Sanokaapa, miltä tuntuu rakkaus,kun itelläni ei rakasta oo. Ei oo tyttistä. Mut joo sanokaapa miltä tuntuu, kun on rakastunut. Olen 16v ja tietenkin neitsyt.
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Uusi kunnanjohtajaJokos tekoäly on kertonut, kenestä paras uusi kunnanjohtaja? Ketä persut vastustaa?
Vastaukset 17
Vanhimmat
Sitä tunnetta ei voi sanoin kuvailla, mutta valmistaudu johonkin mahtavaan. ^^
2017 ja ihmiset yhä uskoo rakkauteen? Evoluutio menee väärään suuntaan.
Huoh.
Vedetäänpä nyt aluksi selkeä ero rakastumisen ja rakkauden välille. Rakastuminen (mitä AP todennäköisesti tarkoitti ja mainitsikin) on oikea tunne. Se täyttää kaikki tunteen kriteerit - muutokset ajattelussa ja mielialassa, fysiologiset reaktiot yms. Sekä biologisesta että psykologisesta näkökulmasta rakastuminen on olemassa, eikä kyse ole pelkästä paritteluvietistä.
Rakkaus on puolestaan huomattavasti hankalampi määritellä, mutta senkään olemassaolon kiistämiselle ei ole tukevia perusteluja. Koska tunteet (kuten rakastuminen) ovat akuutteja tiloja, rakkautta ei moiseksi voi mieltää. Sen sijaan, rakkauden voi nähdä kehittyneenä reaktiona rakastumiselle - rakastumisen aikaansaama yhteenkuuluvuuden tunne muuttaa aivotoimintaa niin, että se jää ikään kuin pitkäaikaiseksi ellei jopa pysyväksi osaksi hermostoa. Molemminpuolisesta rakastumisesta lähtien osapuolten kanssakäynti määrittää, miten rakkaus kehittyy. Optimaalisessa tilanteessa, yksilöt elävät loppuelämänsä yhdessä, mikä olisi käytännössä mahdotonta ilman vahvaa psykologista sidettä, jaettua maailmankuvaa ja yhteenkuuluvuuden kokemusta. Näiden yhdistelmää kutsutaan rakkaudeksi.
Ei mitään tietoa.
Se sattuu ihan hirveesti. Niinku puukon isku sydämmeen. Se ekaks rakastaa sua, mut loppujen lopuks vaan vihaa ja jättää ja pettää sua...
Kannattaa rakastua esim ruokaan tai musiikkiin. Ruoka ei petä, vihaa tai jätä sinua. Tai itse en ainakaan ole kuullut, että ruokani olisi maannut naapurin koiran kanssa.
Olen jo rakastunut musiikkiin.
se o paskaa
Eri rakastumiset ovat aika erilaisia.
Yhteinen piirre varmaan on täysi kriittisyyden menettäminen ko. ihmiseen. Se vaan tuntuu kaikin puolin täydelliseltä ihmiseltä.
Rakastuminen on myös hyvin vahvasti muita tunteita alistava tunne. Sitä vain unohtuu haaveilemaan rakastetustaan. Yleisesti ottaen positiivinen fiilis. En ole huumeita kokeillut mutta varmaan samanlainen vaikutus, kaikki muu on turhaa ja joku voi olla täydellinen.
Rakastaminen taas on enemmän sosiaalinen kuin biologinen olio. Jossain määrin jopa tietoinen päätös, joka toki perustuu tunteeseen että tätä haluan.
Ottaa toisen elämäänsä ja on varma siitä että se toinen on juuri minun eikä kenenkään muun - melkoinen itsetuntoboosti. Elämässä on yksi varma ihminen. Toisaalta pahimmassa tapauksessa ilmenee mustasukkaisuutena, eli pelkono ko. ihmisen menettämisestä.
Rakkaus on ihana tunne, mutta siihen saattaa liittyä negatiivisiäkin asioita. Itselläni oli ainakin vaikeuksia olla oma itseni kun oli ihastunut ja keskityin vain siihen miltä näytän ja mitä teen. Sanotaan, että rakkaus tekee orjalliseksi ja se onkin osittain totta.
Mä oon lukenut sun kommentteja ja oon vähän rakastunut suhun!
Se tuntuu siltä et huippaa ja hymyilyttää ja on superturvallista koska me ei tunneta eikä varmaan koskaan tavata niin et voit olla mun mielessä täydellinen :D
Kuulehan, en ole täydellinen, mutta kiitos!
Miltäköhän se ihastuminen sitten tuntuu?
Niin ihana tunne
Jännää... ihana tunne.... jaa a... Oisko kyseessä kuitenkin ihastuminen tai Wondersin mainitsema rakastuminen. Tää voi kuulostaa melko kliseeltä, mut rakkaus on vitun hieno asia, mut harva kykenee sitä rajoittamaan yhteen henkilöön.
Mut ehkä lähimpänä kuvauksena rakkauteen on se kivun ja ikävän tunne. Ei niinkään se ihana ja hurmiollinen tunne. Ainakin kun mitä tutkinu näitä rakkaustarinoita ja runoja.
Mitä väliä, jos on 16v ja neitsyt. Mikä vitun kiire siinä aina on?
se sattuu en voi muuta sanoa