LUKIO + TYÖ SAMAAN AIKAAN?

SunFlower

Eli, muutto himasta edessä, ja rahaa olis saatava. Nyt haluisinkin tietää kokemuksii, onko lukion hoitaminen ja töissä käyminen samaan aikaan kuinka rankkaa ja ehtiikö siinä lukemaan kokeisiin? Entäs läksyt sun muut? VASTAILKAA TE JOILLA ON KOKEMUSTA JA KIITOS ETUKÄTEEN!

3

4045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikkunaprinsessa

Kokemusta löytyy. Eli olen nyt lukion kolmannella ja kirjoitan keväällä. Tämän viimeisimmän lukuvuoden olen ollut töissä samaan aikaan koulun kanssa. Ja todella hyvin on mennyt. Läksyjä nyt en aina niin paljoa kotona tehnyt, sillä lukujärjestys oli aika löyhä. Mutta se sitten tarkoitti sitä että tein töitä jopa 5 päivänä viikossa. Ja rahaa tuli... Tällä hetkellä luen kirjoituksiin ja teen töitä enintään 2 päivänä viikossa. Lisäksi kouluttaudun töissä eteenpäin, eli lukemista riittää. Mutta kaikki on ok, kunhan vaan itse tietää omat rajansa. Minä kannustan sinua ehdottomasti kokeilemaan työn tekoa lukio-aikana. Kyllä sinä huomaat jos se ei ole sinun oma juttusi. Pitää vain pitää huolta siitä että on muutakin elämää kuin koulu ja työ!! =) Ja työnantajalle voi tehdä selväksi sen että koulu on etusijalla.
      Lisäksi olen huomannut työn teossa yhden varsin hyvän puolen: Kun haet jatkokoulutukseen, saat pisteitä työkokemuksesta(joissain paikoissa jopa 1/3 kokonaispistemäärästä!!). Eli samalla sijoitat tulevaisuuteesi.

• jii

Niin!

Ensinnäkin totta..se on mahdollista!

Mutta riippuu tietysti työstä!

jos olet 3pv/vk töissä, niin onhan se eri asia
      kuin esim. 5pv/vk ja vuorotyötä.

ja jos olet kaupankassalla jossa maksetaan noin
      40mk tunti tai sellaisessa missä saat 70mk tunti
      tai enempi...niin vahempikin työ silloin riittää.

itse olen yo-opiskelija ja olen töissä ja yritän
      opiskella. toiset jaksaa paree kuin toiset.
      toiset ei jaksa olla edes pelkästään töissä ja
      toiset ei jaksa opiskella eikä tehdä muutakaan.

ehkä kannttais kokeilla ensin olla töissä ja koulussa niin näkee kuin jaksaa. muuten voi käydä niin että on vain töissä jos on pakko saada rahaa
      ja enää ei sitten jaksa käydä lukiota loppuun asti.

that's the point!

tai jos työpaikka ei ole varma, ja rahansaantikin on niin ja näin...sekin tuo lisää riskiä!

1.haluaako varmasti käydä lukion loppuun?

2.jos haluaa niin ehkä 1pv/arki ja viikonloppu
      olis max työtahti.

3.jos on viikollakin noin useampana päivänä duunissa voin sanoa että poissaoloja tulee ja reilusti kursseilta. sitten kun niitä on tarpeeksi alkaa tulla hylsyjä! I know!
      siitä alkaa sitten se oravanpyörä---->

mutta voi töissä olla jos sopii työajat tarkasti
      ja pitää kurssiajoistakin kiinni tarkasti.
      kyllä se onnistuu. pitää olla sellainen työ
      joka ei käy vii-tuu-taa liikaa! ja rahaa tulee koko ajan. ettei sano itteeään irti ja eti uutta työtä 1kk ajan ja rahat ehtii loppua pahem.kerran. I know this also!

siitä kokeilee...varovasti varovasti!

t.fil.yo! (riskia on ilmassa.....)

• arwean

itellä ei oo kokemusta mut hyvä kaverini kävi koko lukion töissä, juoksi koulusta suoraan töihin ja oli illan siellä, ennen kirjotuksia se sai sit kaks viikkoo lukulomaa ja kirjotusten aikaan ei myöskään töitä. ja tais tyttö kirjottaa kaks l:ää, pari e:tä tms. tietty se riippuu ihmisest, mulla se ei ois onnistunu. mut TSEMPPII!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe