Lain mukaan kunta on velvollinen siirtämään romuajoneuvon seitsemän päivän kuluessa siirtokehoituksesta, jos omistaja ei täytä tätä velvollisuuttaan. Voiko kunnallinen pysäköinninvalvonta antaa pysäköintivirhemaksun eikä siirtokehoitusta, kun romuajoneuvo on pysäköintikieltoalueella?
Romuajoneuvo pysäköintivirhemaksu
2
178
Vastaukset
- jurristi
Laissa kerrotaan, että romuajoneuvolla tarkoitetaan jätelaissa mainittua jätettä. Jäte taas on aine tai esine, jonka sen haltija on poistanut, tai aikonut poistaa käytöstä.
Vaikka jäte on auton näköinen, niin ei se enää ole tieliikennelain mukainen ajoneuvo.
Jätteelle voi antaan siirtokehoituksen, mutta ei pysäköintivirhemaksua.
Jätelaissa kerrotaan myös, mihin lakia ei sovelleta, autoa ei listassa ole.
6) romuajoneuvolla ajoneuvoa, joka on jätelain (646/2011) 5 §:n 1 momentissa tarkoitettu jäte. - sekopääsuomaa
suomessa suurin osa on romuautoja , ja vieläpä velkapelejä, parkkifirmat laittaa 1 den ainoan kyltin miten sattuu väärään suuntaa ja mahdollisimman hankalasti havaittavaan paikkaan joka pitäisi havaita julkisen liikenteen puolelta , kohdistaa huomio jo ajoradalla yksityisalueen rahastusautomaatin , ymmärtää luettu tarina ,likaisen merkin ja töhrytarroin varustettuna!!
kun auton kuljettaja lähtee kiertämään kaikkien arvellun alueen kyltitykset ,pitää tätä parkkifirman 18-22 vuotias koulutettu herrasmies/nainen PYSÄKÖINTINÄ!!!
lisäksi kyseiset firmat ilmoittaa esim marketin sekä huoltoaseman olevan yksityis alueen vaikka tieliikennelaki pitää aluetta yksiselitteisesti tie alueena jossa pitää olla ajokortti ja kilvet kiinni ( eli parkkifirman ilmoituksella voi ajella lapset ratissa ja kilvet takaluukussa) siis alueella pysäköi teemu 6v. toki itse ajoin alueen rajalle. minäkin laitoin omakotitaloni pihalle kyltin kahvitarjoilu tule meille ja takapihalle kyltin älä kävele pihalla , sakko on 400e. ei kukaan voi kiistää etteikö takapihallani ole ihan selkeästi ohjeistusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821369Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661144Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1991140Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071136Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68906Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍124846Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755