Kalliita ovat mutta tekis mieli ajella tuolla metsäteillä sienessä marjassa. Mäkien nousu jalankin hengästyttää, tavallisella pyörällä ei onnistu. Ole pitkä koipinen nainen.
Kokemuksia onko, siitä pyörästä
Onko Teillä kellään sähköistä polkupyörää
54
541
Vastaukset
Ei ole.
On auto.
Asun Stadissa.
Luonnon-tuotteet torilla.
-
Itse ostaisin mopon/skootterin.
H.- hongankolistajan
On minullakin auto ja torikin löytyy. Metsässä samoilu pitää mielen terveenä, ei asvaltti viidakossa suunnistus.
- Skoot-teri
Kuten pääjohtajamme Hunksikin totesi ja suositteli, Skootteri olisi oiva vetoapu kiskaista pitkäsäärinen nainen metsään. On halvempikin. Kevät tuo tarjoukset esille.
hunksz kirjoitti:
Maalais-taloissa on usein Bensaa, vaan ei sopivaa akkua.
H.Akkua voi ladata pistorasiasta. Sellaisia on yleensä tarjolla siellä, missä sähköä virtaa.
Sähköpyörällä voi polkea ja säästää akussa olevaa virtaa tai jatkaa matkaa, vaikkei akussa enää virtaa olisikaan. Mopolla tai skootterilla se ei onnistuisikaan.
Olisin varmaan jo ostanutkin sähköpyörän, ellen olisi kaatunut viime kesänä polkupyörällä. Joko uusi lääke tai jokin muu syy häiritsi tasapainoani, enkä ole vielä päättänyt, pitäisikö ostaa kolmipyöräinen matkapyörä, ehkä laatikkopyörä, jolla voi kuljettaa kaikenlaista tarpeellista mukana. Sellaisen kanssa voisi vaikka lähteä kiertämään Eurooppaa tai ...Sähköpyörään ei välttämättä tarvitse:
Vakuutusta
ajokorttia
saa ajaa pyörätiellä.
Muistaakseni suorituskyky rajattu
moottorin voimakkuus rajattu yleisessä liikenteessä.optimisti-orvokki kirjoitti:
Akkua voi ladata pistorasiasta. Sellaisia on yleensä tarjolla siellä, missä sähköä virtaa.
Sähköpyörällä voi polkea ja säästää akussa olevaa virtaa tai jatkaa matkaa, vaikkei akussa enää virtaa olisikaan. Mopolla tai skootterilla se ei onnistuisikaan.
Olisin varmaan jo ostanutkin sähköpyörän, ellen olisi kaatunut viime kesänä polkupyörällä. Joko uusi lääke tai jokin muu syy häiritsi tasapainoani, enkä ole vielä päättänyt, pitäisikö ostaa kolmipyöräinen matkapyörä, ehkä laatikkopyörä, jolla voi kuljettaa kaikenlaista tarpeellista mukana. Sellaisen kanssa voisi vaikka lähteä kiertämään Eurooppaa tai ..."optimisti-orvokki"
Metsä-reissulla voi tosiaankin jättää pyörän latautumaan 8 tunniksi.
Tulee paljon marjaa ja sientä.
Ja juu, nopeanpiakin akkuja on.
-
Minä en kuitenkaan halunut vastaani saivartelua.
Yleistä kerrontaa vain.
Wikistä löydyy haluamasi pikku-näpertelyt.
H.Ja mistä otat sitä lataussähköä siellä metsän keskellä?
Kiipeäisitkö sähkötolppaan, jos siellä kulkee jokin sähkölinja?
Tuskin Wikipediassa ihan tuoreinta tietoa jo "vanhoista ja tutuista" asioista löytyy. Akut ja niiden tarjoama energia on lisääntynyt merkittävästi. - Kuinka pian mahdetaan päästä jo sadan kilometrin matkalle yhdellä latauksella?
Osta isorenkainen maastopyörä jos mettään kaipaat sähköllä, ja älä marketista .
- hongankolistajan
Onko maastopyöriä sähköavusteisia?
hongankolistajan kirjoitti:
Onko maastopyöriä sähköavusteisia?
Olet sä näitä katellut mut täs lisää.
Pikkasen epäilen vedätystä täs alotukses.
https://www.electrobike.fi/
Hei, minun naapuripariskunnalla Espanjassa on sellaiset. Pyöräilevät ahkerasti, ja koska maasto on siellä aika vaihtelevaa, vuoret ihan lähellä, on niistä pyöristä iso apu. Hurauttelevat milloin minnekin. Rannasta meidän talolle on pitkä ja osin jyrkkäkin mäki, sujuvasti suhauttavat.
Ja he ovat meikäläistä parikymmentä vuotta nuorempia, joten mistään mummomallista ei ole kyse. :-))
- eppu2
3-pyöräinen skootteri on viimeisin keksintö.
"eppu2"
Kappas.
Muistit tämän juttuni:
-
Ei ole kaukaakaan siitä kun Hertsikan Tokmannin edessä(sisä-tiloissa) ihailin 3-pyöräistä sähkö-rollaattoria.
Oli hienosti tuunattu.
Harley-laukut, Lammas-nahka karvoineen satulalla.
Maalattuja psykedeli-kuvia ja paksu kirkas-lakkaus.-
Omistaja horjahteli keppeineen paikalle ja heitettiin hetulaa hetki.
4 tonnia hienostelu.
Akku kestää 40km.
Kolmen päivän ajot edes-takaisin.
Sossu oli auttanut hankinnassa, mies itse maksanut loput plus hienostelut.
Nauraen hän kertoi Thaimaassa katselleensa tuk-tukeja.
Kun ehdotin hänelle jotain teltta-katosta pää-kallo-maalauksella.
-
H.- hongankolistajan
Tämmöinen skootteri kun tekee topin jonnekin metsätielle, en saa sitä sietä pois!
- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Kappas.
Muistit tämän juttuni:
-
Ei ole kaukaakaan siitä kun Hertsikan Tokmannin edessä(sisä-tiloissa) ihailin 3-pyöräistä sähkö-rollaattoria.
Oli hienosti tuunattu.
Harley-laukut, Lammas-nahka karvoineen satulalla.
Maalattuja psykedeli-kuvia ja paksu kirkas-lakkaus.-
Omistaja horjahteli keppeineen paikalle ja heitettiin hetulaa hetki.
4 tonnia hienostelu.
Akku kestää 40km.
Kolmen päivän ajot edes-takaisin.
Sossu oli auttanut hankinnassa, mies itse maksanut loput plus hienostelut.
Nauraen hän kertoi Thaimaassa katselleensa tuk-tukeja.
Kun ehdotin hänelle jotain teltta-katosta pää-kallo-maalauksella.
-
H.Tuon jutun näin tuosta edessäni olevasta Panasinicista.
Eikö Sinun omahyväisyydelläsi tosiaankaan ole mittaa eikä määrää? eppu2 kirjoitti:
Tuon jutun näin tuosta edessäni olevasta Panasinicista.
Eikö Sinun omahyväisyydelläsi tosiaankaan ole mittaa eikä määrää?"eppu2"
Se on Panasonic...
Ei minulla rajoja ole.
Jos ei kesä-sellaisia lasketa.
Ei niillä mittaa ei määrää.
Toisaalta en usko hyvän muistin olevan oma-hyväisyyttä.
Minähän aina ilahdun kun huomaan jonkun lukeneen ja arvostavan kirjoituksiani.
Hehän ne oma-hyväisiä ovat jotka kirjoittavat minua omanaan/ominaan.
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Se on Panasonic...
Ei minulla rajoja ole.
Jos ei kesä-sellaisia lasketa.
Ei niillä mittaa ei määrää.
Toisaalta en usko hyvän muistin olevan oma-hyväisyyttä.
Minähän aina ilahdun kun huomaan jonkun lukeneen ja arvostavan kirjoituksiani.
Hehän ne oma-hyväisiä ovat jotka kirjoittavat minua omanaan/ominaan.
H.Sinä luulet, että joku on lukenut kirjoituksiasi.
- pyrtti
Minun tekisi mieli 3-pyöräistä skootteria. Ajelisin sillä muutaman kilometrin matkan keskustaan maalaista hiekkatietä. Tosin liikenne silläkin on aika pelottavaa.
Auto ei ole enää omassa käytössäni ja pyöräily pelottaa kun rekat huilivat kovaa ohi varsinkin pikitiellä.
Ilkeääkö kolmipyörällä ajaa liikuntakykyinen ? Siihen saisi ostokset koriin.- eppu2
Kattelin telkkarista, kun tuota kolmepyörästä esiteltiin, siinä oli pappa ostanut sen, koska oli menettänyt ajokorttinsa.
Kehui juuri sitäkin, että kauppareissut hyvä tehdä, ostokset kulkee kivasti mukana. - pyrtti
Kun ei aja vuosiin autoa, siihen tulee araksi. Auto on toisen käytössä viikot, joten ajo jäi, nyt ei mielellään mene rattiin enää.
Maalaisteillä ehkä ihmeteltäisiin tuota kolmipyörää kun ei ole vielä liikuntarajoitetta. - eppu2
pyrtti kirjoitti:
Kun ei aja vuosiin autoa, siihen tulee araksi. Auto on toisen käytössä viikot, joten ajo jäi, nyt ei mielellään mene rattiin enää.
Maalaisteillä ehkä ihmeteltäisiin tuota kolmipyörää kun ei ole vielä liikuntarajoitetta.No jos ihmettelisivät, niin ajattele, että esittesit sen ihmettelijöille.
Joku voisi saada vaikka hyvän idean itselle tai omaiselle.
Minulla on sähköavusteinen pyörä. En luopuisi mistään hinnasta. Jos tämä nykyinen hajoaa ostan uuden. Skootteria on tehnyt mieli, saa nähdä mitä teen kesällä, vaikkapa hankin sellaisenkin.
Tämä menee kehumiseksi On minulla 16-vaihteinen maastopyöräkin, en ole siihen kovin ihastunut, ennemmin ajan sitten mummopyörällä jos ei sähköavusteisessa ole akku ladattuna.
Minulla on muuten niin vaatimattomat mieliteot muuten, joten voin uhrata jonkin verran rahaa näihin kulkuvälineisiin.- pyrtti
Toimisiko hiekkatiellä jos matkaa on n. 8 km ? Siis kolmipyöräinen.
pyrtti kirjoitti:
Toimisiko hiekkatiellä jos matkaa on n. 8 km ? Siis kolmipyöräinen.
Minulla on kaksipyöräinen. Akku kestää noin 20km ajon yhdellä latauksella. Pyörä on jo viisi vuotta vanha, akku toimii hyvin vieläkin.
Voi ajaa hiekkatiellä, hyvin kulkee ylämäet menee kuin tyhjää vain. Polkea pitää koko ajan mutta on kevyt polkea.- hongankolistajan
mielikki.mummo kirjoitti:
Minulla on kaksipyöräinen. Akku kestää noin 20km ajon yhdellä latauksella. Pyörä on jo viisi vuotta vanha, akku toimii hyvin vieläkin.
Voi ajaa hiekkatiellä, hyvin kulkee ylämäet menee kuin tyhjää vain. Polkea pitää koko ajan mutta on kevyt polkea.Minkä merkkinen tuo pyöräsi on?
- hongankolistajan
Voi ajaa hiekkatiellä, hyvin kulkee ylämäet menee kuin tyhjää vain. Polkea pitää koko ajan mutta on kevyt polkea.https://www.electrobike.fi/tarjoukset/winora-y170-f.html
onko pyöräsi tällainen matalarunkoinen? hongankolistajan kirjoitti:
https://www.electrobike.fi/tarjoukset/winora-y170-f.html
onko pyöräsi tällainen matalarunkoinen?On matalarunkoinen, sillä on helppo lähteä ajamaan. Hintakin on lähellä samaa, on kyllä aikaa kun ostin. En muista merkkiä, olen mökillä ja pyörä on kylillä. Akun voi irrottaa latausta varten. Otin akun talveksi sisälle ja vein pyörän varastoon.
En ole katunut ostostani.- hongankolistajan
On matalarunkoinen, sillä on helppo lähteä ajamaan. Hintakin on lähellä samaa, on kyllä aikaa kun ostin. En muista merkkiä, olen mökillä ja pyörä on kylillä. Akun voi irrottaa latausta varten. Otin akun talveksi sisälle ja vein pyörän varastoon.
En ole katunut ostostani.Kiitos!
- TurhiaVaihteitaKO
Enemmän kuin neljä vaihdetta on polkupyörässä ihan turhaa, kun ei pakkiakaan tarvita.
TurhiaVaihteitaKO kirjoitti:
Enemmän kuin neljä vaihdetta on polkupyörässä ihan turhaa, kun ei pakkiakaan tarvita.
Olen 100% samaa mieltä. Ehkä siitä syystä maastopyörä ei oikein sytyttänyt.
En olisi itse ostanut sellaista, poika osti sen puolestani.
- gjhfhjk
Tämä kolmipyöräinen ei tarvitse ajokorttia ja vielä koppakin mukana
http://www.titanzero.fi/- MitäMaksaisikaan
Tiedätkö, mitä tuo Tetanzero maksaa?
- New-age
MitäMaksaisikaan kirjoitti:
Olen pyöräliikkeen ikkunan takana ihaillut uusia pyöriä.
Miten turvallinen pyörä on eli voiko tulla oikosulku ja purkautua pitkin metallista runkoa. Sähköinen latinkihan kulkee mukanaa.
Lähteen polkkatukassa kotoa ja tulee takaisin afrona.
Entä ukonilmalla?
Kauhuskenariot.... - gjhfhjk
Ei havaintoa Titanzeron hinnasta. Soittele ma. Kerro täällä.
- gjhfhjk
Soititko?
- henrjii
Sähköpyörä on hyvä, joku kotiminen sen pitää kyllä olla
ja hita on jotain tyhat euroa.
Jos on ajokortti, niin Erkkola olisi hyä vaihtoehto, tiedä tarvitseeko siihen eres
vakuutusta mulla ei oo mutta yhdellä ystävällä on
täällä maalla kun matkat on pitkiä kuulemma kätevä
käy sillä kaupassakin viidentoista kilsan päässä kesä aikaan
ja muutenkin ajelee päivittäin
kokeilin sitä kerran ja ihan näppärä peli
mutta en tiedä sit näillä metsäteillä onko mikään fillari näppärä
teiden kunto on mitä on.mulla ei oo mutta yhdellä ystävällä on
täällä maalla kun matkat on pitkiä kuulemma kätevä
käy sillä kaupassakin viidentoista kilsan päässä kesä aikaan
ja muutenkin ajelee päivittäin
kokeilin sitä kerran ja ihan näppärä peli
mutta en tiedä sit näillä metsäteillä onko mikään fillari näppärä
teiden kunto on mitä on.Mun suosikki-fillari :)
https://www.youtube.com/watch?v=-UV0QGLmYysKuuskymppisillä sain hyvän polkupyöran lahjaksi, ja kohta puolin olisi mukava jos siitä löytyisi sähköä. Mäet nousisi mukavammin ja ainakin kevyemmin.
Sen voi muuttaa sähköllä kulkevaksi, pitää olla kuulema seitsenvaihteinen ennen kuin voi ko muutokseen ryhtyä.- 1lesken
Mutta mihin koira laitetaan? Lesken
"rosaliiin"
Ihmettelen täällä.
-
Vaihdetaan etu-pyörä.
Asennetaan patteri.
Vaihdetaan ohjaus-tanko.
Tai sitten laitetaan tankoon tekniset käden-sijat.
Sähkö-moottori on teoriassa vaihteeton.
Vinkuu vain kuten Stadin ratikka.
Ratikan sisällä on Suomalais-kehitteinen respi- Garbo-raattori tai jotain sellaista... :)
H.1lesken kirjoitti:
Koirani mun haukkuu jo yläilmojen tarhoissa.
Elämä ilman koiraa alkoi tammikuussa, joten sitä huolta ei enää ole.
Mutta jos haluaisi koiran mukaansa niin kait siihen perään jonkinmoisen käppyrän voisi kehitellä, että samaa matkaa mentäisiin etiäpäin.- lepsula
1lesken kirjoitti:
On niitä pyörään laitettavia "häkkyröitä" olen nähnyt ukkojen juoksuttavan metsästyskoiriaan aikana jolloin ei koiralla hommia pyörällä, jossain vimpaimessa ne on kiinni ja ukko polkee koira juoksee.
hunksz kirjoitti:
"rosaliiin"
Ihmettelen täällä.
-
Vaihdetaan etu-pyörä.
Asennetaan patteri.
Vaihdetaan ohjaus-tanko.
Tai sitten laitetaan tankoon tekniset käden-sijat.
Sähkö-moottori on teoriassa vaihteeton.
Vinkuu vain kuten Stadin ratikka.
Ratikan sisällä on Suomalais-kehitteinen respi- Garbo-raattori tai jotain sellaista... :)
H.HyväH höpsis...
Luotan kotimaiseen muuntosarjaan ja aitoon ja vain aitoon akkuun. Niillä jo pääsee pitkälle, melkein jo kuvittelen, lämpimillä hellekeleillä ajelen, akkukin tykkää lämpimästä...
Mun pyöräni on käytännössä vaihteellinen , sähköä käytän vain pahimmissa kukkuloissa, muuten kuten ennenkin ähkien, puhkien ja helmat heiluen...
Kaikissa aparaateissani, jotka vähänkin surraavat, on aina matkassa nikotusta tai muuta tökkimistä ja joka toisessa koneessa on ainakin käpy siellä garborattorissa...lepsula kirjoitti:
On niitä pyörään laitettavia "häkkyröitä" olen nähnyt ukkojen juoksuttavan metsästyskoiriaan aikana jolloin ei koiralla hommia pyörällä, jossain vimpaimessa ne on kiinni ja ukko polkee koira juoksee.
Vierellä juokseva koira vaatii tietynlaisen kaulapannan ja hihnankin, että se olisi turvallista.
Koirakaan ei saa olla koira, joka joka tupsua nuuskaisee ja joka tupsuun kusasta haluaa..
- eppu2
Näyttää yks kolmipyöräskootteri maksavan 1990€.
Kai teillekin tulee toi postinen, siinä on sähköpyörä/mopo 1890€, joku kori on takana. Espoolainen liike mainostaa."eppu2"
Kolmi-pyöräinen, josta MINÄ mainitsin jo päiviä sitten, on KELA:n tukema.
KELA ei tue kaikkea Kiinalaista laatua.
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Kolmi-pyöräinen, josta MINÄ mainitsin jo päiviä sitten, on KELA:n tukema.
KELA ei tue kaikkea Kiinalaista laatua.
H.Mainitse ihan mitä vaan milloin vaan, ei liikuta minua. ja Kelasta en tiedä mitään.
eppu2 kirjoitti:
Mainitse ihan mitä vaan milloin vaan, ei liikuta minua. ja Kelasta en tiedä mitään.
"eppu2"
Hali?
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Hali?
H.Vai niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315770Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283849HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2962505- 1291794
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311493Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3841454Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101233- 131203
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76962- 115925