Ei pärjännyt Audi, eikä Mersu. Ei edes BMW.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-tulee-vuoden-auto-euroopassa-tittelin-voittaja/WXLxjjtb
Vuoden auto on Peugeot 3008
52
1480
Vastaukset
- HyväPösö
"Suurin paino valinnassa on sillä, kuinka paljon auto tarjoaa vastinetta rahalle. Tärkeää on myös uuden teknologian käyttö. Huomioon otetaan edelleen muun muassa mukavuus, muotoilu, turvallisuus, ajo-ominaisuudet ja ympäristöystävällisyys."
- aikanäyttää
Auton ostohinta on alle puolet koko sen elinkaaren tarvitsemasta rahamäärästä, joten toistaiseksi on arvoitus, miten paljon kyseinen malli tarjoaa vastinetta rahalle.
- KestotestienKertomaa
aikanäyttää kirjoitti:
Auton ostohinta on alle puolet koko sen elinkaaren tarvitsemasta rahamäärästä, joten toistaiseksi on arvoitus, miten paljon kyseinen malli tarjoaa vastinetta rahalle.
Aivan. Siksi asiaa ei kannata kysellä ihan joka essonbaarimieheltä vaan mielummin luottaa ammattilaisten arvioihin. Tuotannon kotteroa on ehditty testata.
- 407HDi20
aikanäyttää kirjoitti:
Auton ostohinta on alle puolet koko sen elinkaaren tarvitsemasta rahamäärästä, joten toistaiseksi on arvoitus, miten paljon kyseinen malli tarjoaa vastinetta rahalle.
Polttoaineen kulutus on perinteisesti ollut Peugeotin dieseleiden vahvuus. Samoin tekninen kestävyys. Tässä mielessä Peugeot on varmasti eniten autoa mitä rahalla saa.
- Digibeikko
KestotestienKertomaa kirjoitti:
Aivan. Siksi asiaa ei kannata kysellä ihan joka essonbaarimieheltä vaan mielummin luottaa ammattilaisten arvioihin. Tuotannon kotteroa on ehditty testata.
Ammattimiehet saavat ruista autoista, mitä enemmän tulee rahaa huollista sen...
On hyvänlyhyiset huoltovälit, ei tarvita kuin hintavat välineet huoltojen tekoon, paljon kivoja valikkoja taulussa. Auto meneee suoraan tiellä, onhan kaistavahti ja kuski voi keskittyä mustiin pieniin nappuloihin ja niiden jokaisen kolmeenkymmeneen alavalikkoon.
- ParasAutoVoittakoon
Olisin ajatellut että 308:n jälkeen eivät palkitsi 3008:a. Mutta niin se vaan on...Se on hyvä.
- Taksiyrittäjä
Peugeot on nykyisin parasta mitä rahalla saa ja Volkswagen huonointa.
- tgjgöoyöi
Politiikka vain valinnoissa on vain aina painanut ja takavuosina valinnat sitten lähinnä Peugeotin sekä Fiatin ja Renaultin väliltä ja muutama hassu Saksalainenkin joukkoon mahtunut ja hämmästelyt miten innovatiiviset merkit ja varsinkin Skandinaaviset jääneet ilman palkintoja.
- eimerkitystä
Kun katsoo vuoden auto valintoja menneiltä vuosilta:
http://www.autowiki.fi/index.php/Vuoden_auto
Tulee väkisin mieleen ajatus siitä, että tuolla valinnalla ei ole kovinkaan paljon tekemistä auton kestävyyden kanssa.- 407HDi
Se on totta, mutta Peugeot on teknisesti ehkä kestävin automerkki tänä päivänä. Siinä mielessä ajat ovat muuttuneet. Normaalisti huollettu Peugeot kestää helposti puoli miljoonaa kilometriä.
- Ollil2
Meinaatko että ne on kaikki vuoden autoja, ehkä kahdenkin:)
Oikeesti tuo lista on niin pitkä että siinä on sekä kehnoja että lujia autoja, siten että mitä vanhempi sitä löyhempi. Autojen kestävyydestä puhuttaessa kaikki ei todellakaan ollut ennen paremmin. Eka autoni Tojota corolla-75 oli ihan loppu 100t ajettuna, sekä koriltaan että koneeltaan. - mitämitämitäää
407HDi kirjoitti:
Se on totta, mutta Peugeot on teknisesti ehkä kestävin automerkki tänä päivänä. Siinä mielessä ajat ovat muuttuneet. Normaalisti huollettu Peugeot kestää helposti puoli miljoonaa kilometriä.
Mitä vit
onko thp koneen jakopää saatu kestämään
miksei minulle ole kerrottu - dadsasdasd
Osta HDi niin kestää sen mitä sinäkin.
- HappoJani
Ollil2 kirjoitti:
Meinaatko että ne on kaikki vuoden autoja, ehkä kahdenkin:)
Oikeesti tuo lista on niin pitkä että siinä on sekä kehnoja että lujia autoja, siten että mitä vanhempi sitä löyhempi. Autojen kestävyydestä puhuttaessa kaikki ei todellakaan ollut ennen paremmin. Eka autoni Tojota corolla-75 oli ihan loppu 100t ajettuna, sekä koriltaan että koneeltaan.2000 luvun jälkeen valmistettu Peugeot kestää aikaa ja kilometrejä paremmin kuin sen kilpailijat. Vielä kun merkin huolto-organisaation saisi kuntoon...
- ksdjfksnflsdfs
HappoJani kirjoitti:
2000 luvun jälkeen valmistettu Peugeot kestää aikaa ja kilometrejä paremmin kuin sen kilpailijat. Vielä kun merkin huolto-organisaation saisi kuntoon...
himppasen on leijonalasit silmillä :DDDD
- VOLAAmeteimmeSEN
Kaikki pösöthän on vuoden /5000tkm autoja ja sitten korjauskelvottomina paaliin, joka vuosihan vuoden auton titteli kuuluu kaikille pösö malleille ja sitikoille puolet siitä
- hdgfhdfgh
Omat kokemukset pösön kestävyydestä ovat olleet varsin hyvät. 508 HDi 1,6 mennyt jo 225000km ja vain normaalit huollot. Tosin ajan paljon maantieajoa, mutta kuitenkin.
- Sevaanonhyvä
Peugeot kestää nykyään(kin) ihan samat kilometrit kuin nuo eniten myydyt VW:t ja Tojot, ruostuu vähän hitaammin ja sekä minun että testiraadin mielestä tarjoaa enemmän ajonautintoa ja käyttökelpoista tilaa.
- Politiikkaako
Paljonko politiikka vaikuttaa suomalaisissa valinnoissa? Miksi täällä toiseksi tullut Ateca ei mahtunut "isossa" kisassa edes finaalijoukkoon? Miksi mm. täkäläiset autolehdet vaikenivat vuosia laajoista TSI-ja DSG-ongelmista? Kissan nosti näkyvästi pöydälle talouslehti.
- atecisti
Niin. Omasta mielestäni Seat Ateca olisi ollut kisaajista paras, ykkönen. Kummastuttaa miksei valittu loppuehdokkaiden joukkoon. Katumaasturiluokan paras kokonaisuus ja tarjoaa varmasti parhaan hinta-ominaisuus-suhteen. Tilausaika yli 12 kk joka kertoo tuotteen haluttavuudesta.
- SeatOnHalpaMerkki
atecisti kirjoitti:
Niin. Omasta mielestäni Seat Ateca olisi ollut kisaajista paras, ykkönen. Kummastuttaa miksei valittu loppuehdokkaiden joukkoon. Katumaasturiluokan paras kokonaisuus ja tarjoaa varmasti parhaan hinta-ominaisuus-suhteen. Tilausaika yli 12 kk joka kertoo tuotteen haluttavuudesta.
Seat lasit päässä Ateca voi näyttää ykköseltä, mutta todellisuudessa ei ollut sitä.
- Attekalla
atecisti kirjoitti:
Niin. Omasta mielestäni Seat Ateca olisi ollut kisaajista paras, ykkönen. Kummastuttaa miksei valittu loppuehdokkaiden joukkoon. Katumaasturiluokan paras kokonaisuus ja tarjoaa varmasti parhaan hinta-ominaisuus-suhteen. Tilausaika yli 12 kk joka kertoo tuotteen haluttavuudesta.
Ei valittu kun ei täyttänyt kriteerejä ja ei ollut tarpeeksi mielenkiintoinen tuttavuus. Ja jos tilausaika on 12kk niin se kertoo vain siitä ettei osata laittaa palikoita paikoilleen elikkä sekundaa pukkaa....
- citymaasturimertsi
Attekalla kirjoitti:
Ei valittu kun ei täyttänyt kriteerejä ja ei ollut tarpeeksi mielenkiintoinen tuttavuus. Ja jos tilausaika on 12kk niin se kertoo vain siitä ettei osata laittaa palikoita paikoilleen elikkä sekundaa pukkaa....
No Ateca on luokan mielenkiintoisin ja haluttavin. Kotimammekin toimittajat pitävät Atecaa genren parhaimpana, isoserkku Kodiaqin kanssa. Ei 3008 pärjää millään asteikolla Atecalle, ei edes paras malliversio. Seatin tilausaika on yli vuosi ja pitenee koko ajan. Luokkansa tyylikkäin, paras ajaa ja paras moottori-vaihteisto. ja 5 v täystakuu.
- Anonyymi
SeatOnHalpaMerkki kirjoitti:
Seat lasit päässä Ateca voi näyttää ykköseltä, mutta todellisuudessa ei ollut sitä.
Jep. komppaan, Ateca on tosi "kovamuovinen räppänä" verrattuna muihin saman luokan vermeisiin, pösö ollut ihan ok ainakin minun ajoilla, nyt mittarissa 68tkm ja normi huoltojen lisäksi joitain polttimoita vaihdettu, elikkäs mulla ainakin toiminut moitteettomasti.
- Niinajatmuuttuu
Etenkin suomalaisten kannattaa miettiä noita ruostumistasioita. Ennen ranskikset jäi sen takia kauppPuhun, nyt tilanne on kääntynyt ihan päälaelleen: japanilaiset pitää vielä massattu mutta ranskan rauta ei ruostu.
- eipähaittaa
Se joka uuden ostaa, antaa piupaut ruostumiselle. Ajaa 3 vuotta ja vaihtaa uuteen, ei se siinä ajassa ruostu käsiin.
- VoittajanValinta
Puretech 130 on saanut kansainvälinen vuoden moottoripalkinnon jo toisena vuotena peräkkäin. 1.0 - 1.4l sarjassa.
1. PSA Peugeot Citroen 1.2-litre three-cylinder turbo: 228 points
2. BMW 1.2-litre three-cylinder turbo: 174 points
3. Volkswagen 1.4-litre TFSI electric-gasoline hybrid: 154 points
4. Fiat Chrysler 1.4-litre MultiAir turbo: 108 points
5. Volkswagen 1.4-litre TFSI: 102 points
6. Volkswagen 1.4-litre TFSI ACT: 97 points - rellupösösitukka
Hyvä ajaa ei ruostu vanhin autotehdas jne, mutta miten kestävyyden kanssa?. ennnakoluuloni on että korjaamolle pitää viedä seuraavana päivänä kun kaupasta ulos saa.
- Heze69
-laitappa kokeeksi yksi uusi ranskalainen niin ennakkoluulosi saattavat jopa kadota ;-)
-itsellä oli 407SW pesonen seitsemän vuotta ilman sen kummempia ongelmia ja nyt on menossa viides vuosi sitikan C4 kanssa ja eikä ole muuta tarvinnut tehdä kuin määräaikaishuollot -tosin nyt vanhuuttaan viimeisen vuoden aikana mennyt yksi ajovalopoltin (H7) sekä rekisterikilven valo eli sähköongelmia näkyy ranskalaisissa olevan edelleen... ;-)
-ranskiksia ennen oli pari nipponin kirousta (nissan primeraa p11 & p12) ne olivat kyllä tosi onnettomia kököstyksiä, eikä niitä ollut siunattu liiemmin ajo-ominaisuuksillakaan!
- yllättynyt
Onpa muuten hiljainen auto kaupungissa,esim:307 farmari kun tuon ostin käytettynä hiljattain niin auton koneen ääni on äärimmäisen hiljainen.
- 3453453
Pitäisi kai koeajamassa tuo mutta kun kädet ei ylety kunnolla rattiin riittämättömien ratin säätöjen vuoksi.
Laatuvaikutelma kabiinissa sitävastoin on kuitenkin tyrmäävä. Tuo on pojjaat premiumia mitä ei Bemarista/Audista löydy kuin vasta jos kiesi maksa vähintään triplat.- Eskojuhani
Ajoasennon säätötavassasi tai anatomiassasi on jotain poikkeavaa,veikkaan ensimmäistä. Ajonopettajana arvaan että luultavasti säädät penkin liian taakse, virhe on yleinen etenkin miehillä. Eli ensin penkki sille etäisyydelle että kun kokeilet pedaalien pohjaan polkemista tulee jalan jäädä koukkuun, se jalka ei siis saa suoristua. Sen jälkeen avaat ratin säädön ja siirrät sen siten että turvatyyny on keskellä rintakehää ja etäisyys niin että kädet on reilusti koukussa, melkein kuin rallikuskeilla muttei ihan niin lähelle.
- 234234
Turha opettaa isääsi naimaan :-)
Tuossa nyt vaan on n. 8cm lyhyemmät säädöt kuin VAGenissa tai Volvossa. Samalla tapaa kuin Tojoissakin.
- Koeajamaan
3008 mallista tulossa tehokas nelivetohybridi versio vuonna 2019.
http://www.topgearsuomi.fi/content/peugeot-3008-crossoverista-300-hevosvoimainen-hybridiversio - Ollil2
3008 on kyllä näyttävä mutta ajoltaan 308 on parempi. 3008.sa tuntee ominaisuuksissa sen korkeuden ja maavaran, kuten muissakin SUV autoissa. Ei se mitenkään huono ole mutta pidän enemmän 308 ajoominaisuuksista ja farkun suuresta tavaratilasta.
Laajemmin ottaen on vaikea löytää ilman nelivetoa olevista muodikkaista SUV malleista mitään järkeä, muodikkuuden lisäksi. Jotkut kai ostavat niitä verukkeella että on huonon selän takia helpompi mennä korkeaan autoon tms. ihminen on hyvä perusteleen itelleen vaikka mitä. - Togtig
"Suurin paino valinnassa on sillä, kuinka paljon auto tarjoaa vastinetta rahalle. Tärkeää on myös uuden teknologian käyttö. Huomioon otetaan edelleen muun muassa mukavuus, muotoilu, turvallisuus, ajo-ominaisuudet ja ympäristöystävällisyys."
On liikaa tarjolla vastinetta rahalle. Tuohon vastineeseen väsähtää ja rahat menisi. Hyvin sujuu pirteänä olo ja rahat - johonkin kourassa tuntuvampaan. - Ihankivavehje
3008:ssa on hiukan enemmän "silmäkarkkia". Vähän turhaan on kun niitä takavaloja katselee, mutta mittaristo on minusta ihan jännä.
Pakko myöntää että 308 olisi minullekin passelimpi kuin 3008. - eipököttiäkiitos
Turhake. Ruma, kallis, korkea. hidas ja janoinen. Ufomainen sisältä, ei kestä arjessa. Ateca tai Mokka parhaat ja Kadjarkin parempi.
- Heze69
eipä noiden muidenkaan uutuksien (Ateca, Mokka, Kajdar) kestosta ole vielä mitään kokemusta ;-) ja kaikki autothan ovat Suomessa kalliita..
Vuoden autolla ei ole mitään tekemistä laadun ja kestävyyden kanssa. Fiat kin on ollut monta kertaa vuoden auto, painoituksella "vuoden auto"
- Anonyymi
nimenomaan vain vuoden auto......
- Anonyymi
ei kelpaa minulle ainakaan peugeot voittakoon vaikka mitä. Uudet peugeotit herjaavat sähkövikoja jo alle 30tkm ajettuna. Esimerkiksi peugeot 308:hin on jouduttu jo 25tkm paikkeilla ensimmäisen kerran TAKUUSEEN uusimaan absi antureita. Minä painotan rahalla laatua kestävyyttä ja toimivuutta ja häiriöttömyyttä edellämainittujen asioiden lisäksi vaikkakin siitä joutuisi maksamaan hieman enemmän. Minä en enää paskaa osta olen nähnyt mitä ne on. Jos ei ole vara ostaa Saksalaista tai Japanilaista autoa sitten on sama ajaa taksilla tai polkupyörällä soon mun mielipide jämpti on niin ja siitä en tingi...
- Anonyymi
Juu saksalaiset onkin oikein kestävyyden huippuja. Salli mun vähän nauraa...
- Anonyymi
Mulla on ollut nyt 3008 SUV BlueHDI 130 nyt yli 2 vuotta ja 50t km.
Ei minkäänlaista vikaa, ei edes polttimoa mennyt. Tämän paremmin auto ei oikeastaan voi toimia, vajaan tuhannen kilometrin välein käy tankilla ja se on siinä. Ei ruosteen ruostetta missään, jotkut japanilaiset ja esim. Skoda ovat ruosteessa jo satamassa.- Anonyymi
Jos väität että Skodat on ruosteessa jo satamassa ei tuota sepitystäsi voi noilla perusteilla uskoa niin paljon on liioittelua..
- Anonyymi
Wauh, ei vikaa ensimmäisen kahden vuoden/50tkm aikana. Onko jossain muussa??
Skoda ei ruostu, mutta taidatkin olla se meidän tuttu provoilijamme, nolopoika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos väität että Skodat on ruosteessa jo satamassa ei tuota sepitystäsi voi noilla perusteilla uskoa niin paljon on liioittelua..
Vähemmän niitä taitaa tulla sataman kautta? On tuo poika vaan niin hölmö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähemmän niitä taitaa tulla sataman kautta? On tuo poika vaan niin hölmö.
Eiköhän kaikki Suomeen tuotavat autot tulee sataman kautta. Mutta ei ne silti siellä ruostu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän kaikki Suomeen tuotavat autot tulee sataman kautta. Mutta ei ne silti siellä ruostu.
Sen jälkeen kun EU kielsi pakollisen ruostesuojauksen, monet autot ottivat ensimmäiset pintaruosteet jo Hangon tuontisataman kentällä. Jarrulevyissä ja alustan tukivarsissa ruostetta, toki pintaruoste on aluksi vain esteettinen haitta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wauh, ei vikaa ensimmäisen kahden vuoden/50tkm aikana. Onko jossain muussa??
Skoda ei ruostu, mutta taidatkin olla se meidän tuttu provoilijamme, nolopoika.On. Esim. VAG-konsernin tuotteissa TSI/DSG yms. kokonaisia moottoreita on lauennut alle 50 tkm.
Anonyymien niin tavallista pulputusta, ei edes osa Keksiä käyttäjänimeä, mutta tietää kaiken.
Pateetista.
- Anonyymi
Pösö vuoden auto?
No,eipä se sen pitempään kestäkkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822