Eli olisin kiinnostunut kuulemaan entisten ja nykyisten työntekijöiden kokemuksia Lpr:n Kontti-kierrätystavaratalosta. Yhden tuttavan kokemukset olivat aika negatiiviset, mutta mitä mieltä muut ovat? Ja nimenomaan työstekijöiden näkemykset kiinnostaa.
Punaisen Ristin Kontti työnantajana - kokemuksia?
54
10522
Vastaukset
- EiKonttiin
Venäläinen pomo joka suosii venäläisiä työntekijöitä, piti tehdä myös venäläisten hommat ja siivota niiden jäljet. Se oli sellaista. Kävivät myös "pilaamassa" toisten työtä kai saadakseen itsensä näyttämään paremmalle pomon silmissä.
- EiKonttiin
ja varastivat talon tavaraa ja muilta työntekijöiltä, eli kannattaa pitää henk.koht tavarat lukkojen takana. Varastelusta ja muusta sanottiin pomolle mutta kun se oli sitä mieltä että eihän ne mitään tee. Oli puolueellinen.
- NainenVaillaTyötä
Hmm..Ikävä kuulla - joskin mm. tuollaista tuttavanikin jutteli. Ilmapiirissä oli myös ongelmia, mikä ei kai ole ihmeellistä, jos tuollaista touhu on. Mutta tuttavani kokemuksista on kyllä jo aikaa...
- spronrasistinen
SPR on rasistinen järjestö. Siitä ei ole epäilystä.
- sonttipöntti
Ikinä en Kontista osta mitään. On muitakin kirpputoreja kuin lotkuttelupaikka, jossa ylihinnat.
- JustNytOk
Kontti EI ole kirpputori. Se on kierrätystavaratalo. Et tajua sitä, kuinka paljon töitä siellä tehdään. Tavarat lajitellaan, silitetään ym paljon muuta. Ihan hullua verrata kirpputorin. Henkilökunta paistoi töitä, jotta paikka on siisti ja tavara hyvää. Palkat pitää saada maksettua, vaikka minimipalkkaa maksetaanko.
- punainen_korsetti
JustNytOk kirjoitti:
Kontti EI ole kirpputori. Se on kierrätystavaratalo. Et tajua sitä, kuinka paljon töitä siellä tehdään. Tavarat lajitellaan, silitetään ym paljon muuta. Ihan hullua verrata kirpputorin. Henkilökunta paistoi töitä, jotta paikka on siisti ja tavara hyvää. Palkat pitää saada maksettua, vaikka minimipalkkaa maksetaanko.
Olin siellä ihan vapaaehtoisesti töissä yhden vuoden. Palkan maksoi Suomen valtio jonkun työttömyysjutun verukkeella. Siitäkin jäi sellainen maku, että valtio maksoi työntekijöiden työstä SPR:lle tietyn korvauksen, korsetti veti siitä välistä osan itselleen ja maksoi sitten mitä maksoi työntekijöille. Työnjohdon esimiestaitojen arviointi jääköön toiseen kertaan. Niin paljon kuin punainen risti tekeekin hyvää maailmassa, itselleni jäi siitä touhusta ainakin tällä ruohonjuuritasolla sellainen mielikuva, että pomot viettää kovalla palkalla luksuselämää jossain Sveitsissä. Samaan aikaan täällä kilistellään keräyskupposia vapaaehtoisin voimin tämän kaiken kustantamiseen. Jotain kuitenkin onneksi taitaa jäädä myös heikoimpien auttamiseen. Konttiin en ole sieltä lähdettyäni katsonut aiheelliseksi astua. Keräyslippaat kierrän kaukaa.
- Äijäukkeli
Mitens muuten voi olla palkkatyössä niinku vapaaehtosesti? Ei kai kukaan sua töihin sinne pakottanu???
- punainenkrorsetti
Äijäukkeli kirjoitti:
Mitens muuten voi olla palkkatyössä niinku vapaaehtosesti? Ei kai kukaan sua töihin sinne pakottanu???
Pyrin sinne itse töihin ja minut hommiin otettiin. Näin tässä tapauksessa. Kukaan ei pakottanut edes karenssilla uhkaamalla, kuten nykyisin tapa lienee? Sen verran yksinkertainen olen, että näitä kysymyksiä en ymmärrä, enkä osaa niihin vastata.
- Smith_Wesson
Et ymmärrä että vapaaehtoistyö on vapaaehtoista eli palkatonta? Mitä HELVETTIÄ se sitten tarkoittaisi? Ajatteletko että kaikki jotka käyvät töissä tekevät vapaaehtoistyötä?? Ihan vain siksi ettei töihin ole karenssilla tai aseella uhaten pakotettu? Et vittu voi olla tosissas...
- Anonyymi
punainen_korsetti kirjoitti:
Olin siellä ihan vapaaehtoisesti töissä yhden vuoden. Palkan maksoi Suomen valtio jonkun työttömyysjutun verukkeella. Siitäkin jäi sellainen maku, että valtio maksoi työntekijöiden työstä SPR:lle tietyn korvauksen, korsetti veti siitä välistä osan itselleen ja maksoi sitten mitä maksoi työntekijöille. Työnjohdon esimiestaitojen arviointi jääköön toiseen kertaan. Niin paljon kuin punainen risti tekeekin hyvää maailmassa, itselleni jäi siitä touhusta ainakin tällä ruohonjuuritasolla sellainen mielikuva, että pomot viettää kovalla palkalla luksuselämää jossain Sveitsissä. Samaan aikaan täällä kilistellään keräyskupposia vapaaehtoisin voimin tämän kaiken kustantamiseen. Jotain kuitenkin onneksi taitaa jäädä myös heikoimpien auttamiseen. Konttiin en ole sieltä lähdettyäni katsonut aiheelliseksi astua. Keräyslippaat kierrän kaukaa.
" pomot viettää kovalla palkalla luksuselämää jossain Sveitsissä"
Jollain on nyt turhan vilkas mielikuvitus.
- EiKonttiin
Kun olin siellä töissä, näin joulun alla kun venäläinen pomo antoi yhdelle venäläisistä työntekijäsuosikeistaan kirjekuoren ja sanoi siinä olevan joulubonuksen. Minä satuin vahingossa paikalle, oletti ettei kukaan näe. Kukaan muu ei mitään bonuksia saanut, ja mistä mahtoi nämä rahat bonukseen ottaa.. Hmm. rahat menevät pomojen taskuun ja lellikeitten taskuun. Ne rahat joiden pitäisi mennä hyväntekeväisyyteen. Sen vuoksi en spr keräyksiin enää osallistu enkä kontista mitään osta.
- Yo-Kai
Niinkö? Mistä tiedät? Mitä muut saivat?
- EiKonttiin
Yo-Kai kirjoitti:
Niinkö? Mistä tiedät? Mitä muut saivat?
Tiedän kun olin siellä töissä ja satuin vahingossa paikalle ja kuulin ja näin kun kirjekuori vaihtoi omistajaa. Sitä en tiedä oliko kuoressa rahaa, lahjakortteja vai mitä. Kukaan muu siellä töissä oleva ei saanut kirjekuoria eikä muunkaanlaista joulubonusta tai extraa. Ja tuskin pomo omasta taskusta maksaa ns. ystävälle. Olisi silloin pitänyt ilmoittaa asiasta johonkin ylemmälle taholle. Paitsi jos se on siellä käytäntö että pomot voi ottaa rahoja omaan pussiin, tuskin kukaan olisi asialle mitään tehnyt tai muuten loppuu omaan taskuun laitto kaikilta pomoilta.
- Yo-Kai
SURKEAA, että valehtelet. Kysyin vain testatakseni sinua. Voin kertoa, että minä olin siellä OIKEASTI töissä vielä joulun aikaan ja tiedoksi sinulle, että joka ikinen työntekijä sai valkoisen kirjekuoren. Olet joko pelkkä trolli tai yksi harvoista moniongelmaisista asiakkaista. Kontissa on paljon epäkohtia, mutta tuota ei kenenkään pidä uskoa. Häpeä, jos osaat. "Näin kun kirjekuori vaihtoi omistajaa" - voi hyvänen aika sentään...
- EiKonttiin
Yo-Kai kirjoitti:
SURKEAA, että valehtelet. Kysyin vain testatakseni sinua. Voin kertoa, että minä olin siellä OIKEASTI töissä vielä joulun aikaan ja tiedoksi sinulle, että joka ikinen työntekijä sai valkoisen kirjekuoren. Olet joko pelkkä trolli tai yksi harvoista moniongelmaisista asiakkaista. Kontissa on paljon epäkohtia, mutta tuota ei kenenkään pidä uskoa. Häpeä, jos osaat. "Näin kun kirjekuori vaihtoi omistajaa" - voi hyvänen aika sentään...
Höpöhöpö. Sinä itse olet trolli. Viime joulusta ei kukaan puhunut mitään, tästä minun kertomastani tapahtumasta on aikaa muutama vuosi. Silloin muut eivät saaneet kirjekuoria. Kiva jos nyt muutkin saivat, oliko se rahaa vai muuta kivaa? Minä en usko että olet ollut siellä töissä, kerro sitten jotain sellaista mitä vain työntekijät tietää..
esim: monelta työt alkaa, mitä tehdään aamulla, mitä perjantaina ja minkälaiset henkilökunnan tilat.. - Yo-Kai
Kerron sulle sen suuren salaisuuden, että saatiin uimahalliliput. Palaveri lla (yllätys!) aloitetaan klo 8 ( yllätys taas). Jymypaukkuna paljastan että perjantaisin on VIIKKOPALAVERI klo 13 (tämä on kyllä jo huippusalaista tietoa, joten pidetään tämä meidän välisenä)
- EiKonttiin
kerro jotain muuta, mönkään menit siinä että palaverilla ei aloiteta aamua, aamulla siivotaan. Silloin sitä kirjekuorta ei saanut kukaan muu. Hyvä jos ovat parantaneet tapansa ja antavat muillekin eivätkä vain suosi yhtä.
- Anonyymi
EiKonttiin kirjoitti:
Tiedän kun olin siellä töissä ja satuin vahingossa paikalle ja kuulin ja näin kun kirjekuori vaihtoi omistajaa. Sitä en tiedä oliko kuoressa rahaa, lahjakortteja vai mitä. Kukaan muu siellä töissä oleva ei saanut kirjekuoria eikä muunkaanlaista joulubonusta tai extraa. Ja tuskin pomo omasta taskusta maksaa ns. ystävälle. Olisi silloin pitänyt ilmoittaa asiasta johonkin ylemmälle taholle. Paitsi jos se on siellä käytäntö että pomot voi ottaa rahoja omaan pussiin, tuskin kukaan olisi asialle mitään tehnyt tai muuten loppuu omaan taskuun laitto kaikilta pomoilta.
Ei tuo ole mitään uutta. Olen ollut kierrätysmyymälässä töissä, missä oli myös eräs venäläinen nainen. Se sonni (syntynyt härän vuonna), joka siellä oli, järjesti asiat niin, että kun punaisen ristin työntekijät tulivat tuomaan sinne meille joululahjat, niin venäläistä naista ei laskettu mukaan! Me muut saatiin, hän ei. Tyrmistyin asiasta niin, että annoin omasta lahjapaketistani hänelle.
Viimesodassa venäläisiä surmattiin kymmeniä miljoonia mm. heidän kristinuskonsa takia. Vieläkö heidän on otettava sama paha vastaan, tällä kertaa lännen puolelta?
Entä jos hän olisi ollut juutalainen? Mitä sanoo Suomen eduskunta? Eikö vainojen uhrien muistopäivä muutettu holokaustin muistopäiväksi, mikä lopulta kumoaa kaikki muut kansanmurhat? Millään muulla ei väliä? Joten mitä luulette saavanne osaksenne tulevassa sodassa?
- mökin.muija
Olin siellä vuoden mikä on se maksimi . Tein työni hyvin. Viimeisenä päivänä ei kukaan kiittänyt tai huomioinut muuten. Tai tuli jotkut työkaverit hyvästelemään. Kyllä jäi aika paska maku tuosta miun suuhun.... Säännöt muuttu sen pomon mukaan ketä niistä sattui olemaan paikalla. Koita siinä sitten tehdä työtäsi. ihan helevetillinen sotkuhan se oli kun kaikki teki eri tavoilla ja asiakkaat suuttui sitten siittä. No eiole enää miun ongelmia nuo asiat!!!
- Tuplapekoni
Asia on justiinsa noin. Ja pienestä asiasta saatiin aikaan valtava hässäkkä. Itse ei saanut järkeään käyttää. Turhauttavaa. Parempi se silti oli töissä kuin tämä kotona makaaminen.
- Yo-Kai
Totta toi viimenen...parempi olla töissä kuin pyöriä yksikseen kotona. Ei ole ihmistä tarkoitettu olemaan jouten. Vapaa-aikaa ei ole ilman, että on se työaika...
- Konttis
Sama maku jäi mulle kun olin ensin 2kk työharjoittelussa ja 3kk palkkatuella. Jatkosta ilmoitettiin kun menin työvoimatoimistoon. Kaikki paskat lapussa eikä kukaan valittanut huonosta työstäni.
- ihmisii
Kuljettaako ne kontillaan?
- Anonyymi
Ei kun antaa ko tillaan🤣
- SuomenPunainenRiistäjä
Kannattaa vältellä parhaansa mukaan kyseistä paikkaa (lappeenrannan spr kontti) paikka täynnä venäläisiä työkokeilijoita, kuntoutujia ja palkkatuella olevia "työntekijöitä" konttipäällikko on tosiaan venäläinen (tatjana heinonen) ja kielitaito myös sen mukainen ei ymmärrä esim miksi kuntoutujat eivät tee ahkerasti töitä kuin muutkin vaan ovat laiskottelijoita joiden pitäisi jäädä sairaslomalle kun he eivät jaksa kuin muut "normaalit". Kaiken tämän lisäksi arvotavarat joita itsekkin lajittelin yllättäen katosivat kun menivät ensimmäisestä pisteestä eteenpäin. Se vielä että kyseisen paikan tulos toukokuulta oli 65000e ja kaikki jotka tekevät hyvää työtä ja tulosta potkitaan aplodien kera pihalle löytämään "uutta elämänpolkua" (eijaksa enää taputtaa joka s******* palaverissa) Ps vielä viimeisen kerran, paikassa tarkkaillaan kameroilla työntekijöitä ja kun menet töihin sinun pitää kirjata itsesi sisään tiettyyn kellon aikaa myös ruokatauolle ja ulos. Myös tupakointi on sallittua vain ruoka tauolla(ei kauan koska siirtyvät savuttomaksi työpaikaksi pian) myös heillä on nyt n40 työntekijää ja kaipaavat kokoajan lisää orjia että tulos nousee ja nousee.
- miauuu90
Mistäs tiedätkään toukokuun budjetin yms jos et ole nyt siellä hommissa 😂🤔
- Spr666
Kaveri kertoi ja mitäväliä sillä on. Ajattelin vain mainita asiasta kyllähän nuo johtavat niillä muhkeaa palkkaa itselleen maksavat. Pääasia tässä oli se että kyseinen toiminta on mielestäni vastuutonta ja kaipaisi kovasti uudistusta.
- efefefef
Aika huono.t kaikki on töissä johtajia lukuunottamatta jollain palkkatuella ja palkka jää aika pineksi kuin ei voi tehdä kuin 4h päiviä. Myös lauantaisin voi joutua töihin ja vuoroon jossa mennään vasta päivällä ja päästään illalla pois.
- Mieenoorobotti
Kontti on oikein sopiva työpaikka sellaiselle, jonka facebookprofiilissa lukee elämänkoulu! Tasokkaampaa henkilöä kehottaisin harkitsemaan kaksi kertaa.
- Konttis1
Nöyryytys siellä on. Ihmisiä kohdellaan ainakin väärin eikä kunnioiteta.
- Enpätiiä2019
Mistäs moinen mielipide?
- Konttis1
Työntekijänä ja salattiin huonosta työstäni vasta lopuksi ilman syytä
- MongolMan
Onko siellä eämämkolu tyyppejä eli juoppoja ja narkkareita sekä juopponarkkeja töissä noiden idän ihme työntekijöiden lisäksi? Kävin joskus katsomassa kaverille sänkyä ja kaappeja niin joku tärisevä puliukko tuli tyrkyttämään tavaraa siihen että asiakaspalvelu ihan ok, mutta ne hinnat olivat niin korkeita että jyskikin pystyi aletuotteilla kilpailemaan ainakin sänkyjen kanssa. Emme edes enää kaappeja katselleet vaan saimme tarpeeksemme kun jostain vanhasta käytetystä runkopatjasängystä pyydettiin sama hinta ku jyskin aletuotteella. Siinä voi jokainen miettiä että laittaako eurot jonkun käytettyyn sänkyyn vai ottaa uuden mistä ei saa luteita tai muita eritteen jämiä itseensä. Uskomatonta kusetusta sanon mie. Pärjää varmaan ku soskun akat kirjoittaa suomalaisille asiakkaille pakollisia maksusitoumuksia sinne vaikka antamalla avoimen sitoumuksen voisi käydä vaikka sitten jyskissä hakemassa samalla rahalla uuden.
- Anonyymi
On kirjoitettu, että missä ei ole tooraa, siellä ei ole oikeaa käytöstä.
Ja: Joka ei ole opiskellut kirjoituksia, hän jää pedon kaltaiselle tasolle, ja hänen olisi ollut parempi, jos ei olisi edes syntynyt.
- hyjr67
meikäläinen laitettiin ottamaan yhteyttä(työkkäri) sinne että pitäis töihin mennä, noh lähetin niille tekstiviestin , että "työvoimatoimisto kehotti ottamaan yhteyttä että töihin pitäis päästä sinne, kerro joku työhaastatteluaika". Niin arvaappa mitä! Tyypithän kertoivat käyttäytymisestäni työkkäriin ja sain karenssin ja jouduin sossun tuille. Sairasta sakkia koko punainen risti. tuhoavat afrikan talouden ilmaisella ruoalla, ja lähettävät vaatteitta sinne vaikka paikalliset taloustieteilijätkin sanovat "miksi ihmeessä lähetätte tänne ruokaa ja vaatteita? tuhoatte paikallisen talouden ja kukaan ei halua tehdä töitä eikä sitä KANNATA tehdä kun kaikki tuodaan ilmaiseksi"
- Anonyymi
"paikalliset taloustieteilijätkin sanovat "miksi lähetätte tänne ruokaa ja vaatteita? tuhoatte paikallisen talouden ja kukaan ei halua tehdä töitä eikä sitä KANNATA tehdä kun kaikki tuodaan ilmaiseksi"
Eikö ne Kontissa tiedä tuota? Ehkeivät, kun eivät ole ottaneet selvää? Mutta tuo on oiva huomio. Monet asiat johtuu siitä, että kaikkea riittää kaikille, kun poikkeustilaa tai sotaa ei ole, ja jutut ja teot sen mukaisia.
- Anonyymi
Juuh. Olin siellä vuoden verran. Kivoja työkavereita, mutta ihan märähän se "johtoporras"oli. Ekana pvnä tehtiin selväksi, että työajalla ei saa itselle mitään katsella/jemmata ja samalla kierroksella tuo esimies ottikin kaksi kukkaruukkua itselleen omaan huoneeseen odottamaan pvn loppumista. Katkeruuttahan tuo herättää. Yksi lajittelussa työskennellyt irtisanottiin, kun oli varastanut 2 e verkkarit...Ei tietenkään oikein, mutta olihan tuo homma pöyristyttävää.
- Anonyymi
Ja kerra yhel oli verkkarti jalas ku se avas mulle oven noei mut iha oikeesti miksei sitä erotuetut epräeiluu
- Anonyymi
ja se on 155 kööpiö hoosi
- Anonyymi
Aivan naurettavaa se työ oli. Lopuksi paperit naaman eteen ja työkkärin sivuilta löysin kommentteja johtajalta, joissa luki mun kaikki työn tehtävät enkä osannut tehdä mitään ja käskettiin lähettää mut työkkäriin. Miksi ei voitu kertoa mitä voin parantaa saati salata 5kk:n työlaadusta. Kaverit sanoi että sainko jatkoa kun olen ollut ahkera ja noudattanut sääntöjä.
- Anonyymi
Olen vienyt sinne paljon tavaraa ja aina hämmästellyt, kun mitään mun sinne viemää ei ole tullut myymälän puolella vastaan myytävänä. Mutta tulipa nyt selväksi tämän keskustelun myötä, minne tavarani joutuvat, eli henkilökunnan jemmoihin. Turha odottaa, että lahjoitan enää mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vienyt sinne paljon tavaraa ja aina hämmästellyt, kun mitään mun sinne viemää ei ole tullut myymälän puolella vastaan myytävänä. Mutta tulipa nyt selväksi tämän keskustelun myötä, minne tavarani joutuvat, eli henkilökunnan jemmoihin. Turha odottaa, että lahjoitan enää mitään.
Älä vaan vie mitään. Uff sinne vien aina. Hinnat vaihtuivat kun tuotteet ja vein myyntiin. Seuraavana päivänä tuote oli hinnoiteltu kalliimmaksi. Turhaa työtä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan naurettavaa se työ oli. Lopuksi paperit naaman eteen ja työkkärin sivuilta löysin kommentteja johtajalta, joissa luki mun kaikki työn tehtävät enkä osannut tehdä mitään ja käskettiin lähettää mut työkkäriin. Miksi ei voitu kertoa mitä voin parantaa saati salata 5kk:n työlaadusta. Kaverit sanoi että sainko jatkoa kun olen ollut ahkera ja noudattanut sääntöjä.
Oliko Tampereen kontti?
- Anonyymi
No joo ei mikään huippu työ mutta jos hermot kestää nii ei silloinkaan. Henkisesti raskas paikka todella huono ilmapiiri ainakin pomojen osalta. Näin naisena ihmettelen miksi meitä pidetään niin heikkoina että ei saada tehdä ns raskaampia töitä edes roskien vienti ei kuulu naisten töihin. Aina huudetaan joku mies kun roskis täynnä. Ja miten huonosti kohdellaan miespuolisia työntekijöitä. Kannatan tasa-arvoja mutta eikö ne ole kaikille samat.
- Anonyymi
"huono ilmapiiri ainakin pomojen osalta"
Jonkinmoista kokemusta on, vaikken töissä ole ollutkaan...
Tuli mieleen alkuasukkaat, jotka nauraa hämmentyneenä, kun näkevät ensikertaa valkoisen kristityn saarnaajan ja muutaman sanan hänen käsityksistään.
- Anonyymi
PASKA pulju ja yhdistys. Pysy erossa kaikesta SPR:n toiminnasta. HUijareita, varkaita ja kusipäitä ovat.
- Anonyymi
Oletko kenties syntynyt tiikerin tai lohikäärmeen vuonna, kun noin suuri tarve liioitteluun?
- Anonyymi
Itse koin ainakin kiusaamista täällä ja todistin sitä kohdistumassa muihin. Vanhentuneet työvälineet, työntekijät ja johtaminen. Valitettavasti ne jotkin tuotetut hyödyt valuvat hukkaan huonon organisoinnin takia. Pelkkää tuhlausta kun osaamattomat työntekijät sössivät menemään. En missään nimessä suosittele lahjoituskohteena, työpaikkana tai asiointipaikkana.
- Anonyymi
Sama kokemus minulla!
- Anonyymi
Vanhentunut johtaminen... no, mikä minun kokemus oli, he näyttivät "uusien" asioiden edessä käyttäytyvän kuin kouluaikaan jääneet tytöt.
Tokihan kuka vain, joka haluaa, voi koreilla koulutuksellaan ja uskottavilla vaatteilla, mutta jos hän ei tiedä miten rautakautisin menetelmin tehdään raudasta veitsi, ja lisäksi ei tunne astrologiaa, eikä kirjoituksia, hän on kivikaudella.
Tätä tuskin kukaan toinen uskaltaa ottaa puheeksi. Sanonta on, että vain totuus voi kestää Jumalan edessä.
- Anonyymi
"paikalliset taloustieteilijätkin sanovat "miksi lähetätte tänne ruokaa ja vaatteita? tuhoatte paikallisen talouden, ja kukaan ei halua tehdä töitä, eikä sitä KANNATA tehdä, kun kaikki tuodaan ilmaiseksi"
Toistetaan vielä tämä. Miettikää, jos Suomeen tuotaisi ruokaa ja tavaroita avustusten kautta? Kuka täällä mitään enää tekisi, paitsi makaisi ja söisi?- Anonyymi
Tässä on kyllä vedetty aika lailla mutkat suoriksi. Kyllähän Suomessakin leipäjonoissa ja vaikkapa maksuttomissa jouluruokailuissa porukkaa riittää jonoksi asti ja moni ostaa vaatteita ja ruokaa erilaisilla maksusitoumussysteemeillä eikä omalla rahallaan. Se, että jossain jaetaan jotain ilmaiseksi, ei tarkoita, että apua ja yltäkylläisyyttä riittäisi kaikille tai että kaikki sitä tarvitsisivatkaan.
- Anonyymi
Itiksen kontti Helsingis on kyl sellanen persereikä, et ÄLKÄÄ HAKEKO! Olin siel työkokeilus, pelkästään kassalla, ei perehdytystä muuhun, vaik toivoin, sitä perusteltiin niin, että kassa pitää saada hallintaan. Ensin meni palkkatukipaikka eli en saanu sitä, sit ku kysyin voisko tehdä muuta ku vitutti niin paljon, mulle sanottiin et lähet kotiin jos et oo työkykynen, yksin kassalla koko päivän. Eilen loppu sit 1kk etuajas toi työkokeilu, pomo perusteli et en muka tykänny olla, vaik ei vituttanu tai mitään, olisin halunnu jäädä ja tehdä sopparin loppuun, nyt meni kyl itiksen kontti boikottiin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768