Teen pro gradu -tutkimusta suvussa kulkevista nimiperinteistä 2000-luvun näkökulmasta. Tarkastelen tutkimuksessani, miten vanhempien ja isovanhempien nimet näkyvät lasten nimissä, vai näkyvätkö ne lainkaan.
Voit osallistua pro gradu -tutkimukseen, jos perheessänne on vuonna 2000 tai sen jälkeen syntynyt lapsi. Kerro tutkimuksessa myös ennen vuotta 2000 syntyneiden lasten nimet, jos perheessä sellaisia on. Voit mielellään vastata kyselyyn, vaikka olisitkin jo vastannut aiempaan kyselyyni perintönimistä.
Tutkimus käsittelee etunimiä, joten sukunimen mainitseminen on tarpeetonta. Voit jättää tyhjää niihin kohtiin, jotka eivät koske sinua tai joihin et osaa vastata. Ei haittaa, vaikka et tietäisi kaikkien isovanhempien kaikkia etunimiä.
Kyselyyn vastaaminen kestää noin 15 minuuttia. Olen kiitollinen kaikista vastauksista! Tiedot käsitellään luottamuksellisesti.
Taina Järvenpää, Helsingin yliopisto
taina.jarvenpaa at helsinki.fi
https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/78411/lomake.html
Osallistu nimitutkimukseen!
Nimistöntutkija
3
91
Vastaukset
- alumni---
Helsingin yliopiston hyväksi en tee vittuakaan. Saatanan paska vitun pulju.
- Nimistöntutkija
Lisää vastauksia kaivattaisiin! Kiitos, jos olet jo osallistunut!
- Kysyn-vain
Minkä tieteenalan tutkimus tämä on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2284407Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii732856- 472393
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781369
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘651043PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64850
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86844Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832