Elämäni ihmeitä eläkeläisen muistelmia

v.1980 sain mietittyä, koodattua ja testattua pätkän tieto-kone-ohjelmaa.
Siirsin ohjelma-pätkän tuotannon puolelle ja menin jännittyneenä työn-tekijän luo.
Sanoin että kokeiles.
Riemukseni käyttäjä sanoi sen toimivan kuten hän halusikin.
Ja niin jatkui 25v.
Sitten laittoivat pomoksi, jonka ei enää tarvinnut tehdä.
Ohjata ja komentaa vain.
Olihan siinäkin puolensa...mutta.
-
Kuka muu on elämässään saanut tuntea tyydytyksen omasta luovuudestaan?
Vai onko sitä eletty samassa rutiinissa, kuten aina ennenkin on ollut tapana?

H.

80

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

      Ihan sitä samaa rutiinia oon lähes 40 vuotta rutissut.
      Tyydytyksen osalta sanon, että olen tyydyttänyt itseni tyytyväisenä.
      Myös minä ohjaan ja komennan. Joskus klappaan kädellä olkapäähän ja sanon, että hyvin männnnöö.

      • "Heikunkeikku"

        Pah!
        Nuoteista olet aina ajellut :)
        Aina sormesi samoilla paikoilla.
        Usein melkein matkittua ajoitustakin.

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Pah!
        Nuoteista olet aina ajellut :)
        Aina sormesi samoilla paikoilla.
        Usein melkein matkittua ajoitustakin.

        H.

        No sitähän minä tarkoitinkin. Samaa rutiinia samoilla valkoisilla ja mustilla koskettimilla. Samassa järjestyksessä ne köllii nokan edessä, vaitonaisina ellei niitä ala tökkimään.
        Melkein matkimista, vaan ei kuitenkaan. Matkimuuteen täytyy lisätä jotakin omaa omasta sisästään. Sitä kutsutaan "siksi joksikin", jota jollakin on tai sit ei. Jos on, on onni suuri. Ei-onniset voivat keskittyä johonkin muuhun hommaan.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        No sitähän minä tarkoitinkin. Samaa rutiinia samoilla valkoisilla ja mustilla koskettimilla. Samassa järjestyksessä ne köllii nokan edessä, vaitonaisina ellei niitä ala tökkimään.
        Melkein matkimista, vaan ei kuitenkaan. Matkimuuteen täytyy lisätä jotakin omaa omasta sisästään. Sitä kutsutaan "siksi joksikin", jota jollakin on tai sit ei. Jos on, on onni suuri. Ei-onniset voivat keskittyä johonkin muuhun hommaan.

        "Heikunkeikku"

        Oukki-D
        Jääkäämme siis odottamaan luovia ihmisiä.
        Taiteessa luovuus ei ole konkreettista.
        Se on pelkkää MUTU:a
        -
        Laitan sinulle pikkuisen vinkin.
        Minkä luulet minun näkevän luovuutena tässä.
        Älä sekoile käyriin torviin ja pata-rump-puihin, vaikka ne ovatkin niin Sibeliusta.
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=xVGA6goHQMM

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Oukki-D
        Jääkäämme siis odottamaan luovia ihmisiä.
        Taiteessa luovuus ei ole konkreettista.
        Se on pelkkää MUTU:a
        -
        Laitan sinulle pikkuisen vinkin.
        Minkä luulet minun näkevän luovuutena tässä.
        Älä sekoile käyriin torviin ja pata-rump-puihin, vaikka ne ovatkin niin Sibeliusta.
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=xVGA6goHQMM

        H.

        Vastaan vielä yhesti. Kahestin jälkeen kommentoisit kuitenkin, että et ala tsättäilemään, joten ei tartte alkaa aiheesta enempää ryystämään.
        Mutta ku tuntuu, että et tajuu. Siis Yhtään mitään.
        Mun työni ei loppujen lopuksi ole laisinkaan luovaa. Mihin pirus ehtisin jotakin luovuutta tälläämään, jos suuvärkki joutuu vähän väliä laskemaan tylsästi yy-kaa-koo tai yy-kaa-koo-nee. Tai läpyttää kämmeniä yhteen yhä uudelleen läpsyttäen.
        MUTTA jos teikäläinen tai joku muu tietokoneohjelmaa värkkää tietokoneella, niin se on verrattavissa esim. kuvaannollisesti taikinamölttiin, jota aletaan möyhimään ja muotoilemaan ja nostattamaan ja sen semmosta. Pullahan siitä tulee, jos leipoja on leipomusoppinsa opiskellut. Lättänä syömätön epäonnistunut pullapahanen, jos leipuri ei tiedä mitä leipoo.
        Mulle tulee viikossa moooooonta taikinaklönttiä. Yritän nostattaa ne uunikelpoiseksi. Siihen en tartte luovuutta. Niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin.
        En ole vielä eläkkeellä, mut sitku oon, niin voin muistella joitakin hyvinpaistettuja nisuja.
        En ala puolen tunnin musiikkia nyt kuuntelemaan.


    • Ai että nyt olisi lupa muistella ja esitellä elämänsä tähtihetkiä ? Kun ei ollut vielä nobody, näkymätön ?
      Ei viitsi/ei jaksa kun ei niistä enää paljon irtoa. Samaa on tehty ennen minua ja vielä enemmän tullaan tekemään minun jälkeeni.

      Mutta kieltämättä sitä välillä mielensä pahoittaa, kun muistaa, että ennen kuunneltiin. Ei kuunnella enää..))

      • "demeter1"

        Ei ihan ihan tollee noin.
        Vaan hetkiin, jolloin tunsi luovansa jotain.
        Kommenttisi sijoittaa sinut rutiineihin.
        Ns. Pakko-eläjään.
        Mutta, onhan sinulle muita aloituksia.
        Joissa luovuus ei ole välttämätöntä.
        Pelkkä jankutus riittää.

        H.


    • Koko elämäni on ollut yhtä ainoota tähtihetkeä. Ja se jatkuu. Ei tarvi heittäytyä jonkun 80-luvun alun muiston varaan ja elää vanhoilla meriiteillä. Voi pappa parkaa...sulla on niin kuin elämäsi jo ohi, vai?

      • "Paloma.se.co"

        Epä-onnistunut irvi.
        Et malttanut lukea ajatuksella mitä kirjoitin.
        -
        "Kuka muu on elämässään saanut tuntea tyydytyksen omasta luovuudestaan?
        Vai onko sitä eletty samassa rutiinissa, kuten aina ennenkin on ollut tapana?"
        -
        On minulla paljon muitakin syitä tuntea menestyneeni omana itsenäni.
        Mutta, minä en ole aloitukseni tarkoitus.

        H.


    • Elämän ihmeitä riittää muisteltavaksi, kuin myös edelleen koettavaksi.

      Joka kevät uudet siemenet multaan, kesän mittaan saa seurata mitä niistä kasvuaan.
      Joskus onnistuu, sitten taas ei.

      Ja joskus joutuu sanomaan, kun ei onnistukaan, kuten lapsenlapsi: "Nyt minä suutun ja lasken kymmeneen", kovaan ääneen laskien kiukku raukeaa ja pian taas naurattaa.
      Ja joutuu luomaan jotain uutta, ehkä parempaa.

      • "Ancelina"

        Hyvin otit aloitukseni idean vastaan.
        Mutta en laske siementen-istutusta luovuudeksi.
        En, vaikka vaihteeksi ostaisitkin kummallisen pussin.
        -
        Maalais-elämään viittaavaa luovuutta voisi osoittaa tämä:
        Lehmä makasi kyljellään ja huohotti kuohaten.
        Vasikka ei tahtonut ulos.
        Isäntä oli soittanut Veterinäärille ja perhe odotti.
        Perheen kaunein tytär juoksi ja hyppäsi lehmän kyljelle.
        BloB! Vasikka pullahti ulos.
        Isä toi tyttärelleen markkinoilta kauniin, punaisen, Silkkisen letti-nauhan.
        Äiti leipoi lapselleen Laskiais-pullan.
        Täytti pullan hillolla ja Kerma-vaahdolla.
        Kuumensi maidon ja tarjosi herkun tytölle.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Hyvin otit aloitukseni idean vastaan.
        Mutta en laske siementen-istutusta luovuudeksi.
        En, vaikka vaihteeksi ostaisitkin kummallisen pussin.
        -
        Maalais-elämään viittaavaa luovuutta voisi osoittaa tämä:
        Lehmä makasi kyljellään ja huohotti kuohaten.
        Vasikka ei tahtonut ulos.
        Isäntä oli soittanut Veterinäärille ja perhe odotti.
        Perheen kaunein tytär juoksi ja hyppäsi lehmän kyljelle.
        BloB! Vasikka pullahti ulos.
        Isä toi tyttärelleen markkinoilta kauniin, punaisen, Silkkisen letti-nauhan.
        Äiti leipoi lapselleen Laskiais-pullan.
        Täytti pullan hillolla ja Kerma-vaahdolla.
        Kuumensi maidon ja tarjosi herkun tytölle.

        H.

        hunksz

        Onpahan luovaa, kun täytyy suunnitella ja päättää, värit, määrät ja muodot esim.kukkapenkkiin.
        Tillitkin voi istuttaa joka vuosi uuteen paikkaan ja muodostelmaan.

        Sinulla on niin kummallisia vinkkejä, mitä luovaa tuossa nyt on, sepitit lähes aavemaisen tarinan.
        :)

        Ai niin, minäkin loin vuonna 1980 jotain ihan uutta ja uniikkia.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Onpahan luovaa, kun täytyy suunnitella ja päättää, värit, määrät ja muodot esim.kukkapenkkiin.
        Tillitkin voi istuttaa joka vuosi uuteen paikkaan ja muodostelmaan.

        Sinulla on niin kummallisia vinkkejä, mitä luovaa tuossa nyt on, sepitit lähes aavemaisen tarinan.
        :)

        Ai niin, minäkin loin vuonna 1980 jotain ihan uutta ja uniikkia.

        Hyvä muistutus, Ancelina, vaikka tuskin hunksi sitä hoksaa, nörttinä..))

        Meillä naisilla on luovuuden kohdalla aina ässä hihassa. Me voimme luoda uutta elämää...


      • demeter1 kirjoitti:

        Hyvä muistutus, Ancelina, vaikka tuskin hunksi sitä hoksaa, nörttinä..))

        Meillä naisilla on luovuuden kohdalla aina ässä hihassa. Me voimme luoda uutta elämää...

        Eihän hän mitään itsensä ulkopuolista hoksaa.

        Loin uutta myös vuosina 1983 ja 1985, ei hassummin näin pieneltä ihmiseltä :)


    • Elämä on ollut keikkuvaa ja riipin raapin heiluvaa,
      luovuus on läikkynyt milloin sinne ja milloin tänne.
      Mutta jos muistellen, niin voi, että sitä vuosikymmentä,
      joka luiskahti unioninkadulla tosi luovien ihanien ihmisten rinnalla.
      Silloin elettiin ja jokainen oli omalla tavallaan vallaton ja levoton
      rynnättiin nuorina taiteilijoina, vain taivas kattona, mikään ei pidätellyt.
      Kehittelin elämääni, vuosiksi eteenpäin ajatuksin vapaan naisen villistä elämästä.

      Sitten putkahti vakava rakkaus elämään ja astui aikamoinen rutiini samasta ovesta.
      Onneksi olen luovuuteni kuljetellut mukanani aina, se on sisääni kirjoitettu, silmäni ja käteni kautta elävä rikkaus ja lahja, josta en halua luopua.
      Luovuudella teen kaiken, rutiinissanikin on ripaus sitä nuoruuteni hulluutta, se vain muuttaa joka päivä muotoaan.
      Hymyillen muistelen vanhoja, iloisena naureskelen tänään ja huominen, se tuo omat ilonsa ja surunsa, löydänkö luovuutta vai rutiinia, molempia kuitenkin tarvitsen.

      • Rosaliiin, kerro mitä se "vapaan naisen villi elämä" tarkoittaa?

        Olen elänyt myös vapaana naisena, vaan ikinä en ole villi ollut.
        Tuskin olisin osannut/osaisinkaan villiintyä.


      • Ancelina kirjoitti:

        Rosaliiin, kerro mitä se "vapaan naisen villi elämä" tarkoittaa?

        Olen elänyt myös vapaana naisena, vaan ikinä en ole villi ollut.
        Tuskin olisin osannut/osaisinkaan villiintyä.

        Hahaa..Se oli jotain hurlumhaihattelua silloin, kun katseli ympärillään ikätovereitaan, kuinka avioliitto ja lapset jämäytti mielestöni niden elämän, kaikki oli itselle helppoa ja ei tarvinut kuin omasta suustaan pitää huolta, ei edes huomisesta. Vastuu oli jossain kaukana.
        Sitten katsos sai todeta että avioliitossakin voi olla villi, jos sille päälle sattuu ja kaikki olikin paremmin.

        Villi voi mun mielestä niin monella tapaa ja kun olen lueskellut sinunkin juttujasi, niin eiköhän vaan ne sauvat siellä lammen rannallakin joskus aika villisti vilahtele.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Hahaa..Se oli jotain hurlumhaihattelua silloin, kun katseli ympärillään ikätovereitaan, kuinka avioliitto ja lapset jämäytti mielestöni niden elämän, kaikki oli itselle helppoa ja ei tarvinut kuin omasta suustaan pitää huolta, ei edes huomisesta. Vastuu oli jossain kaukana.
        Sitten katsos sai todeta että avioliitossakin voi olla villi, jos sille päälle sattuu ja kaikki olikin paremmin.

        Villi voi mun mielestä niin monella tapaa ja kun olen lueskellut sinunkin juttujasi, niin eiköhän vaan ne sauvat siellä lammen rannallakin joskus aika villisti vilahtele.

        Niin että villi voi olla niin monin eri tavoin :)

        Minun villeyteni rajoittuu siihen sauvojen heilutteluun, että pääsen hangesta ylös.
        Noin kuvaannollisesti.

        Hurlumhaihattelija en ole ollut koskaan, vaikka yksin elin niin Helsingissä kuin pienemmissä kaupungeissa.


      • Ancelina kirjoitti:

        Niin että villi voi olla niin monin eri tavoin :)

        Minun villeyteni rajoittuu siihen sauvojen heilutteluun, että pääsen hangesta ylös.
        Noin kuvaannollisesti.

        Hurlumhaihattelija en ole ollut koskaan, vaikka yksin elin niin Helsingissä kuin pienemmissä kaupungeissa.

        Ollaanko lopulta niin erilaisia me ihmiset, tietysti ainutlaatuisia aina olemme,
        mutta aikalailla rutiinia tänään pyörii tämän haihattelijankin arjessa.

        Muistoihin on tosin joskus hauskaa piipahtaa.


    • Psykoterapeutitar

      Kesä -80 oli ihana kesä! Koulut siltä erää käyty, lapset pieniä tai pilkkeenä silmäkulmassa. Olin ihanasti rakastunut!

      Luovuutta sai runsaasti käyttää koko -80 luvun erilaisissa muutoissa asunnosta toiseen, puolueen luomisessa, päiväkodin suunnittelussa ja materiaalien hankinnoissa ja tekemisessä, töihin menossa ja taas uudelleen kouluttautuessa ja töiden jatkuvassa muutoksessa. Siinä kaiken muun puuhan keskellä kasvoivat lapset ja vuorollaan aloittivat koulut.

      Voi sanoa, että ehkä just kyseinen vuosikymmen oli jatkuvan ja monen muutoksen ja uuden luomisen aikaa. Luovuutta täytyi käyttää jo pelkästään arjesta selviytymiseen!

    • New-age

      80-luvulla vasta startattiin koneelliseen tietojenkäsittelyyn, muistan sinivalkoraitaiset raportit. Vasta 90-luvulla pistettiin kunnolla töpinäksi. Tein niitä määrittelyjä ennen koodausta ja testasin onnistuiko tämä. Tosi kiehtovaa oli looginen ajattelu. Kymmenen-viisitoista vuotta myöhemmin tavoite oli tie paperittomuuteen. Mikä kustannuserä yrityksille on ollut arkistometrit! Taas sain olla mukana kehittämässä. Omituisuus tykätä numeroista ja mielikuvitus auttoivat.
      Hauskaa saada vääntää niitä työkseen ja saada kehittää asioita olivat avainjuttu viihtymiseen ja normisti eläkkeelle siirtymiseen ihan tyytyväisenä. Kyllähän niistäkin ajoista voi kirjoittaa, koska ne veivät
      niin suuren palan ajasta ja elämästä.

    • henrjii

      Ennenvanhaan kun sai tietokoneen käyntiin
      pääsi jo pomoksi.
      Mää oon tehnyt tietokneella monenlaisia työ ohjelmia
      ja ihan tavallisena pulliaisena olen ollut

      • ajat.muuttuu

        Ennen pääsi merkonomikin pankinjohtajaksi, nyt ehkä kauppaan kassaksi.


    • mimmimum-..mi

      -80 luvun lopussa aloin oman työni lisäksi tehdä somistusjuttuja.....nautin sen tuomasta vaihtelusta ja luovuudesta...myöhemmin kävin vielä visualistin koulutuksen....joka ei vastannut omia odotuksiani....mutta jatkoin omaa tekemistä..
      Se oli ihana henkireikä eläkkeelle jäämiseen saakka.....

      • oikeasti.somistaja

        Oletko ollut kaupassa myyjänä?


    • toisto.toisto

      Aloitus on typerä kopio.

      Jankutetaampa taas

      Paistileikkeitä 000 gr
      tä-ysjy-vä leipää 2 ps
      Vi-hanneksia juu juu pus-seja.

      Roh-roh rovanperä.....

    • eläkeläisenmuistelmavol2

      Tein tästä aloituksen jo vuosi sitten.

      Paistileikettä 600 g
      Kirnupiimää 5 tlk
      Herne-maissi-paprika 200 g
      Kaljaa 6x22 salkku

      Näillä eväillä eteenpäin.
      Älkää kopioiko aloituksiani.

      Kohta on taas suurajot.
      Makkarat paistuu.

    • 80-luku ei ollut elämäni parasta aikaa. Mutta jos taaksepäin pitää katsella, ja luovuutta hakea, niin olen tyytyväinen siihen että olen luovasti luovinut läpi.

      Tältä puolelta on helppoa seistä ja tyytyväisenä vilkuttaa myös vastoinkäymisille. Niistä huolimatta, ja niiden ansioista olen kuka olen. Kyllä mä aika hyvä ihminen olen. Ellei paras, mutta vähän parempi kuin toiseksi paras :)) Ei vais, hymy pyllyyn. On hienoa omistaa sellaista kuin Mielenrauhaa. Sillä voi vähän jo paukuttaa henkseleitä.

    • Minullakaan ei 80-luku ollut elämäni parasta aikaa. Mieheni kuolema ja neljä suurta muuttoa (Kolumbia-USA, USA-Kolumbia, Kolumbia-USA ja USA-Ruotsi pitivät minua ja tynkäperhettäni kaidalla tiellä. Kamppailin ekonomisissa vaikeuksissa, tein töitä ja opiskelin ja loppujen lopuksi sainkin elämäni järjestykseen ihan omilla avuillani. Ilman tukia, ilman sossuja, ilman yhteiskuntaa ja ilman miestä rinnallani (mahdolliset mieskandidaatit olivat lentäneet ulos kuin leppäkeihäät).
      ***
      Mielestäni se on jo sinänsä prosessi joka osoittaa suurta luovuutta kun se vielä tapahtuu kaukana kotimaasta ja turvajoukoista.

    • Kovin kapeaksi menee, jos luovuudella käsitetään vain jotain 'konkreettista', esim. jotain tietokoneohjelmointi-pätkää. Mielestäni tietokoneohjelmointi on jonkin/joidenkin ohjelmointikielien hallintaa sovellettuna tilaaja-asiakkaiden tarpeisiin. Toki älliäkin pitää olla, mutta työn pohjalla on oltava joko tilaajan tarkat ohjeistukset käyttötarkoituksesta riippuen, tai ainakin idea kenelle ohjelman saisi myytyä.

      On kai luovuus paljon laajempi käsite!?!

      Olen minä tietokoneohjelmankin (harjoitussellaisen mutta ihan toimivan ja käyttötarpeeseen sopivan) tehnyt, mutta enpä innostunut laajentamaan harjoitusta sen pidemmälle. Tietokoneella päivät päästään näpyttely kun ei ole minun heiniäni. Ei ollut varsinkaan silloin.

      Paljon mielenkiintoisempaa oli sittemmin uudessa työpaikassani ideoida ja suunnitella erilaisia kursseja kokonaisvaltaisesti: aihepiiri, markkinointikohde, sisältö, opettajat, aikataulut, materiaalit, palvelut, hinnoittelu, markkinointitekstit ja -ilmoitukset, jne. Onneksi olen myös sopivasti (?) visuaalinen, musikaalinen, yhteisöllinen ja liikunnallinen, ja ymmärsin jotain tietotekniikastakin. Niitäkin kursseja kun järjestin satoja - aikaan jolloin Windows oli uusinta uutta ja sekä käyttöympäristö että lukuisat uudet sovellukset (application) vaativat yrityksiltä, yhteisöiltä ja yksityisiltä henkilöiltäkin syventymistä ohjelmien hyötykäyttöön. Mutta: eri taiteenaloihin liittyvien kesäkurssien järjestäminen oli työni kruununjalokivi; haasteellisinta ja myös mieluisinta. Nautin sekä tekemisestä että työn tuloksista!

      Ensimmäisen kerran käytin tietokonetta myynnin laskutus- ja tilastointiohjelmissa 60-luvun lopulla. Tai eihän se vielä mikään 'tieto'kone ollut edes. Oli muuten Nixdorfin pojilla kova homma a) tehdä kyseiset ohjelmat, ja b) saada ohjelmat toimimaan. Ei niistä kummoisia tullut, puutteita ja virheitä korjattiin kaiken aikaa ja osa ei koskaan edes toiminut. Olisiko luovuudessa ollut puutteita? Kehitys onneksi kehittyy... ;-D)))

      • "saimaantaka"

        Voisit lukea tarkemmin ennen narinaasi.
        "tyydytyksen omasta luovuudestaan"
        Eli.
        Kyse on luovuuden antamasta tunteesta.
        Ei työstä.
        Et tosin ole ainoa joka sortui tekemään työtä.

        H.


    • Opettaj opettaja ,tääl o yks joka suorastaa suvereenisti hoiti homman kotiin.
      katos ku pentuna puolnälkäsenä poljeskelin sitä lonksuvan kitisevää naistenpyörää ehtoisin ,usein toppasin yhren omakotitalon läheisyyteen.
      Komias vaalee rapattu talo ,iso ikkuna ja iso puutarhatontti ,ehtosi näkys katos oleva kruunu ja semmone iso tumma lasikaappi mis oli hoppiaine kaffekalusto.
      Siin kuikkies ussein tenhotin et joskus ostan ostoskorilise leikkelei ja verän poskeeni.
      No senverran lipsusin et en hankkinu hoppiakaappi,en ahminu korilist leikkei mut talon tein, ja makon täytte syän joka päivä .
      Ei tartte vanhal pyärälkä enä polkee ja sähköautoonki pitäs siirtyy ,pomona en koskaan ollu aina airaksena ja airan vitsaksena.
      Mut ku kattelee nykyst olotilaa nii kyl mä tunnen itteni pääliköks .

      • "koti-kiusattu"

        Mukava huomata.
        Olet hyvin ansaitusti onnellinen luovuudestasi.
        Taisi olla K.Pää-talo, joka ei ollut kauhean onnellinen luovuudestaan.
        Hänen rakentaman talonsa sokkeli sairasti Kallen silmää.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Mukava huomata.
        Olet hyvin ansaitusti onnellinen luovuudestasi.
        Taisi olla K.Pää-talo, joka ei ollut kauhean onnellinen luovuudestaan.
        Hänen rakentaman talonsa sokkeli sairasti Kallen silmää.

        H.

        Kallen sokkelin pilas juappo petonimies ,ei kalle vaik se maksoki förskottia yli urakan .


    • eppu2

      Ei ole kahta samanlaista päivää ollut.
      Koko elämänhän on luomista. Luomisen lajit niin moninaisia, myös kanssaluojia on jokaisella elämässään.
      On pienempiä ja suurempia onnistumisen kokemuksia, läpi elämän.

      • "eppu2"

        Ja sinulle suurin niistä on...?
        Onnistumisia ei lasketa.
        Nehän ovat vain sattumia.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Ja sinulle suurin niistä on...?
        Onnistumisia ei lasketa.
        Nehän ovat vain sattumia.

        H.

        Sattumia ei ole.
        Suurin on tietysti se mihin on tarvinnut sen kanssaluojan alkuun.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Ja sinulle suurin niistä on...?
        Onnistumisia ei lasketa.
        Nehän ovat vain sattumia.

        H.

        Muistuipa mieleen yksi luovuuden hetki.
        Olin 15-vuotias, tein lyijykynätyönä noin 15-20 cm korkeat Beatles-muusikoiden päät vinttikamarin maalaamattomaan komeron vanerioveen.
        Siellä ne ovat vieläkin.


      • eppu2 kirjoitti:

        Muistuipa mieleen yksi luovuuden hetki.
        Olin 15-vuotias, tein lyijykynätyönä noin 15-20 cm korkeat Beatles-muusikoiden päät vinttikamarin maalaamattomaan komeron vanerioveen.
        Siellä ne ovat vieläkin.

        "eppu2"

        No mutta eppu!
        Lirkutteletko sinä minulle kuivin silmin :)
        Saat Papu-Kaija-merkistä pään.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        No mutta eppu!
        Lirkutteletko sinä minulle kuivin silmin :)
        Saat Papu-Kaija-merkistä pään.

        H.

        hunksz

        Minä ainakaan en lirkutellut, kun laitoin Beatles-musaa :)
        Luin juuri eräästä kirjasta kuinka isä lauloi keskoskaapissa olevalle lapselleen tuota laulua.

        En edes pidä biitleseistä.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        No mutta eppu!
        Lirkutteletko sinä minulle kuivin silmin :)
        Saat Papu-Kaija-merkistä pään.

        H.

        Ja minähän en Sinulle lirkuttele. Se on jämpti niin.
        Luin ensin, että Papu-Kaija merkistä päähän.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Minä ainakaan en lirkutellut, kun laitoin Beatles-musaa :)
        Luin juuri eräästä kirjasta kuinka isä lauloi keskoskaapissa olevalle lapselleen tuota laulua.

        En edes pidä biitleseistä.

        "Ancelina"

        Myöhästyit!
        Maineesi meni jo :) :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Myöhästyit!
        Maineesi meni jo :) :)

        H.

        hunksz

        Noooh, ei sitä paljon jäljellä ollutkaan :)


    • Minäkin olin hyvä monella eri luovalla alalla. Olen edelleenkin. Taide, kirjallisuus, sisustus, ruuanlaitto. Siinä se nyt taas nähdään. Joku ukkeli sommittelee jonkun binomikoodin ja kun se onnyt niin mahtavaa niin se palkitaan koko elämän kantavalla itserakkaudella.
      Me naiset luomme uutta koko ajan, sekä aivoillamme että käsillämme. Mutta meidän luomistyötämme vähätellään ja siitä maksetaan vain joku paskapalkka.

      • "Paloma.se.co"

        Pah!

        Tuolla joku kaipasi kunnon aloitusta, niin minä sitten tein. :)
        Minun nollani ja ykköseni ovat aina johtaneet ihmisten ihailuun.
        Tein sitten töissä, kotona tahi livessä.
        -
        Olla luovalla alalla...ei tuo kerro vielä paljoakaan.
        On kuin toteaisi olevansa siivooja Rembrantin ateljeessa. :)
        -
        Kiva kuitenkin että edes yrität pysyä asiassa.
        Tosin tasa-palkkaisuus yrittää esiin.
        Kynnet jo vilahtelevat.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Pah!

        Tuolla joku kaipasi kunnon aloitusta, niin minä sitten tein. :)
        Minun nollani ja ykköseni ovat aina johtaneet ihmisten ihailuun.
        Tein sitten töissä, kotona tahi livessä.
        -
        Olla luovalla alalla...ei tuo kerro vielä paljoakaan.
        On kuin toteaisi olevansa siivooja Rembrantin ateljeessa. :)
        -
        Kiva kuitenkin että edes yrität pysyä asiassa.
        Tosin tasa-palkkaisuus yrittää esiin.
        Kynnet jo vilahtelevat.

        H.

        Aloituksen aihe on ok. Se on tosin huonosti kirjoitettu, huonosti pohjustettu ja vaikea tajuta mitä oikeastaan ajat takaa.
        Olisit voinut kirjoittaa esim. näin:
        Oletko koskaan elämässäsi tehnyt mitään luovaa ja miten se on vaikuttanut omaasi ja muiden elämään?
        Miltä sinusta silloin tuntui kun huomasit että oma luovuutesi on saanut aikaan jotain pysyvää ja hyödyllistä muille ihmisille?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Aloituksen aihe on ok. Se on tosin huonosti kirjoitettu, huonosti pohjustettu ja vaikea tajuta mitä oikeastaan ajat takaa.
        Olisit voinut kirjoittaa esim. näin:
        Oletko koskaan elämässäsi tehnyt mitään luovaa ja miten se on vaikuttanut omaasi ja muiden elämään?
        Miltä sinusta silloin tuntui kun huomasit että oma luovuutesi on saanut aikaan jotain pysyvää ja hyödyllistä muille ihmisille?

        "Paloma.se.co"

        Tunnetteko te Ruotsalaiset ilmiön nimeltä Ahaa!-elämys?
        Tuo elämys on lyhin ja kiihkein Orgasmi minkä ihminen voi tuntea.
        Tuota ilmiötä minä tarkoitin ja sitä miltä se tuntui.
        Ei minua silloin pätkääkään kiinnostanut ihmiset, työ tai elämä.
        Minä tavallaan löysin itseni.

        EOC

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Tunnetteko te Ruotsalaiset ilmiön nimeltä Ahaa!-elämys?
        Tuo elämys on lyhin ja kiihkein Orgasmi minkä ihminen voi tuntea.
        Tuota ilmiötä minä tarkoitin ja sitä miltä se tuntui.
        Ei minua silloin pätkääkään kiinnostanut ihmiset, työ tai elämä.
        Minä tavallaan löysin itseni.

        EOC

        H.

        Ja seuraavana päivänä hukkasit itsesi taas? Tällä kertaa pysyvästi?
        Olishan toi tarvinnut tietää: hunkszia ei kiinnosta kenenkään muun luovuus paitsi omansa. Tää aloitus olikin vain (taas kerran) vain hänestä itsestään :))


    • lsent

      Etkö tiedä että herrasmies ei nauti väkeviä ennen puoltapäivää.

    • Työelämän kyseessä ollen on eletty suurin piirtein samoissa rutiineissa, ei hirveästi tilaa luovuudelle. Siitäkin syystä kai sitä (pakko)työstä pois pääsyä jo niin kovin odotankin. Luovuudesta saatua tyydytystä olen hakenut ja saanutkin lähinnä harrastuspuolelta.

      Koodaamista sinänsä en pidä lainkaan luovana. Koodata voi teknisesti taitavasti
      mutta lopputulos on silti usein vain tyydyttävä, jos sitäkään, valitettavasti.
      Sama asia vaikka nikkaroinnissa. Jos teen tuolin tarkasti piirustusten ja ohjeiden mukaan, vaikka tuoli olisi teknisesti kuinka hieno mutta jos siinä ei ole mitään erityistä tai siinä ei ole hyvä istua, en saa samanlaista luovuuden tyydytystä kuin, jos olen itse myös suunnitellut tuolin ja siinä on jotain uniikkia ja olen itse lopputulokseen tyytyväinen.

      • "entinenmiäs"

        Jos olet tosissasi, olet fiksu.
        Koodin-pätkä, jota kuvasin elämyksessäni, oli yksi ensimmäisistäni.
        Sen toimiessa, sain Ahaa!-elämykseni.
        -
        Odotellaan, ehkä joku mukin alkaa ajatella aloitustani uudelleen.
        Eikä kirjoita pelkästään minusta.

        H.


      • New-age

        Tein paljon työtä atk- vai sanotaanko nyk. it-ihmisten kanssa. Yhteistyötähän se on ollut. Hauskinta on se, että vaikka nuo "kirjoittivat" asian "konekielelle", homma toimi, onnistui ja sujui. En tarvinnut montaa sanaa saada toivottuja ratkaisuja toteutettua. Nautin siitä. Varmaan se oli kollektiivista tyytyväisyyttä. Nuo ajat olivat ison kehittämisen aikaa. Adam Smith koki varmaan jotain samaa, vaikkakin samalla tuli ehkä luoneeksi eräänlaisen "ikeen" uudestaan.


    • Näin Seinäjoella asuessani näyteikkunassa todella ihanan ja kalliin mekon. En olisi raaskinut sitä ostaa. Ajattelin että osaanhan minä itsekin tehdä samanlaisen. Katselin sitä aikani, aloin piirrellä kaavoja kun pääsin kämpille. Mekosta tuli tosi hyvä, vielä mittojen mukaan ommeltu. Ompelin kaikki vaatteeni päällystakkia myöten.
      En ole luovaa tyyppiä, tämänkin mekon kopsasin toiselta suunnittelijalta.
      Nykyisin olen laiskistunut, ostan kaikki valmiina, paitsi tyynyliinoja ompelin aikani kuluksi, ovat niin helppoja tehdä.

    • Aloittajan luovuus on nörttipohjaista, aivan toisenlaista luovuutta kuin hänen, joka tekee joka päivä käsillään oikeita töitä.
      Suunnittelee ja valmistaa, rakentaa ja raivaa uutta, korjaa vanhaa ja joutuu yhä uudelleen pohtimaan miten tekisi ja ongelmat ratkaisisi.

      Niin me täällä joudumme tekemään, työmme hoitamaan, selviämään arjen haasteista, ilman tietokoneen apua.

      Ei näitä kahta maailmaa voi toisiinsa verrata.

      • eppu2

        Tuota minäkin ajattelin, kun pojan kanssa suurimman osan mökin rakentamisesta teimme kimppaan, tosin muitakin tekojöitä oli, mutta paljon olimme kahden.
        Ikinä kumpikaan rakentanut kokonaista taloa, kyllä siinä paljon käytännön luovuutta tarvittiin ohjeista huolimatta.
        Samoin on tehty remonttihommia ym.
        Tietokoneista ei kyllä apua ollut noissa hommissa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tuota minäkin ajattelin, kun pojan kanssa suurimman osan mökin rakentamisesta teimme kimppaan, tosin muitakin tekojöitä oli, mutta paljon olimme kahden.
        Ikinä kumpikaan rakentanut kokonaista taloa, kyllä siinä paljon käytännön luovuutta tarvittiin ohjeista huolimatta.
        Samoin on tehty remonttihommia ym.
        Tietokoneista ei kyllä apua ollut noissa hommissa.

        Remontoimme miehen kanssa kahdestaan koko talon, luovuutta tarvittiin ja suunnitelmia piti muuttaa noneen kertaan.
        1940-luvun lopulla tehty hirsitalo oli hiukan vinkura joka suuntaan.
        Savupiipun korjauksessa tein hyvin luovan ratkaisun, jolla saatiin homma turvallisesti hoidettua.

        On mahtavaa kun pään sisällä syntynyt idea kehittyy toiminnaksi. Tapahtui se sitten tietokonetta näpyttelemällä tai työläämmin tavoin.


    • heheheheeeeeee

      Luova ihminen näyttää laiskalta. Luova ihminen kulkee edellä ja näyttää tuotantoportaalle tien, jota seurata. Tuotantoportaan duunarit louskuttavat omaa ahkeruuttaan ja luovien ihmisten mitätöntä panosta.
      Nimim. kokemusta on

      • New-age

        Sanoisin näin, että luovuuden lähteenä voi olla laiskuus!
        Miten kehitän työni niin, että pääsen mahdollisimman vähällä ja tiedon oikeellisuus on maksimoitu. Mutta ei se yksin aina onnistu.
        On ehkä puhdas taulupohja ja omat aivot ovat tilassa tabula rasa ja sitten, yks ajatus generoi toisen. Kimppakivaa. Luoda kevyt prosessi.
        Vaatii h:sti ankaraa työtä, mikä palkitsee, että tulee se kevyt prosessi.


      • heheheheeeeeee
        New-age kirjoitti:

        Sanoisin näin, että luovuuden lähteenä voi olla laiskuus!
        Miten kehitän työni niin, että pääsen mahdollisimman vähällä ja tiedon oikeellisuus on maksimoitu. Mutta ei se yksin aina onnistu.
        On ehkä puhdas taulupohja ja omat aivot ovat tilassa tabula rasa ja sitten, yks ajatus generoi toisen. Kimppakivaa. Luoda kevyt prosessi.
        Vaatii h:sti ankaraa työtä, mikä palkitsee, että tulee se kevyt prosessi.

        "kehitän työni niin, että pääsen mahdollisimman vähällä"

        Tarkoitin toisten työn ideointia ja kehittämistä. En omasta tekemisestä vähällä pääsemistä. Luova ihminen näyttää laiskalta muttei ole laiska. Luovuus vaan ei ole näkyvästi hiki päässä ja paidassa työrukkasten heilutusta.


      • New-age
        heheheheeeeeee kirjoitti:

        "kehitän työni niin, että pääsen mahdollisimman vähällä"

        Tarkoitin toisten työn ideointia ja kehittämistä. En omasta tekemisestä vähällä pääsemistä. Luova ihminen näyttää laiskalta muttei ole laiska. Luovuus vaan ei ole näkyvästi hiki päässä ja paidassa työrukkasten heilutusta.

        No sitähän minäkin. Aika vähän on sellaista työtä, mikä rajoittuisi vain omaan. Tietenkin se palvelee muita. Pyörii se lumipallokin.
        Voitaisiinhan monessa asiassa jymähtää, mutta kait kehittämisen funktio on, että ihminen pääsee vähemmällä, helpommalla ilman otsahikeä. Tätä ennen täytyy tehdä h:sti ajatustyötä ja testausta.
        Laiskuudesta laiskuuteen kestää eettisenkin tarkastelun, koska työura on pitkä. Ja sitten kerkeää tehdä muuta työtä siinä sivussa.
        Kyse on siis ollut koko ajan ohjelmien kehittämisestä.
        Alan yritykset myyvät mielellään hyllykamaa, mitä sitten kalliisti ruvetaan räätälöimään ja konvertoimaan muuhun. Jotkut lihoo. Jotkut maksaa.
        Ota yhteys Adam Smithiin - nimim. Spining Jenny


      • heheheheeeeeee
        heheheheeeeeee kirjoitti:

        "kehitän työni niin, että pääsen mahdollisimman vähällä"

        Tarkoitin toisten työn ideointia ja kehittämistä. En omasta tekemisestä vähällä pääsemistä. Luova ihminen näyttää laiskalta muttei ole laiska. Luovuus vaan ei ole näkyvästi hiki päässä ja paidassa työrukkasten heilutusta.

        Kiinteistöjen rakentaminen, myyminen ja sijoittusneuvonta. Sellaisessa olen ollut luovasti loistava. Markkinoinnissa ja sijoitusten ja kiinteistöjen arvojen kehityksen ennakoinnissa on "henkimaailman asioita" osaaminen. Pitää omata herkkä hajuaisti nenässään. Suurimmat taloudelliset hyödyt saavat asiakkaat. Mutta jotain heruu luojallekin. Hyvin pyyhkii. Ei valittamista.

        "New-age" tarkoitit ilmeisesti kuten "hunksz" jotain firman it-osaston porukkaa. Käväisin minäkin 90-luvun alussa mikrotuessa mutten viihtynyt. Olivat kamalan omahyväisiä silloin ja suorastaan pitivät pilkkanaan niitä joita neuvoivat. "hunksz"illa on jäänyt päälle sellainen käytös ja jatkaa eläkevuosinaan tällä palstalla.


      • heheheheeeeeee kirjoitti:

        Kiinteistöjen rakentaminen, myyminen ja sijoittusneuvonta. Sellaisessa olen ollut luovasti loistava. Markkinoinnissa ja sijoitusten ja kiinteistöjen arvojen kehityksen ennakoinnissa on "henkimaailman asioita" osaaminen. Pitää omata herkkä hajuaisti nenässään. Suurimmat taloudelliset hyödyt saavat asiakkaat. Mutta jotain heruu luojallekin. Hyvin pyyhkii. Ei valittamista.

        "New-age" tarkoitit ilmeisesti kuten "hunksz" jotain firman it-osaston porukkaa. Käväisin minäkin 90-luvun alussa mikrotuessa mutten viihtynyt. Olivat kamalan omahyväisiä silloin ja suorastaan pitivät pilkkanaan niitä joita neuvoivat. "hunksz"illa on jäänyt päälle sellainen käytös ja jatkaa eläkevuosinaan tällä palstalla.

        "heheheheeeeeee"

        Mikä saa sinut ja tämän "uuden-polven" Ruotsalaisen kirjoittamaan aina minusta.
        -
        Paloman minä kyllä ymmärrän, mutta että sinäkin vielä...
        Etenkin kun et tajunnut aloitustani alkuunkaan.

        H.


      • heheheheeeeeee
        hunksz kirjoitti:

        "heheheheeeeeee"

        Mikä saa sinut ja tämän "uuden-polven" Ruotsalaisen kirjoittamaan aina minusta.
        -
        Paloman minä kyllä ymmärrän, mutta että sinäkin vielä...
        Etenkin kun et tajunnut aloitustani alkuunkaan.

        H.

        "hunksz" rakas ♥♥ tiedäthän Sinä, että aina, Aina, olet mielessäni etkä vain minun vaan useimpien 60 palstan naisten, Puss


      • New-age
        heheheheeeeeee kirjoitti:

        Kiinteistöjen rakentaminen, myyminen ja sijoittusneuvonta. Sellaisessa olen ollut luovasti loistava. Markkinoinnissa ja sijoitusten ja kiinteistöjen arvojen kehityksen ennakoinnissa on "henkimaailman asioita" osaaminen. Pitää omata herkkä hajuaisti nenässään. Suurimmat taloudelliset hyödyt saavat asiakkaat. Mutta jotain heruu luojallekin. Hyvin pyyhkii. Ei valittamista.

        "New-age" tarkoitit ilmeisesti kuten "hunksz" jotain firman it-osaston porukkaa. Käväisin minäkin 90-luvun alussa mikrotuessa mutten viihtynyt. Olivat kamalan omahyväisiä silloin ja suorastaan pitivät pilkkanaan niitä joita neuvoivat. "hunksz"illa on jäänyt päälle sellainen käytös ja jatkaa eläkevuosinaan tällä palstalla.

        Jotenkin tajuan kyllä häntäkin.
        Mutta kait sinäkin haluat hyvät ja toimivat välineet. Asiasi ovat ajan tasalla, ohjelmat eivät ole hankalia ja saat käytettyä niitä helposti, nopeasti ja että se palvelee juuri sinun tarpeitasi ja milloin mitäkin työvaihetta. Tätä tarkoitan. Päivitykset. Uudet versiot. Jne. Työ on tavallaan näkymätöntä, mutta sitä tänäänkin väännetään. Ja nehän eivät ole ansiotasi, paitsi jos osaat vaikuttaa kehittelyyn. Päinvastoin, hyvä ohjelma voi olla oman työsi vakuutus.
        No nyt oikeastaan voisikin asettaa ajatuksensa niin, että miten opettaa lapsille ja nuorille kehittämistaitoja, sillä mikä on nyt, ei ole sitä kohta enää. Vaatiihan se kiinnostusta ja vastuuta sitä, mitä tekee.


      • heheheheeeeeee
        New-age kirjoitti:

        Jotenkin tajuan kyllä häntäkin.
        Mutta kait sinäkin haluat hyvät ja toimivat välineet. Asiasi ovat ajan tasalla, ohjelmat eivät ole hankalia ja saat käytettyä niitä helposti, nopeasti ja että se palvelee juuri sinun tarpeitasi ja milloin mitäkin työvaihetta. Tätä tarkoitan. Päivitykset. Uudet versiot. Jne. Työ on tavallaan näkymätöntä, mutta sitä tänäänkin väännetään. Ja nehän eivät ole ansiotasi, paitsi jos osaat vaikuttaa kehittelyyn. Päinvastoin, hyvä ohjelma voi olla oman työsi vakuutus.
        No nyt oikeastaan voisikin asettaa ajatuksensa niin, että miten opettaa lapsille ja nuorille kehittämistaitoja, sillä mikä on nyt, ei ole sitä kohta enää. Vaatiihan se kiinnostusta ja vastuuta sitä, mitä tekee.

        Minä ajattelen aina, Aina, rahaa.
        Rahalla saa vapautta. Rahalla saa toimivat välineetkin.

        Joka väittää, ettei raha hänelle merkitse mitään, valehtelee.


      • New-age kirjoitti:

        Jotenkin tajuan kyllä häntäkin.
        Mutta kait sinäkin haluat hyvät ja toimivat välineet. Asiasi ovat ajan tasalla, ohjelmat eivät ole hankalia ja saat käytettyä niitä helposti, nopeasti ja että se palvelee juuri sinun tarpeitasi ja milloin mitäkin työvaihetta. Tätä tarkoitan. Päivitykset. Uudet versiot. Jne. Työ on tavallaan näkymätöntä, mutta sitä tänäänkin väännetään. Ja nehän eivät ole ansiotasi, paitsi jos osaat vaikuttaa kehittelyyn. Päinvastoin, hyvä ohjelma voi olla oman työsi vakuutus.
        No nyt oikeastaan voisikin asettaa ajatuksensa niin, että miten opettaa lapsille ja nuorille kehittämistaitoja, sillä mikä on nyt, ei ole sitä kohta enää. Vaatiihan se kiinnostusta ja vastuuta sitä, mitä tekee.

        Oletko sinäkään edes työelämässä enää, vai tätäkö palstailua pidät työnäsi?


      • Pulp-fictio
        heheheheeeeeee kirjoitti:

        Minä ajattelen aina, Aina, rahaa.
        Rahalla saa vapautta. Rahalla saa toimivat välineetkin.

        Joka väittää, ettei raha hänelle merkitse mitään, valehtelee.

        Mitä teet, jos ei pelitä.
        Sitä koodaus-esimerkkiä voi pitää metaforana.
        Palikka jonkin toimivuudelle.
        Ei se vielä ole rahaa, vaan vasta panostus.


      • heheheheeeeeee
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Mitä teet, jos ei pelitä.
        Sitä koodaus-esimerkkiä voi pitää metaforana.
        Palikka jonkin toimivuudelle.
        Ei se vielä ole rahaa, vaan vasta panostus.

        Jos markkinointi ei onnistu, niin panostuksesta tulee menetys. Tappio. Firman konkurssi ja loppu, jopa, ehkä.
        Minun ihmetemppuni ovat olleet markkinointiin ja rahan poikimiseen liittyviiä.
        Mikään firma ei toimi ilman rahaa ja/tai rahantuloa. Rahalla se mahdollistetaan, että ihme-koodaajat saa koodata palikoitaan. Hattu päästänne ja kumartakaa markkinoinnin onnistumista: Rahaa.


      • heheheheeeeeee kirjoitti:

        Minä ajattelen aina, Aina, rahaa.
        Rahalla saa vapautta. Rahalla saa toimivat välineetkin.

        Joka väittää, ettei raha hänelle merkitse mitään, valehtelee.

        Raha on kaikkein tärkeintä sellaiselle jolla ei sitä ole.
        Nyt on riittävästi normaaliin elämiseen.
        Minua harmittaisi jos lottovoitto osuisi kohdalle, siitä syystä että onnenpotku ei tullut nuorempana. Olisi päässyt elämänsä helpommalla.


      • New-age
        heheheheeeeeee kirjoitti:

        Jos markkinointi ei onnistu, niin panostuksesta tulee menetys. Tappio. Firman konkurssi ja loppu, jopa, ehkä.
        Minun ihmetemppuni ovat olleet markkinointiin ja rahan poikimiseen liittyviiä.
        Mikään firma ei toimi ilman rahaa ja/tai rahantuloa. Rahalla se mahdollistetaan, että ihme-koodaajat saa koodata palikoitaan. Hattu päästänne ja kumartakaa markkinoinnin onnistumista: Rahaa.

        Noo jos markkinointi olisi ollut menestyksekästä, vietäisiin suomalaiset tuotteet käsistä. Käyppä vaikkas kansainvälisillä huonekalumessuilla, missä uudet designerit yrittävät lanseerata tuotteitaan. Suomalaisten näytti on kovin vaatimatonta ja jopa alan sisällä on tekijöiden kesken kateutta, kuten eräs huippunimi kertoi.
        Se markkinoinnista ja lisään synergiasta.
        Raharaha on vain maksuväline, sovittu merkkijärjestelmä nykyisinkin, konventionaalista?
        Mitä sillä tekee, jos ei osaa kohdistaa oikein ja ethoskin sais olla hyvä.


      • heheheheeeeeee
        New-age kirjoitti:

        Noo jos markkinointi olisi ollut menestyksekästä, vietäisiin suomalaiset tuotteet käsistä. Käyppä vaikkas kansainvälisillä huonekalumessuilla, missä uudet designerit yrittävät lanseerata tuotteitaan. Suomalaisten näytti on kovin vaatimatonta ja jopa alan sisällä on tekijöiden kesken kateutta, kuten eräs huippunimi kertoi.
        Se markkinoinnista ja lisään synergiasta.
        Raharaha on vain maksuväline, sovittu merkkijärjestelmä nykyisinkin, konventionaalista?
        Mitä sillä tekee, jos ei osaa kohdistaa oikein ja ethoskin sais olla hyvä.

        Sitähän minäkin olen yrittänyt selittää, ettei ne ihmeeksi muutu hyvätkään huonekalidesignit eikä loistavat koodaukset, jos ei niitä osata markkinoida = muuttaa rahaksi.
        Eihän se ole kaikkien huonekaludesignerien markkinointi menestyksekästä.
        Markkinointi on taito. Hyvänkin tuotteen markkinointi. Sen minä osaan ihmeellisen hyvin. Sellaista tuotetta, johon en itse usko, en lähde markkinoimaan.


      • heheheheeeeeee
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Raha on kaikkein tärkeintä sellaiselle jolla ei sitä ole.
        Nyt on riittävästi normaaliin elämiseen.
        Minua harmittaisi jos lottovoitto osuisi kohdalle, siitä syystä että onnenpotku ei tullut nuorempana. Olisi päässyt elämänsä helpommalla.

        Näin on.
        Lottovoiton saamisen todennäköisyys on varsin pieni, vaikka lottoaisikin. Minulla se todennäköisyys on 0 %, koska en osallistu nykyään. Lasten ollessa pieniä sain lottovoiton joka viikko = ostin lapsille herkkuja sillä summalla, joka olisi lottoon mennyt.

        Toisen palveluksessa olleet kuukausipalkkalaiset eivät ymmärrä rahan = onnistuneen markkinoinnin merkitystä yrittäjälle ja yritykselle.


      • New-age
        heheheheeeeeee kirjoitti:

        Näin on.
        Lottovoiton saamisen todennäköisyys on varsin pieni, vaikka lottoaisikin. Minulla se todennäköisyys on 0 %, koska en osallistu nykyään. Lasten ollessa pieniä sain lottovoiton joka viikko = ostin lapsille herkkuja sillä summalla, joka olisi lottoon mennyt.

        Toisen palveluksessa olleet kuukausipalkkalaiset eivät ymmärrä rahan = onnistuneen markkinoinnin merkitystä yrittäjälle ja yritykselle.

        Mä en vois markkinoida sellaisia tuotteita ihmisille, mitä he eivät tarvitse. Jo nyt ihmiset kaikki eivät viitsi maksaa jätemaksuja, viedäkseen rojuja kaatopaikoille. Mitä huonommin tehty tuote, sitä nopeampaa jätettä.
        Voisitko sinä markkinoida ja edistää rahasta moista kiertoa?
        Ja olet nyt fixaantunut tuohon koodisanaan. Usein yrityksissä on yksikkö ja välillisesti parantaa tulosta. Ei kaikki näy, eikä kaikkea näytetä jo liikesalaisuuksien takia. Minusta sulla on kapea katsantokanta. Mikronäkemys.
        Tuo itsetyytyväisyytesi häiritsee mua tosi paljon. Jos odotat, että
        muut arvostavat sinua, niin annapa arvo muillekin. Älä vähättele muita; sinä annat mallin lapsillesi.
        Luova idea multa ilmaiseksi: ammattikouluihin nopeasti remonttimiesryhmä. Ylimarkkinoitu ns. hyvä = kallis korjausfirma
        jättää jälkeensä sutta ja sekundaa, mikä aiheuttaa kaikille extrakuluja, myös tälle yritykselle. Työnjohto en-mä-tiedä -tasoa.
        Tutkinto remonttitaitoisille motivoituneille nuorille, ja valiot työnjohtotehtäviin asiakaspalvelukoulutuksineen.
        Tässä on apaja fiksuille nuorille tulevaisuudessa.
        Hunkszin ja heheheen taka-ajatus tai tavoite on a i v o t.


      • heheheheeeeeee
        New-age kirjoitti:

        Mä en vois markkinoida sellaisia tuotteita ihmisille, mitä he eivät tarvitse. Jo nyt ihmiset kaikki eivät viitsi maksaa jätemaksuja, viedäkseen rojuja kaatopaikoille. Mitä huonommin tehty tuote, sitä nopeampaa jätettä.
        Voisitko sinä markkinoida ja edistää rahasta moista kiertoa?
        Ja olet nyt fixaantunut tuohon koodisanaan. Usein yrityksissä on yksikkö ja välillisesti parantaa tulosta. Ei kaikki näy, eikä kaikkea näytetä jo liikesalaisuuksien takia. Minusta sulla on kapea katsantokanta. Mikronäkemys.
        Tuo itsetyytyväisyytesi häiritsee mua tosi paljon. Jos odotat, että
        muut arvostavat sinua, niin annapa arvo muillekin. Älä vähättele muita; sinä annat mallin lapsillesi.
        Luova idea multa ilmaiseksi: ammattikouluihin nopeasti remonttimiesryhmä. Ylimarkkinoitu ns. hyvä = kallis korjausfirma
        jättää jälkeensä sutta ja sekundaa, mikä aiheuttaa kaikille extrakuluja, myös tälle yritykselle. Työnjohto en-mä-tiedä -tasoa.
        Tutkinto remonttitaitoisille motivoituneille nuorille, ja valiot työnjohtotehtäviin asiakaspalvelukoulutuksineen.
        Tässä on apaja fiksuille nuorille tulevaisuudessa.
        Hunkszin ja heheheen taka-ajatus tai tavoite on a i v o t.

        "New-age"

        Vastauksenani kopioin ystävämme "hunksz"in viisauksia vapaaehtoistyöntekijä "reppuriika"n ketjusta

        "totta.
        Minä OLEN oma-hyväinen, toisinaan itseäni täynnäkin."
        hunksz 10.3.2017 11:42
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14762468/tutustuin-ihanaan-vanhukseen


      • New-age
        heheheheeeeeee kirjoitti:

        "New-age"

        Vastauksenani kopioin ystävämme "hunksz"in viisauksia vapaaehtoistyöntekijä "reppuriika"n ketjusta

        "totta.
        Minä OLEN oma-hyväinen, toisinaan itseäni täynnäkin."
        hunksz 10.3.2017 11:42
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14762468/tutustuin-ihanaan-vanhukseen

        No-höh-sanon minä. Päästäänkö näin puusta pitkään ja mitähän tämäkin tarkoittaa, ehkä, että kaadetaanko vain itsellemme ja
        lapset ja ikäihmiset ovat terveitä, kun ne leikkii ja huono oppi kaataa ojaan ja pyyt pivoon. Näilläkö mennään - eikun näillä.
        Jos on isot varat, kaatuu vene. Nyhdetään tyhjästä kauraa.
        Se parhaiten nauraako, joka on viimeisenä tai edellisenä.


    • heheheheeeeeee

      Huomaatkos "hunksz" että sinulta sattumalta onnistunut markkinointi vasta teki koodaamastasi ohjelmapätkästä muistelemisen arvoisen ihmeen.
      Sait ihme-koodauksesi muutettua rahaksi ja vallaksi.
      Raha, raha, raha!

    • Luovuus voi olla ahaa elämystä, ahaa elämys on usein hetken häivähdys, perskules noin just ihanaa, se tulee ja menee, mutta kyllä täytyy sanoa, että nautin eniten flow:sta kun sellainen kohdalle sattuu.

      Silloin on tekemisensä kanssa onnellisimmillaan. Sitä ennen saa kyllä kitua ja riutua kun suunnittelee, yöunet menee yhtenä jos toisenakin kunnes saa suunnitelmansa valmiiksi ja keksii päämääränsä ja keksii, että tähän haasteeseen vastaan, tähän tartun ja tämä se on..

      Sitten se onkin yhtä menoa, unohtaa kaiken muun, ajantaju katoaa, keskittyy täysin tekemiseensä, haaste vie eteenpäin, tietää ja tuntee, että osaan tämän, tähän omat taidot riittävät, uusia taitoja on siinä vaiheessa turha opetella, silloin koko flow katoaa.

      Joskus unohtaa syödä ja nukkua. Yö onkin parasta aikaa tehdä, se ehkä johtuu siitä, että silloin kun oli perhettä, ei oikeastaan voinut tehdä kuin öisin. Nyt sitä saa tehdä vaikka vuorokauden ympäri. Nykyisin iän mukanaan tuomat fyysiset rajoitteet sotkevat tekemisen iloa pikkuisen. Parasta tekeminen on jos lähellä on joku, joka sanoo kommenttinsa ja heittää väliin oman mielipiteensä.

      Eniten olen flowta kokenut käsillä tekemisessä, silloin siinä on valtava ilo ja intohimo ja kokee löytämisenkin iloa. Kun lopulta saa hommansa valmiiksi, jo se valmiiksi tekeminen on palkitsevaa, iso ilon ja ”hyvä minä” hetki.

    • Monikohan katsoi ohjelman ps?
      Vieraana oli nais-puolinen HUNKSZ.
      Hän tiesi tasan-tarkkaan mistä raha tulee ja minne se ei saa mennä.
      Jos en löydä rinnalleni hellää ja lämpöistä...
      Olkoon sitten tuollainen Ahaa!-elämys.

      H.

      • New-age

        Ahaa. Haa. Meinaatkos kosaista L.A:ta. Lycka till.


    • New-age

      Aha aha. Kirjoittaako xx9 koskaan sulle? En ole utelias, mutta kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      193
      3850
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      64
      2925
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2752
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2219
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2027
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1667
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1625
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1568
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1429
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1331
    Aihe