Haso uudiskohteiden pintamateriaalit

Heimaa

Osaisiko joku lähiaikoina hason uudiskohteesta soppatin tehnyt kertoa minkälaisia pintamateriaaleja uudiskohteissa on käytössä?
Saako esim. Lattialaminaatin sävyä valita vai onko se kaikille sama ja millaiset ovat keittiönkaapit ja kylpyhuoneiden kaakelit? Keraamista liettä ei taida kuulua yhdessäkään valikoimaan vaan kaikissa lattialiesi. Erityisesti kiinnostaisi luutnantinpolku materiaalit, mutta myös muut.

55

4750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisustushullu

      Minuakin kiinnostaisi Tammiontien laatutaso, koska siellä oli ainakin parkettilattiat. Saiko valita useammasta värivaihtoehdosta? Saako kylppäriin valita kaakelit useammasta vaihtoehdosta ja onko esim. keittiössä keraaminen liesi? Jossain muussa kohteessa valitettiin keittiökaappien vanhanaikaisuutta. Onko Tammiontiellä yhtään modernimpaa/laadukkaampaa?

    • Heimaa

      Ei taida Tammiontiellä olla keraamista liettä. Kiinnostaisi myös todella paljon ne keittiönkaapit.

    • Kruunuvuorenranta

      Tammiontiestä tai luutnantinpolusta en osaa sanoa, mutta Hopeakuusta sain tarjouksen yhteydessä nivaskan papereita, joiden mukaan mm.parketin värin, keittiön ja vaatekaappien ovien värin ja kaakelit voi valita kolmesta eri värivaihtoehdosta ja lisäksi valittavana oli lisämaksusta erilaisia vaihtoehtoja mm.leittiön kaappien oviin. Perusvarusteisiin kuuluu tavallinen lattialisesi jonka voi lisämaksusta vaihtaa teräksen väriseen keraamiseen lattialieteen. Rakennuttajalta voi myös pyytää tarjouksen muistakin muutosksta esim. seinien maalauksesta. Tiedä sitten kuinka kohdekohtaisia nämä valintavaihtoehdot on.

    • Mellunkyläläinen

      Vienanpuistossa oli 3 värivaihtoehtoa/mallia lattialaminaatille, keittiökaapeille vetimille, pöytätasolle sekä kaakeleille niin keittiössä kuin kylpyhuoneessa. Ja siellä tulee asuntoihin keraaminen liesi. Ilmeisesti kaikissa kohteissa niin ei ole. Lisähintaan olisi voinut tilata rosteriset keittiökoneet ja "vielä makeammat" kaakelit, pöytätasot ja laminaatit. Vienanpuiston keittiökaappien ovimallista ei minulla ole mitään valittamista. Spurtin keittiönkaapeista ja kodinkoneista joku valitti ko. kohteen keskusteluketjussa.

    • Heimaa

      Kiitos vastauksista.
      Olis kiva kuulla vielä lisää muiltakin.

    • Sisustushullu

      Kiitos minunkin puolestani vastauksista. Taitaa olla niin, että varustelu vaihtelee urakan kokonaishinnan mukaan. Tammiontiellä oli vain niin edulliset vastikkeet ja asumisoikeusmaksutkin (?), että olisin halunnut tietää, näkyykö se varustetasossa.

    • rosterikone

      sama juttu Ratasmyllyssä: kolme ilmaista vaihtoehtoa ja maksamalla lisää enemmän, hintaan kuuluivat keraaminen liesi ja rosteriset koneet, myös astianpesukone

    • Miriyam1

      Hei, laitan nyt tarkemmin Tammiontien valinnoista, sama koskee käsittääkseni muitakin ATT:n kohteita. Materiaalivalinnat ovat näkyvillä ATT:n toimistolla, ja itse menin sinne ainakin jo katsomaan niitä ennen kuin edes tiesin olinko asunnon saanut, ei sitä sen enempää kysellyt. Kaikkia keittiö ja kylppärimateriaaleja oli kolmet, mutta niitä saa yhdistää ihan mielensä mukana ilman lisäveloitusta. Eli kaapit voit ottaa yhdestä vaihtoehdosta ja tason ja vetimet vaikka toisesta ja välitilan taas kolmannesta, samoin kylppärissä, myös saumausväri oli valittavissa "ristiin". Väriskaala aika pliisu minun mielestä kaikissa haettavissa/valmisteilla olevissa kohteissa. Ovet perus mdf-kamaa. Toimittaja jostain Keski-Suomesta, ei välittäismyyntiä, joten vaikea suunnitella omia virityksiä pelkkien nettikuvien kautta. Lähinnä valkoista, vaalean harmaata tai vaalean ruskeaa perushintaan tarjolla. Samoin kylppäri kokonana valkoinen tai vaalean- tai tummanruskealla korosteseinällä, lattia parkettia, aivan vaalea kuultoväri valkoisena, keskiruskea tai tosi tumma ruskeanharmaa. Tosiaan varustetaso ja laatu huonompi koneista kuin esim Eskolantiellä, siellä BOSCH kalusteuunit ja keraaminen liesi valmiina. Tammiontiellä perusliesi joka vaihtuu keraamiseen n. 100 e lisäsummalla ja rosteriseen keraamiseen n. 500 e. Myös jääkaapin ovet saa teräksisenä n. 120 e maksua vastaan. Minusta niissä maksullisissa kaakelivalinnoissa kylppäriin tai keittiön välitasoon ei ollut oikein ihmeempiä vaihtoehtoa, no, eks bling-blig-kaakeli, joka kyllä varmaan harvan makua miellyttää. ja muutama kalustelevy. keittiön pienemmän laattavalinnan ladonnan sai päättää, esim tiililadonnaksi, mutta sekin lisähinnasta. Aika tarkkaan kaikesta näyttää laskutettavan. Myös suunnittelutyö maksaa ekan konsultaation jälkeen. Ja sen täytyy maksaa vaikkei toivottuja muutoksia ei edes pystyttäisi toteuttamaan.

      • Sisustushullu

        Hei Miriyam, ja kiitos näistä tiedoista. Ihan mielenkiintoista kuulla yksityiskohtaisesti valinnoista. Harmi, etteivät keittiö- ja kylppärivaihtoehdot (tai siltä ainakin kuulostaa) ole ihan tätä päivää, kun kustannukset eivät siitä kauheasti nousisi. Mitä tarkoitat ekalla konsultaatiolla? Miten paljon suunnittelutyöstä mahdetaan veloittaa? Olen hakemassa asumisoikeusasuntoa, ja olisin valmis maksamaan omista ratkaisuista, mutten tietenkään kohtuuttomasti.


    • Mukava_muuttaa

      Ollaan muuttamassa Luutnantinpolulle ja mielestäni materiaalivalinnat oli ihan moderneja. Harmaita sävyjä ruskean ohella. Laminaateista muistaakseni 5 vaohtoehtoa. Keittiössä kaapistojen yläovien värin, vetimet, työtason, seinälaatoituksen sai valita vaihtoehdoista, rosteripinta kylmälaitteeseen 50 €, tiskikone tai kiertoilmauuni lisämaksusta. Kylppärin laatoitukset oli myös valittavissa ja mahdollisuus tehosteseinään. Väliovissa oli lisäksi mahdollista valita ns. peiliovi lisämaksusta. Sittenhän on tietty vielä yksilölliset muutostyöt, joista erilliset maksut.

      • Sisustaja9

        Voikohan muutostöitä tehdä vanhaan aso:oon ja tuleekohan kustannuksista silloin suuremmat kuin uudiskohteessa? Katselin, että Kruunuvuorenrantaan astianpesukone oli jotain 500 € ja keraaminen liesi jotain samaa luokkaa, mutta Gigantista saisi halvemmalla.


      • Muutostyöohjeet
        Sisustaja9 kirjoitti:

        Voikohan muutostöitä tehdä vanhaan aso:oon ja tuleekohan kustannuksista silloin suuremmat kuin uudiskohteessa? Katselin, että Kruunuvuorenrantaan astianpesukone oli jotain 500 € ja keraaminen liesi jotain samaa luokkaa, mutta Gigantista saisi halvemmalla.

        Täältä löytyy linkki muutostyöohjeisiin ja niiden ehtoihin.

        http://www.haso.fi/tietoa-asumisoikeudesta


      • hsoidi
        Sisustaja9 kirjoitti:

        Voikohan muutostöitä tehdä vanhaan aso:oon ja tuleekohan kustannuksista silloin suuremmat kuin uudiskohteessa? Katselin, että Kruunuvuorenrantaan astianpesukone oli jotain 500 € ja keraaminen liesi jotain samaa luokkaa, mutta Gigantista saisi halvemmalla.

        Tuskin hyödyttää jättää itselle hankittavaksi parin saturaisen takia tai korkeintaan, jos vaihtaa muutoin tismalleen samanlaiseen, mutta paranneltuun malliin, koska ne asennetaan siihen hintaan kuuluvana siten että ei näytä tsi-ratkaisulta ja kotivakuutuskin hyväksyy mukisematta. Sellainen käsitys, että yhtiö syynää aika tarkkaan poismuuttaessa.


    • Hirveitä.vaihtoehtoja

      Saako laatat valita muualta ja viedä paikanpälle laitettavaksi? Tai voiko pyytää että jättävät esim keittiön välitilan laatoittamatta? Tai vetimet laittamatta?

      • Korruptoimaton

        Onneks olkoon, semmosta se on Att:n kohteissa. Mennyttä aikaa ja asukkaiden nöyryyttämistä kammottavilla pintamateriaaleilla, kalusteilla ja onnettomilla keittiöillä. Ei saa viedä mitään omaa eikä varmasti mitään jätetä laittamatta, koska asuntohan ei ole oma. Koko asuntotuotannon pulju pitäisi lakkauttaa, koska se edustaa jotain, en tiedä mitä, itäeurooppalaista jäännettä kolhoosirakentamisesta? Ja näistä naurettavista kämpistä urakoitsijat vetävät takuulla yli 10 prossan voitot! Helsinkiä tuhotaan näillä laatikoilla.


      • KysyUrakoitsijalta

        Itse ei saa viedä paikanpäälle laattoja ja laatoittamatta ei voi jättää samoin kuin vetimiä ei voi jättää pois. Kysy tarjousta haluamistasi laatoista ja vetimistä (siis niin että urakoitsija hankkii ne). Vähän kyllä epäilen ettei onnistu tuo. Vedinten vaihto on helppoa sitten kun jo päässyt asumaan (mikäli siis saman kokoiset vetimet)


      • hasohaso

        Minusta uudet kohteet näyttävät hyviltä. Kivat lattiat ja laatat, mitä hason sivuilta kuvia kattelee.


      • Asohaaveet

        Minä löysin Hasolta hyvät materiaalit rakenteilla olevaan kohteeseen. Osa hintaan kuuluvia, osa lisämaksullisia. Ei mitään valittamista. Minusta on selvä ettei valinnanvaraa ole yhtä paljon kuin jos olisin remontoimassa omistusasuntoa.


    • Jone1

      Ymmärsinkö oikein; jos en halua vaihtoehtona olevaa sikahintaista astianpesukonetta, en saa astianpesukonetta asuntoon ollenkaan?

      • Muutostyö

        Tottakai voit hankkia muuton jälkeen astiapesukoneen mutta muutostyöohjeiden mukaan se pitää olla valtuutetun asennusliikkeen tekemä asennus. No mikä on valtuutettu liike? Putkiliike? Sähköliike? sitä ohjeissa ei ole määritelty. Tosin se varmaankin on putkiliike. Eli melkein tulee samaan hintaan kuin se sikamaisesti hinnoiteltu pesukone.


      • Tyytyvainen

        Kyllä riittää ihan liikkeen/toimittajan asennus. Itse maksoin asennuksesta muistaakseni 40e eli enpä juuri kauheasti. Sain sellaisen koneen kun halusin ja saan sen viedä mukanani kun pois muutan.


      • Aurinko11111

        ahaa tämä oli uutta! eli jos ostaa itse, sen saa myös viedä pois? muutenko astianpesukone pitää jättää sinne?


    • Aurinko11111

      Kiinnostaa myös tietää miten astianpesukoneasia menee!
      Ja esim se, jos valitsen valurautalieden tai lisähintaisen induktion. Jos valitsen induktion ja se menee rikki, joudunko ottamaan tilalle valurautalieden? Vai onko ”parempi taso” voimassa hamaan tappiin?

    • Kuusikkotien

      Käsitin Hasolla käydessäni, että jos jotain menee rikki, korjaus vain alkutasoon.
      Vanhanaikainen liesi tulee, jos keraaminen liesi menee rikki.

      • Kukuuki

        Entä jos keittiössä on upotettu liesi ja uuni? Meneekö tasokin tällöin uusiksi?


      • kvv

        Ainakaan kaikissa kohteissa ei ole edes lisätyönä mahdollista saada upotettua uunia ja liettä kun perusvarustukseen kuuluu valurautaliesi. Tässä ilmeisesti syy siihen. ei


      • Kuukuki

        Kuusikkotiellä on tämä mahdollisuus.


    • Kuumyös

      Onko? Minun mielestä keraamiset uunit ovat vain "itsestään seisovia", ei upotettava. Oletko tilannut sellaisen erikseen?

      • Kuukuki

        Täällä minun listallani on uuni Kalusteuuni EOB100W sekä liesitaso Induktiotaso HOI620S (600). Löytyy googlella nuo kyseiset mallit


    • Kuumyös

      Niin joo,, varmaan paremmat valikoimat isompien perheasuntojen liesissä :)
      Pienissä asunnoissa vain 500 mm vaihtoehdot, valkoisena tai teräksen värisenä.
      Electoluxin Ekc50150OX tai W, Hinta 260 e.

      Astiantiskauskoneet on kyllä alyttömän kalliit, 590 e, Electroluxin ESF45131LOX.

      Kalusteeseen ympättyä mietin, mutta tyttärellä on ollut tuo ja heilurikytkin (millä valitaan pesuohjelma) meni muutamassa vuodessa rikki. Kun minä pesin asiat, oli aina Eco ja lähes 4 h :)

    • Anonyymi

      Nostetaampa tätä. Eli millaisia materiaalivaihtoehtoja viime aikoina on ollut tarjolla Hason uudiskohteisiin? Entä kodinkonevalikoima, joko saa kalusteuuneja ja -liesiä lisämaksusta?

      • Anonyymi

        Taitaa olla kiinni kohteesta. Esim. Haso Haaviin ei vonut mitään kodinkonetta vaihtaa. Keraaminen liesi vakiona (itse olisin vaihtanut sen induktiolieteen). Astianpesukoneelle on paikka. Kaipa tällä vaihtamattomuudella on saatu kustannuksi aavistuksen alemmaksi. Asukkaat eivät turhilla toiveillaan vaivaa rakentajaa.

        Ei tullut selväksi esim. sitä, että tuleeko sälekaihtimet asuntoihin. Toiselle puolelle Haavikorttelia Satakadunpuolelle (A- ja B-rappuihin muutettaneen helmikuun lopussa) näkyy ikkunoissa jo sälekaihtimet. Kyse on siis Hekan asunnoista. C-rappuun sitten muutettaneen huhtikuun lopussa.

        Haso Haavin valmistumisajaksi on mainittu 06-09/2020. Urakoitsija Haahtela lienee tunnettu lähinnä projektin hallinnastaan. Eli voisi kuvitella että aikataulu pitää. Ei ainakaan myöhästytä. Olen itse ajatellut, että muutto Haso Haaviin voisi olla jo heinäkuussa. Sittenhän näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla kiinni kohteesta. Esim. Haso Haaviin ei vonut mitään kodinkonetta vaihtaa. Keraaminen liesi vakiona (itse olisin vaihtanut sen induktiolieteen). Astianpesukoneelle on paikka. Kaipa tällä vaihtamattomuudella on saatu kustannuksi aavistuksen alemmaksi. Asukkaat eivät turhilla toiveillaan vaivaa rakentajaa.

        Ei tullut selväksi esim. sitä, että tuleeko sälekaihtimet asuntoihin. Toiselle puolelle Haavikorttelia Satakadunpuolelle (A- ja B-rappuihin muutettaneen helmikuun lopussa) näkyy ikkunoissa jo sälekaihtimet. Kyse on siis Hekan asunnoista. C-rappuun sitten muutettaneen huhtikuun lopussa.

        Haso Haavin valmistumisajaksi on mainittu 06-09/2020. Urakoitsija Haahtela lienee tunnettu lähinnä projektin hallinnastaan. Eli voisi kuvitella että aikataulu pitää. Ei ainakaan myöhästytä. Olen itse ajatellut, että muutto Haso Haaviin voisi olla jo heinäkuussa. Sittenhän näkee.

        Satamakadun puolelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satamakadun puolelle

        Kalasatamakadun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalasatamakadun.

        Kalasatamankadun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla kiinni kohteesta. Esim. Haso Haaviin ei vonut mitään kodinkonetta vaihtaa. Keraaminen liesi vakiona (itse olisin vaihtanut sen induktiolieteen). Astianpesukoneelle on paikka. Kaipa tällä vaihtamattomuudella on saatu kustannuksi aavistuksen alemmaksi. Asukkaat eivät turhilla toiveillaan vaivaa rakentajaa.

        Ei tullut selväksi esim. sitä, että tuleeko sälekaihtimet asuntoihin. Toiselle puolelle Haavikorttelia Satakadunpuolelle (A- ja B-rappuihin muutettaneen helmikuun lopussa) näkyy ikkunoissa jo sälekaihtimet. Kyse on siis Hekan asunnoista. C-rappuun sitten muutettaneen huhtikuun lopussa.

        Haso Haavin valmistumisajaksi on mainittu 06-09/2020. Urakoitsija Haahtela lienee tunnettu lähinnä projektin hallinnastaan. Eli voisi kuvitella että aikataulu pitää. Ei ainakaan myöhästytä. Olen itse ajatellut, että muutto Haso Haaviin voisi olla jo heinäkuussa. Sittenhän näkee.

        Kohteesta ja rakennuttajastahan se on kiinni. Tässä esimerkkinä mitä valintoja oli Svanströminkujalla:
        https://materiaalit.att.hel.fi/sites/default/files/2019-03/Haso Svanströminkuja lisähintaiset materiaalivalinnat ja tilauslomake.pdf
        https://materiaalit.att.hel.fi/sites/default/files/2019-03/Haso Svanströminkuja materiaalivalinnat ja tilauslomake.pdf

        Itse totesin, että oletusmateriaalivalinnat olivat hyvät ja lisähintaisista kodinkoneistakin tarve oli vain astianpesukoneelle, jonka osto ja asennus tulee halvemmaksi itse tilaamalla asunnon valmistuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohteesta ja rakennuttajastahan se on kiinni. Tässä esimerkkinä mitä valintoja oli Svanströminkujalla:
        https://materiaalit.att.hel.fi/sites/default/files/2019-03/Haso Svanströminkuja lisähintaiset materiaalivalinnat ja tilauslomake.pdf
        https://materiaalit.att.hel.fi/sites/default/files/2019-03/Haso Svanströminkuja materiaalivalinnat ja tilauslomake.pdf

        Itse totesin, että oletusmateriaalivalinnat olivat hyvät ja lisähintaisista kodinkoneistakin tarve oli vain astianpesukoneelle, jonka osto ja asennus tulee halvemmaksi itse tilaamalla asunnon valmistuttua.

        Linkit meni näköjään rikki mutta kun kopioi .pdf päätteeseen asti ja laittaa osoiteriville niin pitäisi toimia.


    • Anonyymi

      Postimiehessä oli mielestäni hyvät valintamahdollisuudet.
      Lattia on parkettia (kolme eri sävyä), ei siis laminaattia.
      Liesi on vakiona keraaminen, induktion saa lisähinnalla.
      Kylppäriin myös lattiavaihtoehtoja kolme, seinävaihtoehtoja kolme jne.
      Keittiön työtaso on laminaattia (kolme vaihtoehtoa), mutta siihen ei ollut lisähintaista vaihtoehtoa. Sen olisin saattanut ottaa massiivipuisena tai kivenä, jos olisi voinut näin valita.
      Mielestäni olisi myös kiva, jos seinämaalit saisi itse valita, edes omakustanteisesti, mutta maalaus kuuluisi hintaan kun seinät joka tapauksessa maalataan. Mutta ei onnistu. Itse pitää myöhemmin maalata jos haluaa jotain muuta kuin valkoista.

      • Anonyymi

        Eikös tuollaisista muutoksista, kuten puu-/kivitasot ja seinien maalaus voi tehdä tarjouspyynnön urakoitsijalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuollaisista muutoksista, kuten puu-/kivitasot ja seinien maalaus voi tehdä tarjouspyynnön urakoitsijalle?

        Postimiehessä urakoitsija ei tee mitään muutostöitä. Kaikki muutokset tulee tehdä/teettää asunnon luovutuksen jälkeen itse.

        Kaikki seinät aijomme maalata/tapetoida, mutta lisäksi olisimme halunneet esim vaatekaappiin liukukaapit, suihkuseinä (suunnitelmassa pelkkä tanko Suihkuverholle) sekä keittiön tasot paremmaksi, kokopuiseksi tai kivitasoksi.

        Lisämaksusta saatava pesukone oli tosi huonoa mallia, markkinoiden edullisin pesukone ja hinnassa oli 300-400e ”ilmaa”, joten sen ostamme ja asennutamme itse. Induktioliedestä maksamme rakennuttajalle erikseen, koska sitä ei ilmeisesti saa jälkeen päin itse vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Postimiehessä urakoitsija ei tee mitään muutostöitä. Kaikki muutokset tulee tehdä/teettää asunnon luovutuksen jälkeen itse.

        Kaikki seinät aijomme maalata/tapetoida, mutta lisäksi olisimme halunneet esim vaatekaappiin liukukaapit, suihkuseinä (suunnitelmassa pelkkä tanko Suihkuverholle) sekä keittiön tasot paremmaksi, kokopuiseksi tai kivitasoksi.

        Lisämaksusta saatava pesukone oli tosi huonoa mallia, markkinoiden edullisin pesukone ja hinnassa oli 300-400e ”ilmaa”, joten sen ostamme ja asennutamme itse. Induktioliedestä maksamme rakennuttajalle erikseen, koska sitä ei ilmeisesti saa jälkeen päin itse vaihtaa.

        Kyllähän lieden saa vaihtaa/vaihdattaa jälkikäteenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän lieden saa vaihtaa/vaihdattaa jälkikäteenkin.

        Ainakin kauppatilaisuudessa sanottiin, ettei asunnon kodinkoneita saa itse vaihtaa (Poislukien pesukone). Ymmärsin liittyvän siihen, ettei huoltoyhtiö ole velvollinen huoltamaan itse hommattuja kodinkoneita tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin kauppatilaisuudessa sanottiin, ettei asunnon kodinkoneita saa itse vaihtaa (Poislukien pesukone). Ymmärsin liittyvän siihen, ettei huoltoyhtiö ole velvollinen huoltamaan itse hommattuja kodinkoneita tms.

        Haso, Asukasopas, Muutostyöohjeet.

        Kodinkoneiden asennukset pitää tehdä valtuutettu hupltoyhtiö. Ja itse hankituille pitää itse hommata ja maksaa huoltotyö. Ja poislähtiessä pitää olla takaisin se perustason kodinkone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haso, Asukasopas, Muutostyöohjeet.

        Kodinkoneiden asennukset pitää tehdä valtuutettu hupltoyhtiö. Ja itse hankituille pitää itse hommata ja maksaa huoltotyö. Ja poislähtiessä pitää olla takaisin se perustason kodinkone.

        Ok, kuulostaa todella vaivalloiselta ja kalliilta. Induktioliedestä ei tule niin paljoa lisähintaa, että kannattaisi edes harkita itse ostamista.


    • Anonyymi

      Onko kellään linkkiä laittaa Postimiehen materiaali- ja kodinkonevaihtoehtoihin?

    • Anonyymi

      Onko tosiaan niin, että esim. lattiamateriaalit valittava vaihtoehtolistasta, eikä omaa, itse kustannettua materiaalia saa toimittaa rakennuttajalle ja asennuttaa perusvaihtoehtojen tilalle? Toisin sanoen ainoa vaihtoehto odottaa, että asunto on valmis ja vaihdattaa lattia jälkikäteen juuri asennetun tilalle – kuulostaa täysin järjettömältä..?

      • Anonyymi

        Juuri näin. Harvassa taitavat olla valmistuvat kerrostalot, joissa asukas voi toimittaa itse ostamansa lattiamateriaalit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Harvassa taitavat olla valmistuvat kerrostalot, joissa asukas voi toimittaa itse ostamansa lattiamateriaalit.

        Pienen kädenväännön jälkeen saimme lähes oman ihanne lattian ohi rakentajan valitsemien vaihtoehtojen. Kannattaa kysellä suoraan rakentajalta onnistuuko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienen kädenväännön jälkeen saimme lähes oman ihanne lattian ohi rakentajan valitsemien vaihtoehtojen. Kannattaa kysellä suoraan rakentajalta onnistuuko.

        Asensivat sen rakennusvaiheessa ei jälkikäteen siis tuon lattia materiaalin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asensivat sen rakennusvaiheessa ei jälkikäteen siis tuon lattia materiaalin.

        Maksoihan tietysti lisää mut niinhän se menee materiaalivalintojen ja kodinkoneiden osalta jos parenpaa haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksoihan tietysti lisää mut niinhän se menee materiaalivalintojen ja kodinkoneiden osalta jos parenpaa haluaa.

        Mitä talon omistaja sanoi tälläisestä ratkaisusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä talon omistaja sanoi tälläisestä ratkaisusta?

        Hason isännöinti kertoi jotta lattiamateriaalin ja värin voi vaihtaa talon luovutuksen jälkeen muutosilmoituksella jos ei pääse sopimukseen rakentajan kanssa jotta lattian väri tulee lähes mieluinen jo lattiaa laitettaessa.


    • Anonyymi

      Olen toinen asukas tässä asunnossa ja ensimmäinen valitsi värit. Osui todella nappiin koska asunto on yksiö ja hän valitsi "valkoisen" paketin sekä keittiöön että kylppäriin. Vaaleat pinnat tuovat tilan tuntua. Keittiön taso on kuitenkin todella arka, jokainen roiske pitää pyyhkiä heti ettei pinty. Kylpyhuoneen lattia vaalean saven sävyinen, siinä on myös varjelemista. Esim pyykikoneen tassuista jäänyt tummat läikät. Valkoiset on siis nättejä mutta ei ehkä lapsiperheille. Laminaatti on ihan vitsi. Rakoja näkyy vaikka asennus on pari vuotta vanha. Vaikea puhdistaa kun ei saa käyttää kunnolla kosteaa menetelmää ja tarhat juuttuvat pinnan profilointiin. En varmasti olisi itse valinnut paremmin. Kaverilla on ruskea paketti ja se on todella hyvän näköinen. En muista maksoiko lisähintaa.

    • Anonyymi

      Parkettien saatavuudessa on ongelmaa.

      • Anonyymi

        Että ei saa välttämättä, mitä haluaa ja on sovittu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe