Teen pro gradu -tutkimusta suvussa kulkevista nimiperinteistä 2000-luvun näkökulmasta. Tarkastelen tutkimuksessani, miten vanhempien ja isovanhempien nimet näkyvät lasten nimissä, vai näkyvätkö ne lainkaan.
Voit osallistua pro gradu -tutkimukseen, jos perheessänne on vuonna 2000 tai sen jälkeen syntynyt lapsi. Kerro tutkimuksessa myös ennen vuotta 2000 syntyneiden lasten nimet, jos perheessä sellaisia on. Voit mielellään vastata kyselyyn, vaikka olisitkin jo vastannut aiempaan kyselyyni perintönimistä.
Tutkimus käsittelee etunimiä, joten sukunimen mainitseminen on tarpeetonta. Voit jättää tyhjää niihin kohtiin, jotka eivät koske sinua tai joihin et osaa vastata. Ei haittaa, vaikka et tietäisi kaikkien isovanhempien kaikkia etunimiä.
Kyselyyn vastaaminen kestää noin 15 minuuttia. Olen kiitollinen kaikista vastauksista! Tiedot käsitellään luottamuksellisesti.
Taina Järvenpää, Helsingin yliopisto
taina.jarvenpaa at helsinki.fi
https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/78411/lomake.html
Osallistu nimitutkimukseen!
Nimistöntutkija
3
84
Vastaukset
- alumni---
Helsingin yliopiston hyväksi en tee vittuakaan. Saatanan paska vitun pulju.
- Nimistöntutkija
Lisää vastauksia kaivattaisiin! Kiitos, jos olet jo osallistunut!
- Kysyn-vain
Minkä tieteenalan tutkimus tämä on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk863368Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921909Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871733- 1441601
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621453
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur961395Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671371Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001314- 861267