Naiset kuljetusalalla

RalfNiinRalf

Olen nuori pojan koltiainen juuri valmistunut kuljettajaksi. lehdissä hehkutetaan
naisenergiaa. kaikki alalla olevat naiset on olleet suht tympeitä. Missä vika???
Miksi mies ei voi olla mies ja nainen nainen myös kuljetusalla.

43

2890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öörree

      itseasiassa vastasit juuri kysymykseesi.....

    • Käkriäinen

      No ne mukavat pullan tuoksuiset neidot ei lähde näihin ajohommiin.Mitä olen kuullut noilta ammattikoulusta valmistuneilta pojan kolleilta niin koulussa on kyllä tyttöjä.Ne joko keskeyttävät opinnot tai sitten valmistuttua lähtevät ihan muihin hommiin.Ajavat c-kortin esim. hevosautoa varten(kun sen saa ilmaiseksi) Hyvä asenne nykynuorilla.
      Itse olen sitä mieltä,että AKT:n lehti ja Ajolinjakin hehkuttavat hieman liikaa kuljetusalaa nuorten naisten tulevaisuuden alana. Se ei ole todellisuutta.Ne naiset jotka lähtevät alalle ovat "kova nahkaisia" ja haluavat luoda ympärilleen sellaisen
      ilmapiirin jossa ei haluta apua tai neuvoja miehiltä.Minä osaan kyllä nämä hommat.
      Se on sääli jos olisin nainen niin käyttäisin viehätysvoimani hyödyksi ja teettäisin raskaat hommat ilomielin miehillä. No....naiset ajattelevat asiat eri tavalla kuin miehet.Toivon,että alalle tulisi paljon naisia tulevaisuudessa se olisi hieno asia.

    • FilosofiYlppö

      Miksi mies ei voi olla mies ja nainen nainen myös kuljetusalla¨? hyvä kysymys keskustelun aloittajalta. Ehkä niillä harvoilla naisilla jotka ovat alalla on niin suuri tarve näyttää ,että pärjää miesten rinnalla ilman apua.. Meihin ihmisiin on vaan
      luotu sellainen ominaisuus,että miehellä on luontainen tarve auttaa tarvittaessa naista. Jos nainen kieltäytyy avusta niin se herkästi tulkitaan mainitsemaksi tympeydeksi.Itse olen kyllä tavannut vain iloisia positiivisiä naiskuskeja.

    • 14773784443

      hyvä luoja vältä kaikkia nais kuskeja. yksi sellainen oli joskus mua iskemässä kun olin vuosikymmen sitten kovasella ja kun en ollut kiinnostunut yritti saada mulle turpaan yheltä karpaasi aasilta. pelkkiä isättömiä mielen vikaisia.... sellaisia räjähdepaketteja.. pinna niin vitun tiukalla ettei kukaan voi sietää. vältä naiskuskeja. obat aika kaukana naisesta.

      • pling

        Dillejä ämmiä ratin takana, ovat räjähdys herkkää ainesta!


      • Anonyymi
        pling kirjoitti:

        Dillejä ämmiä ratin takana, ovat räjähdys herkkää ainesta!

        Juuuri niitä. Luulevat olevansa miehiä...Kiroilee ,räkii ja läskejä ku ku pahimmat sikarahtiukot...


    • Naiskuljettaja

      Niinhän se on, että niin se metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Alalle mahtuu monenlaista ihmistä ikään tai sukupuoleen katsomatta. Kyllä mieskuljettajatkin osaa tympeitä olla.
      Itse työskentelen isossa logistiikka-alan yrityksessä, johon sisältyy paljon asiakaspalvelutilanteita, niin yrityksiä kuin yksityisiä. Ei tässä hommassa pitkään olla jos käyttäytyminen on tympeää. Olen kyllä perusluonteeltani iloinen ja positiivinen, jolla on hymy herkässä. Harmi jos aloittajan kohdalle on sattunut vain tympeitä naiskuljettajia, mutta älä huoli kyllä siellä joukossa on meitä iloisen rempseitä naiskuskejakin.

    • aaaapelii

      Ennen oli Anita, Liisa, Päivi Virpi, Pirjo, Nea, Seija, Taina ym. ym. mukavia ja oikeita naisia alalla. Työt tuli tahtyä. Terkkuja vaan tytöille jos satutte näitä lukemaan. Aapelilta.

    • LavikainenOsmo

      Nimimerkki RalfNiinRalf ja aaaapeli.Molemmat veljekset olette ihan samalla aaltopituudella.Molemmat pitävät ,että on mukavaa,että alalla on myös naispuolisia kuskeja.Toivomus molemmilla on myös selkeästi,että mies olisi mies ja nainen nainen vaikka samaa työtä tehdään.Eihän tätä työtä tehdä niillä värkeillä jotka ovat siellä housuissa. Jostain syystä alalle on tullut monen monta sellaista "telaketju naista" (en sano sitä alkuperäistä haukkumasanaa) ettei kukaan pahoita mieltä.Tukka on ajettu siiliksi toiselta puolen.Räikeitä värejä tukassa. On iso sonnirengas nenässä.Kaulassa ja jopa naamassa on tatuointeja.Asenne on töykeä jos näkee,että apua tarvittaisiin. Heti tulee "Kyllä minä pärjään" jäätävällä äänellä.
      En ymmärrä miksi on sellainen valtava näyttämisen tarve? Kenelle pitää näyttää?
      Ammattilehdistö hehkuttaa naisopiskelijoiden määrää kuljetuspuolenoppilaitoksissa. Kun olen jutellut vastavalmistuneiden kuljettajien kanssa niin suuri osa naisopiskelijoista on keskeyttänyt
      opinnot ja tätä nämä vastavalmistuneet kuskitkin ihmettelevät. Olisi mukava kuulla joltain vastavalmistuneelta kuljettajalta mielipide. Keskeyttävätkö naisopiskelijat herkemmin opiskelut ja hakeutuvatko opiskelujen jälkeen alalle yleensä ollenkaan vai menevätkö Sale-myymälään hommiin..

    • Salvadorr

      Turha se on ihmetellä. Vain friikki-muijat tulevat alalle. Miehille pitää näyttää kaapin paikka.
      Lastentarhoissa ja sairaaloissa on hoitajina miehiä kymmenen kertaa enemmän kuin kuljetusalla naisia. Se siitä tasa-arvosta. Kuljetusala ei kiinnosta miehiä eikä todellakaan naisia siis jos suomalaisista puhutaan. Se ei ole edes uusi ilmiö. Jo 1980-luvulla oli todella vaikea saada esim. kesälomatuuraajia kun kyseessä oli jakeluajo Helsingin keskustassa.Ei edes hyvä palkka avittanut asiaa.Nykyisin asiat vielä huonommin.Ainoa pelastus on nuo vastavalmistuneet ammattikoulun oppilaat.Heille ensimmäinen duunipaikka kyllä kelpaa.

    • potköajaapäällejalujaa

      Kusipäät ei osaa köyttää vilkkuja ja tilannetaju aivan poissa, eteenkiilaus yleistä, menkää ja hankkikaa CD kortti ja sitten tulkaa tänne urputtaa.

      • vinkuukuinKIN

        Niitä voi ostaa kaikista verkkokaupoista ja kursseja voi hakea atk.n puolelta, eikun levu sisään ja lentäkää kuuhun samaan hintaan saatte laitteet ja piuhat, itse pitää painaa nappia, play. joskus useammankin kerran.


    • Käkriäinen

      Nyt kun nämä teinipojat 2 keskiolut pullon jälkeen ovat kertoneet oman tarinat...kyllä tämä nuoriso osaakin päihtyä nopeasti ja halvalla.. ihan kateeksi käy. Vanha sotaratsu eli minä luin jutun ja mielessäni oli juttu Ajolinja lehdessä.Pakko oli kaivaa arkistoista esiin. Vuosi oli 2016 numero 3
      Siinä oli pääjuttuna nuori nainen joka oli jopa nimensä muuttanut Meri Kartaksi.Tukassa oli sinistä ja lävistyksiä oli. Varmasti tosi ammattilainen,mutta aika pelottava jos ajatellaan onko ihmistä helppo lähestyä.LavikainenOsmo tarkoitti juurikin tätä asiaa, eli miksi naisen pitää olla jotenkin silmiin pistävän erikoinen jotta alalla pärjää. pakettiauto ja kevyt kuorma-autopuolella on ihan tavallisia naisia. Jostain syystä raskaskalusto osastolla pitää erottautua joukossa. Minulla ei ole mitään Meri Kartta nimistä henkilöä vastaan. Hyvä jos on onnellinen. Persoonia tarvitaan... Spede Pasanen Jorma Uotinen,Jouko Turkka ,Jörn Donner ja niin edelleen.Kyllä sinne yksi Meri Karttakin mahtuu.

    • ValiValiVirsi

      Meri Kartta on tosi ammattilainen ja Facebookissa rekkakuskien ValiVali-ryhmän kantava voima. Ei oteta kenenkään ulkonäöstä paineita ,hoidetaan vaan ajohommat ammattitaidolla.Tuolla tienpäällä ja lastauspaikoissa ne jyvät erottuvat akanoista oli sitten mies tai nainen.

    • EnOleBottiVielä

      Viime perjantaina kohtasin tuolla lastauspihalla nuoren vastavalmistuneen naiskuljettajan. Varovasti peruutettiin,mutta lopputulos oli 10 arvoinen. Asiallinen hoikka nuori nainen siisti työasu,siisti auto.kuorman purku sujui mallikkaasti,mutta täysin ilmeetön ihminen ei sanaakaan sanonut asiakkaalle saati sitten tervehtinyt samalla alalla olevaa kuljettajaa. Teki työtä kuin robotti. Oliko tämä nyt se tulevaisuuden kuljettaja =robotti joka korvaa iloisen,positiivisen ja
      aina asiakaspalveluun valmistautuneen nykykuljettajan jolla on aina sana hallussa oli tilanne mikä hyvänsä..Ei taideta siellä ammattikoulussa paljon panostaa asiakaspalvelukoulutukseen?

    • Käkriäinen

      No millainen olit itse kun aloitit hommat`? Itse kun muistelen vuotta 1982 niin on hyviä muistoja ja sitten sellaisia hävettäviä muistoja. Nämä nolot koskee juurikin työntekoa. Kaikenlaista kömmähdystä oli alussa eikä siinä paljon moikkailtu muita alalla olleita.Tärkeintä oli ,että selvittiin työpäivä loppuun kunnialla. Jokainen järkevä ihminen ymmärtää,että vasta kun työ sujuu rutiinilla voi alkaa luoda kontakteja työtovereihin ja rakentaa sellaista reilua hyvä veliverkostoa. Eiköhän se nuori nainen ollut ihan YES! Kun huomioit,että hoikka oli ja siististi pukeutunut.Ja taisi olla ihan
      hyvän näköinen. Siitäkö tämä närkästys? Kun sinua ei huomattu?

    • TotuusPaistaa

      EnOleBottivielä ,kyllä olet jo ihan sitä itteeään eli mahanympärys on 130 cm. Menetetty Suomen toivo. Ainoat onnelliset on nuo panimot.Miten voit edes kuvitella,että joku nuori.raikas,pirteä nainen joka on päättänyt näyttää,että kyllä nainenkin pärjää alalla huomioisi sinua ja hymyilisi ja heittäisi jotain puoli tuhmaa.Uni seis! Tee elämän muutos,sellainen ihan totaalinen. Voit yllättyä ihan positiivisesti.Voit jopa löytää ihan upean naisen kaveriksi.Työkaluja kyllä löytyy jos vain haluaa.

    • PullaAnneli

      Antaa nyt sille aloittelevalle nuorelle naiselle edes mahdollisuus näyttää ,että täältä pesee!
      Ei kukaan ole mestari syntyessään. Hänhän osaa peruttaa.se on jo merkittävä ominaisuus.
      Onko kaikilla nuorilla pojillakin yhtä vaikea aloitus alalla pitääkö heidän osata hymyillä kaikille puuma-naisille jotta he ovat ammattipäteviä lihatiskin takana tai varastossa.On ylipainoisilla
      pojan klopeilla hurja vaatimustaso. Ihan aluksi yrittäisitte edes hymyillä ja olla ystävällisiä.Sitten ehkä alkujännitys sulaa ja teistä voi tulla ihan hyvät työkaverit.Tuollainen tuijottelu ei ketään naista sytytä vaan pelottaa.

    • 22Pistepirkko

      Eiköhän tuo vanha jermu Käkriäinen juurikin kertonut sinua ennen,että alku on aina vaikeaa ja monia noloja hetkiä tuli eteen kun alalla kun oli juniori.Eli Pulla Anneli kyllä se on yhtä vaikeaa pojilla pärjätä alalla kun joukossamme on todella paljon sellaisia kuljettajia jotka tarkalla silmällä kyttäävät kuinkahan nyt tuokin hoitaa hommat.He eivät kannusta tai luo miellyttävää ilmapiiriä vaan tuijottavat ja jakavat sitten mahtavat uutiset ABC_huoltamon kahvipöydässä.Ja sitten heillä kaikilla oli niin mukavaa..... Unohtaen,että miten se alku sujui heillä itsellään. No eikös sitä sanota Ihminen polveutuu apinasta..................

    • DriverhappyDays

      Ei kaikki kuskit ole tuollaisia. Ajolinja lehdestäkin tutulla motiivimaalatulla rekalla saapui firmamme pihaan todella nuori nainen. Hän sanoi "onpa hankala purkupaikka.Olen ensimmäistä kertaa täysperällä liikenteessä,yleensä ajan puoliperävaunun kanssa. Siinä sitten peruutus ei oikein lähtenyt sujumaan. Meitä juuri työvuoron lopettamaisia kuskeja oli 4-5 katsomassa suoritusta. Sitten yksi virolainen c-kortin omaava lähti neuvomaan viroksi miten homma hoidetaan.Huusimme ,että hei haloo nyt pois sieltä. Nyt lähdetään kaikki pois kahville ja annetaan nuoren naisen peruuttaa ihan rauhassa. Hetken kuluttua kuorma oli purettu ja tarjosimme vielä pullakahvit . Kaikille jäi hyvämieli. kukaan ei tykkää jos aletaan kyttäämään ei edes konkari.

    • FrankGoDuuni

      Aina sanotaan,että naiset juoruilevat asioita toisille ,ovat niitä juoru-ämmiä. Totuus on kuitenkin se,että kuljettajat ovat niitä todellisia vielä suurempia juoru-ämmiä.No ei siinä mitään pahaa ole.On hyvin ymmärrettävää kun yksin siellä työtä tehdään ja sitten vihdoin kun tapaa tuolla tienpäällä jonkun tutun niin pitäähän sitä olla puheenaihetta. harvemmin on lapsi syntynyt tai ollaan naimisiin menty joten keskustelun aiheet ovat hyvinkin jonkun toisen epäonnistumiseen liittyviä.Huonopuoli on se,että matkan varrella alkuperäinen uutinen saa lisäväritystä ja lopulta se ei enää edes pidä paikkaansa.Hyvä esimerkki :työkaverini oli kolarissa ja joutui sairaalaan. Viestiketjun lopussa hän joutui sairaalaan ja kuoli siellä. Kun työkaverini puoli vuotta myöhemmin meni kahville huoltoasemalle niin yksi kuljettaja meinasi tukehtua sämpylään kun näki kuolleen miehen palvelutiskillä.

    • Anonyymi

      Kokemusta on sikäli että hänen puolestaan todetaan kyllä yhdistelmän kuljettamisen olevan yksinkertaista mitä se varmasti onkin kun asiassa jyvälle pääsee mutta muutoin käytös on ajoittain erittäin ylimielistä, kyykyttävää, ohareita jne. saavuttaen lähes narsismin rajoja. Huh huh. Mutta sekin lienee jonkinlaista näyttämisen halua?

      Iso peukku silti kaikille naiskuskeille :)

      • Anonyymi

        Oli kuljettaja mies tai nainen niin meitä ihmisiä on todella moneen lähtöön. Mies kuljettaja voi täyttää myös nuo kaikki edellä mainitut kriteerit ylimielinen,kyykyttävä töykeä narsistinen ei se ole yksin naisten oikeus. Naisten osuus tulevaisuudessa pikkuhiljaa kasvaa,mutta vielä tällä hetkellä heidän osuus on pieni,että miehet kiinnittävät turhan paljon huomiota heidän osaamiseen ja herkästi mennään neuvomaan ja opastamaan miten pitäisi toimia. Vaikka nainen osaisi täydellisesti työnsä.
        Autonkuljettajaksi tuskin lähtee sellainen nainen joka ei ole sanavalmis ja reipas, siksi helposti syntyy tilanteita joissa nainen sanoo,että pyydän apua jos tarvitsen . Mies taas helposti tulkitsee tällaisen käytöksen töykeäksi ja ylimieliseksi. Valtaosa kuljettajista miehistä ja naisista toimivat tuolla terminaaleissa ja tienpäällä ihan sulassa sovussa hyvin käyttäytyvinä ihmisinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kuljettaja mies tai nainen niin meitä ihmisiä on todella moneen lähtöön. Mies kuljettaja voi täyttää myös nuo kaikki edellä mainitut kriteerit ylimielinen,kyykyttävä töykeä narsistinen ei se ole yksin naisten oikeus. Naisten osuus tulevaisuudessa pikkuhiljaa kasvaa,mutta vielä tällä hetkellä heidän osuus on pieni,että miehet kiinnittävät turhan paljon huomiota heidän osaamiseen ja herkästi mennään neuvomaan ja opastamaan miten pitäisi toimia. Vaikka nainen osaisi täydellisesti työnsä.
        Autonkuljettajaksi tuskin lähtee sellainen nainen joka ei ole sanavalmis ja reipas, siksi helposti syntyy tilanteita joissa nainen sanoo,että pyydän apua jos tarvitsen . Mies taas helposti tulkitsee tällaisen käytöksen töykeäksi ja ylimieliseksi. Valtaosa kuljettajista miehistä ja naisista toimivat tuolla terminaaleissa ja tienpäällä ihan sulassa sovussa hyvin käyttäytyvinä ihmisinä.

        Olet oikeassa varmasti osaltasi, ja tarkoitukseni ei ollut väheksyäkkään kenenkään ammattitaitoa, päinvastoin hän on menestynyt nykyisessä työssään oikein hyvin. Tarkoitukseni ei sinänsä ole pahaa verta aiheuttaa, ja toivon tälle mainitsemallenikin henkilölle pelkkää hyvää, korkeintaan asennoitumisissa ihmisiin voisi olla petrattavaa :)


    • Anonyymi

      Onhan naisten määrä kuljetusalalla lisääntynyt valtavasti jostain syystä. Itse olin ensin sitä mieltä, ennakkoluulo plus yksi kokemus, että nätit nuoret naiset pääsee inssistä suoraan parhaimpiin hommiin runkolinjaan ym. Suurimman osan naiskuskeista näkee vetämässä moottoritiellä, eikä keräämässä jätteitä, tai jakamassa maitotuotteita keskustoissa.

      Sitemmin olen työpaikalla pari naiskuljettajaa tavannut ja ainakin toinen minkä kanssa enemmän juteltu on äärimäisen positiivinen, huumonrintajuinen ja ystävällinen muita kohtaan. Sellainen kunnon ilopilleri ja ahkera kuin mikä. Tärkeintä että muita kohtelee kunnioituksella ja iloisuudellaan nuori nätti nainen aina ilahduttaa muita.

      • Anonyymi

        Naisten määrä kuljetusalalla lisää sukupulitauteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten määrä kuljetusalalla lisää sukupulitauteja.

        Mielipiteeni poistettiin vaikka siinä ei ollut mitään halventavaa tai kiellettyä. Joten muotoilen sanani uudestaan. edellinen kommentti jossa mainittiin sana sukupulitauti oli täysin asiaton . Se jos jokin olisi pitänyt poistaa asiattomana naista halventavana.
        Mielestäni myös aiemman kirjoittajan tapa profiloida naiskuljettaja jonkinlaiseksi seksiobjektiksi sanoilla nuori nätti nainen on halventavaa tapaa kirjoittaa foorumille jossa pitäisi puhua kuljetusalasta ja lainsäädännöstä. Sellainen kirjoitustapa ei liity mitenkään aiheeseen naiset kuljetusalalla. Naiset eivät ole kuljetusalalla mitään silmäniloa miehille vaan todellisia kuljetusalan ammattilaisia jotka hoitavat työnsä hyvin. Näin pitää tehdä koska ollaan perinteisellä miesten alalla töissä. Naisena onnistuminen työssään vaatii sen 110% työpanoksen miehiin verrattuna,jotta kaikki varmasti uskovat,että kyllä nainenkin pärjää.Viimeisin osoitus oli se kun 70 v. nainen voitti poliisin hovi-oikeudessa kun kyseessä oli rekan kontin lukitus. Kiitos iltapäivälehdille kun uutisoitte näkyvästi asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten määrä kuljetusalalla lisää sukupulitauteja.

        Miksi tätä kommenttia ei poistettu asiattomana ylläpidon toimesta kun seuraava todella asiallinen kommentti poistettiin . Ehdin lukea sen ja siinä ei ollut mitään asiatonta.
        Onko ylläpidon mielestä asiallista kirjoittelua,että naiset kuljetusalalla lisäävät sukupuolitauteja. En voi muuta kuin ihmetellä?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteeni poistettiin vaikka siinä ei ollut mitään halventavaa tai kiellettyä. Joten muotoilen sanani uudestaan. edellinen kommentti jossa mainittiin sana sukupulitauti oli täysin asiaton . Se jos jokin olisi pitänyt poistaa asiattomana naista halventavana.
        Mielestäni myös aiemman kirjoittajan tapa profiloida naiskuljettaja jonkinlaiseksi seksiobjektiksi sanoilla nuori nätti nainen on halventavaa tapaa kirjoittaa foorumille jossa pitäisi puhua kuljetusalasta ja lainsäädännöstä. Sellainen kirjoitustapa ei liity mitenkään aiheeseen naiset kuljetusalalla. Naiset eivät ole kuljetusalalla mitään silmäniloa miehille vaan todellisia kuljetusalan ammattilaisia jotka hoitavat työnsä hyvin. Näin pitää tehdä koska ollaan perinteisellä miesten alalla töissä. Naisena onnistuminen työssään vaatii sen 110% työpanoksen miehiin verrattuna,jotta kaikki varmasti uskovat,että kyllä nainenkin pärjää.Viimeisin osoitus oli se kun 70 v. nainen voitti poliisin hovi-oikeudessa kun kyseessä oli rekan kontin lukitus. Kiitos iltapäivälehdille kun uutisoitte näkyvästi asiasta.

        Todella hienoa,että kirjoittaja otti esille tuon iltapäivälehdissä olleen kirjoituksen 70 v. naisesta joka voitti poliisit hovioikeudessa. Se osoitti sen,että naisissa on tarvittaessa "munaa" ajaa asiat maaliin asti jos tietävät olevansa oikeassa omassa työssään. Todellisuudessa kyseisessä tapauksessa miehet olisivat olleet täysin munattomia vetelyksiä ja maksaneet sakot kiltisti, sillä suurin osa mieskuskeista ei ymmärrä oikeuksiaan ja eteenkään ajaa omia etujaan kun vastassa on viranomainen. Alistutaan poliisin päätökseen.
        Miksi osa kuskeista edelleen vuonna 2020 haluaa luoda seksuaalisen kuvan naiskuskin ympärille typerillä kirjoituksilla. Nyt järki käteen nuijat ! Miehet ja naiset kuljetusalalla ovat ammattilaisia työntekijöitä jolla on sama päämäärä hoitaa työt mallikkaasti ja siihen ei liity
        mitään muuta kuin ammattiylpeys onnistuneesta työsuorituksesta. Kaikki muu suoritetaan sitten vapaa-ajalla .


    • Anonyymi

      Syntyvyys on laskenut kun akat ovat saaneet työluvan Suomessa ja parempaa palkkaa?

      • Anonyymi

        Naiset kuljetusalalla lisää tulee avioeroja!


    • Anonyymi

      En halua yleistää, mutta ainakin turhan paljon tuntuu alallla olevan juuri niitä naiskuljettajia, jotka eivät osaa kiroilematta puhua ainakaan lausetta paria enempää.
      Näitä tapauksia kyllä löytyy myös mieskuljettajistakin, mutta olen kai niin vanhanaikainen, että sitä aina jotenkin olettaa naisen osaavan käytöstavat paremmin ja sitten joutuu usein pettymään...
      " Karkea kieli ja rasselin puhdas on mieli", muistanko oikein näin laulettavan Raittisen Jussin Hirvi älä tule tielle biisissä?
      Liittyneekö tämä naisten karkea kielen käyttö jotenkin miehiseksi koettuun alaan, jotta näin yritetään ehkä alitajuisestikin todistaa jotain?

      Ajolinjasta jotain mainintaa tuolla aiemmin. Tottakai naiskuljettaja, etenkin nuori nainen on kiinnostavampi jutun teon kohde toimittajalle, kuin joku vastaava mieskuljettaja.
      Varmaankin nuoren naiskuljettajan oletetaan tuovan myös myönteistä julkisuusarvoa kuljetuslalalle, mikä varmaan pitää osittain paikkaansakin.

      He näyttävät useimmiten ajelevan myös aivan tuoreella kalustolla, joten se aika näyttää olevan unholaan jäänyttä aikaa, että vasta_aloittajalle annettiin miltei poikkeuksetta firman vanhin auto alle!
      Toisaalta tämä on hyvä asia, mutta on siinä kolikossa toinenkin puoli. Vanhan kaluston kanssa puuhastellessa oppii ehkä paremmin kiinnittämään huomiota yksityiskohtiin? Silmä harjaantuu kuin itsestänsä etsimään mahdollisia riskitekijöitä ja puutteita.
      Toki nykypäivän kuljetuksissa usein on niin tiukat aikataulut ja pienet katteet, jotta aloittelevan kuljettajan muutenkin hitaampaa työntekoa ei haluta varmaankaan vaikeuttaa enää kaluston puutteilla?

      • Anonyymi

        Nyt kyllä laitoit sellaisen keskusteluaiheen,josta jokaisella on oma mielipide. Omassa työssäni olen kohdannut nuoria miehenalkuja ja nuoria naisia.Opettaessani miehien ( poikien) kanssa olen usein kohdannut sellaista asennetta ,että "älä neuvo" minä kyllä tiedän älä puutu tekemisiini, ja taas nuorten naisten kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa jos neuvon niin ei aleta väittämään vastaan vaan tehdään siten miten olen neuvonut. Silloin on päästy onnistuneesti maaliin,
        Olen näitä koulutus hommia tehnyt yrityksessä oman työni ohella tehnyt 29 vuotta joten on tuntumaan alaanin. Se ,että naiset noudattavat oppeja kertoo vain sen,että oma ego ei ole niin suuri ettei voi kuunnella mitä kokeneella kuljettajalla on kerrottavana. Jokainen sitten omalla urallaan oppii jos ei muuten niin kantapäänkautta oppii oikeat asenteet työhönsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä laitoit sellaisen keskusteluaiheen,josta jokaisella on oma mielipide. Omassa työssäni olen kohdannut nuoria miehenalkuja ja nuoria naisia.Opettaessani miehien ( poikien) kanssa olen usein kohdannut sellaista asennetta ,että "älä neuvo" minä kyllä tiedän älä puutu tekemisiini, ja taas nuorten naisten kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa jos neuvon niin ei aleta väittämään vastaan vaan tehdään siten miten olen neuvonut. Silloin on päästy onnistuneesti maaliin,
        Olen näitä koulutus hommia tehnyt yrityksessä oman työni ohella tehnyt 29 vuotta joten on tuntumaan alaanin. Se ,että naiset noudattavat oppeja kertoo vain sen,että oma ego ei ole niin suuri ettei voi kuunnella mitä kokeneella kuljettajalla on kerrottavana. Jokainen sitten omalla urallaan oppii jos ei muuten niin kantapäänkautta oppii oikeat asenteet työhönsä.

        On hyvä,että lehdistö esim Ajolinja ja AKT liitonlehti hehkuttaa kansikuvissa nuoria naisia alalle. Alalle tarvitaan uusia kuskeja . Naisia toivotaan alalle tervetuloa kaikki nuoret ja kaiken ikäiset naiset. Naiset ovat omaksuneet peruskoulun jälkeen kuljetusalan ja yhä useammassa maansiirtoauton , yhdistelmän ratissa on nainen . He ovat laatuväkeä vaativiin työtehtäviin. He tekevät työnsä kunnolla ja kohtelevat työvälinettä asiallisesti ja aiheuttavat muutenkin todella vähän päävaivaa työnantajalle. He ovat niitä maailman parhaita työntekijöitä. Näin se nyt on kaikki miespoloiset , reppanat ja luuserit.


    • Anonyymi

      Nuoria on helpoo kusettaa palkoissa siksi varmaan suosittuja

      • Anonyymi

        Naisia on helppo kusettaa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisia on helppo kusettaa.....

        Naisia helppo kusettaa................. taas mielipide joka on täyttää sukupuolisen syrjinnän merkit. Alalle tulevat naiset tietävät oikeutensa ja mitä kyseisestä työtehtävästä kuuluu maksaa.He eivät ole tyhmiä. He tulevat miesvaltaiselle alalle ja tietävät ,että tausta-asiat
        pitää selvittää huolella jotta heitä ei kuseteta "naisina" He ovat niitä kuskeja jotka osaavat kuljettajien työehtosopimuksen ulkoa ihan varmuuden vuoksi. Miehistä ehkä 10 % osaa/ymmärtää työehtosopimuksen . Miehiä ei oikeasti kiinnosta,luottavat siihen ,että työnantaja noudattaa sopimuksia. Eli ei jaksa perehtyä koko asiaan................
        Sitten mitä tulee työmotivaatioon. Alalle tulevat naiset ovat pääsääntöisesti päättäneet
        pärjätä alalla ja siksi heillä asenne on kohdallaan. Auto pysyy kunnossa ja työt hoidetaan todella täsmällisesti kuten on sovittu. Kun kokee olevansa unelmahommassa niin työt hoituvat hyvin. Eli turha on vähätellä naisten työpanosta kuljetusalalla. Vaviskaa kaikki luuseri pojat/ vetelykset sillä topakat naiset vievät teidän työnne jos ei huomenna niin ainakin tulevaisuudessa.


    • Anonyymi

      Loppujen lopuksi aika harva naiskuljettaja taitaa olla sellaisessa ajossa jossa joutuu viikot asumaan autossa, toki varmasti heitäkin on, mutta itse en tiedä tai tunne yhtään?

      Olipa sitten nuori mies tai nainen kyseessä, kun lukee Ajolinjoista yms, heistä tehtyjä juttuja huomaa heidän olevan paljon fiksumpia kuin itse oli heidän iässänsä. Näillä nuorilla on myös elämää työn ulkopuolella, on harrastuksia ja perhejuttua ,ym.

      Minulla ei ole ollut elämää työn ulkopuolella kymmeniin vuosiin oikeastansa juuri lainkaan. Työ oli aina etusijalla. Mitä enemmän sai olla tien päällä, sen parempi! No, mitä hyötyä siitä oli? Ehkä ainoa hyöty rahallinen, ei tarvinnut kaikkea ostaa osamaksulla, eikä velkaantua.
      Muuten jäi ns, normaali elämä elämättä ja sitten kun viimeinkin alkoi tympääntymisen merkit olla näkyvissä ja motivaatio koki suoranaisen romahtamisen koko kuljetusalaan, niin "keski_iän kriisissä"sitten mietitään työelämän ulkopuolella yksin, että mitä sitä alkaisi "isona" tekemään mahdollisesti jotain aivan muuta vai koetetaanko vielä paluuta tien päälle jossain vaiheessa?

      Nuoret naiset ja miehet ovat tänä päivänä niin fiksuja ihmisiä, että osaavat elää elämänsä viisaammin, kuin allekirjoittanut! Kannattaa pyrkiä sellaisiin firmoihin töihin jotka kunnioittavat työelämän perussääntöjä, eli noudatetaan työ, ajo ja lepoaikalakeja, sekä maksetaan tessin mukainen palkka niin kuin se kuuluu. Tämä olkoon neuvoksi!

      • Anonyymi

        Todella hyvä kirjoitus. Oikein täytyy ottaa lakki päästä ja kumartaa. Itse olen saman aikakauden kuljettaja työuraa takana liki 40 vuotta ja jos terveyttä riittää niin edessä vielä vähintään 8 ja jopa 10 vuotta jos vielä työnteko tulevaisuudessa maistuu. No mikä ettei kun Kimille maistuu formuloissa vaikka ei tarvitsisi edes palkan takia ajaa.
        Itse olen urani alussa tehnyt pitkää päivää siis todella pitkää ja työnantajani on myös arvostanut työpanokseni asiallisesti palkassa ja siksi olen koko nuoruuteni "uhrannut" kuljetusalalle. Ajaminen kun on hauskaa hommaa. ( Kimi Räikkönen on samaa mieltä)
        Pitkää päivää ei muuta sosiaalista elämää( vapaa-aika lähinnä nukkuen) Onneksi nyt
        35 vuoden jälkeen työnantaja omatoimisesti on vähentänyt töitäni. Nyt vasta reiluna 55-vuotiaana olen ymmärtänyt sen,että myös vapaa-aika ja palautuminen työstä on tärkeä asia ja oppinut nauttimaan vapaa-ajasta ja "laiskottelusta". >Onneksi nuorempi sukupolvi osaa nämä asiat paremmin ja osaavat antaa arvoa myös vapaa-ajalle.


      • Anonyymi

        Harva asuu hytissä viikon. Ei ainakaan suomalainen, ruotsalainen jne. He asuvat hostellissa tai hotellissa ja työanatjan piikkiin.Suomen sisäisessä liikenteessä jos yömajoitukseen on tarvetta niin runkolinjoilla liikennöitsijät ovat hankkineet asuntoja joissa lakisääteinen tauko pidetään ja sitten homma jatkuu. Näin toimivat suomalaiset vastuulliset yrittäjät. Hytissä asuu RUS , LV , BG ,LT ja PL kuski. Keskieuroopan maissa ainakin Ranskassa
        hytissä yöpyminen on kielletty ihan lailla. Sellaisesta seuraa mittavat rangaistukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva asuu hytissä viikon. Ei ainakaan suomalainen, ruotsalainen jne. He asuvat hostellissa tai hotellissa ja työanatjan piikkiin.Suomen sisäisessä liikenteessä jos yömajoitukseen on tarvetta niin runkolinjoilla liikennöitsijät ovat hankkineet asuntoja joissa lakisääteinen tauko pidetään ja sitten homma jatkuu. Näin toimivat suomalaiset vastuulliset yrittäjät. Hytissä asuu RUS , LV , BG ,LT ja PL kuski. Keskieuroopan maissa ainakin Ranskassa
        hytissä yöpyminen on kielletty ihan lailla. Sellaisesta seuraa mittavat rangaistukset.

        Kirjoittaja kirjoitti: Harva nainen valitsee työn jossa joutuu asumaan viikkoja hytissä.
        Nykyaikana 2020 Suomessa ihminen mies tai nainen ei halua asua edes viikon hytissä.
        Jos naiset osaavat hakeutua työtehtäviin joissa asiat on kohdallaan niin ihan hyvä niin.
        Turha meidän miesten on valittaa ja kirjoitella tänne aiheesta. Me miehet emme osaa
        tehdä valintoja työelämässä jos suostumme asumaan hytissä viikon tai enemmän ja käymme perävaunun alla vääntämässä kakkia koska vessaa ei ole. Elämässä pitää tehdä valintoja ja ilmeisesti naiset osaavat tehdä ne paremmin.


    • Anonyymi

      Naiset alalla vaan. Mukavampi teitä on katsella kun ukkoja. Mutta muistakaa olla myös naisia, sellainen naurettava äijä meininki saa jäädä kotiin. Muutamat äijätautinen nainen likaisissa vaatteissa ja likaisessa tukassa ei ole mikään kiva työkaveri.

      • Anonyymi

        Joo, edellinen kirjoittaja puhui asiaa,ehkä itse muotoilisin kohdan " muistakaa olla naisia"
        muistakaa olla luonnollisena omana persoonana kun teette työtä. Ei tarvitse esittää mitään roolia. Ei miehet pidä enää naisia alalla minään ihmeenä. Itse ainakin kohtaan työssäni naisia ja suhtaudun heihin täysin neutraalisti saman alan työntekijöinä . Eihän naisten tarvitse "millään tavalla erityisesti miellyttää" miehen silmää. Likaiset työvaatteet ja nuhruinen olemus on mielestäni yhtä paha asia oli sitten mies tai nainen. Se on asia joka antaa yrityksestä erittäin negatiivisen kuvan asiakkaalle. Kaikki alalla kohtamaani naiset ovat olleet hyviä ammattilaisia ja positiivisia ihmisiä ja siksi en usko tällaiseen elävälegenda juttuihin rekka- lesboista jotka ovat hankalia ja polkevat mieskuskit maanrakoon . Miehet ja naiset kaikki ovat tervetulleita kuljetusalalle.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

      "Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

      Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

      kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

      Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

      Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

      Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

      Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

      Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe