Paha unettomuus vuosia.

Yöeläjä

Paha unettomuus vuosia ollut.tää on kamalaa kun uni ei vaan tule.olen saanu unilääkkeitä välillä.melatoniini ei auta.jos en ota unilääkettä valvon yöt.. haluisin kokeilla jos olisi apua akupunktiosta.neurosonic hoidosta.mutta mahtaako lahdessa olla ?

3

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lampaidenlaskija

Mikä sinua oikeasti valvottaa ? Oletko miettinyt ?
      Mitä pyörittelet päässäsi valvoessasi ? Onko sinulla ratkaisemattomia ongelmia ?
      Joku syy on siihen miksi unirytmisi on sekaisin. Siitä voisi alkaa ratkoa parantumiskeinoja uniongelmiisi.
      Ehdottaisin ihan erikoislääkärillä käyntiä.
      Uniongelmiin perehtyneitä lääkäreitä on.

• kohtaKolmikymppinen

Mulla on ollut uniongelmia ihan koko ikäni. Taaperona yritettiin jo selvittää mistä johtuu. Aivosähkökäyrässä oli ilmeisesti joku pieni häiriö, mutta sitä ei saatu selville, että miksi. Itsellä on välillä parempia kausia ja sit huonompia. Hyvinä öinä unta ei tarvitse kauaa houkutella ja herään keskimäärin yössä n.1-5 kertaa. Huonoina öinä nukahtaminen saattaa kestää ja hereillä käy 5-10kertaa. Nukun vuodessa vain muutaman sellaisen yön, että en herää ollenkaan. Joskus vaikuttaa fyys.jaksamiseen, mutta ainoastaan perhe ja ystävät tietää tästä. Töissä käyn vaikka pää kainalossa. Uniapneaa mulla ei ole, eikä todettua henkisenpuolen ongelmaa tjms. Stressi toisinaan vaivannu, mut tiedostan milloin sitä on..

Aikuisiällä en ole uskaltanut asian tiimoilta enää lääkärissä käydä, sillä tyrkyttävät mielialalääkkeitä ja unilääkkeitä. Ja mä en niitä halua, enkä tietääkseni tarvitse. Elän kuitenkin tasapainoista elämää, ongelmasta huolimatta.

Itselläni kumminkin pientä helpotusta tuonut melatoniini. Olen herkkä äänille, joten korvatulpat ehdottomat. Makuuhuone tulee olla pimeä ja viileähkö. Uus sänky kunnon patjalla ja parempi tyyny auttanut hieman. Liikunta, ulkoilu ja sauna auttaa kans. Ruutuaikaa oon vähentäny illasta(liekkö auttanut, mutta kumminkin). Kumppani jos hieroo illasta harteita ja/tai jalkoja niin auttaa rentoutumaan.

Aatella mitä kaikkee joutuukaan tekeen, että ehkä nukkuu paremmin

• Anonyymi

Minulla on Neurosonic mobiilipatja, ei ole auttanut unettomuuteen ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3498
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1516
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1259
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1222
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      978
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      971
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      953
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      832
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      91
      788
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      745
    Aihe