sijaisperhe

susilapin

Mitä mä teen? Mun vanhemmat meinaa laittaa mut laitoksee tai sijaisperheesee sen takii ku ne ei enää jaksa mua. Mä en halua enää tätä😭

36

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempimyös

      Pitäiskö sun pysähtyä ja miettiä missä vika ? Pystytkö käymään koulukuraattorilla tai -psykologilla puhumassa asioistasi,ongelmista jne. ? Ehkä vanhempasi vain uhkailevat ja toivovat sinun katsovan peiliin. :) Tsemppiä.

      • kannattaisi

        sittenkin ensin lapsen tarkoitushakuisten vieraannuttaja "viranomaisten" katsoa siihen peiliinsä perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimes sa lapsen olosuhteista.. kannattaisiko vieraannuttaja "äitien- ja viranomaisten" käydä siellä koulukuraattorilla ja/ tai psykologilla, mielenterveystoimistossa puhumas sa lapsen tarkoitushakuisesta vieraannuttamis-ongelmistaan ym. asioistaan jne?


    • Matilda1234566

      Heippa aloittaja! Kuulostaa, että tilanteesi varmasti ahdistaa sua. On tosi vaikea sanoa mitään kun en tiedä, millaisia ongelmia teidän perheellä on. Mutta mä olen itse äiti ja halusin sanoa tuosta kun sanoit, että sun vanhemmat ei jaksa sua. Että varmasti he rakastavat sua, mutta ovat jotenkin voimattomia/ väsyneitä ja luultavasti ennen kaikkea huolissaan syystä tai toisesta. Aikuisilla usein käy niin, että huolissaan olo (joka johtuu siitä, että rakastaa) kääntyy vihaisuudeksi ja syyttelyksi, kun ei muutakaan keksi. Onko sulla muita tuttuja aikuisia, joille voisit puhua, koulussa opelle, terkkarille, tai onko teillä lastensuojelu mukana? Tässä on Lasten ja nuorten puhelimen numero ja kellonajat, koska sinne voi soittaa. Sinne ei tarvitse kertoa nimeään ja se on just tollaisia tilanteita varten. Numero on 116 111 maanantaista perjantaihin kello 14–20 ja lauantaisin ja sunnuntaisin kello 17–20. Tsemppiä ja halauksia, asiat kyllä selviävät jotenkin. Vanhempasi rakastavat sinua varmasti, mutta eivät vain juuri nyt osaa toimia.

    • kannattaisi

      sittenkin ensin lapsen tarkoitushakuisten vieraannuttaja "viranomaisten" katsoa siihen peiliinsä perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimes sa lapsen olosuhteista.. kannattaisiko vieraannuttaja "äitien- ja viranomaisten" käydä siellä koulukuraattorilla ja/ tai psykologilla, mielenterveystoimistossa puhumas sa lapsen tarkoitushakuisesta vieraannuttamis-ongelmistaan ym. asioistaan jne?

      • Huolestunutkanssa

        Onko sinulla "kannattaisi" joku sairaus, kun tuosta tekstistäsi ei oikein pysty ymmärtämään sanaakaan?


      • ei.ole.yksin.hyvä.olla
        Huolestunutkanssa kirjoitti:

        Onko sinulla "kannattaisi" joku sairaus, kun tuosta tekstistäsi ei oikein pysty ymmärtämään sanaakaan?

        Joku -pronomini viittaa ihmiseen; pitäisi olla: "jokin sairaus".

        Kyllähän normaali ihminen siis ainakin yhden sanan ymmärtää kannattaisin kirjoituksesta! -Oikeastaan yksikään sana ei ole keskivertosuomalaiselle vieras


      • Huolestunutkanssa

        Mutta sanoman sisältö jää aivan käsittämättömäksi liirumlaarumiksi. Ymmärsitkö sinä "ei.ole.yksin.hyvä. olla", mitä hän halusi sanoa?


      • ei.ole.yksin.hyvä.olla
        Huolestunutkanssa kirjoitti:

        Mutta sanoman sisältö jää aivan käsittämättömäksi liirumlaarumiksi. Ymmärsitkö sinä "ei.ole.yksin.hyvä. olla", mitä hän halusi sanoa?

        Olisit kertonut suoraan etkä ylimalkaisesti -etkä ainakaan & varsinkaan ylimielisesti. Minä katsastelen miten sijaispuoli täällä toimii.

        On aivan turha valittaa, että sijaisvanhempia jotenkin haukutaan suotta ja yleistäen niin kauan kun noita moukkamaisia kommentteja ilmenee.


      • Huolestunut.kansalainen
        ei.ole.yksin.hyvä.olla kirjoitti:

        Olisit kertonut suoraan etkä ylimalkaisesti -etkä ainakaan & varsinkaan ylimielisesti. Minä katsastelen miten sijaispuoli täällä toimii.

        On aivan turha valittaa, että sijaisvanhempia jotenkin haukutaan suotta ja yleistäen niin kauan kun noita moukkamaisia kommentteja ilmenee.

        Olet 100-prosenttisen varma siitä, että jokainen typerä kommentti täällä on sijaisperheen edustajan suusta tullut? Eivät omatkaan tuotoksesi kyllä huippua lähentele... Mahtaakohan sinulla olla jokin suurempi ongelma?


      • ei.ole.yksin.hyvä.olla
        Huolestunut.kansalainen kirjoitti:

        Olet 100-prosenttisen varma siitä, että jokainen typerä kommentti täällä on sijaisperheen edustajan suusta tullut? Eivät omatkaan tuotoksesi kyllä huippua lähentele... Mahtaakohan sinulla olla jokin suurempi ongelma?

        Laitas tulemaan mun tuotokset. Et laita joo, koska et voi alistua muitten kysymyksien asetteluun. Et vain elä maan pinnalla jatai samalla tasolla kuin vastaantulijat.

        Toi "pää-on-pipi-ota-lääkkeet" -tyylisi kertoo ettet ole edes auttavasti häävi ihmiseks


      • Huolestunut.kansalainen
        ei.ole.yksin.hyvä.olla kirjoitti:

        Laitas tulemaan mun tuotokset. Et laita joo, koska et voi alistua muitten kysymyksien asetteluun. Et vain elä maan pinnalla jatai samalla tasolla kuin vastaantulijat.

        Toi "pää-on-pipi-ota-lääkkeet" -tyylisi kertoo ettet ole edes auttavasti häävi ihmiseks

        "On aivan turha valittaa, että sijaisvanhempia jotenkin haukutaan suotta ja yleistäen niin kauan kun noita moukkamaisia kommentteja ilmenee."

        Hyvä esimerkki sinun typeryydestäsi. Oletat vastoin kaikkea logiikkaa, että täällä on jokainen mielestäsi typerä kommentti sijaisvanhemman tekemä.

        "Toi "pää-on-pipi-ota-lääkkeet" -tyylisi kertoo ettet ole edes auttavasti häävi ihmiseks"

        Tämä myöskin kertoo hienosti osaamisestasi keskustelijana.

        Oliko muuta?


      • ei.ole.yksin.hyvä.olla
        Huolestunut.kansalainen kirjoitti:

        "On aivan turha valittaa, että sijaisvanhempia jotenkin haukutaan suotta ja yleistäen niin kauan kun noita moukkamaisia kommentteja ilmenee."

        Hyvä esimerkki sinun typeryydestäsi. Oletat vastoin kaikkea logiikkaa, että täällä on jokainen mielestäsi typerä kommentti sijaisvanhemman tekemä.

        "Toi "pää-on-pipi-ota-lääkkeet" -tyylisi kertoo ettet ole edes auttavasti häävi ihmiseks"

        Tämä myöskin kertoo hienosti osaamisestasi keskustelijana.

        Oliko muuta?

        "Myöskin" on sama kuin myösmyös. Jos on tarkoitus tuoda uusi asia esiin, niin tokitoki sanot silloin: "tämäkin" tai "tämä myös".

        Muuten: sanavarastosi on suppea. Keskustelijalta vaaditaan laajaa sanavarastoa jo sen vuoksi, että on mahdollista keskustella. Saatat hyvinkin käyttää voimakeinoja, kun sanat eivät tunnu riittävän. Vittuileva tyylisi ilmentää hahmoa, joka sojottaa sormellaan ihan heikomman kasvojen edessä.


      • jatkuvakiusaaja
        ei.ole.yksin.hyvä.olla kirjoitti:

        "Myöskin" on sama kuin myösmyös. Jos on tarkoitus tuoda uusi asia esiin, niin tokitoki sanot silloin: "tämäkin" tai "tämä myös".

        Muuten: sanavarastosi on suppea. Keskustelijalta vaaditaan laajaa sanavarastoa jo sen vuoksi, että on mahdollista keskustella. Saatat hyvinkin käyttää voimakeinoja, kun sanat eivät tunnu riittävän. Vittuileva tyylisi ilmentää hahmoa, joka sojottaa sormellaan ihan heikomman kasvojen edessä.

        Rouva hyvä. Sinut kyllä tunnistetaan näissä keskusteluissa. Olisit hoitanut työsi paremmin, niin ei noin kovasti harmittaisi koko ajan.


      • rouvaaurinko

        Aivan sama, yritätkö esittää miestä tai mitä tahansa, olet samainen ammattikasvattaja (muka) yms. toisia nälvivät ja pelkästään vinoilevat nimimerkit. Onko se elämä vienyt noin katkeraan jamaan. Onko sama jälkikasvun laita? Vai vieläkö jaksavat esittää esittämistään "me hienot, me hyvät, me taiteilijat".

        Pistä jo se keltainen mekko päälle ja mene metsään. On sinne muutkin menneet talvella.


    • ei.ole.yksin.hyvä.olla

      Miten tilanteesi on nyt? Kamalaa joutua noin yksin!

      Tästä voisi olla sinulle jotakin apua:

      https://www.punainenristi.fi/hae-tukea-ja-apua/nuorten-turvatalosta

      "24/7/365
      -Turvatalojen palvelut ovat saatavilla arkisin ympäri vuorokauden ja viikonloppuisin ilta- ja yöaikaan. Avun saa välittömästi ja ilman jonotusta. Kaikki Nuorten turvatalojen palvelut ovat maksuttomia eikä lähetettä tai ajanvarausta tarvita.

      Tukinet-chat verkossa

      -Lisäksi Nuorten turvatalot tarjoavat nuorille keskustelu- ja kriisiapua Tukinet-chatissa kaksi kertaa viikossa. Turvatalot myös ylläpitävät toimintavalmiutta nuorten kriisichattien järjestämiseen."

      Tuo chatti saattaisi helpottaa mieltä?

    • Huolestunutkanssa

      Avaaja, mitä sinä olet tehnyt, kun vanhempasi eivät enää jaksa sinua?

    • miem

      Koita nyt vaan sopeutua että sinä olet kakara ja teet niinko vanhemmat sanoo ja noudatat kotisi sääntöjä ja kotikntulo aikoja... ...niin vsnbemillasi ei olle syytä laittaa laitokseen/perhekotiin ! (Oma tupa oma lupa)kun asut omillasi ja kustannat elämisesi itse niin silloin voit tehdä niinko haluat kunhan et riko yhteiskunnan sääntöjä

    • jkuio

      Varsin kamalalta kuulostaa, että vanhemmat uhkailevat tällaista.
      Kuitenkaan tietämättä syytä, kysyisin itseltäsi, mitä sanovat syyksi ja oletko todella itse mahdoton ja vaadit jotain, mikä ei todella onnistu. Toisin sanoen oletko itsellesi tuhoava ajatellen tulevaisuuttasi, sillä itse sinä sen oman tulevaisuutesi kuitenkin teet.

      Vanhemmat ovat kovilla, niin rahan kuin ajankin suhteen ja eivät aina pysty antamaan kaikkea ja joutuvat rajoittamaan ihan sinun hyväksesi vaateitasi.

      Sinun on järkevää todella käydä juttelemassa vaikeuksistasi koulukuraatorin luona, hän pystyy siten saamaan myös vanhempasi mukaan keskustelemaan omia näkemyksiään. Sinun tulevaisuutesi pitäisi olla se suunta, jota jokainen katsoo ja myös sinä itse.
      Tietty ikä nuorella saattaa olla vaikea, kun tapahtuu niin paljon asioita, joita tuskin ymmärtää. Useimmat vanhemmat kuitenkin rakastavat lapsiaan asettamalla rajaoja, Uhkauksiin heillä ei ole lupaa.

      • ei.ole.yksin.hyvä.olla

        "itse sinä sen oman tulevaisuutesi kuitenkin teet. "

        Irrotin tuon kommentin sen takia, että lapsen ei kuulu tehdä tulevaisuuttaansa itse. Eli yksin.

        Niin vanhemmat kuin sijaisvanhemmatkin saattavat olla vaikka miten epäkelpoja, eikä ole mitään mieltä vastuuttaa lasta siitä.


      • keltamekko

        Näin kommentoi rouva.


      • Huolestunutkanssa
        ei.ole.yksin.hyvä.olla kirjoitti:

        "itse sinä sen oman tulevaisuutesi kuitenkin teet. "

        Irrotin tuon kommentin sen takia, että lapsen ei kuulu tehdä tulevaisuuttaansa itse. Eli yksin.

        Niin vanhemmat kuin sijaisvanhemmatkin saattavat olla vaikka miten epäkelpoja, eikä ole mitään mieltä vastuuttaa lasta siitä.

        Juu, kyllä se niin on, että jokainen on oman onnensa seppä. Jotkut lapset ovat vain sen verran hölmömpiä, etteivät tätä tajua.
        Johtuuko sitten tuo hölmöys huonoista geeneistä vaiko huonoista esikuvista - en tiedä.
        Avaajatyttelin kannattaisi nyt miettiä, mitä elämältään haluaa. Muut ei voi hänen puolestaan elää hyvää elämää.


      • kylmänkoppava

        Varsinkin kun ahneimmat ja röyhkeimmät vievät vuosi toisensa jälkeen omille tytteleilleen kulttuurilautakuntien avustukset ja opettavat tyttelit valittamaa, jos ei joku vuosi rahaa saakaan. Kaikkia ei ole opetettu yhtä röyhkeiksi! En myöskään usko tuollaisten röyhkimysten elämän olevan niin onnellista, mitä päällepäin halutaan ESITTÄÄ. Kovin jättää kylmäksi!


      • ei.ole.yksin.hyvä.olla
        Huolestunutkanssa kirjoitti:

        Juu, kyllä se niin on, että jokainen on oman onnensa seppä. Jotkut lapset ovat vain sen verran hölmömpiä, etteivät tätä tajua.
        Johtuuko sitten tuo hölmöys huonoista geeneistä vaiko huonoista esikuvista - en tiedä.
        Avaajatyttelin kannattaisi nyt miettiä, mitä elämältään haluaa. Muut ei voi hänen puolestaan elää hyvää elämää.

        Minkä takia kirjoitat täällä vanhemmuus -palstalla?? Et lapsen psyykestä mitään ymmärrä etkä tuolla mielenlaadulla ole minkään väärti ottamaan kantaa tuskallisessa tilanteessa elävän lapsen kysymyksiin!

        Olet kammottava ja paha. Johtunee huonoista esikuvista -tuskin geenit selittävät tuollaista tulosta. Syntymäsosiopaatteja sanotaan olevan olemassa, mutten usko siihen.


    • entinen.on.ja.koppava

      Tuollainen se oli sijaisvanhempanakin, kunnes ei enää ollut sijaisvanhempi.

    • ei.ole.yksin.hyvä.olla

      Etpä ole ainoa lapsi, joka joutuu kokemaan samaa kuin Natsi-Saksan ihanteesta poikkeavien lapset: vanhempien oli pakko vaientaa jälkeläisensä esim vain siitä syystä, että nämä leikkivät väärin. Väärien laulujen laulaminen olisi vienyt perheen keskitysleiriin.

      Tietysti ja toisaalta on hirveää, jos vanhempasi eivät pidä tarpeeksi huolta sinusta.

      Älä missään nimessä syyllistä itseäsi, johtui uhkailu mistä tahansa!

      HUOM! Älä välitä "mitä sinä olet tehnyt, kun vanhempasi eivät enää jaksa sinua" -ivasta!!

      Tsemppiä ja kaikkea hyvää sinulle:)

      • halko.rouva.koura

        Ota halko kouraas ja kierrä rouva!


      • rouva.sanoo.mitä.teet

        Juokse poika juokse, kun sanoit väärän lauseen joulujuhlan jälkeen. Kierrä poika kierrä. Täällä määrää rouva!


    • rits.räts.rits

      Ritisee ja rätisee kun rouvan valheet roihuavat tunkiolla tulessa. hah, hah haaaa. Valehteleva mahtirouva (kuin mahtisonni). Kuvittelee olevansa joku maailmanparantaja, mutta valehtelee, että olo käy entistä kuumemmaksi palavan koko ympärillä.

    • lasten.kaltoin.kohtelu

      Voit olla olevinaan miten hieno ja erilainen tahansa ja määrätä epäitsenäiset jälkeläisesi ESIINTYMÄÄN, mutta raja menee viattomien kaltoin kohtelussa ja väkivallan käytössä. Sellaista tapahtui toisessa maailmansodassa. ja kukaan ei oikein ottanut vastuuta, kun määräys tuli vaan jostain. Samoin vastuutaan välttelivät aikuiset jälkeläiset, jotka saattoivat seisoa vieressä, kun kaltoin kohtelu toteutui käytännössä. Sitten kuorruttivat kuorrutustaan, ettei kukaan uskoisi asiaa.

      Jäitte kiinni.

    • Huolestunutkanssa

      Avaaja, vastaisitko toiseen kyselyyni mitä sinä olet tehnyt, kun vanhempasi eivät enää jaksa sinua? Vai onko avaus vain provo?

      • korkea.jalka

        En mä nyt, ko mun taideteos on näyttelyssä ja mulla on muutenkin esiintyminen. Sanovat, että mun taide jättää muka kylmäksi, mutta mun äiti sanoo kyllä teille että mä oon empaattinenja mun äiti peukuttaa mua,jos kukaan muu ei. Ja mulla on paljon tuttuja, jotka valitsee mun taideteokset näyttelyihin ja jotka antavat mulle apurahoja. Jos eivät anna, mä valitan aviin. Mun äiti on opettanut mut valittamaan aviin, jos ne ei ymmärrä, miten korkealle jalkani nousee.


      • Huolestunutkanssa

        En mä sulta mitään kysynyt, vaan tuolta avaajalta. Huss mee pois.


      • Tyhjä_mutta_tilava_pää
        korkea.jalka kirjoitti:

        En mä nyt, ko mun taideteos on näyttelyssä ja mulla on muutenkin esiintyminen. Sanovat, että mun taide jättää muka kylmäksi, mutta mun äiti sanoo kyllä teille että mä oon empaattinenja mun äiti peukuttaa mua,jos kukaan muu ei. Ja mulla on paljon tuttuja, jotka valitsee mun taideteokset näyttelyihin ja jotka antavat mulle apurahoja. Jos eivät anna, mä valitan aviin. Mun äiti on opettanut mut valittamaan aviin, jos ne ei ymmärrä, miten korkealle jalkani nousee.

        Hirttäytyminen parantaa juuri tuollaisen tilapäisen päänsäryn.


      • Laajapäiselle
        Tyhjä_mutta_tilava_pää kirjoitti:

        Hirttäytyminen parantaa juuri tuollaisen tilapäisen päänsäryn.

        Tilapäisiin särkyihin ei hei kannata neuvoa hirttäytymistä :/
        Sanovat, että sijareista on pula, mutta ei Mulukuista sentään. Vaihda jo alaa.


    • goodlucku

      olisiko sulla joku jonka kanssa voisit puhua?

    • Ähä_kutti

      Mitäs oot mulukku. Vasta nyt vanhempas antaavat sunt pois, vaikka sunt olis pitänyt antaa kissalle heti syntymäs jäläkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe