Onko kenelläkään tietoa Sardinian pakolaistilanteesta?
Uskaltaako alakouluikäisten lasten kanssa lähteä kesällä lomalle Sardiniaan?
Etenkin Agheron tilanne kiinnostaisi.
Emme ole matkustelleet lasten kanssa juurikaan ulkomailla, joten meille kesän lomamatka on erityinen asia. Toivon rehellisiä vastauksia.
Millainen on Sardinian pakolaistilanne?
7
1088
Vastaukset
- Hiukanjännittää
Piti kirjoittamani Alghero, joka on siis kaupunki Sardinian luoteisosassa.
- Sardiniaa
Eipä ole ainakaan sardinialaiset kollegani asiasta mitään erityistä maininneet, joten sen puoleen voitte valita lomakohteen aivan rauhallisin mielin.
Toinen asia on sitten se, puhutteko kuinka hyvin italiaa. Sillä on noilla seuduin melko suuri merkitys loman onnistumiseen, vaikka hotellissa ja pahimmissa turistipaikoissa jonkun verran saattavat englantia puhuakin. Yleensäkään Italiassa ei kannata odottaa, että esim. ruokalistat löytyisivät suomeksi, hyvä jos englanniksi, mutta tämänhän tietysti tiedätte muutenkin.
- fvnjkio
Ehkä tuolla asenteella on parempi pyöriä ihan vain kotikulmilla.
- gfdgfdgdsgfdgf
Sardiniassa on ihan kauheaa, ei teidän kannata mennä sinne.
- Italiassaedelleenasuva
Sardiniassa (Sardegna) ei juuri ole viime vuosina saapuneita pakolaisia. Varmasti rannoilla ja turistiseuduilla näkyy varsinkin afrikkalaisia rihkamamyyjiä, mutta yleensä ovat jo vuosia siellä olleet.
Pakolaiset viime vuosilta tuskin sinne ehtineet. Näkynee enemmän pohjoisessa, jonne Sisiliasta siirtäneet.- Italiassaedelleenasuva
Sardinia on myös Italian VIP-henkilöiden lomapaikka, ja elää vain turismista, joten voitte tulla ihan rauhallisesti.
Turistipaikoissa varmasti englannilla pärjää. Itse en tosin siellä vielä käynyt, mutta omasta kokemuksesta 30 vuotta sitten englannilla ei pärjännyt. Nyt kyllä lähes kaikkialla.
- Anonyymi
Piti vielä lisätä, ettei Afrikassa sodita vaan tulijat ovat elintasopakolaisia tai vaikka sodittaisiinkin niin ne ovat mammanpoikia jotka lähtevät karkuun.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892