Latolly Top kennelistä kokemuksia?

suositteletteko

Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksista Latolly Topin kennelin berneistä tai papilloneista.
Ketään ostanut pentua Latolly Topista?
Kasvattaja on Helen Laurits

34

12283

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensuosittelis

      noista puhtaista ei oo kokemusta mutta sekarotusia en suosittele siltä ostamaan, myy niitäki vaikkei saiskaan kennelliiton sääntöjen mukaan

    • sississs

      Kannattaa varmaan matkustaa ihan sinne paikan päälle katsomaan onko siellä kaikki kunnossa.

    • kiinnostaamyösminua

      Eikö näitä ole tullut Suomeen lainkaan?
      minkälainen kasvattaja on?

      • Katrilli_1

        Olen ostanut bernin häneltä ja ollut sen jälkeen yhteydessä monta vuotta. Ei mitään moitittavaa!


      • Nönde

        Olen erittäin tyytyväinen. Olen juuri hankkimassa uutta berniä häneltä, kun edellinen häneltä hankittu berni jouduttiin viime joulukuussa lopettamaan, koska sairastui saatuaan borrelioosin.
        Edellinen berni oli mitä ihanin koira ja koko ajan olen ollut tekemiisissä Helenin kanssa, että voin hyvin suositella ks. kenneliä.


      • kukka-1960

        Siis en voi suositella! =((( oma kokemus asiasta... Nönde kiinnostaisi tietää enemmän. Meillä berni mikä ei vastannut ollenkaan mitä kertoi sen olevan. Ja ison selvitystyön mielestäni tein. MIksi ylläpito on poistanut kommentteja?? Onko ne olleet negatiivisia?


      • KKR1982

        Meillä on 5vuotias bernityttö häneltä, ei mitään moitittavaa. Helen on halukas myös seuraamaan neitimme elämää ja antamaan neuvoja.


    • kokemuston

      joo sellanen kokemus että trokaavat sekarotusia, älä vaa osta

    • nojustiiisa

      no siin on oikke rehelline ja tunnolline kasvattaja, hah!

    • Nönde

      Olen erittäin tyytyväinen. Olen juuri hankkimassa uutta berniä häneltä, kun edellinen häneltä hankittu berni jouduttiin viime joulukuussa lopettamaan, koska sairastui saatuaan borrelioosin.
      Edellinen berni oli mitä ihanin koira ja koko ajan olen ollut tekemiisissä Helenin kanssa, että voin hyvin suositella ks. kenneliä.

    • Hei
      Vieläkö täällä on teitä, jotka olette kyseiseltä kasvattajalta bernin ostaneet?
      Kiinnostaisi tietää enemmän. Ovatko olleet terveitä, millainen luonne jne.
      Sekä haitteko paikan päältä vai toiko Hkiin?
      Nytkin näyttäisi olevan pentueita.
      Suomessa aika heikosti tällä hetkellä tarjolla.

      • Kasvattaja

        Hyvää kannattaa odottaa, ei pentua osteta kuin kaupan hyllyltä.. Toivottavasti ainakaan.


      • stressaavaa

        minä ostin heleniltä bernin pennun. Ensimmäisen viikon aikana olen ollut yhteydessä toiseenkin pennun ostaneeseen henkilöön. Meillä molemmilla pennulla on kapi! Oireet tulivat jo ensimmäisellä viikolla. nyt pentu on minulla ollut kaksi viikkoa ja ell käyty. Vahva kapi epäily... olimme myös kolmanteen pennun ostaneeseen henkilöön yhteydessä mutta heillä ei ole ainakaan oireillut. Tämä siis S-pentue.


    • Berninpentu

      Meillä on Berninpentu Heleniltä, R-pentueesta, eli syhtynyt huhtikuun lopulla. Pentu on ollut terve ja reipas, ei mitään valitettavaa. Nyt siis puoli vuotias. Emme ole käyneet näyttelyissä, mutta kotikoirana vallan ihastuttava.
      Helen toi koiran meille luovutusikäisenä Suomeen, mutta kävimme katsomassa pentuja kun olivat 5 viikkosia virossa. Pennut ja muutkin koirat näyttivät hyvin hoidetuilta. Tilat olivat asianmukaiset ja siistit. Helen itse mukava ja asiansa osaava, selvästi kokenut kasvattaja jolta neuvoa saan kyllä jos sitä tarvitsen.

      Me halusimme Berninpennun kesäksi, eikä suomesta sellaista saanut useaan kenneliin soitteluista huolimatta.
      Virosta ostettuna pentu ei tullut mielestäni yhtään edullisemmaksi kun ottaa huomioon käynti virossa ja hakumatka pääkaupunkiseudulta, että mistään "tarjouspennusta" tässä ei ollut kyse.

      Mutta: Voin siis omalta kohdaltani suositella.

    • Marikaf

      Itse olen ostanut kaksi berniä Heleniltä ja aivan huippu koiria olen saanut. Tämä viimeisin nyt 2 vuotias uros ja on hieno.
      Itse en ole näyttely ihmisiä, mutta tää yritetään joka kerta viedä "väkisten", kun joku asioista tietävä sattuu kohdalle😅
      Voin siis suositella🙏
      Pennut rokotettu, madotettu ja hoidettu hyvin. Itse olen valinnut säpön välillä ja koira tunnistettiin Suomessa, kun hän itse koirat suomen puolelle toi. Kaikki siis toimi hienosti.

    • Anonyymi

      En suosittele. Myi meille muutama vuosi sitten sydänvikaisen bernin pennun terveenä pentuna. Ei vastannut yhteydenottoihin, kun ilmoitin sydänviasta. Koira kuoli 2,5 vuotiaana.

    • Anonyymi

      Mä ostin heleniltä sekarotusen labbis bordercollie/collie sekotukse. Pentu pelkää kaikki ovia. Ei suostu melkein edes herkkujen avulla tulemaan olen joutunut nostamaam syliin, kun nostaa syliin jäykistyy eikä katso minua, on vaan paikallaan. Sisällä sama kun paijaa. Ei tule heti luokse mutta arastelevasti tulee. Nukkuu paljon ja juo. Eilen päivällä kun pennun sain, söi hyvin ja myös illalla. Tänään aamulla ei paljoa syönnyt hetki sitten söi vähän pelkään ostinko pentutehtailijalta. Helen oli mukava ja oikeet paperit sain ja sain nähdä muut paperit ja ottaa niistä kuvan. Ei tehty suomenkennel liiton luovutus kirjoja. Sain kuitenkin kuitin ostosta pörröpallo ou onko siis luotettava. Helen haluu kuulla miten pennulla menee ja sekä hybistä että huonoista ja neuvoo kyllä. En viellä ole kysellyt tai kertonut mitään kun mietin, että mitä sille laittaisin pihalla pentu on virkee ja reipas ja hyppi jonkin verran vasten. Vinkuu vähän jos ollaan paikoillaan.

      • Anonyymi

        Palstalla on myös ketju pörröpallosta, luepa lisää tehtailusta sieltä.

        Voit olla aivan varma, ettei pentu ole peräisin oikeaoppisesta kasvuympäristöstä. Normaalit, sosiaalistetut pennut ovat tuossa iässä aina reippaita, luottavaisia ja ihmisorientoituneita. Älytöntä, että edes menit hankkimaan koiran, jonka alkuperästä ja kasvuympäristöstä sinulla ei ole hajuakaan. Kuten meillä ihmisilläkin, myös koirien varhaisilla kokemuksilla on elinikäiset vaikutukset. Ei siis todellakaan ole se ja sama, missä pentu on ensimmäiset viikkonsa viettänyt. Luulisi jokaista lemmikinomistajaa kiinnostavan itseään näin vahvasti koskeva asia, mutta eipä näköjään.


    • Olen ostanut 2 sekarotuista vajaa 3v sitten ja tyytyväinen koiriin. Edelleen pidetään yhteyttä. Toisella koiralla havanese-sheltti-papilon mix oli alussa ripulointia mutta selvisi että hotkii ruuan liian nopeasti. Ell ei löytänyt mitään vikaa. On vain luonteeltaan vähän arka. Näyttää ihan austraalian paimenkoiralta mutta 6kg pirpana ukko.
      Toinen koira on loisto yksilö mäykky-corgi mix. Ihan paras mitä koskaan ollut, melkein puhetta vaille ja helppo opettaa, sitä ollaankin aina meiltä ostamassa.
      Mäykky-corgi mix haettiin virosta ja sheltti-papilon-havanese tuotiin helsinkiin koska aikataulu ei antanut periksi hakea paikanpäältä.

      • Anonyymi

        Pentutehtailija edelleenkin, älkää kannattako heidän touhua!


    • Anonyymi

      Tuolla on toinen ketju, Pörröpallosta. Lisää tuosta paikasta!

      • Anonyymi

        Itse ostin just papillon pennun. Ostin pennun joka oli mitä ihanın. Touhukas ja virkeä. Kaikki paperit oli ok. En löydä kyllä mitään moitittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ostin just papillon pennun. Ostin pennun joka oli mitä ihanın. Touhukas ja virkeä. Kaikki paperit oli ok. En löydä kyllä mitään moitittavaa.

        Siis tälläkö on myös papilloneja? Heh heh!

        Mistä tiedät papereiden olevan kunnossa? Kävitkö katsomassa pennun kasvuoloja ennen ostoa? Mites pennun vanhemmat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tälläkö on myös papilloneja? Heh heh!

        Mistä tiedät papereiden olevan kunnossa? Kävitkö katsomassa pennun kasvuoloja ennen ostoa? Mites pennun vanhemmat?

        Kasvattaa bernejä ja papilloneja. Paperit meidän koiralla oli ok. Koira on mitä älykkäin ja viisain. Suosittelen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvattaa bernejä ja papilloneja. Paperit meidän koiralla oli ok. Koira on mitä älykkäin ja viisain. Suosittelen

        Kasvattaa vähän kaikkea, saksanpaimenkoira, labbis, rotweiler, terrier, collie...


    • Anonyymi

      "Ketään ostanut?"
      Suomen kielessä tuo lause tulee kirjoittaa: "Onko kukaan ostanut..."
      Ole kiltti, äläkä raiskaa kaunista äidinkieltämme..

      Ope
      evp

    • Anonyymi

      Ainakin meillä oli kaikki kunnossa, 14vuotta ostettu sekarotuinen joka ei ole ikinä tarvinnut lääkäriä.. täysin terve. Vieläkin kuin pentu vaikka ikää on jo :)

    • Anonyymi

      Itse hankin 8 vuotta sitten myös sekaroituisen pikkukoiran. Mitään ongelmaa ei ollut silloin, eikä sen jälkeen. Eli voin suositella.

      Toki aina kannattaa olla hieman varpaillaan, kun Virosta koiria hankkii, koska siellä hyvä maineisetkin ihmiset trokaavat varsinkin sekarotuisia. Pääosin trokaus johtuu siitä, että näillä koirilla ei ole muuten mitään muuta kohtaloa, kuin lopetus tai hylkäys esim. puuhun köytettynä metsään. Valitettavasti edelleen totta.

    • Anonyymi

      Sain kodinvaihtajana sekarotuisen pennun, joka oli täältä hankittu. Oli resurssiagtessiivisuutta jo 9vk ikäisenä, puri minua naamaan, eli taistellut vauvana ruuasta. Kroonisesti sairas, IBD-tautia sairastaa. Vaikea luonne myös, hurjan raju ja agressioon taipuvainen. Iso työ ollut kasvattaa ja lääkitys ja erotyisruokavalio maksaa mammonaa. Älkää tukeko pentutehtaita. Koiran emää pitää aina käydä katsomassa!

    • Anonyymi

      Otettiin tuolta sakemanni mix 2019. Pentu oli todella arka ja tästä arkuudesta ei päässyt yli millään. Pelkäsi muita koiria, autoja, ovia jne ja jostain syystä miehet oli todella pelottavia ja näitä kohtaan käyttäytyi myös alusta asti agrresiivisesti yrittämällä käydä jalkoihin kiinni hampaat irvessä. Pelkäsi myös kotona kaikkia ulkoa tulevia ääniä ja ravasi sitten hermostuneena läähättäen ympäri asuntoa yrittäen ahtaa välillä itseään jonnekkin piiloon. Huomattiin myös, että pentu raapii itseään todella paljon ja hilseilee ja tähän saatiin hilsepunkki diagnoosi. Oli myös tullessaan maha kuralla ja tulikin sitten kakan mukana sellainen 20cm pitkä elävä valkoinen mato! Pentujen mainostettiin olevan sosiaalistettuja ja perheen keskellä kasvaneita, mutta ei kyllä ollut tottunut yhtään mihinkään, esim lasten kanssa samaan asuntoon tätä koiraa ei olisi uskaltanut päästää. Myyjänä oli juurikin tämä Pörröpallo Ou. Kun yritettiin kertoa koiran ongelmista, niin saatiin estot. Koira lopetettiin 2-vuoden iässä, koska oli ihan järjettömän haastava aggressiivisuuden ja pelkojen takia, joiden poiskitkemiseen käytettiin ihan ammattilaista ja hetken koira sai myös ell rauhoittavia.

      Vasta myöhemmin saanut tietää, että kyseessä onkin trokari. Ostaa halvalla viron pentutehtaista pentueita ja myy näitä pelastettuina. Jatkuvalla syötöllä samoja mixejä myynnissä.

      • Anonyymi

        Mun sakemanni ihan samanlainen. Hän tarvitsi vaan rauhallinen ihminen ja omaa aikaa. Hänestä sitten kuoriutui jopa täysin lapsiystävällinen koira. Elämäni paras hankinta!


    • Anonyymi

      Vanha julkaisu mutta pakko kommentoida vastaamalla.
      Ostin sekarotuisen mäyräkoirapennun Heleniltä v.2018 pentu ja sen paperit, kuljetus suomeen...kaikki toimi erittäin hyvin, pentu terve, hyvin hoidettu ja käsitelty hyvin 10+
      Martta on pysynyt terveenä kaikki nämä vuodet ja on myös erittäin viisas mamman tyttö♥️

    • Anonyymi

      Erittäin tyytyväinen! Koira joka sieltä hain oli se mun "kerran elämässä" koira.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe