Velkahelvetti! Selviänkö koskaan?

Ahdistunut25

Moi! Olen 26 vuotias nainen ja minulla on vuoden ikäinen lapsi ja ihana avopuoliso joka on velaton! Olen tyhmyyksissäni ottanut monta pikavippiä ja niistä on kertynyt summaksi noin 25000 ja en millään pysty niitä maksamaan ja ainut vaihtoehto taitaa olla ulosotto! Kuinkahan paljon tuo velka sielä kasvaa kun sinme menee! Voinko milloinkaa elää normaalia elämää ja onko ulosotto maailman loppu? Minulla on vakityö mutta tällä hetkellä käyn aiwlä osaaikaisesti ja tuloni on ehkä 700 kuukaudessa.. ja mieheni saa käteen 1400.. minkälaisista veloista olette selvinneet? Onko minulla valoa tunnelin päässä vai olenko tuhonnut elämäni lopullisesti? Haluaisin jotain oikeita kokemuksia positiivisessa mielessä että voisin taas nukkua yöni rauhassa ja hengittää.. tiedän kyllä itse kuinka tyhmä olen etten haukkuja tarvitse

32

3692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkiaikanaantaas

      Toivottavasti luottotietosi ovat jo menneet. Sanon näin siksi että et saa tehtyä itsellesi lisää harmia.
      Noilla palkoilla et tietenkään pysty maksamaan mitään, muuta kun vain vähän korkoja.
      Suojaosuutesi ulosotossa ottaa huomioon lapsesi.

      Jos taloudellinen tilanteesi ei muutu työnteolla, varaudu siihen että olet noin 40v kun velkasi menee vanhaksi. Jos nyt sitten ei saada aikaiseksi lainmuutoksilla jotain järkeä ulosoton suuruuteen esim. suojaosuuden nostamisella ja lopullisen vanhentumisen päiväykseen.
      Toivottavasti miehesi ei ole joutunut ulosottohelvettiin ja toivottavasti pitää huolen siitä ettei joudukaan. Hänen ei tarvitse maksaa sinun velkojasi. Joten kyllä te selviätte.
      Ja sittenhän on aina mahdollisuus lähteä Suomesta niin pitkälle kun pippuri kasvaa. Ihan lähivaltioihin ei kannata mennä.

    • No tilanteessasi ei tule tapahtumaan suuria muutoksia. Toki tuota velkaa piisaa pitkälle.
      Nyt tienaat siis 700 kuussa käteen, se on niin pieni summa ettei ulosotto saa siitä mitään koska yksinelävälläkin suoja osa on melkein tuon 700 euroa ja sinulla tulee siihen vielä lapsikorotus.

      No, jos nyt elätte noilla tuloilla ei ulosotto siis tule aiheuttamaan suurta muutosta tilanteeseenne.

      Jos pääset kokopäivätyöhön saat joka tapauksessa vähän enemmän käteen mitä nyt.

      Tosin nykytilanteessa sinut tuomitaan oikeudessa varattomaksi ja silloin menetät luottotietosi etkä todennäköisesti saa vuokrattua asuntoa omiin nimiisi, mutta sekään ei välttämättä ole ongelma, jos avoliittonne kestää.

      Oikeastaan tilateessasi ei tule tapahtumaan mitään suurta muutosta.

    • sdadadaada

      pitkä ja kivinen tie on kyllä edessä. ilmeisesti tuo velka koostuu todella monesta pienemmästä velasta? pahimmassa tapauksessa voi sanoa että ulosottoon mennessään kokonaispotti on tuplaantunut. sen voit ainakin laskea että jokaiseen velkaan tulee helpot 500e lisää kun se ulosottoon asti pääsee- oli velka sitten 100e tai 1000e.

      itse aika tarkkaan 11 vuotta sitten perseilin asiani isolla kädellä ja nyt on asiat niin upeasti että enää kaksi erää ulosottoon jäljellä ja sen jälkeen asiani on vihdoin kunnossa.

      vinkkinä sinulle voin sanoa että älä missään tapauksessa tee mitään maksusopimuksia yhdenkään firman kanssa. jätät vaan kylmän rauhallisesti kaikki maksamatta. parhaan kykysi mukaan yrität kaikista pienempiä velkoja vaan saada maksettua. tosiaan siitä syystä että siihen satasen velkaan tulee se 500e lisää kuluja siinä missä 1000e velkaankin.

      tsemppiä tulevaan.. pitkä ja kivinen tie on edessä mutta kyllä siitä selviää.

      • Samaa mieltä edellisen kanssa. Teet päätöksen että kaikki velat ulosottoon. Noilla tuloillasi et pysty niitä millään hoitamaan. Tosiaan jos on velkoja joita saat maksettua heti pois kokonaan niin maksa ne jotta edes hieman säästät loppupeleissä velkojen kuluissa. Tästä edes kaiksita tärkeintä on hoitaa asumiskustannukset kuten vuokra ja sähkö, näistä ei saa lipsua. Sitten ruoka yms talouden kulut. Lopuksi vasta ne velat. Tottakai infoa myös aviopuolisoasi asiasta. Yrittäkää edes hänen luotot säilyttää. Merkinnät saat aikoinaan joka käräjiltä tai ulosotosta, näitä ei voi enää estää. Luultavammin uo ei pysty sinulta noilla tuloilla mitään ulosmittaamaan. Vasta sitte kun saat parempipalkkaisen duunin.
        Huoli pois, uosta huolimatta pystyy elämään. Eräänlainen maksujärjestely sekin.


    • Ahdistunut25

      Kiitos vastauksesta! Minkälaista erää olet uo maksanut kuukaudessa? Minkälaista elämä on tänä aikana ollut? Kamala olo vaan koko aika ja tulee mietittyä että olenko edes ihminen enää muiden silmissä.. kun lukenut että ulosotto on niin kamala paikka. Ja vieläpä kun kaikki omaa tyhmyyttäni.. minulla on kuitenkin vakityö jossa tällä hetkellä olen osarina ja jossain vaiheessa jatkan täyspäiväsenä kun lapsi menee päiväkotiin. En saa kunnolla nukuttua öitäni enkä mitään kun vaan itseäni soimaan.. kai tästä jotenkin selviää ja sitä elämää vielä on

      • sdg57

        No ihan ensin sun pitää laittaa kaikille perintäkirjeen lähettäneille sähköpostia perinnän keskeyttämisestä ihan vaan tyyliin "Keskeyttäkää asian xxx perintä, kiitos". Tämä takaa sen ettei kyseisestä velasta voi enää perintätoimisto ottaa perintämaksujaan. Eipä tuossa muuta, sitten vaan odotteleet että haastemies ottaa aikanaan yhteyttä ja nekin hommat hoituneen ihan nätisti puhelimessa, hän kyselee että oletko se ja se henkilö, onko se ja se velka ja kiistätkö, ei muuta.

        Sitten kun uo alkaa niin sehän soittaa sulle tai sitten vaan käyt siellä paikan päällä sanomassa ettei ole mitään ulosmitattavaa paitsi mahdollinen palkka, siitäpä sitä sitten ryhdytään ottamaan mitä saadaan, summan voit käydä tsekkaa täällä -> https://asiointi.oikeus.fi/web/asiointi/maksukieltolaskuri

        Ja sulla kun on elätettäviä niin tuskin summa kovinkaan iso on ja velathan vanhenee 15 vuodessa joten saatat olla velaton kun lapsukainen (t) täysi-ikäsiä!

        Eli ei sulla ole mitään hätää, suomessa on jo puoli miljoonaa uo-velallista, et ole yksin :)


      • Ahdistunut25
        sdg57 kirjoitti:

        No ihan ensin sun pitää laittaa kaikille perintäkirjeen lähettäneille sähköpostia perinnän keskeyttämisestä ihan vaan tyyliin "Keskeyttäkää asian xxx perintä, kiitos". Tämä takaa sen ettei kyseisestä velasta voi enää perintätoimisto ottaa perintämaksujaan. Eipä tuossa muuta, sitten vaan odotteleet että haastemies ottaa aikanaan yhteyttä ja nekin hommat hoituneen ihan nätisti puhelimessa, hän kyselee että oletko se ja se henkilö, onko se ja se velka ja kiistätkö, ei muuta.

        Sitten kun uo alkaa niin sehän soittaa sulle tai sitten vaan käyt siellä paikan päällä sanomassa ettei ole mitään ulosmitattavaa paitsi mahdollinen palkka, siitäpä sitä sitten ryhdytään ottamaan mitä saadaan, summan voit käydä tsekkaa täällä -> https://asiointi.oikeus.fi/web/asiointi/maksukieltolaskuri

        Ja sulla kun on elätettäviä niin tuskin summa kovinkaan iso on ja velathan vanhenee 15 vuodessa joten saatat olla velaton kun lapsukainen (t) täysi-ikäsiä!

        Eli ei sulla ole mitään hätää, suomessa on jo puoli miljoonaa uo-velallista, et ole yksin :)

        Kiitos! Ei tässä varmaan muu auta kun täss vaiheessa sitten vain odotella että asiat päätyvät sinne ulosottoon. Ehkäpä siitä selviän. Varmasti tulee olemaan pitkä ja raskas tie mutta itse olen ongelmani aiheuttanut. On vain itselläni niin paha olo koko aika kun soimaan itseäni tästä että vaikuttaa aivan kaikkeen.. tuntuu etten saa edes hymyillä enkä nauraa koska en ole sitä ansainnut


      • dasdasdasda

        itse olen ollut siinä kohtaa onnekas että kohdalleni on osunut äärimmäisen asiallinen ja ymmärtäväinen ulosottomies. olen siis saanut hänen kanssaan sovittua kiinteän kuukausierän lyhennyksilleni. tuo on toki sen n. 1/3 tuloistani mutta esim. lomarahat olen saanut kokonaan pitää.

        ja niin. tuo elämä. eipä se nyt mitään herkkua ole aina ollut. lähinnä tilanteeni on hävettänyt äärimmäisen paljon enkä siitä ole juuri kenellekään puhunut. suurin vaikutus oikeastaan se että todella paljon joutunut jättämään sosiaalisia tapahtumia väliin koska ei yksinkertaisesti ole rahaa lähteä vaikkapa ravintolaan syömään tai istumaan iltaa baarissa.

        luonnetta tuo vaatii ja halua selvitä veloistaan. tämän hetkisillä tuloillasi et kauheasti pysty tekemään mutta kun pääset takaisin töihin niin kyllä nuo velat saat hoidettua


    • onkohänleuhka

      onpa ikävää, että aloittaja tuntee tarvetta leuhkia sillä, että hän on onnistunut lisääntymään ja saamaan itselleen puolison

      • Ahdistunut25

        Anteeksi nyt vain mutta tarkoitukseni ei ollut mitenkään leuhkia, vaan kerroin vaan elämäntilanteestani. Eiköhän minulla ole tarpeeksi vaikeaa ilman näitä tämmösiä kommenttejakin ja tunnu että olen mokannut niin äitinä kuin avopuolisona. Mutta olen pahoillani että annan väärän kuvan


      • Ahdistunut25

        Ja sillä myös kerroin että hän on velaton ettemme kumpikin ole tässä jamassa.


      • onkohänleuhka

        Olen nainen, joka on niin ruma, ettei ole kenellekään vaimoksi kelvannut. Siksi kadehdin aivan helvetisti niitä naisia, joilla on lapsia ja puoliso. Vaihtaisin oman yksinäisen lapsettoman mutta velattoman elämäni tämän aloittajan elämäntilanteeseen millä sekunnilla tahansa.


    • Justiisa

      Heip.

      Oletko jo menettänyt luottotiedot vai onko jokin lasku vasta mennyt ulosottoon ilman että sen perintä on epäonnistunut?
      Saat ulosottolistan tulostettua kansalaisen asiointitilille käymällä osoitteessa

      https://oikeus.fi/fi/index/ajankohtaista/tiedotteet/2014/08/velallisenulosottoasiat-tulosteenvoitilatasahkoisenasiointipalvelunkautta.html

      Listauksesta näet avoinna olevat perittävät asiat joista voit ottaa yhteyttä ulosottomieheen tehdäksesi maksusuunnitelman. Jos suunnitelmaa noudattaa, vielä ei ole luottotiedot menetetty. Jos sinulla tai miehelläsi on jotain millä voisitte taata pankkilainan, jolla maksaa kertyneet velat pois kokonaisuudessaan, tulisi tuo kokonaisuudessaan paljon halvemmaksi kuin velkojen kierrättäminen ulosotossa sillä jokaisesta maksusta menee ns.taulukkomaksu maksettavan summan suuruuden mukaan. Tässä lista taulukkomaksuista.
      Peritty saaminen tai sen osa
      * enintään 14 euroa, taulukkomaksu 2,50 euroa
      * yli 14 euroa mutta enintään 27 euroa, taulukkomaksu 5,00 euroa
      * yli 27 euroa mutta enintään 67 euroa, taulukkomaksu 7,00 euroa
      * yli 67 euroa mutta enintään 165 euroa, taulukkomaksu 12,00 euroa
      * yli 165 euroa mutta enintään 335 euroa, taulukkomaksu 27,00 euroa
      * yli 335 euroa mutta enintään 670 euroa, taulukkomaksu 56,00 euroa
      * yli 670 euroa mutta enintään 1 680 euroa, taulukkomaksu 84,00 euroa
      * yli 1 680 euroa mutta enintään 8 400 euroa, taulukkomaksu 134,00 euroa
      * yli 8 400 euroa, taulukkomaksu 210,00 euroa

      Tee ensimmäisenä laskelma, kuinka paljon voit lyhentää velkaasi realistisesti ennen töihin paluuta ja kuinka paljon voit lyhentää velkaa töihin paluun jälkeen.
      Jos laina pankista tai muuta kautta onnistuu, katko kaikki luottokorttisi äläkä tee uutta velkaa ennen kuin laina on maksettu kokonaisuudessaan.

      Jos velan maksaminen lainarahalla ei onnistu niin muista ettet ole ainoa ongelmiin joutunut. Siellä ulosotossa on monet kaverit poikineen. Voit myös käyttää "systeemiä hyväksi" antamalla ulosottomiehen ottaa pakolla tilistäsi 1/3 ja hakea toimeentulotukea ulosmitatun summan paikkaukseen, sillä pakolla ulosmitattuun summaan et voi vaikuttaa ja tuota rahaa ei periaatteessa ole sinulla käytettävissä joten olet oikeutettu toimeentulotukeen tuolta osalta.
      Asioilla on tapana selvitä. :)

    • ItseäNiskastaKiinni

      Itselläni ei ole ollut noin suurta velkaa. Mutta vihdoin olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja alkanut maksaa monitahoisessa velkakierteessäni kerralla pois niin suuria summia kuin sielu sietää ja kuukausi sitten sain maksettua itseni ulos yhdestä postimyyntifirmasta. Juuri tänään maksoin toisen, isomman velkakohteen loppuun. Mitä suurempi summa velkaa, suhteessa sitä suuremmat korot. Tiliotteeni alkaa jo näyttää valoisammalta.

      Itse tein kalenteriin / muistilistaan itselleni maksusuunnitelman jossa pyrin pysymään. Tällä suunnitelmalla pitäisi velkojen syksyyn mennessä olla kaput.

      Tuollainen kirjallinen suunnitelma päivyriin on hyvä kaikessa muussakin, kuten esim. joulu-, kevätsiivousten ym. kohdalla. Se on kuin työlista, käsky, että kun tänään teet näin ja toisena päivänä toisen, asiasi sujuvat kondiksessa. Muistattehan tekin ajoissa istuttaa rai-ruohot pääsiäiseksi! Alkaa myös olla kukkamultien vaihtoaika.

      Ja sananen kokemuksesta: pikavippifirmoilla saattaa olla 50% korot. Seuraava maksukohteeni onkin tällainen firma joka haukkaa tililtäni joka kuukausi enemmän ja enemmän. On vain reippaasti alettava itsekin haukata omaa tiliä ja maksettava takaisin enemmän kuin pyydetty "kuukausilyhennys". Niin paljon kerralla pois, kuin kykenee. Leipä on kapeaa, mutta voi sitä onnea kun on edes jotkut velat veks!

      Ollaan varovaisia etenkin pikavippifirmojen kanssa! Ne muuten levittävät luotettaviksi luulemamme sähköposti- ym. tiedot kavereilleen ja sähköposti suorastaan tukkeutuu näiden muiden, nettirikollisten lainatarjous- ym. viesteistä.

      • ItseäNiskastaKiinni

    • somerakas

      Oikeuslaitoksen huorausautomaatti tökkii.

    • Myquishle

      Velvollisuus tuli sanaksi hanurista. Ymmärrä tämä.

    • fgh56

      Tuossa yksi ehdotti pankista järjestelylainaa, ihan ok mutta vaativat hyvät vakuudet esim. talo, rahasto jne. Itse sain 36000e ja vakuutena 50000e rahasto.

      Mut joo, uo:n kanssa älä tee mitään sopimuksia vaan anna ottaa mistä nyt saakaan eli palkka, päiväraha jne. Jos teet sopparin niin sitä ei silloin huomioida mm. toimeentuloa hakiessa

    • Selviätkyllä

      Hanki mahdollisimman hyväpalkkainen kokoaikaduuni ja mitä nopeammin sitä parempi. Siitä sitten lyhentyy aikanaan ulosottoon automaattisesti. Jonkun aikaa menee ennen kuin tietävät missä uusi duunisi on ellei ole sitten edellinen työnantaja.

      Eikä yhtään enää velkaa mihinkään eikä ikinä enää mitään pikavippiä.

      Tuo summasi luonnollisesti kasvaa jonkun verran korkoineen ja käsittelykuluineen, mutta ei se silti mikään maailmanloppu ole. Se on vain rahaa se ja pystyt kyllä maksamaan sen jos ja kun käyt kokoaikaduunissa kaiken aikaa, et heittäydy työttömäksi ja tai osa-aikaiseksi ja tosiaan mitä parempi palkka sitä paremmin ja nopeammin pystyt lyhentämään. Selviät kyllä siitä, jokunen vuosi menee kun lyhentävät palkastasi.

    • hgk7

      Tehkää pari kolme lasta lisää niin ei tarvi maksaa yhtikäs mitään ulosottoon 18 vuoteen ja saa jopa töissäkin käydä ihan normaalisti ilman että mitään lähtisi, palkkaakin saa tulla 1500-1800 nettona. Ukollas on luotot tallella niin tarvittavat hankinnat hoituu sitä kautta jos välittis pitää jotain velaksi saada, itsehän sinä et luottotietoja tarvitse yhtikäs mihinkään ?

    • Ahdistunut25

      Kiitos kaikille vastanneille! Pakko tästä vain on selvitä. Olen itseäni tässä ny koko alkuviikon syyllistänyt ym. Ja ollut semmone olo että en ole ansainnut ihanaa lastani ja miestäni koska olen näin pahasti mennyt mokaamaan. Mutta päätin että tästä on pakko selvitä ja että se on "vain" rahaa. Olen jutellut avomieheni kanssa ja se jaksaa mua tsempata ja sanoo että tästä selviän.. ei kuitenkaa ole elämästä ja kuolemasta kyse. Miten olette pääseet yli siitä syyllisyyden tunnosta ym? Se on minulla tällä hetkillä kaikista pahin. Kun on vain olo ettei minulla olisi edes syytä elää, koska olen asiani niin pahasti kussut!

      -ap

      • Kaikkijärjestyy

        No elähän nyt, et ole sentääs ketään tappanut ! Keskity lapseesi ja mieheesi, kyllä asiat menee omalla painollaan. Annat ulosoton viedä mitä vie, lopulla sitten elät ! Menneisyyttä ei voi muuttaa, turha siihen on energiaa haaskata. Et ole yksin, meitä on paljon ! Tsemppiä elämääsi !


      • Menee ajan kanssa ohi kun huomaa ettei ole todellakaan yksin ja kaikenlisäksi ymmärtäväinen puoliso. Nyt pidätte kiinni puolison luottotiedoista tästä edespäin.


      • hygtra

        Minä olin vastaavassa tilanteessa 4 vuotta sitten. Aluksi ulosotto ahdisti ja mietin sitä joka päivä. Sitten siihen tottui, elämä soljui aika normaalisti eteenpäin ja lainat lyhenivät pikku hiljaa.


    • kokemusta_on
    • Kokenutkaiken

      Monia pelottaa ulosotto ja omat velat ahistaa yötä päivää...
      Totuus ulosoton alkamisen jälkeen onkin:
      Aurinko nousee joka päivä, elämä jatkuu ihan samanlaisena, harva saa tietää veloistasi jos et itse kerro ja järkevillä valinnoilla pystyy parantamaan omaa elämää, esim älä tee missään tapauksessa mitään maksusopimusta perintäfirmojen tai uo kanssa - ei hyväksytä toimeentulotuessa. Pitäkää miehellä luottotiedot, ei enää velkaa hänelle. Säästäkää käteisenä kaikki ylimääräinen ja jos jotain myytte. Vaihdantatalous on hieno asia. Leivo toiselle kakku, niin hän korjaa tietsikan (noin yksinkertaistettuna...)
      Nauti perheestäsi, älä soimaa itseäsi.
      Velat vanhenee 15 vuodessa. Eikä sen jälkeen tee mieli velaksi elää.
      Tsemppiä!

      • firaapelihommia

        Ja ainahan kannattaa tehdä jotain pientä firaapelia.
        Vaimoltani kysyi verottaja ja sossutantta, että:" millä te elätte?" Vaimoni siihen, että: "hän tekee makuuhuoneessa firaapelia." Oli vähän sossutantta ja verottajatäti nolona, eikä kysynyt enää mitään. Vaimoni tarkoitti tietenkin, ompeluhommia. Hänen koneensa oli makuuhuoneessa, kun muualla ei tilaa ollut.


    • Kaikestaselviää

      Haluaisin kertoa tarinani omasta elämästäni ulosotossa. Aika tarkkaan alamäkeni alkoi vuonna 2010 armeijassa, olin täysin rahaton ja rahaa ei ollut tuolloin juuri ikinä. Tuolloin tuli napattua ensimmäinen 50€ pikavippi ja olihan se helppoa ja hienoa, ja kuvittelin voivani sen maksaa tuosta noin vain takaisin. Lomille päästyäni tuli kuitenkin napattua uusi, koska tuntuihan se helpolta rahalta. Armeijan loputtua, olin jo ottanut useiden satojen eurojen edestä pieniä lainoja, osan olin saanut maksettua kyllä ja osa vielä painoi mieltäni ja maksukykyäni. Armeijan jälkeen 2010 muutin omaan kämppään ja ostin osamaksulla melkein kaiken sohvasta televisioon uuteen asuntoon. Kuvittelin, että aikuistuminen oli siistiä ja että pärjäisin itse omillani. Maksuja kuitenkin alkoi sadella kaikista osamaksulla ottamistani kalusteista ja elektroniikasta. Yritin aikani pysyä maksujen perässä ja siirellä maksujen eräpäiviä, kunnes lopulta en vain enää kestänyt kaiken perässä. Postilaatikkoon kolahti perintäkirjeitä, ulosottokirjeita ja lopulta asiakastiedolta kirje, että nimi on palanut, tuolloin alkoi alamäki ja masennus. Ajatus siitä, etten voi elättää perhettä tai kasvattaa lasta, minulla oli kuitenkin tyttöystävä ja pieni poika sai alkunsa noina aikoina. Maksuja en maksanut, masennus painoi, aloitin koulun ja tein töitä viikonloppuisin. Kirjeitä satoi ulosotolta ainakin kahden vuoden ajan. Vuonna 2013 katsoin 2 vuotiasta lastani ja tajusin, etten voi heittäytyä masennukseen, vaan jotain on tehtävä edes oman perheen tähden. Otin yhteyttä ulosottoon ja sovin maksusuunnitelman ja velkaa oli kertynyt about 15 000€. Kuukaudet kuluivat, kävin koulua ja viikonloppu töissä. Maksoin pienestä palkastani ja tuistani säntillisesti pienehkön summan ulosottoon. Vuodet kuluivat, valmistuin ja sain töitä, maksoin korkeampaa erää ulosottoon jälleen säntillisesti. Vuosien aikana tuli monet kerrat mieleen, etten koskaan selviä tästä, se painoi mieltäni, mutta aina vaan kuitenkin pyristelin eteenpäin. Kaikki oli vaikeaa, vakuutusten saanti, auton osto, asunnon vuokraus, sähkösopimukset.. Siis kaikki oli niin vaikeaa..
      Rupesin tarkkailemaan ulosoton verkkosivujen kautta omia maksujani vuosien varrelta, se että näin konkreettisesti mitä kaikkea olin saanut maksettua ulosottoon jotenkin helpotti ja antoi lisää jaksamista.
      Minulla on kulkenut tuolloinen tyttöystävä rinnallani koko tapahtuman ajan, vaikka olen hänelle monesti sanonut, ettei jäisi siihen vaan lähtisi elämään elämäänsä, mutta ei, hän jäi. Minulla ja nykyisellä vaimollani oli toki paljon tuona aikana vaikeitakin hetkiä todella paljon, mutta kaikesta vaan selviää kun päättää niin.Painoin vuosia kahta työtä, että saisin elämälleni uuden alun. Nykyään olen maksanut kaikki maksuni, nimi palautuu pikkuhiljaa ja pääsen aloittamaan elämän täysin miinuksen puolelta. Olen vakituisessa ihan hhvä palkkaisessa työssäkin.
      Saan tarjota perheelleni kaikki ne asiat mitkä oli vain haavetta noina aikoina. Poikani on viiden vanha ja ehkäpä lähiaikoina aloitamme rakentamaan yhteistä kotia poikani ja rakkaan vaimoni kanssa. Muistakaa pitää huolta toisistanne kaikestahuolimatta,koska se valo tunnelin päässä. En en koskaan tee samoja virheitä ja muuttasin kaiken jos voisin. Olin nuori ja aivan liian itsevarma kaikesta.

      • silakatpieniä

        Pieniä on silakat kaloiksi.
        Minun UO kierros alkoi 1998, kun firmani meni konkkaan.
        Velkajärjestelyihin en ole päässyt, enkä pääse. Minä kun olen tavallista v...umaisempi jätkä.

        Kaikki omaisuus meni 1998-1999 kuin tuhka tuuleen. Jäi vain maksettavaa.
        Välillä olen käynyt töissä, Suomessa, Virossa, Ruotsissa,välillä en. Ja vaikka kävinkin töissä en saanut maksettua kun korot, jos sitäkään.

        Nyt on vain niin että vanhimmille veloille tulee ikää ensivuonna 20 vuotta. Loput vanhenee 2019.
        Hihkunko onnesta?

        Olen jo eläke iässä. Terveys on mennyt aika päiviä sitten, kas kun suurimmalla osalla ylimääräisistä rahoista olen juonut viinaa.On helpottanut kummasti.

        Ihme että olen vielä hengissä.
        Muutama golleega 1990-luvulta laittoi itsensä narun jatkeeksi. Yksi ampui päänsä säleille. Jokunen on jo ryypännyt itsensä hengiltä.

        Mutta onhan tässä aikaa potkasta tyhjää koko ensi talvi, kevät ja kesä. Viimeistään tyhjänpotku pitäisi tapahtua 2019 kun velat on tulleet vahoiksi.
        Joten; pieniä on silakat kaloiksi.
        Kippis.


    • Been_there_done_that

      Aika kivinen tie edessä. Itsellä oli ulosotossa 25000€ ja nyt kaikki on maksettu, mutta toista kertaa tuota ruljanssia ei jaksaisi.
      Itsellä uo alkoi vuonna 2012 ja loppui tänä vuonna. Tulot olivat alkuvaiheessa kohtalaisen pienet kolme viimeistä vuotta 3000-4500€. Muutaman kerran meinasi usko loppua mutta näköjään tuostakin selvisi. Tällä hetkellä menee ihan mukavasti tulot noin 6000€/kk ja on aika huojentavaa että palkasta ei lähde 50% uo:hon.
      Tsemppiä, kyllä se joskus loppuu!

      • Vieteri_ukko

        Miten voi noin korkeilla tuloilla joutua ulosottoon? En ymmärrä tilannetta ainakaan, jos kokoajan olet ollut palkansaaja.
        Titysti eri asia, jos olet ollut epäonninen yrittäjä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe