Onko normaalia?

Hellevi62

Olen kohta 55-v ja kuukautiset olivat viimeksi viime keväänä.Nyt kuitenkin alkoi kuukautisvuoto joka ei vielä ainakaan runsasta...Toivon ettei tulekkaan hirmuvuotoja kuten kuukautiseni olivat.Onkohan tälläinen väli ihan normaalia vaihdevuosissa?

7

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 745873

Melkeinpä sanoisin, että ei, jos on tosiaan ollut noinkin pitkä paussi, sillä yleensä sitä alkaa huolehtia aiemmin ja olisi ainakin järkevää.

• ghhghf

Vuoden päästä ei enää pitäisi alkaa uudestaan. Mene lääkäriin!

• KKTuleejamenee

Kyllä on normaalia ja varmasti tulee nyt runsas vuoto kun kohdun limakalvo on paksuuntunut. Käy gynekologilla varmuuden vuoksi ja pyydä samalla ultra, niin hän näkee ovatko munasarjat aktiiviset ja pitäisikö ottaa keltarauhashormonia kunnon tyhjennysvuodon aikaansaamiseksi (jos kohdun limakalvo on hyvin paksu).

• Mummeli-64

Olen pian 53 ja kuukautiset olleet edellisen kerran viime tammikuussa ja nyt eilen ja tänään pientä, wc:sää käynnin yhteydessä huomannu paperista. Onko kellään muilla ollu vastaavaa?

• Mummeli-64

Eli vuoden 2016 tammikuussa ollu menkat.

• Napsu222

Sama juttu täällä, luulen että kevät jotenkin saa vielä hormoonitoiminnan heräämään. 2 kk sitten olen käynyt gynellä jolloin kaikki oli ok. Itse en aio alkaa heti ainakaan huolestumaan.

• Mummeli-64

Kävin gynelle ja sanoi että kohdun limakalvo paksuuntunu. Otti limakalvonäytteen ja sitä nyt pelonsekaisin tuntein odotan. Onko jollakin ollut vastaavaa, että vuotoa joka todennäköisesti johtuu limakalvo on paksu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      8
      2494
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      76
      2338
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1314
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      115
      1149
    5. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      72
      1108
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      237
      1017
    7. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      929
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      11
      884
    9. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      47
      799
    10. Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa

Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta
      Suhteen aloittaminen
      54
      796
    Aihe