Mikä sairaus on

Kiinnostaaaa

kyseessä jos ihminen valehtelee lähes kaikessa ja näkee suurta vaivaa valheidensa eteen?

Kiinni jäädessä suuttuu ja syyttää toisia eikä halua kohdata valheitaan tai niistä muille seurannutta mielipahaa ?

41

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muttaeikai

      Itsellä alkoi pyöriin mielessä jopa vaihtoehto psykopatiasta

    • kujanjuoksijoita

      Persoonallisuushäiriö.

      Riippuen muista oireista sitten valikoituu se jonka kohdalla voi huutaa "bingo!"

      Osa näistä tapauksista käytännössä valehtelee myös itselleen ja kärsivät omasta tilastaan koska ajautuvat mm. ihmissuhteissa tilanteisiin jotka tuottavat heille itselleen ongelmia.

      • Alott

        Jatkuva loukkaaminen valheilla satuttaa lähellä olijaa ja vielä enemmän kun valehtelija syyttää eikä ota vastuuta

        En itse tiedä miten muuten toimia kuin laittaa suhde katkolle ja rajat moiselle käytökselle.

        Hän ei itse näytä ymmärtävän miten paljon satuttaa muita.

        Voiko muulla tavoin valehtelijaa käsitellä kuin tavallani ?

        Ymmärtääkö hän milloinkaan vai onko parempi vain pelastaa oma nahka ennen kuin ko. Ihminen satuttaa enemmän ?


      • kujanjuoksijoita
        Alott kirjoitti:

        Jatkuva loukkaaminen valheilla satuttaa lähellä olijaa ja vielä enemmän kun valehtelija syyttää eikä ota vastuuta

        En itse tiedä miten muuten toimia kuin laittaa suhde katkolle ja rajat moiselle käytökselle.

        Hän ei itse näytä ymmärtävän miten paljon satuttaa muita.

        Voiko muulla tavoin valehtelijaa käsitellä kuin tavallani ?

        Ymmärtääkö hän milloinkaan vai onko parempi vain pelastaa oma nahka ennen kuin ko. Ihminen satuttaa enemmän ?

        Jos kyse on ns. patologisesta valehtelijasta ja hänellä on persoonallisuushäiriö niin ei henkilö tule sinua tai ketään muuta uskomaan.

        Siihen ei auta kuin terapia.


      • huonokokemus

        Kyllä hän ymmärtää miten paljon satuttaa muita ,mutta ei välitä.Hän on näitä nykyajan MINÄMINÄ MULLE MULLE ihmisiä joille oman edun tavoittelu on tärkeintä.
        Muut ovat vain hänelle nautinnon välineitä joita käytetään ja heitetään sen jälkeen romukoppaan,tunteeton p..ka joka vierittää aina syyn vastapuolelle.


      • Aloitt

        Tunteeton kuva hänestä tulikin. Olin hyödyksi niin kauan kuin esitin uskovani hänen jutut. Kun en uskonut vaan aloin rajaan hänen käytöstään kohtaani hän alkoi syyttään minua ja väittään ettei minulla ole oikeutta loukkaantua hänen jatkuvasta valehtelusta

        Minun siis piti tuntea syyllisyyttä siitä että oloni tuntui kurjalta siksi kun minulle valehdellaan koko ajan päin naamaa ?


    • Autismi www.wikipedia.fi/autismi
      Autismilla tarkoitetaan tilaa, jossa autistinen henkilö on tullut osittain tai kokonaan riippuvaiseksi toisten auttamisesta. Autisti tarjoaa apuaan kaikissa mahdollisissa tilanteissa kykenemättä lainkaan ottamaan huomioon, että avun tarvitsija ei ole avun tarpeessa eikä edes pyytänyt apua.

      Auttamaton auttamisen vimma saa autistisen henkilön toimimaan auttamaan pyrkien sopimattomissa tilanteissa kuten työntämään pyörätuolissa istuvan henkilön pyörätuoleineen alas portaita. Esimerkkinä autisisesta henkilöstä on Leslie Nielsen elokuvassa Mies ja alaston ase jossa merkittävintä on loppukohtaus. On huomattava, että Nordbegin työntäminen alas portaita areenalle ei kulunut käsikirjoitukseen, vaan johtui pelkästään Nielsenin autismista.

      Toisen tulkinnan mukaan autismi on vimmainen suhtautuminen autoihin. Siinä painotetaan henkilön taipumusta autoiluun erityisesti kesäaikana kesäisin kesäkelien aikaan. Autismin alalajiksi tässä määrittelytavassa lukitellaan audismi joka on oireyhtymän hienostunut muoto ja liittyy vahvasti keskieurooppalaiseen autismikulttuuriin. Merkillepantavaa on myös olympialaisten vastustaminen audiovisuaalisin keinoin, koska audismia poteva henkilö aina soittaa torvea edessä matelevalle autolle jossa ei ole tunnettua audistien logoa. Tämä logo on parodia olympiarenkaista joista on poistettu pyörät alta. Siis alta pois.

      Autismi alalajineen olisi saatava järjestykseen eli pois maailmasta koska siitä on haittaa avustusjärjestöille kaikkialla maailmassa.

    • sehänonselvästikin

      luonteenpiirre.

      • Aloitt

        Suhde hänenlaisensa kanssa on mahdoton koska täytyyhän suhteessa luottaa toiseen!

        Tuollainen petkuttaa taloudenkin kuralle talous ja veropetoksin kumppanin tietämättä


    • Kukka_ja_möhiläinen

      Narsissoshan se taas valehtelee.

      • Aloitt

        On niitä kai muitakin sairauksia kuin narsismi mutta miten olla suhteessa esim. Pekka Niemisen kanssa jos hän on Eerikki Virtanen ?

        Mahdottomuus pitää illuusiota yllä 20 vuotta

        Eihän tuolla ole tulevaisuutta


    • Mahtaakosyseessä

      Mikään sairaus olla, varmaan meillä jokaisella on lähiympäristössä tuolla tavoin toimiva ihminen, ikävää tietysti mutta en luokittelisi sairaudeksi.

      • Aloitt

        Miten hänenlaisensa kanssa pitäisi toimia?


      • Mahtaakokyseessä
        Aloitt kirjoitti:

        Miten hänenlaisensa kanssa pitäisi toimia?

        No jos minä olisin sinun tilanteessasi ja takana olisi tuonlaista käytöstä jonkinkaanmoinen pätkä ja näyttäisi että loppua ei näy puhumisesta huolimatta niin kyllä minä silloin ovea näyttäisin ja sanoisin että nyt loppui ja terve menoa muualle valehtelemaan.


      • Alott

        Minä kuuntelin hiljaa valheita ja mietin kauan jaksan sitä loukkausta. Viimein tuli hetki kun yksi valhe oli liikaa ja tein mielessäni päätöksen että nyt tämä saa riittää.

        Näytin ovea ja tein selväksi että nyt valehtelu riittää

        En tiedä teinkö oikein mutta minua oli loukattu jo liikaa eikä tuollaisella nyt ole tulevaisuutta.

        Vain hölmö kuvittelee että suhde joka perustuu jatkuvalle valheelle ja niinkin suurille kestäisi ja että sillä tulevaisuus

        Oli vain ajan kysymys milloin tulee päätös


      • ParisuhteenKuuluu
        Alott kirjoitti:

        Minä kuuntelin hiljaa valheita ja mietin kauan jaksan sitä loukkausta. Viimein tuli hetki kun yksi valhe oli liikaa ja tein mielessäni päätöksen että nyt tämä saa riittää.

        Näytin ovea ja tein selväksi että nyt valehtelu riittää

        En tiedä teinkö oikein mutta minua oli loukattu jo liikaa eikä tuollaisella nyt ole tulevaisuutta.

        Vain hölmö kuvittelee että suhde joka perustuu jatkuvalle valheelle ja niinkin suurille kestäisi ja että sillä tulevaisuus

        Oli vain ajan kysymys milloin tulee päätös

        Perustua luottamukseen.


    • Sairasseontosiaan

      Kauheaa jos valehtelee kaikessa! Aikanaan kun puolisoni otti kakkosen kertoi meidän elämästä karmeita valheita. Minä en tiennyt olevan ongelmia. Aina pysyi samana eikä käytöskään muuttunut sinä aikana. Kun sitten kiinni jäi ulkopuolisen kertomana ja kuvien kera kertoi kaiken. Ihmeellistä miten tuo kakkonen on voinut uskoa kaiken valheen. Olisin kyllä jo siinä vaiheessa ihmetellyt kun ei eroa eikä muuta pois samasta osoitteesta. Kauan oli huijannut. No kun se huomasi ettei eroa kai huomasi jossakin vaiheessa miehen käytöksen muuttuneen koska eihän se enää uskaltanut kulkea sen tykönä kun kuvia sain sen pihalta. Mitähän ihmettä se valehteli nyt kakkoselleen miten se sai sille kerrottua ettei suhde jatkuu? Ei koskaan ottanut yhteyttä tuo kakkonen eikä kertonut näkymyksiään. Valehdella voi todella kunhan osaa pokkaa pitää. Kauan se mullekin valehteli ennen kiinni jäämistään.

    • Kyseessänarsisti

      Jatkan tähän, koska edellinen ketju poistettiin. Narsisti usein valehtelee hyvin selkeästi ja ei millään myönnä valehtelujaan. Siten hän pääsee valehtelemaan yhä enemmän kierolla tavallaan.

      • Aloitt

        Minun hän vaati minua säälimätön itseään samalla kun hän itse sääli itseään siitä että jäi kiinni valeesta minulle ja minä tunsin oloni loukatuksi.

        Karseaa että minun olisi pitänyt siirtää oma tuska sivuun ja sääliä häntä hänen kanssaan siitä että poloinen jäi kiinni valeesta!

        Se oli outoa käytöstä


      • MikäTuoValhe
        Aloitt kirjoitti:

        Minun hän vaati minua säälimätön itseään samalla kun hän itse sääli itseään siitä että jäi kiinni valeesta minulle ja minä tunsin oloni loukatuksi.

        Karseaa että minun olisi pitänyt siirtää oma tuska sivuun ja sääliä häntä hänen kanssaan siitä että poloinen jäi kiinni valeesta!

        Se oli outoa käytöstä

        Oli ja mistä totuus kävi ilmi? Miten valhe vaikutti elämääsi?


      • Aloitt

        Monintavoin tuhoisia seuraamuksia valeella oli ja on. Vahingon määrä on laaja

        En erittele tähän tarkemmin


      • KysyinMuutakin
        Aloitt kirjoitti:

        Monintavoin tuhoisia seuraamuksia valeella oli ja on. Vahingon määrä on laaja

        En erittele tähän tarkemmin

        Vastaisitko siihen?


      • Aloitt
        KysyinMuutakin kirjoitti:

        Vastaisitko siihen?

        Tarkastamalla asioita viranomaisilta, tuttavilta, vanhemmilta.

        Vahinko kohdistuu henkeen, terveyteen, talouteen, työkykyyn, tulevaisuuden parisuhde muodostuskykyisyyteen ja seksuaalisen harrasteen kyvykkyyyteen

        Hyväksikäytettyjä olosta tulee aina tuhoisia seurauksia


      • Aloitt
        KysyinMuutakin kirjoitti:

        Vastaisitko siihen?

        Seksuaalisesti hyväksikäytettyjä valheenteitä ihminen tuskin pystyy enää seksiin koska häntä käytettiin


        Suhde joka on ollut valheellinen vaurioittaa niin luottamusta ettei uutta suhdetta kykene enää muodostaan

        Taloudellisesti esim. Työkyvyn menetyksen takia kun ihminen luhistuu ja terveys menee moisen hyväksikäytön uhrina ollessa. Tulee taloudellista menetystä sairauspäivärahalle tipahtaessa

        Jne


      • Viranomaiset
        Aloitt kirjoitti:

        Tarkastamalla asioita viranomaisilta, tuttavilta, vanhemmilta.

        Vahinko kohdistuu henkeen, terveyteen, talouteen, työkykyyn, tulevaisuuden parisuhde muodostuskykyisyyteen ja seksuaalisen harrasteen kyvykkyyyteen

        Hyväksikäytettyjä olosta tulee aina tuhoisia seurauksia

        Tuskin mitään tietoja luovuttaa.


      • Sivusta_huudan

        Juha oliko taas pakko omia kaikki täällä


      • Aloitt
        Viranomaiset kirjoitti:

        Tuskin mitään tietoja luovuttaa.

        Antaa riittämiin


      • SurullistaKuulla
        Aloitt kirjoitti:

        Seksuaalisesti hyväksikäytettyjä valheenteitä ihminen tuskin pystyy enää seksiin koska häntä käytettiin


        Suhde joka on ollut valheellinen vaurioittaa niin luottamusta ettei uutta suhdetta kykene enää muodostaan

        Taloudellisesti esim. Työkyvyn menetyksen takia kun ihminen luhistuu ja terveys menee moisen hyväksikäytön uhrina ollessa. Tulee taloudellista menetystä sairauspäivärahalle tipahtaessa

        Jne

        Toivon että aika tekee tehtävänsä.


      • Aloitt

        Kipu loppuu aikanaan, kunhan valehtelija ei palaa tihutöihinsä


    • KauankoEhditte

      Seurustella? Voisiko olla niin et hän halusi erota mutta ei pystynyt sanomaan suoraan?

    • Nyhiihtäänheipat

      Ehkä hän on ihminen, joka on itsensä kanssa niin tuuliajolla ja muiden riepoteltavissa, ettei kykene enää pysymään totuudessa, kun haluaisi miellyttää kaikkia osapuolia. Hän ei saa otetta omasta elämästä, kun hänen elämänsä on riippuvuutta muista. Hänen on vain opeteltava kertomaan niin kuin asia on ja hän voi myös sanoa ei, ja siitäkin huolimatta hän voi tulla hyväksytyksi omana itsenään omine mielipiteineen menettämättä sitä ihmistä kuitenkaan elämästään.

    • Viestejäpukkaa

      Tuota kumpi on nyt sairaanpi ? Kakkonen joka kertoo petetylle etukäteen mitä aikoo tehdä pettäjän kanssa? Ja pettäjä valehtelee päin näköä menonsa? Menenkö ja räjäytän tilanteen? Näin ainakin tuo kakkonen selkeästi haluaa minun tekevän? Mitä tekisitte tilanteessa?

    • vedättäjä

      En haluais ikinä enää kuulla tommosesta tyypistä joka vedättää mennen tullen.Sais mun puolesta häipyä , sairas tyyppi ei muuta kun mononkuva perseeseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe