Pakko kommentoida suomen viestihiihtoa.
Jos mistä suomi muistetaan näiden kisojen tiimoilta niin kompuroinnista ja kaatumisesta kuin vanhat mummot ja papat.
Maailmalla nauru maittaa.
Vielä on pari matkaa jäljellä suomen osoittaa, että se on kompuroinnin MM tasolla.
Nyt kun naurultani pystyn
46
455
Vastaukset
Meni pari jakkaraa siin kaatumisen jälkimaininkeis , pitäs kurmoottaa suomen joukkueen taktiikan laatija .
Ei sentään edes joka kerta tarvitse kaatuessaan ottaa norjalaista syliinsä.
piikkiö kirjoitti:
Jotain vikaa meiän hiihtäjien luontees on kun aina se vahinkon siipi sipaisee suomalaista
Sopii oikein hyvin suomalaiseen luonteeseen ja melankoliseen mieleen.
Jotenkin tuntuu siltä, että ainakin miehet osaavat ottaa nämä tilanteet myös huumorilla.
Ei urheilun niin vakavaa tarvitse aina olla.Ancelina kirjoitti:
Sopii oikein hyvin suomalaiseen luonteeseen ja melankoliseen mieleen.
Jotenkin tuntuu siltä, että ainakin miehet osaavat ottaa nämä tilanteet myös huumorilla.
Ei urheilun niin vakavaa tarvitse aina olla.Voi kun osaiskin naureskella kun suomalainen kompuroi svedun edessä.
piikkiö kirjoitti:
Voi kun osaiskin naureskella kun suomalainen kompuroi svedun edessä.
Takana taisi olla, mikä, jos mahdollista, on vielä nolompaa :)
- Himmelsauge
Heh, huomena naiset 30 km nurin, ainakin maaliviivalla jos ei aiemmin.
Miehet sunnuntaina 50km nurin, Lahti on altis, veikkaan että saattaa olla sama paikka, myös kaarre tai mutka jossa tapahtui "jäniskevennys" ekana tuli jänis ja sitten ampumahiihtäjät. Lahdessa tapahtuu aina.....! Himmelsauge kirjoitti:
Heh, huomena naiset 30 km nurin, ainakin maaliviivalla jos ei aiemmin.
Miehet sunnuntaina 50km nurin, Lahti on altis, veikkaan että saattaa olla sama paikka, myös kaarre tai mutka jossa tapahtui "jäniskevennys" ekana tuli jänis ja sitten ampumahiihtäjät. Lahdessa tapahtuu aina.....!Lahden stadionin laduissa on liikaa kaarteita, kumma etteivät suomalaiset ole oppineet niitä hiihtämään niin etteivät kaadu.
Jääpähän jotain muisteltavaa näistäkin kisoista ja onhan sentään neljä mitalia "plakkarissa".- Palomalta
ihme-aloitus, mikä sitä riivaa?.
- keitä-te-ootte-te
ai ketä mikä vaivaa? korppistako? pallomahaako?
- suvenelli1
Siis en voi kuvitellakaan sitä mielipahan määrää mikä Matti Heikkisellä nyt on :((
- 3-nolla-3
Hänet hirtetään K90 mäen torniin aamunkoitteessa kello 6 nolla 6. Vai viideskö se oli? No sitten 5 nolla 5.
- suvenelli1
3-nolla-3 kirjoitti:
Hänet hirtetään K90 mäen torniin aamunkoitteessa kello 6 nolla 6. Vai viideskö se oli? No sitten 5 nolla 5.
Voi voi sentään. Pitäis päästää ensin alas siitä löysästä hirrestä missä nyt jo kiikkuu.
- euro-mänty-rannalla
Häh? Jos hirttonaru on liian löysä sitähän valahtaa siitä läpi ja kaatuu kuin "mattiheikkinen" viimeisessä mutkassa :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
- suvenelli1
Poistivat sitten mun naurahduksen. Noh, Matti sanoi, että hänellä on kokovartaloharmitus. Jotenkin tuntuu että silloin on ihan jäykkänä kalikkana. Taitaa se löysä hirsi katketa ja Matti tömähtää.
Elämä on. Tsemppiä vaan lähetän telepaattisesti täältä Matin harmituksen helpottamiseksi.
- ex-penkkikatsoja
Rehellisesti sanoen kun ankkurit läksivät liikkeelle ja Heikkinen hilpaisi "pronssijoukon" kiinni, niin "taistelu" oli karmeaa katseltavaa.
Se ei ollut enää mitään maailmanmestaruus kisojen hiihtoa vaan sunnuntai mummon pullaa.
Vielä siinäkin vaiheessa kun suomi-ruotsi oli siellä mäen päällä ja jäivät pohtimaan kumpi menee keulille maalisuoralla - siis aivan hiihdon halveeraamista, nolaamista ja katsojien kusetusta.
Minä olen ymmärtänyt urheilun niin, että jokainen suorittaja vetää täysillä ja hampaat irvessä siihen tappiin kuin keho antaa myötä ja katsoo sitten mihin se riittää.
Vaikka suomi olisi saanut pronssia, en olisi pitänyt sitä rehellisemä mitalina. Se ei olisi tullut 10 km ankkurihiihtona vaan viimeisen 400 metrin laskelmointina.
HAISTAKAA HUILUN REIKÄ koko joukkue ja ÄHÄKUPPA niinpä kaaduitte mahdolliset mitalit."ex-penkkikatsoja"
Kuten tuolta alenpaa huomasitkin, kirjoitin myönteisesti Norjalaisista.
-
Kun mies on paremmassa kunnossa kuin kelit ja vehkeet, hän saavuttaa voiton.
Jos 3 muuta miestä ovat yhtä-hyvässä kunnossa saavuttavat he voiton yhdessä.
On surkeaa kuunnella häviäjien selostajiakin, jotka aavistelevat, uskottelvat ja luulottelevat.
Hyvä-kuntoinen menee kärkeen ja hiihtää "oman hiihtonsa"
Ja niin tekevät 3 muutakin.
H.
Kalle! Kalle! Kalle! Kalle!
Roh! Roh! Rovan! Perä!!
Roh! Roh! Rovan! Perä!!
Uuusi lumi-kuningas!
-
Jotenkin tuntuu tyylikkäältä että Norjalaiset eivät selitä mitään.
Hymyilevät vain leveästi ja kumartavat kaulansa.
H.- Suomi.hävii
naurultani en pysty enempään hahahahahaaahaaa
Suomi.hävii kirjoitti:
naurultani en pysty enempään hahahahahaaahaaa
"Suomi.hävii"
Tää on varmaan Paloman buahhhhaahhhaaa...?
H.
- Näin.se.menee
Ottakaa huomioon " emme ansaitse parempaa mitä olemme silti olemme kohtuu hyvä talviurheilu maa ja olemme jatkossakin jos nuorisio jaksaa innostua hiihtämisestä samalla tavalla kuin Norja.
Voisikohan asian ajatella niinkin, että hiihtäjillä melkoiset paineet omissa kotikisoissa, tarve pärjätä monen huonon vuoden jälkeen. Sitten hiihtävät siellä voimiensa äärirajoilla katsojien kannustaessa, menee yliyrittämiseksi, ja sitten sattuu ja tapahtuu.
Suomen urheiluhullun kansan pitäisi aina saada mitali joka lajissa.
Hyvä Suomen pojat ja tytöt!!! Hienot kisat!- eppu2
Niimpä ja täällä vaan nauretaan.
Miksköhän minua ei naurata, menee ,myötätunnon puolelle. eppu2 kirjoitti:
Niimpä ja täällä vaan nauretaan.
Miksköhän minua ei naurata, menee ,myötätunnon puolelle.Niin, kyllä kelpaa sohvalla naureskella. Menisivät itse tuonne lumisohjoon näyttämään kuka on kuka. Lycka till!
- Himmelsauge
Minusta on kohteliasta antaa kirkkaimmat vieraille ja tyytyä muutamaan himmeään, se on kohteliasta. Ajatelkaapa jos suomi rohmuaisi kaikki kullat, noloa, nyt Lahtea ja Suomea muistetaan ainakin naapurimaissa lämmöllä 😊💕
suvenkorento1 kirjoitti:
Niin, kyllä kelpaa sohvalla naureskella. Menisivät itse tuonne lumisohjoon näyttämään kuka on kuka. Lycka till!
Eihän meitä taviksia voi urheilijoihin verrata, eikä kehoittaa samoihin suorituksiin.
He tekevät sitä työkseen, eivätkä aina onnistu.
Hyvä Suomi!- eppu2
Ancelina kirjoitti:
Eihän meitä taviksia voi urheilijoihin verrata, eikä kehoittaa samoihin suorituksiin.
He tekevät sitä työkseen, eivätkä aina onnistu.
Hyvä Suomi!Juurikin, eihän meistä kukaan aina onnistu tekemisissämme.
eppu2 kirjoitti:
Juurikin, eihän meistä kukaan aina onnistu tekemisissämme.
Tossa viestissä ei ollut kyseessä urheilusuoritus vaan laskelmoitu taktikointi.
Siinähän suorastaan seisoskeltiin ja tönittiin toisia edellemenijöiksi ,kauheeta kursailua .
Kun sellanen ketkuilu epäonnistuu on syytä antaa palautetta ,jos heikkinen olis vetänyt voimainsa takaa olisin hiljaa.
Viel lopuksi päästi sveitsin kantaansa hiljentelynsä takia.
kerrassaan surkee suoritus.- eppu2
piikkiö kirjoitti:
Tossa viestissä ei ollut kyseessä urheilusuoritus vaan laskelmoitu taktikointi.
Siinähän suorastaan seisoskeltiin ja tönittiin toisia edellemenijöiksi ,kauheeta kursailua .
Kun sellanen ketkuilu epäonnistuu on syytä antaa palautetta ,jos heikkinen olis vetänyt voimainsa takaa olisin hiljaa.
Viel lopuksi päästi sveitsin kantaansa hiljentelynsä takia.
kerrassaan surkee suoritus.Tuo aloittaja, kun puhui kompuroinnin ja kaatumisen nauramisesta.
Se oli kommenttini pohjana.
Hiihdosta kokonaisuutena, varmaan osaat sitä paremmin arvioida ilman muuta, kuin minä.
Minä vaan tollotan. eppu2 kirjoitti:
Tuo aloittaja, kun puhui kompuroinnin ja kaatumisen nauramisesta.
Se oli kommenttini pohjana.
Hiihdosta kokonaisuutena, varmaan osaat sitä paremmin arvioida ilman muuta, kuin minä.
Minä vaan tollotan.Mulla on henkilökohtasena menetyksenä jakkara ,olen pikkasen tosikko ton urheilun kanssa tulee eläydyttyä liikaa.
- Kisojen-syytä
Suomen hiihtoliitto korvaa sinulle uuden jakkaran. Lähetät anomuksen ja perustelet melkein hyvin, niin ensi viikolla tulee Artek jakkara tai joku muu.
Esimerkiksi minä sain hiihtoliitolta kerran uudet sauvat ja pipon kun perustelin, että kuntoillessa matkin Harri Kirvesniemeä ja pipo tipahti matkan varrelle kun kallistin päätäni liikaa ja äkkimutkassa sauvat tarttui ruusunmarjapensaaseen ja sompat irtosi. - New-age
Kisojen-syytä kirjoitti:
Suomen hiihtoliitto korvaa sinulle uuden jakkaran. Lähetät anomuksen ja perustelet melkein hyvin, niin ensi viikolla tulee Artek jakkara tai joku muu.
Esimerkiksi minä sain hiihtoliitolta kerran uudet sauvat ja pipon kun perustelin, että kuntoillessa matkin Harri Kirvesniemeä ja pipo tipahti matkan varrelle kun kallistin päätäni liikaa ja äkkimutkassa sauvat tarttui ruusunmarjapensaaseen ja sompat irtosi.Mihin vuodenaikaan kisasit. Oliko pensaassa vielä marjoja?
Jotenkin soma latu, jos sitä koristaa ruusumarjapensaat.
Normisuksilla vai rullasuksilla. Otepäässä oli kesällä vesisateella
joukoittain harjottelijoita rulliksilla.
- lasiöljy
Jokos kuset on tutkittu?
- päiväys-erääntynyt
On on. Viimekesäiset virtsat oli putkiloissa valmiina. Puhdasta oli vaikka olikin ravihevosen antamaa.
Jauhojärvikin sanoi, että iivolla on hevosen kunto ja voimat.
- Moi---
Tämä on ala-arvoinen palsta.
Pysykää täällä.- eppu2
Pysytään, pysytään ja kiva kun Sinäkin tulit!
- pitää-tarkistaa-lumi
Tuli vaan mieleen,
kuka hiihti suomalaisen edellä ?????????
ONKO tarkistettu lumi siinä kohdassa jossa suomalainen kompastui,
siis nyt NOUSI EPÄILY !!!
pudottiko edellä oleva hiitäjä jotain ainetta siihenkohtaan lumeen
jotta takana tulija varmasti kompastuu ?????????????
lumi pitää tarkistaa, ottaa näyteet,- Ei-hyvä-päivä-nyt
Kyllä suomalaiset kompuroivat omaan näppäryyteensä kun käyttivät menneen talven lumia. Huijasivathan he edellisissäkin koti kisoissa tuunaamalla latuja öisin, että niistä tuli valelatuja.
- tööttt
Voimia ja lepoa Matille toipumiseen siitäkin tällistä.
Yhtäkkinen pysäys- paino kert nopeus kert vauhtinopeus = iskun voima
- kuperkeikkana selälleen - pidin ihmeenä ettei pahemmin käynyt ja mies jaksoi vielä jlkeenpäin hymyillen kommentoida toimittajille.
- enoleropotti
Kyllä suomalainen talviurheilu on antanut paljon naurun aihetta vuosikymmenien aikana. Hiihto, mäenlasku, jääkiekko. Yms, keksikää lisää...
- New-age
Mutta miettikääpä tätä. Jos oikein yrittämällä yrittäisi suksilla tehdä moisen voltin suksilla lumisessa maastossa, ei taatusti onnistuisi.
Ehkä hiihtoon pitäisi saada muitakin funktioita. Esim. viisi pakollista äkkinäistä temppua mukaan.
Vesisuksilla mielestäni tehdän kaikenlaisia temppuja, tv:stä nähty on, ihan siis käännytään ympäri, ämpäri.
- Virsut
Yrittänyttä ei laiteta, ei edes yliyrittänyttä. Voisko sen loppusuoran aloittaa vähän loivemmalla mutkalla ja voisko sitä suoraa jatkaa sata metriä? Ehtis vielä noustakin. Ratamestarit tästä pitäs kurmoottaa.
- Suomi-vihaajalle
onnenpäivä, nauraa vieläkin aivan pää kolmantena jalkana - - -
- Tukehdusiihen
Aloittajalla lienee itsetunto-ongelmia eikä ymmärryskään piisaa. Kuinka monta kertaa olet käynyt itse kokeilemassa sillä vauhdilla mutkassa ja sohjoisessa märässä lumessa?
- Suomalaiset_rauhallisia
ovat aloittajalle vihan kohteita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3673160Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3101508En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991295Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33847