mitä oireita kalsiumin puute tekee? ja tekeekö se niitä ns.helposti eli kuinka kauan tarvii elää (puutteessa) ennenkuin oireet alkavat ilmetä?
KALSIUMISTA
6
796
Vastaukset
- linkki täällä
- NETTA
jollain tohon vielä lisättävää tuntuu niin kovin suppealta tuo linkin vastaus
- yksi vastaus
NETTA kirjoitti:
> tohon vielä lisättävää
No - hampaat saattavat haurastua ja reikiintyä helpommin myös. Myös ne tarvitsevat kalkkia eli kalsiumia.
Joka tapauksessa luusto sitä kalkkia eniten tarvitsee - ei muut solut. - linkki täällä
NETTA kirjoitti:
etsihän itse, jos löydät lisää tietoa :-)
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=kalsium&spell=1 - NETTA
linkki täällä kirjoitti:
etsihän itse, jos löydät lisää tietoa :-)
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=kalsium&spell=1kokemuksia ihmisiltä asiasta kyllä googlen kautta oon jo etsinyt, että kiitos nyt vaan! Mutta onko siis kellään todettu oikeen labrassa kalsiumin vaje ja jos on niin mitä oireita sitä ennen on ollut?
- Eve
yksi vastaus kirjoitti:
> tohon vielä lisättävää
No - hampaat saattavat haurastua ja reikiintyä helpommin myös. Myös ne tarvitsevat kalkkia eli kalsiumia.
Joka tapauksessa luusto sitä kalkkia eniten tarvitsee - ei muut solut.Elimistön suurin kalsiumvarasto on tietenkin luusto. Mutta korjaan väitteen
"Joka tapauksessa luusto sitä kalkkia eniten tarvitsee - ei muut solut."
Ensinnäkin kalsiumia on muutaman prosentin verran myös veressä. Koska myös sydänlihas tarvitsee kalsiumia toimiakseen, samoin kalsium osallistuu hermoimpulssien säätelyyn (tiedä sitten tarkemmin mitä tuo tarkoittaa, en ole lääkiksessä).
Jos elimistö ei saa tarpeeksi kalsiumia ravinnosta, se ottaa sen luustosta. Luusto haurastuu, hampaat reikiintyvät jne. Toisaalta luusto uusiutuu täysin 4-5 vuoden välein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628