Minulla on A1-A5 sarakkeessa luvut 5,7,99,44 ja 12. B1-B5 sarakkeessa luvut 90,12,6,99 ja 9. C-sarakkeessa kaava =indeksi($a$1:$a$5;vastine($b1;$a$1:$a$5;0)), joka ilmoittaa että luvut 12 ja 99 on B-sarakkeessa. Mtenkä saan summattua luvut B-sarakkeesta ilman että tarvitsee laittaa B-sarakkeeseen luvut jotka löytyy A-sarakkeesta, summa(12;99). Se onnistuu käsipelin kun lukuja on muutama. Mutta entäs jos lukuja onkin A ja B-sarakkeessa vaikka 100. Lukujen etsiminen tuottaa melkoisen etsimisen. Onko tuollaisen funktion teko mahdollista? Vastauksesta kiittäen. Ari
Yhteenlasku
arijukka.makitalo
2
1002
Vastaukset
- Anonyymi
Laita johonkin soluun
=SUM(IFERROR(C:C;0))
Älä paina pelkkää enteriä lopuksi, vaan ctrl shit enter. Funktion ympärille pitäisi tulla silloin kaarisulut {=SUM(IFERROR(C:C;0))}.
Ja muuta tietysti tarvittaessa funktioiden nimet suomenkielisiksi. - Anonyymi
Tarkoitit varmaankin että yhteenlasku ilman C-sarakkeen kaavoja. Exelillä onnistuu ainakin näin:
=SUMMA(JOS(ONLUKU(VASTINE(B1:B5;A1:A5;0));B1:B5)) - matriisikaava (ctrl shift enter)
tai sitten tavallisella kaavalla
=TULOJEN.SUMMA(ONLUKU(VASTINE(B1:B5;A1:A5;0))*B1:B5)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741