Novelleja?

TippingPoint

Olen kirjoittanut lyhyitä tarinoita, yksi on n. 30s, toinen 18s ja loput ovat sitten lyhyempiä. Tarinat ovat kovin erilaisia.
Onko täällä jollakin kokemusta novelli sarjasta, eli voisiko niitä niputtaa ja lähettää rohkeasti kustantajalle?
Yhdestä niistä sain positiivista palautetta kustantajalta (muita en ole lähettänyt minnekään) ja sitä tulee vielä hioa. Pyysivät lupaa julkaista osia tekstistäni. En ole koskaan julkaissut mitään.

6

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinnevainlähettämään

Missä olisivat julkaisseet osia tekstistä? Enpä ole moiseen törmännyt. Minä lähettäisin sinne samaan paikkaan novellit, jos kerran on tullut hyvää palautetta. Ja ohjeiden mukaan teksti hiottuna.

• TippingPoint

Pyysivät lupaa saada julkaista nimen kanssa otteita tekstistä julkisesti. Kysyin perään, kysymys on pienestä kustantamosta ja sain vastauksen että ne tulevat heidän Facebook sivustolle.
        Lähetin tekstin n. 1,5v sitten ja nyt sain vastauksen. Olin kuulemma ottanut osaa kirjoituskilpailuun, en kyllä tiennyt sellaisesta mitään :-)
        Sain myös lyhyen kauniin palautteen raadilta.

• Tricker

Novellikokoelmia (yhden kirjailijan) on Suomessa suht vaikea saada julkaistua. Voisit kokeilla lähettää niitä eri kilpailuihin tai etsiä sellaisia novellikokoelmia, joissa useiden kirjailijoiden novelleja ja tarjota tällaiseen.
      Muuten, sivu on kirjallisuudessa huono mitta, katso mieluummin sanamäärä.

• TippingPoint

Yksi kysymys vielä. Laitetaanko novellit peräkkäin yhdeksi liitteeksi, vai kaikki liitteet erikseen (peräkkäin) sähköpostiin?
      Yhden lähetin kilpailuun.

• Ijbvhuygc

mihin aiot ne lähettää?

• hdsapuupwp

Kirjoituskilpailuihin (jos osallistuu useammalla tekstillä) kannattaa lähettää jokainen novelli omana tiedostonaan ja eri sähköpostiviestissä (tai eri kuoressa, jos tekstit halutaan paperilla), ellei kilpailun säännöissä toisin vaadita. Jos lähetät samaan skabaan useamman novellin samassa paketissa, kilpailevat ne ensin todennäköisesti toisiaan vastaan, ja vain esiraadin mielestä paras pääsee edes vertailuun muiden kirjoittajien novelleja vastaan. Portissahan tuosta oli joskus juttua liittyen lehden omaan novellikilpailuun. Tuomaristo suositteli, että tasapuolisen kohtelun saamiseksi vain yksi novelli per kuori.

Jos lähetät kustantajalle tarjolle kirjan mittaisen novellikokoelman, saavat kaikki novellit olla samassa tiedostossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      85
      3210
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1813
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1673
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      140
      1513
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1448
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1403
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1331
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      88
      1292
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      99
      1242
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      85
      1229
    Aihe