Ehkäisy ilman mielialan vaihteluita?

Ruuth1

Käytän Cypretyl epillereitä niissä on kai korkea hormonitaso. Mulla on tosi paljon ollut ikäviä mielialanvaihteluita käyttäessäni niitä vuoden verran. Nyt haluaisin sellaisen ehkäisyn tai pillerit jotka vähiten heiluttaa mielialaa. Onko neuvoja mihin kannattaisi vaihtaa pillerit tai ehkäisy?

9

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ho1tsu

Kondomi ei sisällä hormoneja, mutta kuka mies suostuu niitä parisuhteessa pitkään käyttämään..Kuparikierukka ehkä myös, mutta se ei kaikille sovi...

• MadameMirena

Hormonikierukka. Sen hormonit vaikuttavat paikallisesti eivätkä kierrä koko elimistöä, joten sivuvaikutuksia ei juurikaan ole. Hormonipitousuys on myös pienempi. Eikä tarvitse muistaa sitä pilleriä päivittäin samaan aikaan.

• parastapa

Joo, Mirena hormonikierukka on paras. Saa olla paikallaan muutaman vuoden eikä tunnu missään.

• Ruuth1

Ei kiitos Mirenaa. Googlatkaa Mirena ja mieliala niin kyllähän Mirena siihen vaikuttaa ja sillä on monia muitakin ikäviä haittavaikutuksia joista käuttäjien kokemukset kertovat.

• ParasTapa

Minä kävin laittamassa piuhat poikki. Lapset on jo tehty, enkä niitä enään lähellä vaihdevuosi ikää halua. Ei tarvitse enään miettiä ehkäisyä.

• ljlklkl

Itsestäni alkaa tuntua, että jotkut naiset saavat mielialaheittelyitä aivan kaikista ehkäisymuodoista. Ongelma taitaa olla se, että yleensä pitää ehkäistä raskautta. Ehkä luontaisia suurperheäityyppejä?

• juyt

Minulla Qlaira yhdistelmäehkäisypillerit. On nimenomaan tarkoitettu yli 40-vuotiaille. Näillä pärjännyt hyvin.

• Ruuth1

Ne mulla oli ennen Cypretyliä. Sain vähän mielialanvaihteluita niistäkin, mutta en niin pahasti kuin Cypretylistä...Qlaira toimi ihan hyvin, mutta olisko yli 40-vuotiaalle minipillerit paremmat?

• kjuy

Riippuu vähän henkilöstä. Mulla ainakin alkoi olla lieviä vaihdevuosivaivoja, joten tuossa Qlairassa on molemmat hormonit matalalla annoksella ja niin ollen ne sopivat mulle hyvin. Kaikki oireet loppui pillerien aloituksen jälkeen. Minipillerithän sisältää vain keltarauhashormonia kuten myös kierukka. Monet joutuu 45 jo aloittamaan estrogeeninkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      242
      5686
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      30
      4134
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      19
      2404
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      298
      2224
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      48
      1451
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1309
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      132
      1212
    8. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      133
      1211
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      35
      994
    10. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      169
      895
    Aihe