Onko normaalia?

Hellevi62

Olen kohta 55-v ja kuukautiset olivat viimeksi viime keväänä.Nyt kuitenkin alkoi kuukautisvuoto joka ei vielä ainakaan runsasta...Toivon ettei tulekkaan hirmuvuotoja kuten kuukautiseni olivat.Onkohan tälläinen väli ihan normaalia vaihdevuosissa?

7

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 745873

Melkeinpä sanoisin, että ei, jos on tosiaan ollut noinkin pitkä paussi, sillä yleensä sitä alkaa huolehtia aiemmin ja olisi ainakin järkevää.

• ghhghf

Vuoden päästä ei enää pitäisi alkaa uudestaan. Mene lääkäriin!

• KKTuleejamenee

Kyllä on normaalia ja varmasti tulee nyt runsas vuoto kun kohdun limakalvo on paksuuntunut. Käy gynekologilla varmuuden vuoksi ja pyydä samalla ultra, niin hän näkee ovatko munasarjat aktiiviset ja pitäisikö ottaa keltarauhashormonia kunnon tyhjennysvuodon aikaansaamiseksi (jos kohdun limakalvo on hyvin paksu).

• Mummeli-64

Olen pian 53 ja kuukautiset olleet edellisen kerran viime tammikuussa ja nyt eilen ja tänään pientä, wc:sää käynnin yhteydessä huomannu paperista. Onko kellään muilla ollu vastaavaa?

• Mummeli-64

Eli vuoden 2016 tammikuussa ollu menkat.

• Napsu222

Sama juttu täällä, luulen että kevät jotenkin saa vielä hormoonitoiminnan heräämään. 2 kk sitten olen käynyt gynellä jolloin kaikki oli ok. Itse en aio alkaa heti ainakaan huolestumaan.

• Mummeli-64

Kävin gynelle ja sanoi että kohdun limakalvo paksuuntunu. Otti limakalvonäytteen ja sitä nyt pelonsekaisin tuntein odotan. Onko jollakin ollut vastaavaa, että vuotoa joka todennäköisesti johtuu limakalvo on paksu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      62
      2099
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      4
      1756
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      231
      1222
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      900
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      20
      832
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      57
      826
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      100
      713
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      678
    9. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      92
      659
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      18
      656
    Aihe