missä on skodan äänieristys?

kuuroksi_skodassa_tullut

kysymykseni koskee itäauto skoda octavian äänieristystä. onko skodassa äänieristystä ollenkaan? melutaso on ainakin tosi kova että todennäköisesti äänieristeet puuttuu kokonaan. eihän äänieristys nosta tehdas hintaa juuri nimeksikään, miksi äänieristys on jätetty tehtaalla laittamatta?. onhan octavia meluisin auto mitä TM on koskaan mitannut. myös autobild totesi meteliä riittävän jo sileillä keskieuroopan teillä. tämä uusin octaviakin on kuulemma järkyttävän meluisa vaikka tehtaalla on lattialle asennettu kumimatot melua vähentämään, ei kumimatoilla ole merkitystä melun eristämisessä vaan äänieristeet pitää laittaa auton rakenteisiin. tässä on menty taas siitä mistä aita on matalin.

93

2677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ZKODA

      juuri näin. itsellänikään ei ole mitään hyvää sanottavaa kyseisestä merkistä. palaute on erittäin negatiivista tästä merkistä ja voin kokemuksella rehellisesti sanoa että kokemusta on!!! ei ikinä enää sitä virhettä!!!

    • 426HEMI

      vinkuva,vonkuva,suhiseva,kitisevä,koliseva,vaappuva,huojuva,laiska mutta siitä huolimatta isokulutteinen,runsaasti korjaamista vaativa,erittäin herkästi ruostuva,suunnittelu,materiaali ja valmistusvirheitä täynnä oleva kansanvaunu. tämä on niin nostalgista, aivan kuin lukisi 70 ja 80 luvun tekniikanmaailma lehteä neuvostoliiton automerkeistä :) minnekkäs koira karvoistaan pääsisi, itäauto on itäauto vaikka margariinissa paistaisi.

      • Ytee

        Semmoisia ne japsit yhä vaan tekee. Ole viisaampi seuraavalla kierroksella jos sellaiselle pääset.


    • Toyota_Kuski

      Kun ostaa Toyotan ei tarvitse miettiä äänieristeitä. Toyotat ovat tunnetusti kokoluokkansa meluttomimpia autoja. Harva ns. bremiumauto yltää melun vähyydessä Toyotan tasolle. Muutenkin se on paljon muita edellä. Toyota onkin monelle valmistajalle esikuva, johon pyritään

      • kuuroksi_skodassa_tullut

        aivan oikein. voi kun olisin itsekkin alun perin tiennyt että Toyota on hiljaisin auto mitä TM on koskaan mitannut niin olisin välttynyt vakavalta terveys haitalta.


      • mökää-riittää-Toyota

        Paskakin muuttuu kullaksi kun sitä tarpeeksi pitkään ja hartaasti vakuuttelee, niinkö se menee?

        Skoda Octavia Combi on testatusti koko- ja hintaluokkansa meluttomin auto. Melu moottoritienopeudella 69/70dB. Siitä mainittiin erikseen, että "Skodan hiljaisuutta voi ihmetellä niin mökki- kuin moottoritiellä, mitään ylimääräistä ei kuulu. On vaikea uskoa, että tämän luokan farmariautosta on saatu näin hiljainen." Farmariautovertailu TM 1/2014.

        Sitävastoin uusi Toyota Prius on koko Tekniikan Maailman mittaushistorian meluisin auto muulloin kuin paikallaan seistessään. Sen melu takaistuimella moottoritienopeudessa alkaa olla jo kuulolle vaarallista. Melua on enemmän kuin Yariksessa. Melu moottoritienopeudella 72/75dB. Koeajo TM 9/2016.


      • kuuroksi_skodassa_tullut

        no yllättäen tuommoisia testituloksia ei löytynytkään mistään, eli keksitty tarina taas jälleen. olen jopa huomannut lukuisia kertoja lukiessani näitä keskustelupalstoja että joku mopojonne kääntelee esimerkiksi volkkarin,skodan ja audin viat,puutteet ja huonot ominaisuudet toyotan syyksi. mikähän idea siinä oikein on?


      • ymmärryksessäkö_vikaa
        kuuroksi_skodassa_tullut kirjoitti:

        no yllättäen tuommoisia testituloksia ei löytynytkään mistään, eli keksitty tarina taas jälleen. olen jopa huomannut lukuisia kertoja lukiessani näitä keskustelupalstoja että joku mopojonne kääntelee esimerkiksi volkkarin,skodan ja audin viat,puutteet ja huonot ominaisuudet toyotan syyksi. mikähän idea siinä oikein on?

        "no yllättäen tuommoisia testituloksia ei löytynytkään mistään, eli keksitty tarina taas jälleen"
        Jos on aivovammainen tai lukutaidoton, ei varmasti löydä vaikka lähteet on esitetty!
        Arvaapa muuten kumman kommentti on uskottavampi, sinun, joka ei osaa edes alkeellisimpia oikeinkirjoitussääntöjä vai nimimerkin mökää-riittää-Toyota?


      • TM-huumorilehti
        mökää-riittää-Toyota kirjoitti:

        Paskakin muuttuu kullaksi kun sitä tarpeeksi pitkään ja hartaasti vakuuttelee, niinkö se menee?

        Skoda Octavia Combi on testatusti koko- ja hintaluokkansa meluttomin auto. Melu moottoritienopeudella 69/70dB. Siitä mainittiin erikseen, että "Skodan hiljaisuutta voi ihmetellä niin mökki- kuin moottoritiellä, mitään ylimääräistä ei kuulu. On vaikea uskoa, että tämän luokan farmariautosta on saatu näin hiljainen." Farmariautovertailu TM 1/2014.

        Sitävastoin uusi Toyota Prius on koko Tekniikan Maailman mittaushistorian meluisin auto muulloin kuin paikallaan seistessään. Sen melu takaistuimella moottoritienopeudessa alkaa olla jo kuulolle vaarallista. Melua on enemmän kuin Yariksessa. Melu moottoritienopeudella 72/75dB. Koeajo TM 9/2016.

        Ai heikosti äänieristetty octavia on muka hybridiä hiljaisempi?

        Mitä muita vitsejä siellä Vagniikan Maailmassa oli?


      • mökää-riittää-Toyota kirjoitti:

        Paskakin muuttuu kullaksi kun sitä tarpeeksi pitkään ja hartaasti vakuuttelee, niinkö se menee?

        Skoda Octavia Combi on testatusti koko- ja hintaluokkansa meluttomin auto. Melu moottoritienopeudella 69/70dB. Siitä mainittiin erikseen, että "Skodan hiljaisuutta voi ihmetellä niin mökki- kuin moottoritiellä, mitään ylimääräistä ei kuulu. On vaikea uskoa, että tämän luokan farmariautosta on saatu näin hiljainen." Farmariautovertailu TM 1/2014.

        Sitävastoin uusi Toyota Prius on koko Tekniikan Maailman mittaushistorian meluisin auto muulloin kuin paikallaan seistessään. Sen melu takaistuimella moottoritienopeudessa alkaa olla jo kuulolle vaarallista. Melua on enemmän kuin Yariksessa. Melu moottoritienopeudella 72/75dB. Koeajo TM 9/2016.

        Oman Skoda Octavia RS ajaessa melua aiheutti talvirenkailla (Hakkapeliitta 8) helvetin rosoinen tien pinta välillä Perniö - Tenhola. Muuten auto on hiljainen, jos asvaltti on sileä.


      • VaggineidenMaailma
        stargates kirjoitti:

        Oman Skoda Octavia RS ajaessa melua aiheutti talvirenkailla (Hakkapeliitta 8) helvetin rosoinen tien pinta välillä Perniö - Tenhola. Muuten auto on hiljainen, jos asvaltti on sileä.

        Joo ja samoin se on aika hiljainen kun sammutat sen ja pidät paikoillasi.


      • meluava_itäauto
        mökää-riittää-Toyota kirjoitti:

        Paskakin muuttuu kullaksi kun sitä tarpeeksi pitkään ja hartaasti vakuuttelee, niinkö se menee?

        Skoda Octavia Combi on testatusti koko- ja hintaluokkansa meluttomin auto. Melu moottoritienopeudella 69/70dB. Siitä mainittiin erikseen, että "Skodan hiljaisuutta voi ihmetellä niin mökki- kuin moottoritiellä, mitään ylimääräistä ei kuulu. On vaikea uskoa, että tämän luokan farmariautosta on saatu näin hiljainen." Farmariautovertailu TM 1/2014.

        Sitävastoin uusi Toyota Prius on koko Tekniikan Maailman mittaushistorian meluisin auto muulloin kuin paikallaan seistessään. Sen melu takaistuimella moottoritienopeudessa alkaa olla jo kuulolle vaarallista. Melua on enemmän kuin Yariksessa. Melu moottoritienopeudella 72/75dB. Koeajo TM 9/2016.

        Eihän se voi olla yhtaikaa kaikkein meluisin ja kaikkein hiljaisin. Useissa testeissä kun alusta on karheaa asfalttia, melu yltyy aivan sietämättömäksi.

        Sitäpaitsi, skeidassa ratkaisevampaa on melun taajuus , joka on ikävän uliseva. Desibelit eivät todellakaan kerro kaikkea meluisuudesta, melun taajuus on yhtä huomion arvoinen melun häiritsevyyden tekijä.


      • Avemies
        mökää-riittää-Toyota kirjoitti:

        Paskakin muuttuu kullaksi kun sitä tarpeeksi pitkään ja hartaasti vakuuttelee, niinkö se menee?

        Skoda Octavia Combi on testatusti koko- ja hintaluokkansa meluttomin auto. Melu moottoritienopeudella 69/70dB. Siitä mainittiin erikseen, että "Skodan hiljaisuutta voi ihmetellä niin mökki- kuin moottoritiellä, mitään ylimääräistä ei kuulu. On vaikea uskoa, että tämän luokan farmariautosta on saatu näin hiljainen." Farmariautovertailu TM 1/2014.

        Sitävastoin uusi Toyota Prius on koko Tekniikan Maailman mittaushistorian meluisin auto muulloin kuin paikallaan seistessään. Sen melu takaistuimella moottoritienopeudessa alkaa olla jo kuulolle vaarallista. Melua on enemmän kuin Yariksessa. Melu moottoritienopeudella 72/75dB. Koeajo TM 9/2016.

        Tekniikan maailman testit on lähinnä huonoa viihdettä, jonka jotkut saattaa ottaa todesta. Toyota Auris on huomattavasti hiljaisempi kuin Octavia. Octavian vakiovarusteisiin pitäisi kuulua peltorin kuulosuojaimet, sillä melu on niin kovaa, että kuulovaurio on ilmeinen. Muutenkin Skoda on kurjan surkea kulkine. Heikkouksia on niin paljon ,että niitä ei viitsi luetella.


      • Anonyymi

        Minulla on ollut kolme Toyotan Hiacea. Vaikea uskoa yhdenkään kohdalle väitettäsi kokoluokkansa hiljaisimmasta.

        Ja ennen ruostekeskustelua: hyvin ruostuivat kaikki ja varsinkin takaikkunan alapuolisesta maailmasta. Mutta mitä nyt jostain ruosteesta kitisemään; hyvin toivat kaikki leivän perheelleni. Pajapäiviä ei millään noista lähelläkään kymmentä per annum.


    • kärtsy

      juuripa näin. syksyllä purettiin uudehko kolaroitu 2016 vuosimallin octavia ja eipä me löydetty mistään äänieristeitä, kotelot aivan tyhjät,ovet tyhjät, lattialla todella ohut kangasmatto joka ei taatusti eristä ääntä. oviverhoilut todella ohutta kovamuovia joka jopa nostaa melutasoa tehden autosta kaikukammion. siis todellakin skoda octaviassa ei ole äänieristeitä missään. ei ihmekkään miksi on mittausten mukaankin työkonemaisen meluisa että pitäisi kuulosuojaimia käyttää ajaessa. mitatut arvot 80km/h vauhdissa 81db/83db. 100km/h vauhdissa 87db/89db. desibelien mennessä yli 80db niin pitää käyttää kuulosuojaimia eli skoda octaviassa PITÄÄ käyttää kuulosuojaimia jo 80km/h nopeudessa.

      • anal-logiaa

        no yllättäen tuommoisia purkutietoja ei löytynytkään mistään

        Ei löydy ei. Valehteluun ei nyt vain ole tarkoituskaan löytyä perusteita. Mutta Skodakriitikko edellyttää todisteita, ettei valhe ole valhe. Kuitenkin.

        Kaksi asiaa johon on mahdotonta löytää todisteita: Skoda on maailman melusin auto ja skodakriitikko kirjoittaa vain todellisia asioita.


    • huonolaatuinen_vikakippa

      Halvassa halppiksessa on halvan halppiksen äänieristys. Ei ihme, että on meluisa, kun pelti on kuin paperia, menee kolarissa tuhannen myttyrälle.... Ja "äänieristeinä" on venäläistä rasvapahvia.

      Ei kai tuohon mitään melun alennus sarjojakaan myytäisi, jos se olisi nykyvaatimusten mukainen. Youtube on pullollaan noita skoda autojen meluneristys opetusvideoita.

      • sökösökösöö_söö

        Youtube on varmaan myös pullollaan videoita, joissa näytetään kuinka paperia pellit ovat ja minkälaista venäläistä rasvapahvia auton eristeenä on. Eikö niin?


    • Äänieristyksetkin.jäi

      Valitettavasti vw on halpuuttanut uusienkin skoda mallien valmistusta liikaa.
      Kovamuovisuus ja halvanoloinen habitus näkyy aivan liikaa.
      Kaiken lisäksi skodat ovat hirveästi ylihintaisia laatuunsa nähden.
      Eikä moottoreitakaan ole muita tarjolla kuin surullisen kuuluisat tdi ja tsi moottorit.

      No dsg laatikoista ei viitsi edes mainita mitään.

    • tototohjo

      Hiljaisempi kuin tunnettu japsimerkki tojo. Tojo lienee hirmupaska äänieristyksen suhteen ja muutenkin säilyen ehjänä kun säilyttää tallissa, eikä aja.

    • LAATUPUUTTEISIA

      Voi voi,tuliko äidin pikku höntsälle itupotkuraivis..

      Skoda on vain se ruostuva vettä vuotava homeinen itäkiesi..

      Valitettavasti vw on halpuuttanut uusienkin skoda mallien valmistusta liikaa.
      Kovamuovisuus ja halvanoloinen habitus näkyy aivan liikaa.
      Kaiken lisäksi skodat ovat hirveästi ylihintaisia laatuunsa nähden.
      Eikä moottoreitakaan ole muita tarjolla kuin surullisen kuuluisat tdi ja tsi moottorit.

      No dsg laatikoista ei viitsi edes mainita mitään.I

    • Toyota_Hybrid1

      aloittaja on aivan oikeassa. kokeilkaa skodaa ja toyotaa vuoronperään, ette taatusti suostu skodalla ajamaan toyotan jälkeen.

      • Asian_tarkistaja

        Miten takaat?


      • keksiJoJotainJärkevää

        Octavia on huomattavasti hiljaisempi, mukavampi, parempi ajaa, ei mitään huonompaa, joten kaipaan hieman perusteluja Penttiholisti.


      • TotuusVastaanFakta

        Jos kokeilija on toista mieltä, mitä sitten? Holisti saa naurut, koska vedätti.


      • Toyota_Hybrid1
        keksiJoJotainJärkevää kirjoitti:

        Octavia on huomattavasti hiljaisempi, mukavampi, parempi ajaa, ei mitään huonompaa, joten kaipaan hieman perusteluja Penttiholisti.

        octaviassa on kaikki huonompaa kuin perus toyota corollassa. kokeile kerrankin niin ymmärrät.


      • OikeatAutot-Vs.Skeidat
        keksiJoJotainJärkevää kirjoitti:

        Octavia on huomattavasti hiljaisempi, mukavampi, parempi ajaa, ei mitään huonompaa, joten kaipaan hieman perusteluja Penttiholisti.

        No se menee just päinvastoin. Uusi Camry vs Superbee.... huh huh, on aivan eri maailmasta, Camry hiljainen, upea muotoilu, kestävä, paljon, PALJON yhtäkään skeida autoa mukavampi


    • Trafitilastofakta

      Ei Venäjällä ole tapana laitella liikoja äänieristysmattoja mihinkään vempaimeen. Belarus, Kamaz, Kraz, Uaz, Skoda ja Volga ja mitä itäkippanoita niitä onkaan. Kaikille on yhteistä meluisuus, ja yksi selitys on Itar-Tassin mukaan että näin työläinen kuulisi paremmin alkavat laakeriongelmat muut kahinat ja kihnutukset.

      Kyllä tämän täytyy myös olla faktaa.

      • Vepsäläinen.Eke

        Kaikki itäautot meluisia, Skoda niistä meluisin.


      • Meluisa.itäpulkka

        Sora teillä skodaa on verrattu popkorn kattilaan.


      • Uliseekin.vieläpä
        Meluisa.itäpulkka kirjoitti:

        Sora teillä skodaa on verrattu popkorn kattilaan.

        Niin on ja myös kumisevaan viidakkorumpuun


    • KAATOPAIKKA.KAMAA
    • Sen saa motonetin hyllystä ostettua kuulosuojaimien muodossa. Jos on musiikin ystävä voi ostaa radiolliset suojaimet.

      • KAASUNASSET.JA.EARIT

        Mene jo poloinen sinne niuvanniemee..


      • Länskäri

        Noi radiolliset kuulosuojaimet on siitä huvat että skodisti kuulee länsimaisiakin radiokanavia toisin kuin skodan venäläisistä Radiotehnika äänentoistolaitteista


    • Toyota_Hybrid1

      skodissa ei ole äänieristystä. paha moka oli jättää sinkitys pois korista, ruostuvat aivan sairaan nopeasti. skodan eräs tyyppivika, vakionopeudensäädin niittää edelleen tuhoa ympäri maailman, jumittaa kaasun pohjaan eikä skodaa pysäytä auton oma jarrujärjestelmä, pysähtyy vasta vastaantulevan rekan keulaan.

    • Toyota-Hybrid1

      Jos minulla olisi varaa, ostaisin Skodan. Siihen saakka ajelen muun merkkisellä, ei ehkä yhtä hyvällä, mutta kyllä se luikerrellen vie perille. Hitaasti mutta varmasti.

      • Anonyymi

        Skoda on tosiaan kallis ylläpidettävä, joten se on tarkoitettu tyhmille rahamiehille. Toyota Corolla on taasen mukavuutta rakastavalle. Se on kiistatta paras ajaa kokoluokassaan. muutenkin paljon muita edellä.


    • Nyyhkivä.skodaaja

      Työterveydessä minulla havaittiin pysyvä kuulovaurio. 23 vuotta skodalla ajellut ja länsiautoon EN vaihda!

    • Toyota_Hybrid1

      ihmisillä on jo oikea hätä skodan melutason vuoksi. hyviä vinkkejä vaan lisää, 15kg alustamassaa pensselillä joka paikkaan niin voi olla jo jotain vaikutusta...

      • Näin_on

        Iltalehden taannoisessa Toyota Auris 1.2 T koeajossa moitittiin auton suurta polttoaineen kulutusta noin 7 litraa sadalla ja kovaa melua ,moottoritienopeudella, noin 80 db alkaa käymään jo kuulon päälle Octavia on huomatavasti taloudellisempi ja hiljaisempi...Eli se siitä meluisesta itäutosta...


      • Japskit_Rulettaa
        Näin_on kirjoitti:

        Iltalehden taannoisessa Toyota Auris 1.2 T koeajossa moitittiin auton suurta polttoaineen kulutusta noin 7 litraa sadalla ja kovaa melua ,moottoritienopeudella, noin 80 db alkaa käymään jo kuulon päälle Octavia on huomatavasti taloudellisempi ja hiljaisempi...Eli se siitä meluisesta itäutosta...

        Octaavia bensaturbo vie 8-9 litraa satasella. Toyota siis taloudellisempi. Ei sen puoleen, vaikka tojo veis kymppiä satasella, olisin valmis maksamaan niin paljon skeidakyytiä paremmasta ja mukavammasta matkanteosta.


      • Näin_on

        Ja höpö höpö harvinaisen huono puolustus, olet tuon keksinyt omasta takaa ei mitään merkitystä tuommosilla selityksillä..


    • Anonyymi

      et valinnut äänieristystä lisävaruste taulukosta. skodiin ei tule äänieristystä vakiona kuten ei ruostesuojaustakaan.

      • Anonyymi

        miksi skoda sitten tekee noin huonoa laatua? eikö osaa vai onko liikaa halpuutettu?


      • Anonyymi

        Uusi Octavia testin hiljaisin (Tuulilasi) ja muutenkin ylivoimaisesti paras kaikilta osin testivoitto jälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Octavia testin hiljaisin (Tuulilasi) ja muutenkin ylivoimaisesti paras kaikilta osin testivoitto jälleen.

        No no sentään. Skodan paras äänieristys on sadeveden kastelemat räsymatot lattialla. Ellei appelsiinpintaista maalia lasketa äänieristeeksi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Octavia testin hiljaisin (Tuulilasi) ja muutenkin ylivoimaisesti paras kaikilta osin testivoitto jälleen.

        No kyseinen tl vertailu oli hupaisa, testin skoda voitti 0.2 pisteellä ja miten se voiton voi kyseenalaistaa...kiassa oli joukon suurin tavaratila, mutta kas kummaa eniten sinne mahtui laukkuja skodaan….omituista että tuulilasi tietää mitä ihmiset kuljettaa...väitän kuitenkin etä harvalla on just samoja laukkuja kuin tl toimituksella....monihan saattaa kuljettaa vaikka jotain pitkää mikä ei skodaan mahdu....kyllä tl olisi pitänyt laskea litrat ja laittaa voitto sen mukaan.

        Toinen seikka oli takuu josta skoda sai vain 1p vähemmän, vaikka kiassa on yli 3kertaa parempi takuu ja fordissakin yli 2 kertaa parempi.

        Hinnastakin skoda sai 0,1p enemmän kuin kia, vaikka ero hinnassa oli ainoastaan 400euroa ja varusteilta huomattavasti parempi...eli kyllä koko testin voi vähän kyseenalaistaa


    • Anonyymi

      Skodan kosteutta keräävän alushuovan paksuus vaihtelee, riippuen erityisesti läntisen Kazakstanin puuvillapeltojen tuottamasta sadosta. Lisäksi vanhahtava 1950-luvun loimitekniikka ei salli tasalaatuista tuotantoeriä mutta sehän lienee tuttua huttua itäautojen omistajille.
      Skodan alustamassa on öljynporauksen sivutuotteena saatavaa laihan metaanipitoisen raakaöljyn ja kolhoosinavetan heinänkulmujen emulsiota.

      Näin ollen Skodaa ei oikein voi arvostella länsimaitten tyypillisillä desibelialgoritmeillä.

      • Anonyymi

        Siinä tass tyypillinen teron juttu. eikö ole parempaa tekemistä kun satuja tänne kirjoitella. kirjoittaisit edes oikeita satuja kun siihen näkys lahjoja olevan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tass tyypillinen teron juttu. eikö ole parempaa tekemistä kun satuja tänne kirjoitella. kirjoittaisit edes oikeita satuja kun siihen näkys lahjoja olevan..

        Meltorauta ja jäteöljy tuhoaa Skodan.


    • Anonyymi

      Onko löytynyt , äänieristystä? Kuuleman mukaan puoli Suomea on jo kierretty, mutta ei ole löytynyt. Onko viety Viipurin torille?

    • Anonyymi

      Minua sitten naurattaa. Olen autoillut vuodesta 1975 ja ajokilometrejä kertynyt todella paljon. Parhaina vuosina n.60 tkm. Autoja olen omistanut laidasta laitaan. Ladasta Fordiin. Nissanista Toyotaan. Pösöstä Sitikkaan. Niin ja jossakin välissä omistin VW Jetankin ja nyt ajelen Skoda Octavia TD 1,6 TSG. Takana 110000 km ja hyvin mennyt. Normihuollot ei muuta.
      Vertailun vuoksi kerron mielipiteeni
      Lada - Lämpöä riittävästi, varma kylmäkäynnistys. Ei tarvinnut radiota. Säkkijärven polkaa vaille kaikki sävelet tuli vakiovarusteena. Kilinänä, kolinana, jakopään säkätyksenä. Ei ollut ruskipoika tuhlannut äänieristykseen.
      Ford Sierra -Nuhjus maantiellä. Ajo-omisaisuudet hitusen paremmat kuin Ladassa. Ensimmäinen ja viimeinen Ford.
      Japsit. Nissan Sunny versus Toyota Corolla. Nissan rauhallisempi ajaa kuin "katri-helena Corolla." Katri Helenaksi ristin kun auto oli sivutuulella kuin Katri-Helenan laulu "Minne tuuli kuljettaa." Öljy syöppö. Alle 100 000 ajettu ja öljynkulutus 3,5l/10 000km. 5-vaihde ongelmia.
      Jetta. Aamulla ajoon lähtiessä sai taputella ja naputella kitinät kojelaudasta pois. Myös pienillä pahvinpaloilla tilkitsemällä sai natinoita vähemmäksi. Paljon nivel ongelmia. (alapallot, raidetangonpäät yms.)
      Ranskalaiset. Aivan upeita autoja ajaa. SitikkaC5 Break atutomaati 2.0l, paras ajettava mitä minulla on ollut. Ongelmana lämmitylaiteen kotelo, ei muuta merkittävää ongelmaa. Yhteistä taivalta 210 000km. Molemmat erittäin hiljaisia.
      Kun vaihdoin C5:n Skodaan putosin autokyydistä mutta nykyään ajan niin vähän, että tingin ajonautinnosta ja käytän rahani viisaammin.
      Mikäkö naurattaa. No, tämä korvarengaspoikien elämöinti, he hyppivät vielä siittäjänsä palleissa etsien sopivaa kohtua kun minä aloitin autoilun. Ei karvanopat paranna auton ajettavuutta, mutta kakki autot on liikkumista varten.

      • Anonyymi

        Kannattaako mistään yli 10vuotiaasta autosta enää puhua mitään, se on aivan turhaa koska sillä ei ole mitään tekemistä nykyautojen kanssa.


    • Anonyymi

      jospa se skoda ei vieläkään osaa suunnitella hiljaista ohjaamoa, kyllä superb mallissakin yllättävän kova sisämelu on jo 80km/h vauhdissa.

    • skodissa äänieristys on kuljettajan ja kyytiläisten kuulosuojaimissa, esimerkiksi peltor tekee laadukkaita kuulosuojaimia, radiolla ja ilman.

      • Anonyymi

        Taas Pentti poika muistelee iloista 1980 lukua ja ainoaa kokemustaan 1970 luvun Skodasta onhan siitä jo kulunut aikaa reilut nelkytä vuotta ja vieläkin traumatisoi. Kyllä jätti pahat muistot. Otan osaa.


    • Anonyymi

      TM mittasi keskiluokan perheautoja ja todentotta skoda octavia todettiin olevan meluisin auto TM:n mittaushistoriassa, toimittaja kirjoittaa "miten meluisa voi nykyauto ollakkaan". Toyota Auris todettiin huomattavan hiljaiseksi ilman nitinöitä, natinoita, tuulensuhinoita ja alustasta kantautuvaa kolinaa joita octaviassa riitti vaikka autot olivat uusia.

      • Anonyymi

        Joko hönöt on tämänpäivä satutuokiot saanu valmiiksi menkää jo nukkumaan ja keksimään huomenaamuksi taas uusia satuja jäädään mielenkiinnolla odotamaaan mitä taas huomenna keksitte.


      • Kerropa nyt lämpimiksesi kyseisen TM:n julkaisupäivä. Tai edes numero/vuosi. Vai kusetatko vaan reilusti?


    • Anonyymi

      mitätön harmihan huono äänieristys on, kuulosuojaimet päähän niin mitään haittaa. mutta skodissa esiintyvä paha ruosteongelma onkin sitten todella paha ongelma.

      • Entäs ruostesuojaimet alapäähän kuten kaukoitäautoilijat kuuluvat osaavan tehdä?


    • Anonyymi

      tais jäädä skodan tehtaalle, myydään erikseen 3000% voitolla kuten vag toimeen kuuluu.

    • Anonyymi

      varaosaliikkeistä saa lisähinnalla ;D samalla ostaa ruostesuoja ainetta.

    • Anonyymi

      Huh huh, onpas Skodan laatu surkeaa kautta linjan. Onneksi ajan Toyotalla kesät talvet kouluun, onhan se paras valmistaja ja muutenkin virheetön auto!

    • Anonyymi

      viikonloppuna kävin koeajamassa uuden skoda octavian ja oli se todellakin aivan todella meluisa auto omaan toyota aurikseeni verrattuna ja se jousituksen kovuus, miksei skodaan saada sellaista jousitusta ettei joka ikinen asfaltin halkeama tunnu takapuolessa???? toyota menee todella nätisti kuoppien yli, skoda tärskyttää ikävästi koriin.

    • Anonyymi

      onko skodat olleetkaan koskaan edes välttävästi äänieristettyjä? tuuli suhisee oven tiivisteissä, veden loiske kuuluu selvästi sisälle, alusta kolisee jo uutena ja sisustus kitisee ja natisee kun on niin veltto kori.

    • myös skodan uutuusmalli scala on todettu olevan erittäin meluisa auto jopa taajamanopeuksilla. samaa rämisevää ja ruostuvaa skeidaa pukkaa jälleen ja veikkaampa jo etukäteen että myynti floppaa aivan täysin, niin kuraa laatua skoda tekee, olihan moni ihminen vaihtanut skodansa avensikseen ja ylistäneet jumalaa kuinka viisaan päätöksen tekivät, varoittelevat sekaantumasta skodaan edes kolmen metrin seipäällä.

      • Anonyymi

        olen kuullut että uudella scalalla ei saa ajaa taajama alueella yöaikaan, sen verran melua aiheuttaa myös ympäristöön.


    • Anonyymi

      nykyäänhän sanotaan että kaikissa skodissa on neliveto, vetää joka ovesta ja tuuli suhisee. on aivan eri asia ajaa äänettömällä toyota avensiksella kuin meluisalla skoda octavialla.

    • Anonyymi

      Uusi skoda on hiljainen auto. Toyota on ottanut melukilvassa kaksois voiton Yaris ja Auris.

    • Anonyymi

      nykyisissä skodissa äänieristys on samassa paikassa kuin ruostesuojaus, tehtaan erikoisvaruste luettelossa josta sen (kenties) saa lisähintaan.

      • Anonyymi

        Toyotassa tämä pitää paikkaansa. Skodassa on kuitenkin vakiona molemmat.


    • Anonyymi

      Siellä on venäläistä rasvapahvia ”äänieristyksenä”. Syynkin on skeidatehdas kertonut: halppiksen halpuutus.... 🤣

    • Anonyymi

      skoda on liikaa halpuutettu bulkki. oisko emo konsernilta tullut määräys että skodien pitää ruostua nopeasti ja melunmäärä pitää olla korvia huumaava jo taajamanopeuksissakin..

      • Anonyymi

        OCTAVIA 68db ja Auris 74 db ja Aygo
        75db. Osaako terot tuosta päätellä mitään...kumpi on meluisampi..nopeus kaikilla sama 120 kmt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OCTAVIA 68db ja Auris 74 db ja Aygo
        75db. Osaako terot tuosta päätellä mitään...kumpi on meluisampi..nopeus kaikilla sama 120 kmt...

        auris 65db ja octavia 83db. nämä 120km/h vauhdissa. kumpiko siis on meluisampi? eikö isompi desibeli lukema kerro suuremmasta metelistä, vai olenko väärässä?


      • Anonyymi

        Valitettavasti nolosti keksit nuo lukemat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        auris 65db ja octavia 83db. nämä 120km/h vauhdissa. kumpiko siis on meluisampi? eikö isompi desibeli lukema kerro suuremmasta metelistä, vai olenko väärässä?

        Miksi ystävämme valehtelet noin paljon, vai onko pääsi niin sekaisin ettet itsekään tiedä mikä on totta ja mikä valhetta, ettäs kehtaat pudokas.


    • Anonyymi

      Tutkimusten mukaan selkeästi yleisin suomenkielen sana oktaaviassa on MITÄÄ?

    • Anonyymi

      Viron rannikon kaislasta prässättyä mattoa. Ei paljoa ääntä eristä mutta on HALPAA.

    • Anonyymi

      OCTAVIA 68db ja Auris 74 db ja Aygo
      75db. Uuden corollan meluisuutta on jo moitittu.

      Noin tiedoksi, 3 db kaksinkertaistaa melun.

      • Anonyymi

        Uusi Corolla meluaa peräti 85db voimalla!


    • Anonyymi

      "missä on skodan äänieristys?"

      -varastettu toyotaan

    • Anonyymi

      Kuulovaurioista on saatu korvauksia tehtaalta että sen verran huono eristys on.

    • https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/skoda-octavia-2009

      Skoda Octavia 2009. Seitsemän vuotiaana suojaamaton Octavia on ruostunut paikoin jo pahasti ja vaatii hiekkapuhallusta. Taka-akseliston alue on pahiten ruostunut, mutta ruostuminen on edennyt kauttaaltaan koko autoon sinkin luopumisen myötä. Kynnyskotelon päähän eteen on kertynyt vuosien varrella huomattava määrä maa-ainesta, joka on kompostoitunut paljaan metallin ja muovisen lokasuojan väliin. Tehtaalla autoon ei ole tehty ruostesuojausta. Pelkkä maalipinta ei riitä suojaamaan autoa ruostetta vastaan Suomen olosuhteissa.

      Kuvat otettu 16.10.2016, ajokilometrimäärä 160 000km

    • Anonyymi

      puhki ruostunut kori falskaa rengas metelin kylmään hyttiin, voivoi.

      • Anonyymi

        Näin toyotassa jo uutena..


    • Anonyymi

      äänieristys, sinkitys ja ruostesuojaus unohtunut tehtaalle. ei mene skodalla kovinkaan hyvin.

    • Anonyymi

      jäi tehtaan suunnitelupöydän haltijalle joka ollut eläkkeellä jo 30 vuotta, kuten skodan ruosteen eston suunnittelija jo 18 vuotta eläkkeellä.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe