saako perhosveitseä pitää taskussa

Tinokuo

saako tylsää perhos veitseä pitää taskussa kun se ei ole koskaan ollut terotettu, onko se laitonta pitää sitä kadulla kun tykkään pyöritellä sitä sormilla

8

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autakotonaennemmin

      tee siitä "terätön" niinkun tää yks tollo kyseli..sanoppa isälles että tekee smirgelillä siitä semmosen tylpän voiveitsen näkösen,niin ei tule kellekkään haavoja jos sun on pakko pyöritellä sitä kadulla paremman tekemisen puutteessa.

    • kadulla

      Saa pitää esim kotona taskussa, mutta ei yleisillä paikoilla, paitsi jos tarvitaan työssä.
      esim Järjestyslaki 10§

      … Seuraavien toisen vakavaan vahingoittamiseen tarkoitettujen tai siihen soveltuvien esineiden tai aineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty:

      1) teräaseet, rikotut lasiesineet ja muut näihin rinnastettavat viiltämiseen tai pistämiseen soveltuvat esineet;

      2) patukat, ketjut, jouset, vaijerit, kaapelit, pesäpallomailat ja muut näihin rinnastettavat lyömiseen soveltuvat esineet;

      3) tikat, kuulat ja muut näihin rinnastettavat heittämiseen soveltuvat esineet;

      4) syövyttävät sekä toisen vakavaan vahingoittamiseen taikka lamauttamiseen soveltuvat aineet;

      5) ilma-aseet, jousitoimiset aseet, harppuunat, ritsat, puhallusputket ja muut näihin rinnastettavat ampumiseen soveltuvat esineet;

      6) terveydelle vaaralliset laserosoittimet.

      Ampuma-asetta tai räjähtävää esinettä erehdyttävästi muistuttavien esineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty.

      Mitä 1 ja 2 momentissa säädetään, ei koske esineitä tai aineita, joiden hallussapito on työtehtävän tai muun hyväksyttävän syyn vuoksi tarpeen."

    • Vällykärmes

      Mikäli on ihan pakottava tarve heilua perhosveitsen kanssa julkisilla paikoilla, niin suosittelen seuraavia kohteita:

      - baarin edustalla portsarin edessä
      - poliisilaitoksella

    • MulkeroOoot

      Kai se pysyy taskussa pitämättäkin.

      • Vällykärmes

        ...ja se oikeinkirjoitus...

        "Saako perhosveitseä" -> "saako perhosveistä"

        Vähän yritystä hei, raskas lukea kun on näin kelvotonta kieltä


    • vatipää1

      pidäs tino ne puukot siellä saappanvarressa tai kotona.romanikulttuurissahan miehen perusvarusteisiin kuuluu mora,ei perhoshärpäke!mitä sie teet kun valte hyökkää verikostopäissään volvosta?rupeetsä vispaamaan sitä perhosta joka sotkeentuu ekan hamemuijjan pitsiröyhelöihin....

    • takku122

      "tykkään pyöritellä sitä sormilla"
      eikö muut ymmärrä että kyseessä on pippeli, jota kysyjä tykkää ns taskureijän kautta pyöritellä?? Tämä on ihan normaalia ja voit sitä tehdä, kun vähän ikää tulee lisää niin siihen kasvaa karvoja, ne rapisevat kivasti.

    • pieniveitsi

      Poliisi harvoin kysyy veitseä keneltäkään, joten jos sinun veitsesi kahvan kanssa on noin 10-12 cm pituudeltaan, se on niin pieni, että se ei näy, jos pidät sen sisätaskussa tai piilossa. Itsestäsi riippuu, ottaako poliisi yhteyttä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe