattiamaalissa ei ole minkäänlaista lianhyljintää. Hyvä esimerkki on kun kahvia tippui lattialle, Tikkurilan maalin kanssa auttoi pyyhintä, mutta Ilveksen maaliin jää heti tahra. Ilveksen lattiamaali on täysin käyttökelvotonta. Laitoin palautettu ja siihen vastattiin hyvin hitaasti, että asia otetaan käsittelyyn. Sen jälkeen ei ole sitten kuulunutkaan mitään. Noh meillä nämä lattiat ovat nyt siinä kunnossa, että saa Ilveksen maalit mainontaa, mutta ei varmasti hyvää enkä usko, että kukaan meidän lattiat näkevä ostaa näitä maaleja. Harmittaa todella paljon ja kaikki menee uusiksi. Aikaa ei ole uuteen lattiaremonttiin juuri nyt, mutta ainakin varottavana esimerkkinä Ilveksen maaleista nämä
      meidän lattiat meillä vieraileville.

      • Anonyymi

        Tulivat vastaan ja lupasivat uuden maalin. Meillä ei kai ollut kuivunut maali kunnolla ja siksi näin.


      • Anonyymi

        EI lattiamaalin päälle vedetä maalia taas seuraavana vuonna ilman hiontaa, pohjamaalia jne. mulla tossa n ilveksellä maalattu 10 vuotta sitten ihan raakalautalattia ja hyvä vieläkin.


      • Anonyymi

        Kun amatööri tekee paskaa.


    • Anonyymi

      Ilves on tehnyt paljon maaleja ja on nyt pistetaulukossa ylimpänä.

    • Anonyymi

      Suomalaista osaamista,tämä jo kertoo että maali valmistetaan ties missä,mutta ei Suomessa.Tyypillistä kotimaiseksi pesua!

      • Anonyymi

        Suurin osa noista taidetaan kyllä tehdä suomessa.


    • Anonyymi

      ostin Ilves lattiamaalin värin piti olla harmaa mutta sitä siveltyäni betolilattiaan niin väritys
      olikin ihan hiekka- maantien värinen eli ällöttävän kakan ruskea , maali on kyllä riittoisaa mutta pesuhuoneeseen olisi todella tarvittu harmaa tai mieluiten siniharmaa maali , olen todella pettynyt, sitä ei saa siitä nyt poiskaan,
      ruma on lattia

    • Anonyymi

      Kipsilevy seinien maalaukseen tuo Ilveksen seinämaali 7 vai remonttimaali, maalarinvalkoinen kaiketi? Rapiat viitisenkymppiä 10litraa.

      Vaihtoehtona Midun seinämaali ph 10l byggmaxista?

    • Anonyymi

      Vanha viesti muta lyhyt on vastauskin; Hyviä kokemiksia.

    • Anonyymi

      Moi! Osaako kukaan kertoa, kuka valmistaa tota Ilves maalia?? Esim RTV:n eurodecor on Tikkurilan tuote vaan omassa purkissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe