Käytän Cypretyl epillereitä niissä on kai korkea hormonitaso. Mulla on tosi paljon ollut ikäviä mielialanvaihteluita käyttäessäni niitä vuoden verran. Nyt haluaisin sellaisen ehkäisyn tai pillerit jotka vähiten heiluttaa mielialaa. Onko neuvoja mihin kannattaisi vaihtaa pillerit tai ehkäisy?
Ehkäisy ilman mielialan vaihteluita?
9
197
Vastaukset
- Ho1tsu
Kondomi ei sisällä hormoneja, mutta kuka mies suostuu niitä parisuhteessa pitkään käyttämään..Kuparikierukka ehkä myös, mutta se ei kaikille sovi...
- MadameMirena
Hormonikierukka. Sen hormonit vaikuttavat paikallisesti eivätkä kierrä koko elimistöä, joten sivuvaikutuksia ei juurikaan ole. Hormonipitousuys on myös pienempi. Eikä tarvitse muistaa sitä pilleriä päivittäin samaan aikaan.
- parastapa
Joo, Mirena hormonikierukka on paras. Saa olla paikallaan muutaman vuoden eikä tunnu missään.
- Ruuth1
Ei kiitos Mirenaa. Googlatkaa Mirena ja mieliala niin kyllähän Mirena siihen vaikuttaa ja sillä on monia muitakin ikäviä haittavaikutuksia joista käuttäjien kokemukset kertovat.
- ParasTapa
Minä kävin laittamassa piuhat poikki. Lapset on jo tehty, enkä niitä enään lähellä vaihdevuosi ikää halua. Ei tarvitse enään miettiä ehkäisyä.
- ljlklkl
Itsestäni alkaa tuntua, että jotkut naiset saavat mielialaheittelyitä aivan kaikista ehkäisymuodoista. Ongelma taitaa olla se, että yleensä pitää ehkäistä raskautta. Ehkä luontaisia suurperheäityyppejä?
- juyt
Minulla Qlaira yhdistelmäehkäisypillerit. On nimenomaan tarkoitettu yli 40-vuotiaille. Näillä pärjännyt hyvin.
- Ruuth1
Ne mulla oli ennen Cypretyliä. Sain vähän mielialanvaihteluita niistäkin, mutta en niin pahasti kuin Cypretylistä...Qlaira toimi ihan hyvin, mutta olisko yli 40-vuotiaalle minipillerit paremmat?
- kjuy
Riippuu vähän henkilöstä. Mulla ainakin alkoi olla lieviä vaihdevuosivaivoja, joten tuossa Qlairassa on molemmat hormonit matalalla annoksella ja niin ollen ne sopivat mulle hyvin. Kaikki oireet loppui pillerien aloituksen jälkeen. Minipillerithän sisältää vain keltarauhashormonia kuten myös kierukka. Monet joutuu 45 jo aloittamaan estrogeeninkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559