Alle 800 euron kamera

Jojrgd

Ehdotelkaa hyviä kameroita ja kertokaa niiden ominaisuuksista ja mihin käyttötarkoituksiin ne soveltuu. Itse olen miettinyt canon eos 70d käytettynä, canon eos 750d tai lumix g7.

13

217

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti_____minäkin

      Onko kyse kamerasta vai sekä kamerasta että objektiivista? Entä kaikki muu, mitä tarvitset kuvaamiseen: kortti, salama, jalusta jne? Streettiin ja matkakuvaukseen tällä hetkellä ykkösvaihtoehto on käytetty Fuji X Pro1. Rungon hinta on luokkaa 350€.

      Videokuvaukseen tuo mainitsemasi Canonin 70D on varmasti harkinnan arvoinen, kunhan mukana tulee järkevä prime.

    • sisältö-on-tärkein

      Ennen kameran ostoa kannattaa miettiä mitä erityisesti haluaa kuvata.
      Ellei mieleen tule mitään, kannattaa kamera jättää kauppaan.
      Muuten tulee vain rahanhukkaa ja kamerasta hyllyn koriste.

      • Jojrgd

        Kun laitoin, että kertokaa niiden ominaisuuksista nii ajattelin sitten niiden perusteella saada vähän lisää tietoa mitkä kamerat sopii omiin käyttötarkoituksiin. Ja tottakai otan myös selvää muilta nettisivuilta jotta saan valittua juuri omiin käyttötarjoituksiin sopivan.


      • Jojrgd kirjoitti:

        Kun laitoin, että kertokaa niiden ominaisuuksista nii ajattelin sitten niiden perusteella saada vähän lisää tietoa mitkä kamerat sopii omiin käyttötarkoituksiin. Ja tottakai otan myös selvää muilta nettisivuilta jotta saan valittua juuri omiin käyttötarjoituksiin sopivan.

        Siis haluaisit jonkun kattavan selostuksen kameroista. Mitä, jos ottaisit itse selvää, jos et viitsi yhtään kertoa mihin tarvitset sitä. Vaihtoehtoja on tuossa hintaluokassa kolme: peilijärjestelmä (Canon, Nikon), peilitön (esim.. Olympus) tai tuuman kennolla oleva kompakti (esim. Canin tai Sony). Valinta riippuu siitä, miten paljon painoa panet kuvausominaisuuksille ja miten paljon pienelle koolle.


      • Ni_ko_nis_ti
        okaro kirjoitti:

        Siis haluaisit jonkun kattavan selostuksen kameroista. Mitä, jos ottaisit itse selvää, jos et viitsi yhtään kertoa mihin tarvitset sitä. Vaihtoehtoja on tuossa hintaluokassa kolme: peilijärjestelmä (Canon, Nikon), peilitön (esim.. Olympus) tai tuuman kennolla oleva kompakti (esim. Canin tai Sony). Valinta riippuu siitä, miten paljon painoa panet kuvausominaisuuksille ja miten paljon pienelle koolle.

        Nämä Suomi24 keskustelut ovat niin paljon saman toistoa, että jos edes vähän viittii katella ja lueskella nettiä, vanhoja suomi24 keskusteluja, niin löyttyy niin paljon asiaa ja asian vierestä olevaa, että turhaa täällä on enää mitään kysellä? Jos haluaa auttaa tai ehdottaa jotain ja laittaa linkin jonnekin sivulle, että voi kysyjä itse lukea tai tutustua, niin nykyään se poistetaan jostain ihmeen syystä? Canonisti minäkin toistaa samaa liirum laarumia, että en tiiä ketään muuta kuka jaksaa yhtä paljon suoltaa samaa juttua vuodesta toiseen?


      • jhjhhg
        Ni_ko_nis_ti kirjoitti:

        Nämä Suomi24 keskustelut ovat niin paljon saman toistoa, että jos edes vähän viittii katella ja lueskella nettiä, vanhoja suomi24 keskusteluja, niin löyttyy niin paljon asiaa ja asian vierestä olevaa, että turhaa täällä on enää mitään kysellä? Jos haluaa auttaa tai ehdottaa jotain ja laittaa linkin jonnekin sivulle, että voi kysyjä itse lukea tai tutustua, niin nykyään se poistetaan jostain ihmeen syystä? Canonisti minäkin toistaa samaa liirum laarumia, että en tiiä ketään muuta kuka jaksaa yhtä paljon suoltaa samaa juttua vuodesta toiseen?

        Linkkejähän tänne ei nykyisin saa robotin mielestä enää laittaa, ainakaan jos ne suuntaavat ulkomaailmaan.

        Dpreview.com on oikea osoite silloin kun haluaa verrata kameroiden ominaisuuksia. Testejäkin löytyy isosta valikoimasta kameroita. Ja keskusteluforumilta käyttäjäkokemuksia. Ja ehkä aloittajalle sopivin osio on kameroiden "osto-opas".


      • mikä-tarkoitus
        Jojrgd kirjoitti:

        Kun laitoin, että kertokaa niiden ominaisuuksista nii ajattelin sitten niiden perusteella saada vähän lisää tietoa mitkä kamerat sopii omiin käyttötarkoituksiin. Ja tottakai otan myös selvää muilta nettisivuilta jotta saan valittua juuri omiin käyttötarjoituksiin sopivan.

        Ei tiedetä sinun käyttötarkoituksia kun ei olla selvänäkijöitä.
        Kerro niistä sinun käyttötarkoituksista.


      • Jojrgd

        Jalkapallon videokuvaus sekä kuvaus ulkona. Video kuvaus aika tärkeässä osassa, mutta kyllä siinä pitää hyvä kuvanlaatukin olla. Kameran hinta jos ei objektiivia max 700€ eli ostan todennäköisimmin käytettynä.


      • kerralla.kunnollinen

        Osta 7 D mk II se on vähän kalliimpi, mutta et pety. on erityisesti urheilukuvauksessa hyvä.


      • kaksi-kameraa
        Jojrgd kirjoitti:

        Jalkapallon videokuvaus sekä kuvaus ulkona. Video kuvaus aika tärkeässä osassa, mutta kyllä siinä pitää hyvä kuvanlaatukin olla. Kameran hinta jos ei objektiivia max 700€ eli ostan todennäköisimmin käytettynä.

        Kannattaisi ehkä miettiä erillisen videokameran ostoa jos videokuvaus kovin tärkeää.
        Stillkuviin toinen kamera.


    • Canonisti_____minäkin
    • arvailua

      Canon G7 X mk II on oiva peli, mutta sehän riippuu ihan käytöstä, mihin kameraa tarvitset ja mikä on hyvä. Jos kuvaat eläimiä, et tee pokkarilla mitään, ehkä joku G 3, mutta ei senkään kuvanlaatu telepäässä mikään huikea ole.
      Jos järkkäriä mietit, et kunnollista tolla rahalla tahdo saada, rungon saat, mutta sitten alkaakin hinta nousta, kun kunnon putkia hommailet.

    • kalliit_linssit

      Alle 800 € saatat jonkinlaisen Canonin tai Nikonin digirungon saadakin, muttet juuri minkäänlaista kunnollista teleobjektiivia, mitä jalkapallokuvaukseen ehdottomasti tarvitsisit.

      Taitavat olla vähintään 1000 € huitteissa sellaiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe