Eli kuinka monta sivua on 10 000 merkkiä, voiko kukaan neuvoa että miten se lasketaan?
Kiitos!
Montako merkkiä?
16
17086
Vastaukset
- TippingPoint
Alkuperäinen vielä kysyy, että ei kai välilyöntejä lasketa merkeiksi? Löysin jo Wordin kautta laskimen, mutta olen vielä epävarma.
- Laskin
Yleinen ohje on että kirjan sivu on noin 1500 merkkiä. Näinollen kirjoituksesi olisi noin 7 sivua.
- TippingPoing
Voi kiitos neuvostasi! Tiedätkö, on mahdollista että joku tarkastaa ja laskee merkit? Kysymys on kirjoituskilpailusta, eli max. 10 000 merkkiä.
- Helpfull
TippingPoing kirjoitti:
Voi kiitos neuvostasi! Tiedätkö, on mahdollista että joku tarkastaa ja laskee merkit? Kysymys on kirjoituskilpailusta, eli max. 10 000 merkkiä.
Siis että miten tämä tarkistetaan? Useimmissa tekstinkäsittelyohjelmissa sen saa suoraan katsottua, näkyy sekä sanojen että merkkien määrä. Vaihtelee ohjelman mukaan mistä tiedon saa, mutta jostain niistä ylävalikoista se löytyy. Mitä ohjelmaa käytät?
- TippingPoint
Kiva kun vastasit. No olen ihan uuno tämän koneen kanssa. Läppärissäni on Vista ja kirjoitan Wordilla. Etsin Wordin ylävalikosta sen laskurin ja sain siitä sen merkkilaskurin esiin.
Ensimmäistä kertaa asialla... huoh.... - Helpfull
TippingPoint kirjoitti:
Kiva kun vastasit. No olen ihan uuno tämän koneen kanssa. Läppärissäni on Vista ja kirjoitan Wordilla. Etsin Wordin ylävalikosta sen laskurin ja sain siitä sen merkkilaskurin esiin.
Ensimmäistä kertaa asialla... huoh....No ei meistä kukaan ole seppä syntyessään ja monissa ohjelmissa tuo toiminto on piilotettuna ja sitten taas parhaissa se näkyy koko ajan dokumentin alareunassa. Todennäköisesti sun pitää työtä palautteessa ilmoittaa merkkimäärä. Mutta riippuu missä muodossa työ palautetaan miten tarkastelevat näitä. Pitääkö se olla PDF, word vai ihan paperinen versio mikä palautetaan?
- TippingPoint
Helpfull kirjoitti:
No ei meistä kukaan ole seppä syntyessään ja monissa ohjelmissa tuo toiminto on piilotettuna ja sitten taas parhaissa se näkyy koko ajan dokumentin alareunassa. Todennäköisesti sun pitää työtä palautteessa ilmoittaa merkkimäärä. Mutta riippuu missä muodossa työ palautetaan miten tarkastelevat näitä. Pitääkö se olla PDF, word vai ihan paperinen versio mikä palautetaan?
Kiitos taas. No paperinen sen pitää olla. Kopion sitten vaikka sen merkkilaskelman viimeisen liuskan helmaan.
Löysin kilpailun nettisivuilta ja minulla olisi jo aiheesta kaunis tarina valmiina, mutta se on liian pitkä. Jos lyhennän siitä menee koko viehätys pois.
Yritän kehittää uutta, on vielä aikaa.
- Uteliaanahan
Mikä kilpailu tää on?
- TippingPoint
Se on Kariston, kirjoita tarina kuvakirjaan lapsille tai nuorille. Onko kukaan ottanut osaa?
- plolpojsdsa
Hei, onko tästä kilpailusta kuulunut mitään?
- Kärsivällisyyttävain
No, ei kai vielä! Vastahan se päättyi. Ihan rauhassa saa odottaa kuukauden, kahden ajan.
- plpooplpop
joo joo mut ei sitä jaksa ootella kyselemättä, josko ois jossain tietoo moniko osallistui. kai senkin sit voittaa joku pro.
- Mäkans
Siellä Kariston sivuilla on ollut siitä tiedote jo pitkään. Yli 800 osallistui, tieto tulee voittajalle juhannukseen mennessä.
Itse en laittanut merkkimäärää mihinkään ylös. Vastaanottajat ovat ammattilaisia ja tietävät, minkä pituinen on 10 000. Suurin piirtein. - meikkiä
merkkiä
- Osallistuinminäkin
Onko kukaan kuullut mitään Karistolta? Lupasivat ilmoittaa ennen juhannusta, joka on nyt ihan käsillä.
- Anonyymi
Jotain Kiitos Tässä muuta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579