Ehkäisy ilman mielialan vaihteluita?

Ruuth1

Käytän Cypretyl epillereitä niissä on kai korkea hormonitaso. Mulla on tosi paljon ollut ikäviä mielialanvaihteluita käyttäessäni niitä vuoden verran. Nyt haluaisin sellaisen ehkäisyn tai pillerit jotka vähiten heiluttaa mielialaa. Onko neuvoja mihin kannattaisi vaihtaa pillerit tai ehkäisy?

9

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ho1tsu

Kondomi ei sisällä hormoneja, mutta kuka mies suostuu niitä parisuhteessa pitkään käyttämään..Kuparikierukka ehkä myös, mutta se ei kaikille sovi...

• MadameMirena

Hormonikierukka. Sen hormonit vaikuttavat paikallisesti eivätkä kierrä koko elimistöä, joten sivuvaikutuksia ei juurikaan ole. Hormonipitousuys on myös pienempi. Eikä tarvitse muistaa sitä pilleriä päivittäin samaan aikaan.

• parastapa

Joo, Mirena hormonikierukka on paras. Saa olla paikallaan muutaman vuoden eikä tunnu missään.

• Ruuth1

Ei kiitos Mirenaa. Googlatkaa Mirena ja mieliala niin kyllähän Mirena siihen vaikuttaa ja sillä on monia muitakin ikäviä haittavaikutuksia joista käuttäjien kokemukset kertovat.

• ParasTapa

Minä kävin laittamassa piuhat poikki. Lapset on jo tehty, enkä niitä enään lähellä vaihdevuosi ikää halua. Ei tarvitse enään miettiä ehkäisyä.

• ljlklkl

Itsestäni alkaa tuntua, että jotkut naiset saavat mielialaheittelyitä aivan kaikista ehkäisymuodoista. Ongelma taitaa olla se, että yleensä pitää ehkäistä raskautta. Ehkä luontaisia suurperheäityyppejä?

• juyt

Minulla Qlaira yhdistelmäehkäisypillerit. On nimenomaan tarkoitettu yli 40-vuotiaille. Näillä pärjännyt hyvin.

• Ruuth1

Ne mulla oli ennen Cypretyliä. Sain vähän mielialanvaihteluita niistäkin, mutta en niin pahasti kuin Cypretylistä...Qlaira toimi ihan hyvin, mutta olisko yli 40-vuotiaalle minipillerit paremmat?

• kjuy

Riippuu vähän henkilöstä. Mulla ainakin alkoi olla lieviä vaihdevuosivaivoja, joten tuossa Qlairassa on molemmat hormonit matalalla annoksella ja niin ollen ne sopivat mulle hyvin. Kaikki oireet loppui pillerien aloituksen jälkeen. Minipillerithän sisältää vain keltarauhashormonia kuten myös kierukka. Monet joutuu 45 jo aloittamaan estrogeeninkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      50
      2202
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      197
      2029
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      47
      868
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe