Paha unettomuus vuosia.

Yöeläjä

Paha unettomuus vuosia ollut.tää on kamalaa kun uni ei vaan tule.olen saanu unilääkkeitä välillä.melatoniini ei auta.jos en ota unilääkettä valvon yöt.. haluisin kokeilla jos olisi apua akupunktiosta.neurosonic hoidosta.mutta mahtaako lahdessa olla ?

3

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lampaidenlaskija

Mikä sinua oikeasti valvottaa ? Oletko miettinyt ?
      Mitä pyörittelet päässäsi valvoessasi ? Onko sinulla ratkaisemattomia ongelmia ?
      Joku syy on siihen miksi unirytmisi on sekaisin. Siitä voisi alkaa ratkoa parantumiskeinoja uniongelmiisi.
      Ehdottaisin ihan erikoislääkärillä käyntiä.
      Uniongelmiin perehtyneitä lääkäreitä on.

• kohtaKolmikymppinen

Mulla on ollut uniongelmia ihan koko ikäni. Taaperona yritettiin jo selvittää mistä johtuu. Aivosähkökäyrässä oli ilmeisesti joku pieni häiriö, mutta sitä ei saatu selville, että miksi. Itsellä on välillä parempia kausia ja sit huonompia. Hyvinä öinä unta ei tarvitse kauaa houkutella ja herään keskimäärin yössä n.1-5 kertaa. Huonoina öinä nukahtaminen saattaa kestää ja hereillä käy 5-10kertaa. Nukun vuodessa vain muutaman sellaisen yön, että en herää ollenkaan. Joskus vaikuttaa fyys.jaksamiseen, mutta ainoastaan perhe ja ystävät tietää tästä. Töissä käyn vaikka pää kainalossa. Uniapneaa mulla ei ole, eikä todettua henkisenpuolen ongelmaa tjms. Stressi toisinaan vaivannu, mut tiedostan milloin sitä on..

Aikuisiällä en ole uskaltanut asian tiimoilta enää lääkärissä käydä, sillä tyrkyttävät mielialalääkkeitä ja unilääkkeitä. Ja mä en niitä halua, enkä tietääkseni tarvitse. Elän kuitenkin tasapainoista elämää, ongelmasta huolimatta.

Itselläni kumminkin pientä helpotusta tuonut melatoniini. Olen herkkä äänille, joten korvatulpat ehdottomat. Makuuhuone tulee olla pimeä ja viileähkö. Uus sänky kunnon patjalla ja parempi tyyny auttanut hieman. Liikunta, ulkoilu ja sauna auttaa kans. Ruutuaikaa oon vähentäny illasta(liekkö auttanut, mutta kumminkin). Kumppani jos hieroo illasta harteita ja/tai jalkoja niin auttaa rentoutumaan.

Aatella mitä kaikkee joutuukaan tekeen, että ehkä nukkuu paremmin

• Anonyymi

Minulla on Neurosonic mobiilipatja, ei ole auttanut unettomuuteen ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      188
      5091
    2. Kukka kuoli ja kukka tappo Kokkolassa?

Ouluntiellä tapettu nainen torstaina kukka tappo?
      Kokkola
      14
      1751
    3. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      63
      1626
    4. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      127
      1497
    5. Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s
      Tv-sarjat
      9
      1463
    6. Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?

Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit
      Maailman menoa
      50
      1147
    7. Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi

Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.
      Lappajärvi
      96
      1084
    8. Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa

Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249
      Maailman menoa
      302
      969
    9. Vasemmistoliitto menossa perussuomalaisten ohi!

Keskustapuolue meni jo...
      Maailman menoa
      195
      941
    10. Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!

Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö
      Suomalaiset julkkikset
      7
      820
    Aihe