Olen aikeissa myydä 70-luvulla tehdyn taloni, mutta olen vähän huolissani tästä nykyään vallalla olevasta ilmiöstä "myyjä vastaa virheistä". Eli miten tuo ostaja saa käytännössä etsittyä myyjän eli minut käsiini, yksityisetsivän kanssako? Kaupantekohetkellä aion ottaa R-Kioskilta prepaid liittymän jonka ilmoitan välittäjälle ainoaksi puhelinnumeroksi, oman vakituisen numeron pistän salaiseksi. Osoitteenluovutuskielto myös väestörekisteriin, poismuuttokin on käynyt mielessä, mutta se taitaa olla turhan rankka toimenpide, riittää kun lähikaupassa ostajan tullessa repimään hihasta esittää tyhmää, että: "mikä talo missä?" tai heittäytyy mykäksi. Yksi vaihtoehto olisi käyttää kauppakirjan teossa jotain valtuutettua, palkkaisi jonkun kadunmiehen siihen hommaan, näin jäisi itse kasvottomaksi ostajalle. Yksi radikaali toimenpide olisi nimenmuutos, mutta tähän en todennäköisesti ryhdy.
Sitten vielä toinen asia. Nämä tarjouskauppa-kohteet eli huutokaupaksihan näitä kait voitaisiin kutsua. Kun tuossa asuntokaupassahan on semmoinen juttu, että kunnon on vastattava hintaa eli purkukuntoinen saa maksaa tontin hinnan miinus purkukulut, niin voiko tämmöisessä kaupassa ostaja kun ostokrapula iskee, ruveta vaatimaan myyjältä yhtään mitään? Esimerkiksi kaksi jääräpäistä huutajaa aloittaa huutamisen 20 000 euron mummonmökistä ja huutaminen päättyy 100 000 euroon jolloin meklari lyö nuijan pöytään.
Voutiahan tämä myyjän vastuu ei koske.
Ostajan välttely
5
186
Vastaukset
- dfsfns
Voithan käydä plastiikkakirurgilla myös. Myyt tontin, jossa on purkukuntoinen rakennus.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2003/02/13/myyjan-vastuu-asuntokaupassa - Lain-huutoa
Onko talosi omalla tontilla? Lainhuutotodistuksesta näkyy nykyinen haltija/omistaja eli sinä.
Sinut kyllä löydetään, mikäli et muuta korpeen telttaan. Tai sieltäkin kyllä löydetään, kun käyt kyläkaupassa asioilla.Täysin totta, kaikki kiinteistöpuolella on julkista tietoa, mukaan lukien kiinteistön omistajan osoite ja henkilötunnus, kiinteistön hankintahinta jne. Sama koskee siirrettäviä vuokraoikeusiakin, tosin niiden osalta pitää kauppahinnan selvittämiseksi tilata kaupantekohetkellä vuokraoikeuden omistavan henkilön kauppakirja jolla tämä on sen ostanut maanmittauslaitokselta.
Aloittajalla on sitten hieman kieroutunut käsitys ostajan mahdollisuuksista saada tietoja ja vielä kieroutuneempi näkemys mahdollisuudesta tavoittaa myyjä. Riittää kun jättää haasteen haastemiehen toimitettavaksi, haastemies kyllä löytää myyjän (pahimmillaan myyjä etsintäkuulutetaan ja pääsee poliisin hänet tavoitettua) putkaan odottelemaan itse asiakirjan vastaanottamista.
Vielä lisäyksenä, että mikäli on myymässä vanhaa paskaa, niin se pitää tuoda joka käänteessä esille, 10 % korkeampi kauppahinta kääntyy käden käänteessä 40 % tappioksi.- Pohdiskelenpahanvaan
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Täysin totta, kaikki kiinteistöpuolella on julkista tietoa, mukaan lukien kiinteistön omistajan osoite ja henkilötunnus, kiinteistön hankintahinta jne. Sama koskee siirrettäviä vuokraoikeusiakin, tosin niiden osalta pitää kauppahinnan selvittämiseksi tilata kaupantekohetkellä vuokraoikeuden omistavan henkilön kauppakirja jolla tämä on sen ostanut maanmittauslaitokselta.
Aloittajalla on sitten hieman kieroutunut käsitys ostajan mahdollisuuksista saada tietoja ja vielä kieroutuneempi näkemys mahdollisuudesta tavoittaa myyjä. Riittää kun jättää haasteen haastemiehen toimitettavaksi, haastemies kyllä löytää myyjän (pahimmillaan myyjä etsintäkuulutetaan ja pääsee poliisin hänet tavoitettua) putkaan odottelemaan itse asiakirjan vastaanottamista.
Vielä lisäyksenä, että mikäli on myymässä vanhaa paskaa, niin se pitää tuoda joka käänteessä esille, 10 % korkeampi kauppahinta kääntyy käden käänteessä 40 % tappioksi."Vielä lisäyksenä, että mikäli on myymässä vanhaa paskaa, niin se pitää tuoda joka käänteessä esille, 10 % korkeampi kauppahinta kääntyy käden käänteessä 40 % tappioksi."
Sehän on arvon välittäjä LKV joka sen hinnan määrittelee. Minä en tiedä taloista tai niiden toteutuneista hinnoista yhtään mitään, asunpahan vaan. Tottakai vastaan välittäjä LKV:n kuulusteluun mahdollisimman hyvin tietojeni mukaan. Mitään ylimääräistä en sano etten vahingossa puhu läpiä päähäni.
Mitä sinä teet yksityishenkilönä sillä minun henkilötunnuksella, osoitehan on kaupantekohetkellä kaupan kohteessa.
- Määpäs
Ottaako haastemies tuommoisia juttuja vastaan, oikeuden asiallahan se on, ei yksityisen ihmisen. Poliisi ei ainakaan putkaan vie, se on aivan varma. Kukaan yksityinen ihminen ei pysty etsintäkuulutusta laittamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446