Montako merkkiä?

TippingPoint

Eli kuinka monta sivua on 10 000 merkkiä, voiko kukaan neuvoa että miten se lasketaan?
Kiitos!

16

17086

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TippingPoint

Alkuperäinen vielä kysyy, että ei kai välilyöntejä lasketa merkeiksi? Löysin jo Wordin kautta laskimen, mutta olen vielä epävarma.

• Laskin

Yleinen ohje on että kirjan sivu on noin 1500 merkkiä. Näinollen kirjoituksesi olisi noin 7 sivua.

• TippingPoing

Voi kiitos neuvostasi! Tiedätkö, on mahdollista että joku tarkastaa ja laskee merkit? Kysymys on kirjoituskilpailusta, eli max. 10 000 merkkiä.

• Helpfull
        TippingPoing kirjoitti:

Voi kiitos neuvostasi! Tiedätkö, on mahdollista että joku tarkastaa ja laskee merkit? Kysymys on kirjoituskilpailusta, eli max. 10 000 merkkiä.

Siis että miten tämä tarkistetaan? Useimmissa tekstinkäsittelyohjelmissa sen saa suoraan katsottua, näkyy sekä sanojen että merkkien määrä. Vaihtelee ohjelman mukaan mistä tiedon saa, mutta jostain niistä ylävalikoista se löytyy. Mitä ohjelmaa käytät?

• TippingPoint

Kiva kun vastasit. No olen ihan uuno tämän koneen kanssa. Läppärissäni on Vista ja kirjoitan Wordilla. Etsin Wordin ylävalikosta sen laskurin ja sain siitä sen merkkilaskurin esiin.
        Ensimmäistä kertaa asialla... huoh....

• Helpfull
        TippingPoint kirjoitti:

Kiva kun vastasit. No olen ihan uuno tämän koneen kanssa. Läppärissäni on Vista ja kirjoitan Wordilla. Etsin Wordin ylävalikosta sen laskurin ja sain siitä sen merkkilaskurin esiin.
        Ensimmäistä kertaa asialla... huoh....

No ei meistä kukaan ole seppä syntyessään ja monissa ohjelmissa tuo toiminto on piilotettuna ja sitten taas parhaissa se näkyy koko ajan dokumentin alareunassa. Todennäköisesti sun pitää työtä palautteessa ilmoittaa merkkimäärä. Mutta riippuu missä muodossa työ palautetaan miten tarkastelevat näitä. Pitääkö se olla PDF, word vai ihan paperinen versio mikä palautetaan?

• TippingPoint
        Helpfull kirjoitti:

No ei meistä kukaan ole seppä syntyessään ja monissa ohjelmissa tuo toiminto on piilotettuna ja sitten taas parhaissa se näkyy koko ajan dokumentin alareunassa. Todennäköisesti sun pitää työtä palautteessa ilmoittaa merkkimäärä. Mutta riippuu missä muodossa työ palautetaan miten tarkastelevat näitä. Pitääkö se olla PDF, word vai ihan paperinen versio mikä palautetaan?

Kiitos taas. No paperinen sen pitää olla. Kopion sitten vaikka sen merkkilaskelman viimeisen liuskan helmaan.
        Löysin kilpailun nettisivuilta ja minulla olisi jo aiheesta kaunis tarina valmiina, mutta se on liian pitkä. Jos lyhennän siitä menee koko viehätys pois.
        Yritän kehittää uutta, on vielä aikaa.

• Uteliaanahan

Mikä kilpailu tää on?

• TippingPoint

Se on Kariston, kirjoita tarina kuvakirjaan lapsille tai nuorille. Onko kukaan ottanut osaa?

• plolpojsdsa

Hei, onko tästä kilpailusta kuulunut mitään?

• Kärsivällisyyttävain

No, ei kai vielä! Vastahan se päättyi. Ihan rauhassa saa odottaa kuukauden, kahden ajan.

• plpooplpop

joo joo mut ei sitä jaksa ootella kyselemättä, josko ois jossain tietoo moniko osallistui. kai senkin sit voittaa joku pro.

• Mäkans

Siellä Kariston sivuilla on ollut siitä tiedote jo pitkään. Yli 800 osallistui, tieto tulee voittajalle juhannukseen mennessä.

Itse en laittanut merkkimäärää mihinkään ylös. Vastaanottajat ovat ammattilaisia ja tietävät, minkä pituinen on 10 000. Suurin piirtein.

• meikkiä

merkkiä

• Osallistuinminäkin

Onko kukaan kuullut mitään Karistolta? Lupasivat ilmoittaa ennen juhannusta, joka on nyt ihan käsillä.

• Anonyymi

Jotain Kiitos Tässä muuta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      117
      6096
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4217
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2120
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1892
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      144
      1819
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe