Michael Werner,
Emme elä pelkästään leivästä
Michael Werner söi viimeksi vuonna 2000
Tutkija ja kemisti, Dr. Michael Werner (55 v) lopetti fyysisen ravinnon nauttimisen vuoden 2001 tammikuussa ja voi omasta mielestään nykyään paremmin kuin milloinkaan ennen. Mikä ihme sai lääketieteen parissa toimivan tutkijan siirtymään valoravintoon?
- Tieteellinen epäily, uteliaisuus ja huono fyysinen kunto, vastaa Michael Werner, Hiscia Instituutin toiminnanjohtaja, luonnontieteiden tohtori ja kemisti.
- Ennen ravintomuutostani, vuonna 2000, olin eräänlaisessa kriisipisteessä, tiedostin 51-vuotiaan kehoni kunnon, ylipainoa yli 20 kiloa, murtunut sääri, selkärangan operointi, verisuoni- ja virtsarakko-ongelmia, verenpainetauti, eturauhassyöpä... Tunsin että kehoni on totaalisesti hajoamassa. Samoihin aikoihin kuulin sitten eräältä hyvältä tuttavaltani mahdollisuudesta elää ilman mitään kiinteää ruokaa. Hän kertoi itse tulevansa toimeen ilman sitä. Tuo mahdollisuus ei kiinnostanut minua aluksi lainkaan, koska rakastin ruoanlaittoa ja pidin hyvistä aterioista. Vieläkin tosin kokkaan mielelläni, mutta en kuitenkaan kata itselleni lautasta, vaan otan yleensä vain lasin vettä - muiden seuraksi.
- Luin sitten australialaisen Jasmuheenin kirjan ”Light nourishment”, mutta luokittelin sen ensialkuun vain kolmannen luokan esoteeriseksi kirjallisuudeksi. Kuitenkin, ystäväni ansiosta aloin ymmärtää, että jotenkin kyseinen todellisuus liittyi myös omaan tilaani. Se oli alkukesää vuonna 2000. Muutaman kuukauden pohdinnan ja tarkastelun jälkeen päätin käydä läpi niin kutsutun 21 päivän ohjelman. Ollakseni rehellinen, uteliaisuuteni motivoi minua myös. Toimiiko se? Jos, niin miten? Päätin seurata Jasmuheenin tarkkoja ohjeita. Vetäydyin vuoristomajaan uudenvuoden päivänä, ja asiasta tiesivät vain oma perheeni, ja samoin vain he tiesivät mitä olin siellä tekemässä.
- En voinut missään vaiheessa huonosti ja tiesin myös että voin lopettaa ohjelman milloin vain. Olin kaikin tavoin vapaa ja olin itse päätökseni takana. Sillä oli minulle hyvin keskeinen merkitys.
Mutta kokemus osoittautui myönteiseksi?
- Kyllä totisesti, sillä oman kokemukseni mukaan valoravintoa nauttimalla saan ravintoni oikotietä ilman kiinteää ruokaa. Olen ravittu koko ajan, eikä kehoni kärsi mitään puutostiloja.
- Valoravitsemusprosessi on selvästi mentaalishenkinen ilmiö ja siihen vaaditaan vain eräänlainen oma sisäinen viritys. Tarvitsemme ainoastaan asenteen, sen että minut voidaan ravita valoruoalla, praanalla, tai miksi nyt haluan sitä kutsua. Se on silta, joka tarvitaan. Sitten ”se” vain tapahtuu. Itse koen valoravinnon tarjouksena henkiseltä maailmalta.
- Kysyin myös itseltäni, että mitä hyvää tämä voisi tarjota? Syöminen ei ole ainoastaan kaunista, vaan se on myös sosiaalinen tapahtuma, liittäen meidät läheisesti maahan. Kyseinen tunne oli minulle aluksi se suurin vaikeus. Mutta kyseessä ei mielestäni ollut vain syöminen ja juominen, vaan se oli ilmeisesti kokemus myös siitä, että yleisesti hyväksytty näkemys materiaalisfyysisestä maailmasta on väärä.
Se miten valoravinnon periaate oikein toimii, on osittain Michael Wernerillekin vielä epäselvä, mutta jotakin hänelle on kuitenkin selvinnyt.
- Eräänlainen eteerinen energia ympäröi minua ja kaikkea, ja kun siltä on kerran poistanut tulpan, sitä alkaa virrata jatkuvasti. Vaikka kutsun sitä yksinkertaisuuden vuoksi valoravinnoksi, ei siinä tietenkään ole kysymys fyysisen valon vaikutuksesta, sillä valo itsessään on kuitenkin näkymätöntä. On kyse koko ympäröivästä eetterikentästä, ja voisimmekin käyttää myös nimitystä eetterivoimat.
Eikö tämä sinun kokemasi, ja se miten nykyään elät, ole helposti tieteellisesti todennettavissa? Tiedehän ei varmastikaan pidä sitä mahdollisena?
- Sen eteen on kyllä tehty työtä melkoisesti. Hyvä lääkäriystäväni eräästä yliopistosta ehdotti sitä jo noin kolme vuotta sitten, ja aloittikin tunnustelun siitä, että minut tutkittaisiin tieteellisesti, tehtäisiin tarkka seuranta vaikkapa kymmenen päivän ajan siitä, ettei tapani elää ole mitenkään paastoamista, vaan yksinkertaisesti aivan erilainen keino ravita itsensä. Lupa tutkimuksen saantiin ei ollut helppoa, sillä jopa eräät antroposofiset tiedemiehet eivät ymmärtäneet kantojani. Jokainen reagoi yksilöllisesti. Koin laajan skaalan erilaisia reaktioita: mielenkiinnosta ja avoimuudesta kiistelyyn ja puolustukseen. Koin myös suurta hämmästystä siitä, ettei juuri kukaan ollut osoittanut vakavaa kiinnostusta tapahtuneeseen. Monet tiedemiehet torjuivat sen sanomalla, että heidän pelkonsa perustuu lähinnä siihen, että heidän pitäisi muuttaa maailmankuvaansa. Tajusin sitten mielessäni, että tapahtunut oli yksinkertaisesti vain liian paljon useimmille ihmisille.
- Kesti yli kaksi vuotta, ennen kuin tutkimukseen saatiin lupa eettiseltä komissiolta. Tieteellisen tutkimuksen kriteerit täyttävää koetta viivytettiin monilla syillä, mutta tänä syksynä lokakuussa lupa tutkimukseen eräässä yliopistossa Bernissä kuitenkin saatiin. Minut suljettiin tarkasti vartioituun huoneeseen. Edes ikkunaa en voinut avata voidakseni tuulettaa tilaa. Mitään kiinteää ravintoa en luonnollisestikaan saanut, vaan pienen määrän kivennäisvettä päivittäin. Vietin huoneessa 10 vuorokautta jatkuvan, tarkan lääketieteellisen, fysiologisen ja psykologisen valvonnan alla. Mittauksia tehtiin lukuisia. Lisäksi kamera taltioi jokaisen tekemäni liikkeen. Vieraita en saanut tavata ja painoani tarkkailtiin jatkuvasti, samoin suolistoani kuvattiin säännöllisesti. Suoli oli koko ajan ehjä mutta tyhjä, ja elin mainiosti koko seurannan ajan, samoin kuin nyt parhaillaan.
Miten tutkimus yleisesti ottaen tuntui?
- Lääkäriystäväni mukaan siinä ei yleisesti, tutkimuksellisesti ottaen, ollut ongelmia, mutta muilla ihmisillä, heillä jotka olivat odottaneet muunlaisia tuloksia, oli vaikeuksia hyväksyä ja uskoa niitä, mutta sehän on ymmärrettävää. Kuitenkin tulokset on rekisteröity. Tosin ne 10 päiväähän antavat vasta lähtökohdan jatkotutkimuksille, sillä tuloksiahan ei kyetä ymmärtämään tämän hetkisen tieteen valossa, ja se juuri kiusaa monia.
Nykyään Michael Werner tuntee noin 20 henkilöä, jotka ovat siirtyneet valoravintoon, lopettaneet kiinteän ravinnon syömisen. Tarkkaa lukua valoravintoon siirtyneistä ei ole saatavilla, sillä heillä ei ole mitään yhteistä organisaatiota, kerhoa tai vastaavaa.
Et siis syö, mutta voit kylläkin juoda nesteitä?
- Aivan, mutta en juo siksi että tarvitsisin päivittäin nestettä. Juon lähinnä sosiaalisten syiden takia. Etenkin yhteiset ateriat ovat minulle tärkeitä, ja niillä nautin vettä, mehua, teetä tai vaikkapa kahvia, koska sitä on tarjolla lähes kaikkialla - ja myös pidän siitä. Voin myös olla juomatta mitään viikkoon tai kahteen. Aluksi etenkin lasteni oli vaikea tottua syömättömyyteeni, mutta vähitellen he sitten kuitenkin tottuivat siihen.
Kysymykseeni lasillisesta viiniä, Michael Werner vastaa, että toki sen voi tehdä, että niin hänkin tekee silloin tällöin, ja juuri sosiaalisten syiden takia esimerkiksi juhlissa tuttujen luona tai vaikkapa lasin sherryä iäkkään äitinsä kanssa, joka pitää siitä.
Miten kauan haluat jatkaa syömättömyyttäsi, koko loppuelämäsikö? Ja onko yleensä mahdollista aloittaa syöminen uudestaan?
- Olen vapaa tekemään mitä haluan, jatkamaan tai lopettamaan milloin vain tahdon. Se on hyvin vapauttava tieto. Tosin en ole milloinkaan voinut näin hyvin, joten en näe mitään syytä syömisen uudelleen aloittamiseen, silloin olisin mielestäni melkoinen typerys. Sitä, että onko yleensäkään mahdollista aloittaa syömistä uudelleen, en omalta kohdaltani tiedä, mutta en usko siinä olevan ongelmaa. Suolistoni todettiin, kuten jo aiemmin kerroin, aivan tyhjäksi, mutta hyväkuntoiseksi. Tiedän henkilöitä, jotka ovat aloittaneet syömisen uudelleen, esimerkiksi jonkun henkilökohtaisen raskaan tapahtuman, kuten vaikkapa avioeron takia. Myös sosiaalinen paine on usein niin raskas syömisen lopettaneita kohtaan, että he haluavat aloittaa sen uudelleen.
- Kyky valoravinnon vastaanottoon on lahja nykyajalle. Se on lahja healing-voimilta, enkeleiltä, Jumalalta, Kristustietoisuudelta, miten sen vain tahdot nähdä. Se joka tapauksessa vain toimii. Ja siihen riittää oma valinta, päätös, ja vankka luottamus. Ilman luottamusta kanava ei aukea. Järkeilemällä et pääse eteenpäin, sillä et kuitenkaan kykene sitä ymmärtämään.
Liikutaan oman ymmärrykseni rajamailla, mutta kuten Michael Werner selvästi kertoi, hänen tapaansa elää on mahdotonta käsittää järjellä, eikä sitä siis pidä yrittääkään. Se vain toimii, kuten hän asian ilmaisee.
Edessäni istuu ulkoapäin seuraten hyvin terve mies, 56-vuotias. Tiedustelen vielä hänen yleistä vointiaan ja myös seksielämää.
- Siltä osin kuin ymmärrän, voin oikein hyvin, joka suhteessa. Fyysisesti olen erinomaisessa kunnossa. Työpaikkani luonteen vuoksi minun on helppo seurata kuntoani, veriarvojani jne. Kaikki on mainiosti. Myös sekä tunne- että henkisen puoleni koen varsin tasapainoiseksi. Paremmaksi kuin milloinkaan aikaisemmin. Olen kiitollinen.
- Haluan vielä painottaa sitä tärkeää seikkaa, että puhuessani syömisestä tai valoravinnon nauttimisesta, en halua nähdä itseäni miltään osin roolissa, jossa haluaisin yllyttää tai manipuloida ketään toista siirtymään valoravintoon, jättämään normaalin syömisen. Minun motiivini puhua omasta ratkaisustani on se, että voisin auttaa ihmisiä löytämään uuden tavan ajatella ihmisestä ja elämästä yleensä.
Maailmankuvan uusiminen on paljon tärkeämpää kuin se millä ravitsee itseään. Oirekuva, jonka mukaan ihmiskunta on muuttumassa ajattelultaan aina vain materialistisemmaksi, on vakava ja sen muuttamiseksi olen valmis tekemään kaiken voitavani. Kaikki jotka haluavat levittää tätä samaa sanomaa, voivat sitä tehdä, mutta se olkoon jokaisen oma valinta. Toki voin auttaa ja kertoa omista kokemuksistani, mutta se ei ole minun työni. Kokemukseni kuitenkin ravistelee monien ajatusta, avaa heidän mieltään avoimempaan suuntaan, irrottaa sitä vähitellen vallitsevasta materia-ajattelun ylivallasta. Se on suurin pontimeni omassa elämäntavassani. Vähitellen ihmiset - niin uskon - kykenevät ymmärtämään, että syöminen ei ole todellakaan välttämätöntä, vaikkakaan he itse eivät siitä luopuisi. Ruokailu on suuri nautinto, muistan sen erittäin hyvin.
Michael muistuttaa myös, että kevytmielinen koe, esimerkiksi itsekkäin perustein, epäonnistuu helposti ja voi olla terveydelle hyvinkin vaarallinen. Siihen ei kannata ryhtyä vaikkapa etsiessään oikotietä henkisyyteen tai valaistumiseen. Hän kertoo myös, ettei milloinkaan kerro elintavastaan ja kaikesta siihen liittyvästä, ellei häneltä sitä varta vasten pyydetä. Tähän artikkeliinkin hän kertoi suostuneensa vain ja ainoastaan siksi, että
Minä Olen -lehti sitä häneltä pyysi. Siten hänellä ei ollut mitään sitä vastaan.
Emme todellakaan elä pelkästään leivästä.
[email protected]
Kirjoittanut Matti Sornikivi
Todella mullistavaa!!
58
5331
Vastaukset
- Marcel 1
Maailma loppuu vuonna 2012. Maailmanloppua ei tule, vaan maailma sellaisena kuin sen nyt tunnemme, loppuu. Tästähän varmaan moni jo tietääkin.
Ihmisen tulee kyetä sitä ennen muuttumaan maailman mukana. Kaikki eivät siihen pysty. Yksi tärkeä muutettava asia on tietysti ravinnon vastaanottaminen.
"Uudessa maailmassa" valoravinto on se mitä kaikki käytämme.
Kaikkihan tiedämme, että vaikka kehoa syötettäisiin fyysisellä ravinnolla väkisin, ei ihminen pysy hengissä mikäli Sielu päättää poistua kehosta.
Tapauksia on myös, joissa ihminen on "kuollut ikävään". Eli esimerkiksi puolisonsa poistumisen johdosta hän on luovuttanut itsestään "henkistä" energiaa (valoenergiaa) pois, eikä ole tilalle uutta edes halunnutkaan enää vastaanottaa. Näin voi kuolla suruun.
Valoravinto on siis se mitä meidän tulee kyetä käyttämään kokonaisvaltaisemmin, mikäli haluamme siirtyä elämään ns. uudessa maailmassa. Jokainenhan meistä käyttää sitä jo nyt. Ihminen ei elä pelkästä leivästä.- lvx
Minusta fyysisen ruuan syönti on yksi niistä kivoista asioista, joita voimme kokea fyysisessä ruumissamme. Nytkin on ruoka uunissa!
Kuolisin varmaan ikävään jos en saisi syödä aina välillä ;) Ainakin vielä tällä hetkellä ! - Marcel 1
lvx kirjoitti:
Minusta fyysisen ruuan syönti on yksi niistä kivoista asioista, joita voimme kokea fyysisessä ruumissamme. Nytkin on ruoka uunissa!
Kuolisin varmaan ikävään jos en saisi syödä aina välillä ;) Ainakin vielä tällä hetkellä !Onhan se syöminen kivaa, mutta jos oikein kunnolla syö, niin kylläpä on vetämättömän raskas olotila.
Nälkäinen susi taas on terävimmillään.
Vähennetään pikkuhiljaa. - 2012?
"Maailma loppuu vuonna 2012. Maailmanloppua ei tule, vaan maailma sellaisena kuin sen nyt tunnemme, loppuu. Tästähän varmaan moni jo tietääkin."
No en todellakaan tiedä? Kerrohan lisää, ja tietysti jokin suomenkielinen web-sivu olisi iloinen yllätys. Sitä vaan, että alkaa jo kyllästyttää maailmanlopun venkoojat. Kun kysyy tarkemmin niin...
Joten hieman tietoa, tiedon janoisille?
- Orava
kieltämättä mielenkiintoinen juttu.
kukahan tuon idean alunperin keksi. en ainakaan ole itse kuullut vastaavasta ennen.- Ifrit
No on tuossa touhussa jo muutama kuollut. Esimerkiksi:
Breatharian couple convicted of killing fasting woman
http://www.rickross.com/reference/breat/breat16.html
Starvation cult victim's diary reveals final cravings
http://www.rickross.com/reference/breat/breat26.htm - Orava
Ifrit kirjoitti:
No on tuossa touhussa jo muutama kuollut. Esimerkiksi:
Breatharian couple convicted of killing fasting woman
http://www.rickross.com/reference/breat/breat16.html
Starvation cult victim's diary reveals final cravings
http://www.rickross.com/reference/breat/breat26.htmno tuo kyseinen mies tuntuu olevan tosin elossa vielä, mikä tekeekin siitä mielenkiintoisen :D
- Marko*
Erinomaisen hienoa, nyt kaikki palstalaiset vain kokeilemaan, lopettakaa syöminen, ei se ole tarpeellista :-)) Ruvetkaa tekin yhteyttämään valolla, toki kasveilla ja teillä tuntuu olevan muutakin yhteistä.
Pitäisi varmaan postata tämä tuonne kreatinismi vs. evoluutio palstalle. Todellinen esimerkki luonnonvalinnasta. - kaikki
Juu ihan hyvä idea, mutta kun se ei toimi käytännössä. Kyllä kuolema on edessä jos syömisen jättää. Tosin hyvin vitaminipitoisella nesteruualla voi pärjätä hyvinki pitkään, mutta syömättömyys ei ole terveellistä.
- Marcel 1
...että homman toimivuuteen kuuluu siihen uskominen.
Yleensähän ihminen ei usko elävänsä ilman fyysistä ravintoa. Marcel 1 kirjoitti:
...että homman toimivuuteen kuuluu siihen uskominen.
Yleensähän ihminen ei usko elävänsä ilman fyysistä ravintoa.Kun toinen sitten makaa arkussa, todetaan vain ettei hän uskonut tarpeeksi, mitä nyt meni muutenvain kupsahtamaan jonkin asian puolesta johon ei uskonut.
Kun selvästikkin itse uskot, niin et ole ajatellut lopettaa turhanpäiväistä syömistä?- Marcel 1
Timppeli kirjoitti:
Kun toinen sitten makaa arkussa, todetaan vain ettei hän uskonut tarpeeksi, mitä nyt meni muutenvain kupsahtamaan jonkin asian puolesta johon ei uskonut.
Kun selvästikkin itse uskot, niin et ole ajatellut lopettaa turhanpäiväistä syömistä?"Kun toinen sitten makaa arkussa, todetaan vain ettei hän uskonut tarpeeksi"
Juuri niin. Hän ei uskonut.
"Kun selvästikkin itse uskot, niin et ole ajatellut lopettaa turhanpäiväistä syömistä?"
Vähennän koko ajan. Eihän se vielä pakollista se valoravinnon käyttö ole, mutta kohta on.
- eliksiiriä
"Jasmuheen" on huijari pahimmasta päästä. Herkkäuskoiset maksavat 300 taalaa hänen luennoistaan, joissa on yhtä paljon järkeä kuin hmm... vaikkapa Nesarassa.
http://www.rickross.com/groups/breat.html - Ifrit
Tietoa Jasmuheenistä: (Jasmuheen = Greve)
"Greve claims she hasn’t eaten since 1993; yet, she admits “she drinks herbal teas and confesses to the occasional ‘taste orgasm’ involving chocolate or ice cream.”* She also admits “if I feel a bit bored and I want some flavour, then I will have a mouthful of whatever it is I’m wanting the flavour of. So it might be a piece of chocolate or it might be a mouthful of a cheesecake or something like that.”* Several interviewers have found her house full of food, but she claims the food is for her husband, who once went to prison for misappropriating a pension fund. Apparently he hasn’t seen the light and is unable to live on prana yet (Walker and O’Reilly 1999)."
"At least three of Greve’s followers have starved to death while trying to purify themselves with total fasting."
"After four days of fasting, Dr Berris Wink, president of the Queensland branch of the Australian Medical Association, urged her to stop the test. According to the doctor, Greve’s pupils were dilated, her speech was slow, she was dehydrated and her pulse had doubled. The doctor feared kidney damage if she continued with the fast. The test was stopped. Greve claimed that she failed because on the first day of the test she had been confined in a hotel room near a busy road, which kept her from getting the nutrients she needs from the air. “I asked for fresh air. Seventy per cent of my nutrients come from fresh air. I couldn’t even breath,” she said. However, the last three days of the test took place at a mountainside retreat where she could get plenty of fresh air and where she claimed she could now live happily.* Clearly, had the test continued, she would have died. Instead, she lived to lead others to their deaths."
http://skepdic.com/inedia.html - henkka
Tyyppi tulee Minä olen -messuille Espooseen 5.-6.2. http://www.minaolen.com/messut2005/
- Ifrit
Ehkä saadaan Suomeen useampikin Darwin Award.
- henkka
Hmm... Jalkasen Eskon kirjoissa on että kasvit voivat muuntaa aineita toisiksi jos niillä on riittävästi energiaa. Käytännössä energiaa on villeillä kasveilla, jos olosuhteet ovat hyvät, apulannoilla kasvatetut kasvit ovat sen verran heikkoja että ne eivät pysty siihen.
Eräs ihminen kertoi tästä valoravinnolla elämisestä että ihmisenkin energia voi olla niin korkea että voi muuttaa aineita toisiksi, ja materialisoida tarvitsemansa ruuan. Yksi tapa tähän pääsemiseksi oli hänen mukaansa että syö villiä raakaa ruokaa ja juo energisoitua vettä. Silloin energia kasvaa pikku hiljaa, ja jossain vaiheessa se on niin korkea, että voi alkaa elämään suoraan pranalla. Tämä henkilö oli noudattanut villiruokadieettiä itsekin, muttei ollut kuitenkaan jättänyt syömistä kokonaan. En tiedä, ehkä toistaiseksi. - joutsen
Tiedämme kaikki että Raamatun alkukertomus on yksinkertaistettu versio maailman luomisesta. Myös "tehkäämme ihminen omaksi kuvaksemme" ei kerro kolminaisuus-Jumalasta (Jumala kutsuu itseään Minä Olen, Jumala on Yksi jne.) vaan ilmeisesti maapallon asutusta järjestäneistä ja valvoneista Jumalan pojista. Heistä kuvaukset ovat monissa paikoissa kohtalaisen inhimillisiäkin.
Genesiksestä saa sen kuvan, että koko maapallo ei ole aina ollut asuttavassa kunnossa. "Ihminen rakennettiin maan tomusta" mutta hän oli Eedenissä ilmeisesti näiden Jumalan poikien kanssa. Ravintona ihmisellä oli vain kasvisruoka ja sekin pääasiassa tietyistä puista, jotka taitavat olla symbolisia joillekin kyvyille. Eeva tässä tarinassa nimenomaan katselee myös kiellettyä "hyvän ja pahantiedon puuta" ja arvioi sen antavan hänelle lisää ymmärrystä.
Jos jotain punaista lankaa Genesiksen kertomuksesta haluaa etsiä, se löytynee ihmisen alkutilasta (kehitys evoluution kautta, mutta tämä Genesiksen pariskunta symbolinen "ensimmäinen ihmispari" Adam= ihminen, Eeva= kaiken elävän äiti), heille annetuista neuvoista miten viljellä ja varjella maata ja millainen ravinto on ihmiselle parasta. Eedenin ravinto näyttää erittäin kevyeltä jos menu sisältää vain siementä tekevät ruohot ja puussa kasvaneet hedelmät.
"Syntiinlankeemus": seurauksena maan kiroaminen eli ilmeisesti tämä Eedenin suunnitelma laajentaa se koko maahan meni jossain vaiheessa pieleen.. Näyttää siltä että energiatasoa laskettiin, koska ravinto muuttui huonomman laatuiseksi, ihminen ja eläimet alkoivat syödä lihaa, sairastella ja kuolivat lyhyen ja vaikean elämänsä jälkeen tuskallisen kuoleman. Kapinoiva elämä maapallolla ei suostunut yhteistyöhön luojiensa kanssa.
Niin.. ei näitä pidä ottaa kirjaimellisesti. Mutta jos joku pystyy elämään ilman kiinteää ravintoa -mitä on vaikeaa uskoa- niin ainakin maapallon eri puolilla oleva perimätieto näyttää tukevan tätä suuntaa. En tiedä löytyykö mistään sellaista kertomusta, jossa ravinnon nauttiminen olisi kokonaan lopetettu. - einari
Jeesuskin paastosi 40 päivää erämaassa.. Mistähän lie saanut energiansa.....
Tulevaisuudessa ei mrkalankaan tarvitse viljellä edes persiljaa. Ei ainakaan ruoaksi. Yksi rajoite vähemmän.
Jos tulevaisuudessa myös kehomme ovat erilaiset (kevyempää energiaa), niin eiköhän tuon pranan virtauskin luonnistu helpommin..- odotus
Jo miljoonakin vuotta olisi sensaatiomaisen lyhyt aika tuollaiselle muutokselle evoluutiossa.
- einari
odotus kirjoitti:
Jo miljoonakin vuotta olisi sensaatiomaisen lyhyt aika tuollaiselle muutokselle evoluutiossa.
Me emme tunne oikeaa historiaamme. Onhan niitä sensaatiomaisia muutoksia ennenkin tapahtunut joten ei tässäkään mitään ihmeellistä ole..
- Saku
Mrkala on yksi skeptisimmistä täällä. Tai sanotaa, että neutraaleimmin rajatiedon ilmiöihin suhtautuva. JJa minä pitäisin juuri tätä sellaisena jona tiedemaailman pitäisi asioihin suhtautua. Jos Mrkalalta tulee tekstejä on kyse yleensä KESKUSTELUN AVAUKSISTA, eikä kannanotoista. Jotkut ääliöt tuntuvat unohtavan sen. En todellakaan ole aina samaa mieltä Mrkalan kanssa, mutta dissausta inhoan.
"Tulevaisuudessa ei mrkalankaan tarvitse viljellä edes persiljaa. Ei ainakaan ruoaksi. Yksi rajoite vähemmän." - einari
Saku kirjoitti:
Mrkala on yksi skeptisimmistä täällä. Tai sanotaa, että neutraaleimmin rajatiedon ilmiöihin suhtautuva. JJa minä pitäisin juuri tätä sellaisena jona tiedemaailman pitäisi asioihin suhtautua. Jos Mrkalalta tulee tekstejä on kyse yleensä KESKUSTELUN AVAUKSISTA, eikä kannanotoista. Jotkut ääliöt tuntuvat unohtavan sen. En todellakaan ole aina samaa mieltä Mrkalan kanssa, mutta dissausta inhoan.
"Tulevaisuudessa ei mrkalankaan tarvitse viljellä edes persiljaa. Ei ainakaan ruoaksi. Yksi rajoite vähemmän."Oletan että mrkala ymmärtää huumoria ja myöskin että mihin viittasin tuolla persiljalla.. Itsehän mies persiljan viljelystä innokkaasti puhui.
Jotkut ääliöt tuntuvat unohtavan sen. einari kirjoitti:
Oletan että mrkala ymmärtää huumoria ja myöskin että mihin viittasin tuolla persiljalla.. Itsehän mies persiljan viljelystä innokkaasti puhui.
Jotkut ääliöt tuntuvat unohtavan sen.Juuh, kyllä tiedän mihin tuolla persiljalla viittasit ja ymnmärrän huumoria...
Lienee muuten yksi pisimmistä Marcelin kanssa väittelyistäni kyseinen ketju/ketjut (taisi mennä pariinkin ketjuun).- ei ole
einari kirjoitti:
Me emme tunne oikeaa historiaamme. Onhan niitä sensaatiomaisia muutoksia ennenkin tapahtunut joten ei tässäkään mitään ihmeellistä ole..
Otapa luonnonhistorian kirja käteen ja todista päinvastaista. Muutos olisi enemmän kuin sensaatiomainen. Ja miksi pitäisi arvioida tuntematonta, kun tunnetussakin on yllin kyllin pähkäämistä.
- olkoon
mrkala kirjoitti:
Juuh, kyllä tiedän mihin tuolla persiljalla viittasit ja ymnmärrän huumoria...
Lienee muuten yksi pisimmistä Marcelin kanssa väittelyistäni kyseinen ketju/ketjut (taisi mennä pariinkin ketjuun).Vastaava pitämielisyys marsun kanssa lienee kirjoitetun nettihistorian ennätys. Kannustukseni MrKalalle :)
- Marcel 1
mrkala kirjoitti:
Juuh, kyllä tiedän mihin tuolla persiljalla viittasit ja ymnmärrän huumoria...
Lienee muuten yksi pisimmistä Marcelin kanssa väittelyistäni kyseinen ketju/ketjut (taisi mennä pariinkin ketjuun).Jatketaanko ketjua?
Tässä hieman selvennöstä, jotta ette eksy liian syvälle sinne persiljaviljelmillenne:
"Persijoiden ja televisioiden vaihtajat" jäävät vuoden 2012 jälkeen tälle tasolle miettimään, kuinka selvitä nousevasta vedestä.
Mutta about kolmasosa planeetan väestöstä siirtyy "korkeammalle" tasolle, jossa emme tarvitse fyysistä ravintoa.
Lisätietoa annetaan.... - Marcel 1
Saku kirjoitti:
"Tulevaisuudessa ei mrkalankaan tarvitse viljellä edes persiljaa. Ei ainakaan ruoaksi. Yksi rajoite vähemmän."Jos tarjoat autoasi ammattimiehen korjattavaksi mutta mekaanikko käyttäytyy neutraalisti, jää autosi korjaamatta.
Kyllä ihmisen tulee kertoa vahvasti ja selkeästi mitä hän asiasta tietää.
Helpointa toki on heitellä kaiken maailman huuhaata palstalle ja sitten peruutella tyyliin: "itse en tuohon ota kantaa".
Kun ihminen mainitsee että: "ulkona sataa lunta" ja heti perään että: "mutta parempien näyttöjen puuttuessa en ota kantaa siihen, onko se lunta", ollaankin todella kaukana todellisuudesta.
Jos kaikki keskustelijat ovat neutraaleja, keskusteleminen on turhaa. Marcel 1 kirjoitti:
Jos tarjoat autoasi ammattimiehen korjattavaksi mutta mekaanikko käyttäytyy neutraalisti, jää autosi korjaamatta.
Helpointa toki on heitellä kaiken maailman huuhaata palstalle ja sitten peruutella tyyliin: "itse en tuohon ota kantaa".
Kun ihminen mainitsee että: "ulkona sataa lunta" ja heti perään että: "mutta parempien näyttöjen puuttuessa en ota kantaa siihen, onko se lunta", ollaankin todella kaukana todellisuudesta.
Jos kaikki keskustelijat ovat neutraaleja, keskusteleminen on turhaa.On hyvä, että palstalla on niitä joilla on vahva mielipide näinkin kiistanalaisista ilmiöistä ("tietoa" heidän termein) ja he ilmaisevat sen. Eikä toki haittaa, että silloin tälläiset henkilöt ovat todennäköisesti erittäin väärässä. Onhan se arvokas mielipide sekin.
Marcel 1 kirjoitti:
Jos tarjoat autoasi ammattimiehen korjattavaksi mutta mekaanikko käyttäytyy neutraalisti, jää autosi korjaamatta.
Jos kaikki keskustelijat ovat neutraaleja, keskusteleminen on turhaa.Ei tilanne ole sen parempi, jos tarjoat tahmaisesti kulkevaa autoasi ammattimiehen korjattavaksi, mutta mekaanikko ei pohdi neutraalisti eri ratkaisuvaihtoehtoja vaan uskoo silmittömästi omaan "tietoonsa", että kaasutinta ruuvaamalla ja kierroksia lisäämällä auto taas kulkee mukavasti, vaikka vika onkin jumittuneissa jarruissa.
Kyllä ihmisen tulee ymmärtää vahvasti ja selkeästi, että luulo ja mielipide ei ole totuuden väärtti, ainakaan jos kyseessä on rajatiedon kaltainen "harmaa" alue.
Helpointa toki on heitellä kaiken maailman huuhaata palstalle ja sitten perustella tyyliin: "minä olen aina oikeassa; se on tietoa".
Kun ihminen tiivistää aiemman, pitkään vatvotun lumi-esimerkin tuohon muotoon, on se merkki että henkilö joko on ymmärtänyt esimerkin väärin tai sitten vaihtoehtoisesti ei ole ymmärtänyt yhtään mitään.
Jos kaikki keskustelijat esittävät yhden ainoan näkemyksen totuutena, keskusteleminen on turhaa.- einari
ei ole kirjoitti:
Otapa luonnonhistorian kirja käteen ja todista päinvastaista. Muutos olisi enemmän kuin sensaatiomainen. Ja miksi pitäisi arvioida tuntematonta, kun tunnetussakin on yllin kyllin pähkäämistä.
Mitä luonnonhistorian kirja sanoo eri ulottuvuustasoista ja niiden elämänmuodoista?
Luonnonhistorian kirjassa opetettu evoluutioteoria on vain teoria. Siinä on edelleen paljon aukkoja. Esimerkiksi hevosen kehtiyksessä eri kehitysvaiheiden osia löytyy eri puolilta maapalloa. Välillä hevosen oli ylitettävä jopa meri toiselle mantereelle ja takaisin jatkaakseen kehitystään. Tai liskolle tuli kuin tyhjästä sulat, ontot luut, nelolokeroinen sydän, erilainen lihaksisto, tasalämpöisyys jne.. Ja tietysti se rähäjdysmäinen elämänmuotojen lisääntyminen kuin tyhjästä kambrikaudella muistaakseni.. - einari
Marcel 1 kirjoitti:
Jatketaanko ketjua?
Tässä hieman selvennöstä, jotta ette eksy liian syvälle sinne persiljaviljelmillenne:
"Persijoiden ja televisioiden vaihtajat" jäävät vuoden 2012 jälkeen tälle tasolle miettimään, kuinka selvitä nousevasta vedestä.
Mutta about kolmasosa planeetan väestöstä siirtyy "korkeammalle" tasolle, jossa emme tarvitse fyysistä ravintoa.
Lisätietoa annetaan....Mitä jos jokainen veisi muutaman litran mukanaan tuota ylimääräistä vettä sinne korkeammalle tasolle ihan näin maailmankaikkeuden tasapainon kannalta. Tietysti korvaus suoritettaisiin televisioina koska persiljalla ei ole käyttöä..
- einari
Marcel 1 kirjoitti:
Jos kaikki keskustelijat ovat neutraaleja, keskusteleminen on turhaa.En minäkään oikein ymmärtänyt mitä saku ajoi tuolla lauseellaan takaa. En vain viitsinyt kommentoida sitä ettei tyhmyyteni tulisi julki.. eiku siis..
Ihmettelen vain että jos teidän keskustelunne on molempien mielestä niin turhaa niin miksi teidän viestihierarkianne ovat aina niiiin pitkiä.. ;) - Marcel 1
einari kirjoitti:
Mitä jos jokainen veisi muutaman litran mukanaan tuota ylimääräistä vettä sinne korkeammalle tasolle ihan näin maailmankaikkeuden tasapainon kannalta. Tietysti korvaus suoritettaisiin televisioina koska persiljalla ei ole käyttöä..
Fyysinen vesi on siellä turhaa. Valoa vain koneeseen.
Satahertsinen telkkari ei valitettavasti toimi korkeammilla värähtelytaajuuden tasoilla.
Eikä persilja. - Marcel 1
einari kirjoitti:
En minäkään oikein ymmärtänyt mitä saku ajoi tuolla lauseellaan takaa. En vain viitsinyt kommentoida sitä ettei tyhmyyteni tulisi julki.. eiku siis..
Ihmettelen vain että jos teidän keskustelunne on molempien mielestä niin turhaa niin miksi teidän viestihierarkianne ovat aina niiiin pitkiä.. ;)Minusta ainakin on kiva tönkiä neutraalin persoonan mieltä. Kyllä sieltä ne mielipiteet sitten lopultakin saadaan ulos kakistetuksi.
Miksi sitä omaa totuutta ei heti voi kertoa. Olisihan se paljon helpompaa, kun se kuitenkin lopussa tulee ilmi.
Hauskaahan tämä on. - Marcel 1
mrkala kirjoitti:
On hyvä, että palstalla on niitä joilla on vahva mielipide näinkin kiistanalaisista ilmiöistä ("tietoa" heidän termein) ja he ilmaisevat sen. Eikä toki haittaa, että silloin tälläiset henkilöt ovat todennäköisesti erittäin väärässä. Onhan se arvokas mielipide sekin.
"On hyvä, että palstalla on niitä joilla on vahva mielipide näinkin kiistanalaisista ilmiöistä ("tietoa" heidän termein) ja he ilmaisevat sen. Eikä toki haittaa, että silloin tälläiset henkilöt ovat todennäköisesti erittäin väärässä."
Nyt kun ilmaisit tällaisen arvokkaan mielipiteesi niin oletko siis todennäköisesti väärässä? - Marcel 1
mrkala kirjoitti:
Ei tilanne ole sen parempi, jos tarjoat tahmaisesti kulkevaa autoasi ammattimiehen korjattavaksi, mutta mekaanikko ei pohdi neutraalisti eri ratkaisuvaihtoehtoja vaan uskoo silmittömästi omaan "tietoonsa", että kaasutinta ruuvaamalla ja kierroksia lisäämällä auto taas kulkee mukavasti, vaikka vika onkin jumittuneissa jarruissa.
Kyllä ihmisen tulee ymmärtää vahvasti ja selkeästi, että luulo ja mielipide ei ole totuuden väärtti, ainakaan jos kyseessä on rajatiedon kaltainen "harmaa" alue.
Helpointa toki on heitellä kaiken maailman huuhaata palstalle ja sitten perustella tyyliin: "minä olen aina oikeassa; se on tietoa".
Kun ihminen tiivistää aiemman, pitkään vatvotun lumi-esimerkin tuohon muotoon, on se merkki että henkilö joko on ymmärtänyt esimerkin väärin tai sitten vaihtoehtoisesti ei ole ymmärtänyt yhtään mitään.
Jos kaikki keskustelijat esittävät yhden ainoan näkemyksen totuutena, keskusteleminen on turhaa."Ei tilanne ole sen parempi, jos tarjoat tahmaisesti kulkevaa autoasi ammattimiehen korjattavaksi, mutta mekaanikko ei pohdi neutraalisti eri ratkaisuvaihtoehtoja vaan uskoo silmittömästi omaan "tietoonsa"
Hänellä on kymmenien vuosien henkilökohtainen käytännön kokemus tuon alan asioista (kuten joillakin rajatiedon ilmiöistä).
Ei ole luotettavampaa asiantuntijaa. Puhumattakaan siitä, että autoani ryhtyisi diagnosoimaan joku pelkän kirjaviisauden varassa oleva insinööripoika.
Tai tiedemies, joka pyrkisi matemaattisten kaavojen perusteella laskeskelemaan autoni vikoja.
Kannattaa kysyä siltä joka on kokenut. - Saku
Marcel 1 kirjoitti:
Jos kaikki keskustelijat ovat neutraaleja, keskusteleminen on turhaa.Tarkoitus neutraalilla oli tarkoittaa sitä, että tutkii ennenkuin hutkii. Eli tutkija tosiaan tutkisi ilmiön ennen kuin tuomitsee sen huuhaaksi tai keksityksi. Eli tässä ammattimiesasiassa neutraali korjaaja katsoisi autoon, että mikä siellä on vikana ja korjaisi eikä sanoisi omistajalle "pask* värkki, maalaa vihreäksi ja aja mereen" Neutraali(suhtautuminen) ei todellakaan tarkoita sitä etteikö asiaan suhtautuisi.
Marcel 1 kirjoitti:
"On hyvä, että palstalla on niitä joilla on vahva mielipide näinkin kiistanalaisista ilmiöistä ("tietoa" heidän termein) ja he ilmaisevat sen. Eikä toki haittaa, että silloin tälläiset henkilöt ovat todennäköisesti erittäin väärässä."
Nyt kun ilmaisit tällaisen arvokkaan mielipiteesi niin oletko siis todennäköisesti väärässä?minun pitänyt olla se neutraali?
Marcel 1 kirjoitti:
"Ei tilanne ole sen parempi, jos tarjoat tahmaisesti kulkevaa autoasi ammattimiehen korjattavaksi, mutta mekaanikko ei pohdi neutraalisti eri ratkaisuvaihtoehtoja vaan uskoo silmittömästi omaan "tietoonsa"
Hänellä on kymmenien vuosien henkilökohtainen käytännön kokemus tuon alan asioista (kuten joillakin rajatiedon ilmiöistä).
Ei ole luotettavampaa asiantuntijaa. Puhumattakaan siitä, että autoani ryhtyisi diagnosoimaan joku pelkän kirjaviisauden varassa oleva insinööripoika.
Tai tiedemies, joka pyrkisi matemaattisten kaavojen perusteella laskeskelemaan autoni vikoja.
Kannattaa kysyä siltä joka on kokenut.Olet kaiken kokenut ja kaiken nähnyt? Sikäli kuin minä olen havainnut, kokemuksesi on ollut OBE/astraaliprojektioon liittyvää. Ei sinänsä, niistä sinulla onkin ollut ihan mielenkiintoisia näkemyksiä. Kirjallisuus tosin tuntee toisiakin näkemyksiä, joten on perustelua niitäkin täällä käsitellä. Täällä keskustellaan muuten monesta muustakin rajatiedon osa-alueesta ja todellisuudessa suurimmalla osalla ei ole kokemusta kuin muutamasta rajatiedon alueen ilmiöstä, jos niistäkään. Enpä tosin tiennytkään, että keskusteluun vaaditaan keskustelun kohteena olevasta osa-alueesta omakohtainen kokemus.
- Marcel 1
Saku kirjoitti:
Tarkoitus neutraalilla oli tarkoittaa sitä, että tutkii ennenkuin hutkii. Eli tutkija tosiaan tutkisi ilmiön ennen kuin tuomitsee sen huuhaaksi tai keksityksi. Eli tässä ammattimiesasiassa neutraali korjaaja katsoisi autoon, että mikä siellä on vikana ja korjaisi eikä sanoisi omistajalle "pask* värkki, maalaa vihreäksi ja aja mereen" Neutraali(suhtautuminen) ei todellakaan tarkoita sitä etteikö asiaan suhtautuisi.
"Tarkoitus neutraalilla oli tarkoittaa sitä, että tutkii ennenkuin hutkii. Eli tutkija tosiaan tutkisi ilmiön ennen kuin tuomitsee sen huuhaaksi tai keksityksi."
Tästähän minäkin pidän, mutta useimmiten ei löydy niitä mittareita, joilla tutkia.
"Eli tässä ammattimiesasiassa neutraali korjaaja katsoisi autoon, että mikä siellä on vikana ja korjaisi"
Niin... mikäli hänellä olisi ne mittarit. Mutta kun ei ole hänen diagnoosinsa on: "en pysty osoittamaan autossa olevan mitään vikaa".
Sitten paikalle saapuu kokemusta omaava vanhempi mekaanikko, joka kertoo vian olevan liian matalaoktaanisen bensan käytössä. - Marcel 1
mrkala kirjoitti:
Olet kaiken kokenut ja kaiken nähnyt? Sikäli kuin minä olen havainnut, kokemuksesi on ollut OBE/astraaliprojektioon liittyvää. Ei sinänsä, niistä sinulla onkin ollut ihan mielenkiintoisia näkemyksiä. Kirjallisuus tosin tuntee toisiakin näkemyksiä, joten on perustelua niitäkin täällä käsitellä. Täällä keskustellaan muuten monesta muustakin rajatiedon osa-alueesta ja todellisuudessa suurimmalla osalla ei ole kokemusta kuin muutamasta rajatiedon alueen ilmiöstä, jos niistäkään. Enpä tosin tiennytkään, että keskusteluun vaaditaan keskustelun kohteena olevasta osa-alueesta omakohtainen kokemus.
"Olet kaiken kokenut ja kaiken nähnyt?"
Nooh... eipäs liioitella. Tarkoitan että ne asiat joista kerron pohjautuvat omakohtaiseen kokemukseeni, tai ns. "suoraan tiedon vastaaonottamiseen", kuten olen aiemmin selittänyt.
"Kirjallisuus tosin tuntee toisiakin näkemyksiä, joten on perustelua niitäkin täällä käsitellä."
Kun minä kerron, että olen irtautunut kehostani ja viisisataa ihmistä kirjoissaan väittävät, etteivät he ole vastaavaa temppua tehneet, ei se tarkoita että kyseinen ilmiö olisi mahdoton ja epätosi.
"Enpä tosin tiennytkään, että keskusteluun vaaditaan keskustelun kohteena olevasta osa-alueesta omakohtainen kokemus."
Kovastipa sitä moni kuitenkin useasti vastaan on inokkaasti väittämässä, vaikkei kokemusta olekaan. - einari
Marcel 1 kirjoitti:
Fyysinen vesi on siellä turhaa. Valoa vain koneeseen.
Satahertsinen telkkari ei valitettavasti toimi korkeammilla värähtelytaajuuden tasoilla.
Eikä persilja."Fyysinen vesi on siellä turhaa. Valoa vain koneeseen."
Joo kato. En mie sitä tarkottanukkaa.. Voihan siellä vedessä vaikka uida.. Tai no.. voihan sitä valossakin kylpeä.
"Satahertsinen telkkari ei valitettavasti toimi korkeammilla värähtelytaajuuden tasoilla.
Eikä persilja."
No ajattelin kyllä että ne käytöstä poistetut 50 hz telkat kelpais. Mut toisaalta taas.. Jos kytkee selvännäkötoiminnon päälle näkee uutiset suoraan ja tulevaisuudesta.. ei tarvitse edes tikipoksia.. Hittojaks tässä.. täytyy alkaa pistelemään valoa poskeen.. - einari
Marcel 1 kirjoitti:
Minusta ainakin on kiva tönkiä neutraalin persoonan mieltä. Kyllä sieltä ne mielipiteet sitten lopultakin saadaan ulos kakistetuksi.
Miksi sitä omaa totuutta ei heti voi kertoa. Olisihan se paljon helpompaa, kun se kuitenkin lopussa tulee ilmi.
Hauskaahan tämä on.Tuota piiskaa minä ajoinkin takaa siis henkisesti...
Onhan tämä hauskaa.. (HAH) - Marcel 1
einari kirjoitti:
"Fyysinen vesi on siellä turhaa. Valoa vain koneeseen."
Joo kato. En mie sitä tarkottanukkaa.. Voihan siellä vedessä vaikka uida.. Tai no.. voihan sitä valossakin kylpeä.
"Satahertsinen telkkari ei valitettavasti toimi korkeammilla värähtelytaajuuden tasoilla.
Eikä persilja."
No ajattelin kyllä että ne käytöstä poistetut 50 hz telkat kelpais. Mut toisaalta taas.. Jos kytkee selvännäkötoiminnon päälle näkee uutiset suoraan ja tulevaisuudesta.. ei tarvitse edes tikipoksia.. Hittojaks tässä.. täytyy alkaa pistelemään valoa poskeen..Kannattaa kysellä diettiohjeita suoraan Ville Valolta.
- einari
Marcel 1 kirjoitti:
Kannattaa kysellä diettiohjeita suoraan Ville Valolta.
Se suositteli valokääryleitä..
- Marcel 1
einari kirjoitti:
Se suositteli valokääryleitä..
Villen ja hänen yhtyeensä eräässä tunnetuimmassa kappaleessa hän kertoo että: Join me. Eli hän siis joi maailmanennätyksen. Mutta mitä oli se neste, jota hän joi?
Villehän polttaa myös terveellisiä valosavukkeita.
Yhtyeen nimi tosin kuullostaa melko himmeältä. - einari
Marcel 1 kirjoitti:
Villen ja hänen yhtyeensä eräässä tunnetuimmassa kappaleessa hän kertoo että: Join me. Eli hän siis joi maailmanennätyksen. Mutta mitä oli se neste, jota hän joi?
Villehän polttaa myös terveellisiä valosavukkeita.
Yhtyeen nimi tosin kuullostaa melko himmeältä."Mutta mitä oli se neste, jota hän joi?"
Siitä hän kertoo seuraavassa hitissään, missä SE oli tullut jo käsille.. (Right here in my arms)
"Villehän polttaa myös terveellisiä valosavukkeita."
Joo nuo ovat juuri niitä samoja valokääryleitä. Puhdistaa erityisesti keuhkoja syöviltä sun muilta. Niitä poltelemalla ei menee valoon eikä pilveen..
"Yhtyeen nimi tosin kuullostaa melko himmeältä."
Joo.. Mutta tuo mies on niin kirkas rock-tähti että se ei haittaa.. Ville on valo pimeydessä.. - einari
einari kirjoitti:
"Mutta mitä oli se neste, jota hän joi?"
Siitä hän kertoo seuraavassa hitissään, missä SE oli tullut jo käsille.. (Right here in my arms)
"Villehän polttaa myös terveellisiä valosavukkeita."
Joo nuo ovat juuri niitä samoja valokääryleitä. Puhdistaa erityisesti keuhkoja syöviltä sun muilta. Niitä poltelemalla ei menee valoon eikä pilveen..
"Yhtyeen nimi tosin kuullostaa melko himmeältä."
Joo.. Mutta tuo mies on niin kirkas rock-tähti että se ei haittaa.. Ville on valo pimeydessä.."Niitä poltelemalla ei menee valoon eikä pilveen.."
Eli menee valoon eikä pilveen.. Täytyy varmaan laittaa valot päälle että näkee kirjoittaa.. - Marcel 1
einari kirjoitti:
"Niitä poltelemalla ei menee valoon eikä pilveen.."
Eli menee valoon eikä pilveen.. Täytyy varmaan laittaa valot päälle että näkee kirjoittaa..Ameriikan mantereellahan Ville sai kiellon käyttää valokkeita. Hän jatkoi keikkaa sammutetuin lyhdyin. Kansa oli pettynyt... se ei nähnyt mitään.
Pitäisiköhän Apocalyptikan kaverit määrätä parturiin, jotteivat hiukset jää sellonkielien väliin. Jospa Ville the "Rasorblade" Valo leikkelisi nuo jouhet.
- Noita-Nainen
Tuo on loistava esimerkki siita, mihin TAHDON VOIMA voi johtaa.:)
Toisaalta juttu perustuu myos siihen, etta se heppuhan oli siis aika suuresti ylipainoinen alkuvaiheessa?
Siis normaalipainoinen ihminenhan rupeaisi karsimaan anoreksiasta jne, jos alkaisi liikaa raakkaamaan itseaan...mutta koska hepulla oli ennestaan "vararavintoa", han selvisi ja tuli vain terveemmaksi.
Eli tuo tuollainen toimii siis loistavana laihdutusmetodina.
Miksei futurologisessa mielessa joskus myohemmin "ravintonakin", mutta silloin pitaa turvata elimiston tarvitsemien vitamiinien jne. saanti joillakin muilla valmisteilla. - Uhjoi
Suosittelen valoravintoon siirtymistä erityisesti kaikille NESARAn ystäville.
- uutuus
eikö olisi voinut olla hieman pidempi seli seli selitelmä, ei oikein tullut vielä selville mitä ajat takaa
- Laiha
Syömättä ja juomatta yli 50 vuotta!
Tällainen lääketieteellisesti täysin mahdoton asia väitetään tapahtuneen ranskalaiselle Marthe Robin -nimiselle naiselle, joka eli 1902-1981. Hän alkoi jo 16-vuotiaana sairastella. Aluksi esiintyi voimakkaita päänsärkykohtauksia ja tiedottomuustiloja, sen jälkeen alkoi osittainen halvautuminen ja lopulta täydellinen liikuntakyvyttömyys. Hän yritti aluksi taistella sairautta vastaan, mutta syvästi uskonnollisena päätti lopulta hyväksyä sen ja viimein suorastaan pyysi Jumalalta, että saisi päälleen samat kärsimykset kuin Jeesuksella oli. Hän uskoi tällä Jumalalle antaumisellaan osaltaan sovittavansa ihmiskunnan syntejä.
Vuonna 1928 halvaus eteni niin pitkälle, että suolisto ja nielemislihakset lakkasivat toimimasta. Useiden lääkärien todistuksen mukaan hän ei pystynyt käyttämään nielemislihaksiaan, joten hän eli ravinnotta vuodesta 1928 vuoteen 1981. Ainoa mitä hän nautti, oli ehtoollisleipä, joka sekin jotenkin imeytyi jo huulilta ilman nielemistä. Toinen lääkäreitä yhtä paljon kummastuttava seikka oli, ettei hän myöskään näyttänyt nukkuvan koko tuona aikana. Lisäksi vuoden 1930 lopulla hänelle alkoivat viikottaiset stigmatisaatiokohtaukset, jolloin hän vuoti verta käsistä, jaloista, otsasta, jopa toisinaan silmäkuopista.
Hänen luonaan on tuon 51 vuoden aikana laskettu käyneen noin 100 000 ihmistä, joukossa lääkäreitä, psykiatreja, kirkollisia tutkijoita, tiedemiehiä, epäilijöitä ja muuten uteliaita. Monet epäilivät, että häntä ruokittiin jollakin tavoin. Eräälle henkilölle hän oli myöntänyt ulostaneensa hiljattain, mikä tietysti antoi aiheen olettaa, että hän oli myös syönyt muutakin kuin ehtoollisleipää. Jotkut aikalaiset valittivat sitä, että vain papin hyväksymät henkilöt pääsivät Marthen luo. Varsinkin kyläläisten käyntejä rajoitettiin. Kävijät joutuivat myös maksamaan käynneistään ja osallistumaan ensin viikon mittaisiin hengellisiin harjoituksiin. Näyttöä ruokinnasta ei kuitenkaan saatu. Mikäli halvaantunut ruoansulatuselimistö ei lainkaan toiminut, ainoa mahdollisuus olisi ollut antaa ravinto suoraan suoneen. Toimenpiteen jälkien olisi luullut tällöin tulleen nähdyiksi.
Joka tapauksessa hänen ruokkimisensa olisi edellyttänyt merkillistä kirkon, lääkärien, hoitajien ja omaisten salaliittoa ja olisi varmasti ennenpitkää tullut ilmi. Tosin Marthea pidettiin hyvin hämärässä huoneessa, koska hän kärsi valosta. Toisaalta, ottaen huomioon hänen tilansa ja fanaattisen uskonnollisuutensa, tuntuu hyvin epätodennäköiseltä että hän olisi voinut syyllistyä tai suostua huijaukseen.- Uskon!
todellakin on, vaikka ihmeelliseltä kuulostaa.
Minä olen siitä elävä esimerkki, sillä olen elänyt nyt 20 vuotta tietokoneesta imemälläni energialla.
Menetelmä toimii siten, että haen intternetistä kuvan ruuasta, jota haluan syödä. Kuva voi esittää esimerkiksi porkkanaa tai vaikkapa jäätelötötteröä. Sen jälkeen keskityn hetken tietokoneen energiaan, tunne suonissani eräänlaista kihelmöintiä, ja tiedän että ruoka siirtyy kehooni. Tunne myös k.o. ruuan maun suussani.
Jos intternettiä ei ole käytettävissä, piirrän kuvan ruuasta esimerkiksi Paint -nimisellä ohjelmalla. Tällöin ruoka ei tosin maistu niin hyvältä. Jos Paintkaan ei ole käytettävissä, ohjelmoin kuvan. Tällöin ruoka on tosin lähes syömäkelvotonta.
Lahjani on peräisin pitkällisesta henkistymisestä ja mietiskeltystä. Ennekuin aloitin syömisen tällä tavalla, vietin 30 päivää pimeässä huoneessa seuranani vain emotietokone ja 20 siihen kytkettyä alitietokonetta. Mukanani minulla oli vettä ja kasvispohjaista ravintoliusta.
Voin nykyään ERINOIMAISESTI sekä fyysisesti että henkisesti. Tunnen todella eläväni.
Siksipä haluankin sanoa kaikille jotka eivät usko syömättömyyden eri lahkoihin, vain syömättömyydellä voimme todella löytää itsemmee ja elämän tarkoituksen. - Anonyymi
Uskon! kirjoitti:
todellakin on, vaikka ihmeelliseltä kuulostaa.
Minä olen siitä elävä esimerkki, sillä olen elänyt nyt 20 vuotta tietokoneesta imemälläni energialla.
Menetelmä toimii siten, että haen intternetistä kuvan ruuasta, jota haluan syödä. Kuva voi esittää esimerkiksi porkkanaa tai vaikkapa jäätelötötteröä. Sen jälkeen keskityn hetken tietokoneen energiaan, tunne suonissani eräänlaista kihelmöintiä, ja tiedän että ruoka siirtyy kehooni. Tunne myös k.o. ruuan maun suussani.
Jos intternettiä ei ole käytettävissä, piirrän kuvan ruuasta esimerkiksi Paint -nimisellä ohjelmalla. Tällöin ruoka ei tosin maistu niin hyvältä. Jos Paintkaan ei ole käytettävissä, ohjelmoin kuvan. Tällöin ruoka on tosin lähes syömäkelvotonta.
Lahjani on peräisin pitkällisesta henkistymisestä ja mietiskeltystä. Ennekuin aloitin syömisen tällä tavalla, vietin 30 päivää pimeässä huoneessa seuranani vain emotietokone ja 20 siihen kytkettyä alitietokonetta. Mukanani minulla oli vettä ja kasvispohjaista ravintoliusta.
Voin nykyään ERINOIMAISESTI sekä fyysisesti että henkisesti. Tunnen todella eläväni.
Siksipä haluankin sanoa kaikille jotka eivät usko syömättömyyden eri lahkoihin, vain syömättömyydellä voimme todella löytää itsemmee ja elämän tarkoituksen.Höpö löpö ja plää plää. Mutta missä nyt todellisuudessa mennään.?Tutustuin jo 90-luvulla ilmiöön kirjallisuuden kautta, ja tiedän mekanismin, mitä uutta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö löpö ja plää plää. Mutta missä nyt todellisuudessa mennään.?Tutustuin jo 90-luvulla ilmiöön kirjallisuuden kautta, ja tiedän mekanismin, mitä uutta?
Luin enkkulehdestä vuosia sitten, että Michael Werner söisi jälleen, onko tietoa mitä hänelle nyt kuuluu?
Hitto, kun ärsyttää nämä tyhmäpää idiootit, joilla on luuloja ja kuvielmia vaikka muille jakaa omasta neroudestaan. Kommentti siis edellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .573185Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472911Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242729Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541827- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193981- 44829
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101822Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26820