Omituinen TIVI artikkeli WPS Officesta.
http://www.tivi.fi/Vinkit/ilmainen-vaihtoehto-ms-officelle-lahempana-esikuvaansa-kuin-libreoffice-6629788
WPS Office on ollut paras jo tän vuosituhannen!
Se toimii mainiosti ja on saanut Suomen kielen tuenkin.
Artikkelista saa kuvan että se olisi joku suppee kopio.
Näin ei ole. Kyseessä on ihan huippu tuote, jossa kaiken hyvän lisäksi ei ole Microsoft tyyppisä rajoitteita ja vakoilua.
WPS Office
11
1480
Vastaukset
- saga-saga
Kingsoft tekee hyvää työtä. siittä nousemassa microsftille kova vastine!
Puuttuu vaan käyttöjärjestelmä? Vai puuttuuko?
Deepin on huhuttu olevan lähellä Kingsoftia. Deepin onkin vallan mainio järjestelmä!
Jos sitä ei ole kokenut, on ihan turha puhua käyttöjärjestelmistä yhtään mitään. - kskask
no mitäs siellä olikaan ilmaisessa wps:ssä? käyttörjoitteita. varmaan on vakoiluominaisuuksiakin.
- mäsäksi
On se halvempi silti kuin MS Office, eikä vakoilua voi olla enempää kuitenkaan.
- VoihanFati
mäsäksi kirjoitti:
On se halvempi silti kuin MS Office, eikä vakoilua voi olla enempää kuitenkaan.
WPS Office on ilmainen!
- mäsäksi
VoihanFati kirjoitti:
WPS Office on ilmainen!
Ettet sitten vitsiä ymmärtänyt. D
- acces-oltava
Office-paketti ilman Accesia on kuin pyörätön auto.
- Höpönhöpööö
Access ohjelminti on osaamittomien pellejen räpeltelyä. Kukaan Guru ei moista käytä ja tavis ei saa silläkään mitään järkevää!
Access on turhake!
Office paketti Accessilla on kuin auto, jossa on norsu sisällä.- acces-oltava
Olen tavis. Olen osaamaton. En ole guru. Väitän silti, ettei Acces ole turhake. Se taipuu yllättävän moneen asiaan. Laitan tähän esimerkiksi pätkän SQL:ää joka poimii tilaustietokannasta tietyn tuoteryhmän tekemättömät tuotteet, lajittelee ne koon, asiakkaan ja toimitusajan mukaan ja tulostaa työkortin. Ja se on kirjoitettu ihan minun omilla pikku kätösilläni.
"SELECT DISTINCTROW Tilaus.TilausNo, Rivit.TuoteNo, Rivit.Leveys, Rivit.Kork, Rivit.Maara, Rivit.Huom, Tilaus.ToimVko, IIf([AsNo]>=100,[AsNimi],[nimi]) AS TilNimi, Nau.Lkm, Ends.mm, ([Rivit.Leveys]-(2*[mm]))/([Lkm]-1) AS Jako
FROM Nau INNER JOIN (Ends INNER JOIN (Asiakas INNER JOIN (Tuotteet INNER JOIN (Tilaus INNER JOIN Rivit ON Tilaus.TilausNo=Rivit.TilausNo) ON Tuotteet.TuoteNo=Rivit.TuoteNo) ON Asiakas.AsiakasNo=Tilaus.AsNo) ON Ends.Leveys=Rivit.Leveys) ON Nau.Leveys=Ends.Leveys
WHERE (((Tilaus.Tehty)=False) AND ((Tuotteet.Tuoteryhma)=1))
ORDER BY Rivit.Leveys DESC , Tilaus.ToimVko;
Vain asiaa täysin ymmärtämätön voi väittää ettei Accesista ole mihinkään.
- WPS_ja_ApacheOO
Kyllä toi WPS on ehdoton ykkönen office-paketiksi. Näyttää "vanhalta kunnon MS Officelta", mutta ilman sitä ylimääräistä tauhkaa, mitä nykyversioissa on. Kompakti ja nopeakäyttöinen.
Toinen hyvä on IBM:n Lotus Symphony, jonka IBM lahjoitti Apache Software Foundationille, joka nyt jatkaa sitä ilmaisena Apache Open Officena. Koodi perustuu alkuperäiseen Open Officeen, jonka IBM koodasi alusta pitäen uusiksi. Ohjelmisto on tuotteistukseltaan ja käyttöliittymältään huipputasoa, aivan pro-kamaa.
Monet käyttävät Libre Officea ja ovat kai tyytyväisiä siihen.- jjkkll
mun äiskäki käyttää libressee
- 7394
Onhan tuo WPS nykyaikaisemman oloinen Libresseen verrattuna. Siinä näyttää olevan Ribbonikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733