Palkan ulosmittauksesta päätös

jamstomps

Sain tiedon palkan ulosmittauksesta. Päätöksiä oli kaksi. Toisessa paikassa en ole puoli vuotta töissä käynyt. Toinen on vakipaikka. Päätöksien mukaan on myös velkojen lista, Saako palkalaskija tiedon velan suurudesta ja mihin olen velka. Joitekin olen ymmärtänyt, että palkalaskijalle menee tieto/ pitttämisvaatimus lai mukaan, mutta saako palkalaskija tietää velan suurudesta ja kenelle olen velka ? Onko kellä tietoa. Se ei haitta kun menee palkasta, mutten toivoisi palkalaskijan tietävän tarkemmin veloista.

6

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfjgf5

Ei saa tietää

• jamstomp

miten voit olla niin varma?

• palkanlaskija

Ei saa tietää, meille tulee vain maksukielto mutta ei selvitystä veloista, eikä se työnantajalle edes kuulu

• jamstomp

Hei palkanlaskija! Onko Sulla vaitiolovelvollisuus ulosoton asiakaista niin kuin usein sanotaan. Itse en usko että palkanlaskija on hilja. meidän kunnassa on suur et toimistot ja paljon työntekijäitä siellä ja nuot kahvittelevat ja muuten tekemisissä päivittäin. Miten paljon juoruilette semmoiseta?

• palkanlaskija
        jamstomp kirjoitti:

Hei palkanlaskija! Onko Sulla vaitiolovelvollisuus ulosoton asiakaista niin kuin usein sanotaan. Itse en usko että palkanlaskija on hilja. meidän kunnassa on suur et toimistot ja paljon työntekijäitä siellä ja nuot kahvittelevat ja muuten tekemisissä päivittäin. Miten paljon juoruilette semmoiseta?

Meillä ainoastaan minä ja tj joka hyväksyy maksut tietää työntekijöidemme ulosotosta. Muille asia ei kuulu eikä meillekkään muuten kuin että pidätämme ja tilitämme ulosottotilityksen. Emme me saa tietää miten ja miksi työntekijämme on joutunut ulosottoon eikä ole meidän asiamme kertoilla siitä kenellekkään.

• 53453535

Kannattaa kuitenkin ymmärtää, että ulosottorekisteri on julkista tietoa, ja kuka tahansa voi käydä kysymässä kenen tahansa ulosottotiedot ilman mitään syytä (toisin kuin luottotiedot). Näinhän nuo iltapäivälehdetkin julkaisee julkkisten ulosottotietoja. Sinänsä lain puolesta ei julkisesta tiedosta voi olla mitään vaitiolovelvollisuutta. Ja vaikka maksukiellossa ei velkoja luetellakaan, utelias pomo tai palkanlaskija voi ihan vapaasti netistä tilata erittelyn uteliaisuuttaan (maksaa muutaman euron, kyselystä jää kyllä merkintä jonka saat pyytämällä tietoosi).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      94
      8201
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3942
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1400
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      35
      1282
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1132
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1030
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe