Rakkaus: miltä se tuntuu?

Sanokaapa, miltä tuntuu rakkaus,kun itelläni ei rakasta oo. Ei oo tyttistä. Mut joo sanokaapa miltä tuntuu, kun on rakastunut. Olen 16v ja tietenkin neitsyt.

17

394

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wonders

      Sitä tunnetta ei voi sanoin kuvailla, mutta valmistaudu johonkin mahtavaan. ^^

    • Bbvjk

      2017 ja ihmiset yhä uskoo rakkauteen? Evoluutio menee väärään suuntaan.

      • Wonders

        Huoh.

        Vedetäänpä nyt aluksi selkeä ero rakastumisen ja rakkauden välille. Rakastuminen (mitä AP todennäköisesti tarkoitti ja mainitsikin) on oikea tunne. Se täyttää kaikki tunteen kriteerit - muutokset ajattelussa ja mielialassa, fysiologiset reaktiot yms. Sekä biologisesta että psykologisesta näkökulmasta rakastuminen on olemassa, eikä kyse ole pelkästä paritteluvietistä.

        Rakkaus on puolestaan huomattavasti hankalampi määritellä, mutta senkään olemassaolon kiistämiselle ei ole tukevia perusteluja. Koska tunteet (kuten rakastuminen) ovat akuutteja tiloja, rakkautta ei moiseksi voi mieltää. Sen sijaan, rakkauden voi nähdä kehittyneenä reaktiona rakastumiselle - rakastumisen aikaansaama yhteenkuuluvuuden tunne muuttaa aivotoimintaa niin, että se jää ikään kuin pitkäaikaiseksi ellei jopa pysyväksi osaksi hermostoa. Molemminpuolisesta rakastumisesta lähtien osapuolten kanssakäynti määrittää, miten rakkaus kehittyy. Optimaalisessa tilanteessa, yksilöt elävät loppuelämänsä yhdessä, mikä olisi käytännössä mahdotonta ilman vahvaa psykologista sidettä, jaettua maailmankuvaa ja yhteenkuuluvuuden kokemusta. Näiden yhdistelmää kutsutaan rakkaudeksi.


    • tietämätönhomo

      Ei mitään tietoa.

    • homomomo

      Se sattuu ihan hirveesti. Niinku puukon isku sydämmeen. Se ekaks rakastaa sua, mut loppujen lopuks vaan vihaa ja jättää ja pettää sua...

      • AliceCooper

        Kannattaa rakastua esim ruokaan tai musiikkiin. Ruoka ei petä, vihaa tai jätä sinua. Tai itse en ainakaan ole kuullut, että ruokani olisi maannut naapurin koiran kanssa.


      • Olen jo rakastunut musiikkiin.


    • tiiänkyl

      se o paskaa

    • dfgbfjnhg

      Eri rakastumiset ovat aika erilaisia.
      Yhteinen piirre varmaan on täysi kriittisyyden menettäminen ko. ihmiseen. Se vaan tuntuu kaikin puolin täydelliseltä ihmiseltä.
      Rakastuminen on myös hyvin vahvasti muita tunteita alistava tunne. Sitä vain unohtuu haaveilemaan rakastetustaan. Yleisesti ottaen positiivinen fiilis. En ole huumeita kokeillut mutta varmaan samanlainen vaikutus, kaikki muu on turhaa ja joku voi olla täydellinen.

      Rakastaminen taas on enemmän sosiaalinen kuin biologinen olio. Jossain määrin jopa tietoinen päätös, joka toki perustuu tunteeseen että tätä haluan.
      Ottaa toisen elämäänsä ja on varma siitä että se toinen on juuri minun eikä kenenkään muun - melkoinen itsetuntoboosti. Elämässä on yksi varma ihminen. Toisaalta pahimmassa tapauksessa ilmenee mustasukkaisuutena, eli pelkono ko. ihmisen menettämisestä.

    • Rakkaus on ihana tunne, mutta siihen saattaa liittyä negatiivisiäkin asioita. Itselläni oli ainakin vaikeuksia olla oma itseni kun oli ihastunut ja keskityin vain siihen miltä näytän ja mitä teen. Sanotaan, että rakkaus tekee orjalliseksi ja se onkin osittain totta.

      • Mä oon lukenut sun kommentteja ja oon vähän rakastunut suhun!
        Se tuntuu siltä et huippaa ja hymyilyttää ja on superturvallista koska me ei tunneta eikä varmaan koskaan tavata niin et voit olla mun mielessä täydellinen :D


      • Viadonna kirjoitti:

        Mä oon lukenut sun kommentteja ja oon vähän rakastunut suhun!
        Se tuntuu siltä et huippaa ja hymyilyttää ja on superturvallista koska me ei tunneta eikä varmaan koskaan tavata niin et voit olla mun mielessä täydellinen :D

        Kuulehan, en ole täydellinen, mutta kiitos!


    • eräs.seksitauti

      Miltäköhän se ihastuminen sitten tuntuu?

    • Akslgöödw01001020339

      Niin ihana tunne

    • Kranitel

      Jännää... ihana tunne.... jaa a... Oisko kyseessä kuitenkin ihastuminen tai Wondersin mainitsema rakastuminen. Tää voi kuulostaa melko kliseeltä, mut rakkaus on vitun hieno asia, mut harva kykenee sitä rajoittamaan yhteen henkilöön.

      Mut ehkä lähimpänä kuvauksena rakkauteen on se kivun ja ikävän tunne. Ei niinkään se ihana ja hurmiollinen tunne. Ainakin kun mitä tutkinu näitä rakkaustarinoita ja runoja.

    • eräs.bentsopsykoosi

      Mitä väliä, jos on 16v ja neitsyt. Mikä vitun kiire siinä aina on?

    • parhaat_ideat_sitte1990

      se sattuu en voi muuta sanoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      98
      1960
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1558
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      117
      1080
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      32
      1019
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      929
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      829
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      764
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      741
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      731
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      653
    Aihe