TALVEN TUOREUS - TIHKUSADE. LUUN MURTUMIA?

Poikkeuksellinen talvi. Aina keli yllättää. Tulee vettä, tihkua ja lunta yllättävän vaihtelevasti. Polut jäisiä, vetisiä ja lumisia. Sairaaloissa riittää liukastuneita ruuhkaksi.

26

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

Kauppaan kun kävelin, oli paikkoja, että sai kyllä varoa, ettei muutu linnuksi ja lähde lentoon. No hyvin selvisin.
      Äsken kävin jääkaapilla ja vilkaisin ulos ikkunasta, on alkanut sataa lunta.
      Huomenna täytyy varoa, jos jää lumi jään päälle, on vaaran paikkoja.
      Ei olisi kiva olla raaja paketissa kevään tullessa.
      Eikös se kellonajan siirtokin ole taas loppukuusta.

• Parivuotta taaksepäin kaaduin ja nilkutin kuukausia. Viikonpäästä lähden Canarialle ja koetan varoa.

• arvo.e kirjoitti:

Parivuotta taaksepäin kaaduin ja nilkutin kuukausia. Viikonpäästä lähden Canarialle ja koetan varoa.

Tosiaan, myös Kanarialla voi sattua 'lipsahduksia', jalka tai käsi paketissa on yleinen näky. Muista varoa myös vilustumista, vaikka kuinka on jo maaliskuu. Nimim. kokemusta on

Mukavaa matkaa! :)

• saimaantaka kirjoitti:

Tosiaan, myös Kanarialla voi sattua 'lipsahduksia', jalka tai käsi paketissa on yleinen näky. Muista varoa myös vilustumista, vaikka kuinka on jo maaliskuu. Nimim. kokemusta on

Mukavaa matkaa! :)

Kokemusten paikka. Vesi liikaa nautittuna voi jäätyä polveen. Tuima alkoholi taas kiehahtaa latvaan. Paras tarkkailla lintuja, jos ovat iloisia kaukaa.

• staka
        arvo.e kirjoitti:

Kokemusten paikka. Vesi liikaa nautittuna voi jäätyä polveen. Tuima alkoholi taas kiehahtaa latvaan. Paras tarkkailla lintuja, jos ovat iloisia kaukaa.

Nojoooo. Muutaman keuhkokuumeen siellä saaneena varoittelin vaan. Kanarian 'talvikesä' kun on vähän erilainen kuin Suomen suvi vaikka samalta tuntuu.

Ilolintuja saattaa näkyä joskus kotomaassakin, jos isojen kiikaripoikien puheita on uskominen...

• mimmimum-..mi

Etanan vauhtia melkein kauppareissu.....ei olisi kivaa katkaista tai murtaa luitaan...mukavampaa olla vain.." terveellä tavalla onneton"... kuten sanoi Birgitta Ulfsson 88v.

• eppu2

Tänään oli täällä jo ihan hyvä kävellä, pieni satanut lumikerros ja pari astetta paakasta.
        Tää on kivaa, kun tuo päivä pitenee.

• Varominen on hyväksi. Paikat joissa autot "sutivat" tyhjää ovat erikoisen liukkaita

• Se on kyllä jännä että Suomessakin joka vuosi talvi "yllättää" niin autoilijat, pyöräilijät kuin kävelijätkin. Suomen talvi on aina ollut tällainen. Eikö jokainen voisi jo ottaa tästä onkeensa?

• suvenelli1

Tässä aurinpaistetta odotellaan. Lupasivat sitä tälle päivälle ja se pitää hyödyntää. Pari-kolme viikkoa ja sitten voi jo leskenlehtiä alkaa bongailemaan, toivon minä.

• suvenelli1 kirjoitti:

Tässä aurinpaistetta odotellaan. Lupasivat sitä tälle päivälle ja se pitää hyödyntää. Pari-kolme viikkoa ja sitten voi jo leskenlehtiä alkaa bongailemaan, toivon minä.

Meillä paistaa aurinko, tosin pakkastakin -16 astetta. Koirulin kanssa käytiin jsut aamulenkki, hälläkin toppamantteli päällä. Joski antaa pukea sen vastahakoisesti.

Meillä leskenlehtiin on vielä aikaa mut tulossa ovat kuten muinakin vuosina.

• suvenelli1
        Missasinkojotain kirjoitti:

Meillä paistaa aurinko, tosin pakkastakin -16 astetta. Koirulin kanssa käytiin jsut aamulenkki, hälläkin toppamantteli päällä. Joski antaa pukea sen vastahakoisesti.

Meillä leskenlehtiin on vielä aikaa mut tulossa ovat kuten muinakin vuosina.

Täällä on nyt n. -5. Aurinko näyttää tunkevan noita pilviä pois edestään.
        Täällä yleensä tulee tossa maalis-huhtikuun vaihteessa leskenlehdet ja krokukset talojen seinustoille.
        Rapsutukset sinne koirulille. Mä rapsuttelin mun lapsenlapsia yhden yöseudun. Olin vierihoidossa :)

• suvenelli1 kirjoitti:

Täällä yleensä tulee tossa maalis-huhtikuun vaihteessa leskenlehdet ja krokukset talojen seinustoille.
        Rapsutukset sinne koirulille. Mä rapsuttelin mun lapsenlapsia yhden yöseudun. Olin vierihoidossa :)

Rapsutin, hän käy aina itsekin kerjäämässä raputuksia tökkimällä kuonolla käsiin :).
        Meillä krookuksiin on vielä aikaa, ehkä näillä korkeuksilla huhti-toukokuun vaihteessa.

Minä aattelin lähteä käyttämään kummityttöä Kemin Lumilinnassa, jos sattuu kivat kelit olemaan. Eilen hyppyytin sylissä seitsenkuista miehenpojantyttöä :). Ihana pallero.

• suvenelli1 kirjoitti:

-0.5 täysin pilvetöntä Helsingissä. Jos ei poluilla olisi jäätiköitä, ulkoilukeli parasta.

• suvenelli1 kirjoitti:

-4 aurinkoista. Mukava ulkoilupäivä. Kävin Kaaressa. Tuli sisällä kävelyäkin sopivasti.

• suvenelli1
        arvo.e kirjoitti:

-4 aurinkoista. Mukava ulkoilupäivä. Kävin Kaaressa. Tuli sisällä kävelyäkin sopivasti.

Jostain luin, että vanhuksille, ei meille, järjestetään kauppakeskuskävelyjä talvisaikaan. Ihan hyvä niin, kun nuo kelit ovat mitä ovat ja tienpinnat kanssa.

Tuliko hiki? Ostitko simmarit ja aurinkovoidetta?

• suvenelli1 kirjoitti:

Jostain luin, että vanhuksille, ei meille, järjestetään kauppakeskuskävelyjä talvisaikaan. Ihan hyvä niin, kun nuo kelit ovat mitä ovat ja tienpinnat kanssa.

Tuliko hiki? Ostitko simmarit ja aurinkovoidetta?

Kovin vähän ostin. Vartalon pesunesteen. Matkustin pienbussilla, jonka reitti on Konalan ja Pirkkolan uimahallin väli. Etelän reissun jälkeen alan käydä viikoittain uimahallissa.

• T.Soini on näköjään vakauttanut itselleen varman työ-paikan ulko-mailla.
      Sekä ulko-maiset eläkkeet, joihin ei Suomen tuleva luhistuminen pääse vaikuttamaan.
      -
      Eivätkä hallat ja pakkaset.

H.

• spora.kulkee

IltasanomatVALIKKO

"Ikämies vonkasi 18-vuotiasta naista raitiovaunussa"

Hunkkiko taas asialla?

• sepässe
        spora.kulkee kirjoitti:

IltasanomatVALIKKO

"Ikämies vonkasi 18-vuotiasta naista raitiovaunussa"

Hunkkiko taas asialla?

Niimpä tietennii

• No miksei vakauttaisi jos se kerran on mahdollista. Kapteeni jättää uppoavan laivan :D.

• eppu2

Juuri tulin ulkolenkiltä. Ihana on keväinen päivä. 3 astetta pakkasta
      Ehdin tässä tuota hiihtoa vahtaamaan, kun alkavat tulemaan maaliin.

• -3 pimenee. Tanssii tähtien kanssa alkaa, kun tähdet syttyvät. Köyhää joukkoa. Ei ole paljon vaatteisiin rahaa, kun talvella tanssivat kovin vähissä vaatteissa.

• New-age
        arvo.e kirjoitti:

-3 pimenee. Tanssii tähtien kanssa alkaa, kun tähdet syttyvät. Köyhää joukkoa. Ei ole paljon vaatteisiin rahaa, kun talvella tanssivat kovin vähissä vaatteissa.

Kiva kuitenkin katsoa tanssipareja, miten edistyvät. Ja onhan ohjelmassa musiikkikin. Kevätkin tavallaan etenee tuossa. Mahtaako kisat loppua Vapun aikoihin?
        Ei niillä raukoilla ole varaa vaatteisiin, kun pitää olla joka ohjelmassa uudet vermeet.

• suvenelli1

Tuli kyllä hapetettua itsensä tänään. Ihana aurinkoinen päivä.
        Anna-Maija ja Matti kyllä tanssivat ihanasti. No, usea muukin pari.

Kyllä aurinko tekee hyvää mielelle :)

• Tänään lähden Kaareen, vaikka en mitään ostaisikaan. Aurinkoisena päivänä piristää liikkumaan. Tosin aamusta -7.3 - lämpenee iltaa kohti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      52
      3355
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2796
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2600
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2301
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2023
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      151
      1644
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1485
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1308
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1283
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1164
    Aihe