Montako merkkiä?

TippingPoint

Eli kuinka monta sivua on 10 000 merkkiä, voiko kukaan neuvoa että miten se lasketaan?
Kiitos!

16

15057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TippingPoint

      Alkuperäinen vielä kysyy, että ei kai välilyöntejä lasketa merkeiksi? Löysin jo Wordin kautta laskimen, mutta olen vielä epävarma.

    • Laskin

      Yleinen ohje on että kirjan sivu on noin 1500 merkkiä. Näinollen kirjoituksesi olisi noin 7 sivua.

      • TippingPoing

        Voi kiitos neuvostasi! Tiedätkö, on mahdollista että joku tarkastaa ja laskee merkit? Kysymys on kirjoituskilpailusta, eli max. 10 000 merkkiä.


      • Helpfull
        TippingPoing kirjoitti:

        Voi kiitos neuvostasi! Tiedätkö, on mahdollista että joku tarkastaa ja laskee merkit? Kysymys on kirjoituskilpailusta, eli max. 10 000 merkkiä.

        Siis että miten tämä tarkistetaan? Useimmissa tekstinkäsittelyohjelmissa sen saa suoraan katsottua, näkyy sekä sanojen että merkkien määrä. Vaihtelee ohjelman mukaan mistä tiedon saa, mutta jostain niistä ylävalikoista se löytyy. Mitä ohjelmaa käytät?


      • TippingPoint

        Kiva kun vastasit. No olen ihan uuno tämän koneen kanssa. Läppärissäni on Vista ja kirjoitan Wordilla. Etsin Wordin ylävalikosta sen laskurin ja sain siitä sen merkkilaskurin esiin.
        Ensimmäistä kertaa asialla... huoh....


      • Helpfull
        TippingPoint kirjoitti:

        Kiva kun vastasit. No olen ihan uuno tämän koneen kanssa. Läppärissäni on Vista ja kirjoitan Wordilla. Etsin Wordin ylävalikosta sen laskurin ja sain siitä sen merkkilaskurin esiin.
        Ensimmäistä kertaa asialla... huoh....

        No ei meistä kukaan ole seppä syntyessään ja monissa ohjelmissa tuo toiminto on piilotettuna ja sitten taas parhaissa se näkyy koko ajan dokumentin alareunassa. Todennäköisesti sun pitää työtä palautteessa ilmoittaa merkkimäärä. Mutta riippuu missä muodossa työ palautetaan miten tarkastelevat näitä. Pitääkö se olla PDF, word vai ihan paperinen versio mikä palautetaan?


      • TippingPoint
        Helpfull kirjoitti:

        No ei meistä kukaan ole seppä syntyessään ja monissa ohjelmissa tuo toiminto on piilotettuna ja sitten taas parhaissa se näkyy koko ajan dokumentin alareunassa. Todennäköisesti sun pitää työtä palautteessa ilmoittaa merkkimäärä. Mutta riippuu missä muodossa työ palautetaan miten tarkastelevat näitä. Pitääkö se olla PDF, word vai ihan paperinen versio mikä palautetaan?

        Kiitos taas. No paperinen sen pitää olla. Kopion sitten vaikka sen merkkilaskelman viimeisen liuskan helmaan.
        Löysin kilpailun nettisivuilta ja minulla olisi jo aiheesta kaunis tarina valmiina, mutta se on liian pitkä. Jos lyhennän siitä menee koko viehätys pois.
        Yritän kehittää uutta, on vielä aikaa.


    • Uteliaanahan

      Mikä kilpailu tää on?

      • TippingPoint

        Se on Kariston, kirjoita tarina kuvakirjaan lapsille tai nuorille. Onko kukaan ottanut osaa?


    • plolpojsdsa

      Hei, onko tästä kilpailusta kuulunut mitään?

      • Kärsivällisyyttävain

        No, ei kai vielä! Vastahan se päättyi. Ihan rauhassa saa odottaa kuukauden, kahden ajan.


    • plpooplpop

      joo joo mut ei sitä jaksa ootella kyselemättä, josko ois jossain tietoo moniko osallistui. kai senkin sit voittaa joku pro.

    • Mäkans

      Siellä Kariston sivuilla on ollut siitä tiedote jo pitkään. Yli 800 osallistui, tieto tulee voittajalle juhannukseen mennessä.

      Itse en laittanut merkkimäärää mihinkään ylös. Vastaanottajat ovat ammattilaisia ja tietävät, minkä pituinen on 10 000. Suurin piirtein.

    • meikkiä

      merkkiä

    • Osallistuinminäkin

      Onko kukaan kuullut mitään Karistolta? Lupasivat ilmoittaa ennen juhannusta, joka on nyt ihan käsillä.

    • Anonyymi

      Jotain Kiitos Tässä muuta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe