Milloin saa tehdä itsemurhan?

Yleinennimimerkki

Kun nyt katsoo omaa menneisyyttäni, niin tietää, että tulevaisuus on samaa epäonnistunutta paskaa kuin menneisyys tähän asti.

Lapsuus meni aivan päin vittua kuten teini-ikä. Ikäkausi 20-30 vuotta oli yhtä suurta elämän tuhlausta. Käytännössä koko 10 vuotta meni niin vituiksi kuin elämä vain voi mennä.

Reilu 30-vuotiaana oli joku vajaa vuoden jakso, jota voi sanoa elämisen arvoiseksi. Sen jälkeen mentiinkin sitten koko ikäjakso tuone 40-vuotiaaksi niin surkeilla eväillä kuin ikinä vaan voi.

Nyt alkaa 50-v lähestymään ja viimeiset vuodet 4--ikäisenä ovat ollet yhtä suurta epäonnistumista vuodesta toiseen. Mikään ei onnistu ja käytännössä kaikki pyrkimykset kosahtavat.

Olen jo monta kertaa luovuttanut. Nostanut kädet pystyyn, että mistään ei tule yhtään mitään. Mutta elämä näyttääkin olevan yhtä suurta epäonnistumisen jatkumoa. Koskaan ei ole niin pohjalla etteikö pääsisi vieläkin syvemmälle. Joka aamu kun herää niin tietää, että päivästä tulee entistä pahempi katastrofi.

En osaa mitään, en ole saavuttanut yhtään mitään. Naista en viitsi edes ajatella vierelle. Just ja just pystyy elämään itse itsensä kanssa, mutta jos surkea rähjäinen mitätön minä pitäisi jakaa jollekin sellaisena kuin se on, niin eipä todellakaan huvita.

Mikään ei onnistu. Mitä tahansa yrittää niin tajuaa pian, että ei tästäkään tullut mitään. Hullun houretta ja typerää haahuilua kaikki tyyni.

Kunnon luovuttaja.

Milloin itsemurha on hyväksytty asia? Miksi se on niin kielletty juttu? Minä tiedän, että elämäni ei muutu enää yhtään paremmaksi vaan päinvastoin. Se menee samaa alamäkeä katastrofista toiseen. Heikkona hetkenä saatan saada jonkin "järkevän" idean, mutta hetken päästä se kaatuu.

3

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinullaonpaikkatäällä

      Ei ole missään sanottu, eikö nostekäyrä elämässä voisi kohdallasi olla vielä edessä. Epäonnistumiskokemukset painavat mieltä pessimismiin, mutta ei silti kannata luovuttaa.
      Ihmiselämä ei ole sittenkään loputtoman pitkä ja olemassaolollamme on täällä tarkoitus. Niin on sinunkin kohdalla. Et vain ole sitä vielä oivaltanut.
      Oletko etsinyt yhteyttä Jumalaan? Siinä se juju on.

    • hyvää_jatkoa

      Ei mitään itsemurhia.Itsekin olen kyseisissä tilanteissa ollut.Aikanaan
      meni luottotiedot pankkikriisin takia,niin sen jälkeen on voinut elää
      niin kuin haluan.Kukaan ei voi tulla sanomaan mitä voin tehdä tai
      mitä en.Oikeastaan olen kiitollinen näille herroille jotka tämän
      tekivät,muuten olisin samassa oravanpyörässä työläisten kanssa.
      Matti Nykäsen sanoin:Elämä on ihmisen parasta aikaa.

    • Asenneratkaiseee

      Ehkä sitten, kun olet ensin tehnyt kaikkesi jotta saat negatiivisen mielen maisemasi kääntymään positiivisemmaksi. Elämä on juuri sellaista miksi ihminen itse sen tekee ja ajattelee. Sinun ajattelutapasi ja asenteesi on väärä.

      Positiivisen ajattelun kursseja löytynee ja ainakin kirjallisuutta aiheesta löytyy paljon. Kasvata ja kehitä itseäsi myönteisempään suuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe