En ole tehnyt mitään-mainittavaa ketju

1lesken

Ensiksi. Paloma, Korppis, Sm3, R-R ja seontiina eivät kuulu tähän vaatimattomien ketjuun. En ole elämässäni tehnyt mitään mainittavaa. En puhu kieliä, en ole ollut kuppilanpyörittäjä, en moppaa, enkä ole ollut sekatavarakauppias ja olen ateisti. Yksi mikä minulla silti on. Mielenrauha. Ja siinä on kaikki. Lesken

178

1999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei, mä olen päässyt ekaks. Ensimmäistä kertaa ensimmäinen jossain! Päivä on pelastettu.

      • :)) aatella..


    • uskaltaako.tulla

      Ketäs tähän ketjuun huolitaan?

      • 1lesken

        Kirjoitin jo alkuun, ketkä tähän eivät kuulu. Kaikki muut saavat kirjoittaa. Paloma ei vissiin osaa Suomea, kun ei ymmärrä, että on väärä paikka hänelle. Paloma kuuluu ketjuun, jossa rehentelyllä ei ole mitään rajaa. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        Kirjoitin jo alkuun, ketkä tähän eivät kuulu. Kaikki muut saavat kirjoittaa. Paloma ei vissiin osaa Suomea, kun ei ymmärrä, että on väärä paikka hänelle. Paloma kuuluu ketjuun, jossa rehentelyllä ei ole mitään rajaa. Lesken

        Ei taida yhdelläkään palstalaisella olla oikeutta aloitustaan omia ja määrätä ketkä saavat osallistua.
        Vaikka sitä jokunen yrittääkin tehdä.


      • Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

        Ei taida yhdelläkään palstalaisella olla oikeutta aloitustaan omia ja määrätä ketkä saavat osallistua.
        Vaikka sitä jokunen yrittääkin tehdä.

        Samaa mieltä kuulepas Ancelina. Ja saako ylipäätään vetästä toisten nimimerkkejä aloitukseen?
        Mulla ainaskin menis Mielenrauha, jos tietäisin, että oon jättänyt Ylläpidon ohjeita noudattamatta. Tahallaan. Hävettäiski kovaa.
        Mut sitä mä vaan en tajua, että MIKSI MUA ei kielletty tulemasta tähän aloitukseen.
        Heevetisti kehuin ittiäni tuola toisessa aloituksessa. Oikein urakalla.
        Nyt on ihan semmonen tunne, että mun sanomisia ei noteerata ollenkaan. Ihan kuin olisin ilmaa. NIIN ilmava en tahtoisi olla.
        BUUUUUU aloittajalle!
        Toivottavasti poistetaan sääntöjen vastaisena.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Samaa mieltä kuulepas Ancelina. Ja saako ylipäätään vetästä toisten nimimerkkejä aloitukseen?
        Mulla ainaskin menis Mielenrauha, jos tietäisin, että oon jättänyt Ylläpidon ohjeita noudattamatta. Tahallaan. Hävettäiski kovaa.
        Mut sitä mä vaan en tajua, että MIKSI MUA ei kielletty tulemasta tähän aloitukseen.
        Heevetisti kehuin ittiäni tuola toisessa aloituksessa. Oikein urakalla.
        Nyt on ihan semmonen tunne, että mun sanomisia ei noteerata ollenkaan. Ihan kuin olisin ilmaa. NIIN ilmava en tahtoisi olla.
        BUUUUUU aloittajalle!
        Toivottavasti poistetaan sääntöjen vastaisena.

        Sinä nyt olet hyvinkin värikäs persoona, kyllä sinut huomataan.
        Minua ei tapetista erota, ellei sitten joku halua vaippojen käytöstä kysellä, heheee..


      • Ancelina - on totta, että tämä on vapaa foorumi kirjoittaa.
        Ilmeisesti aloittaja kokee nimeämänsä nikit hallitseviksi kirjoittajiksi, en silti rajaisi..

        1lesken, lainaan tähän Veikko Lavin tekstiä, - olet saavuttanut jotain olennaista jo
        https://www.youtube.com/watch?v=bHTnzFq-PPA


      • Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

        Sinä nyt olet hyvinkin värikäs persoona, kyllä sinut huomataan.
        Minua ei tapetista erota, ellei sitten joku halua vaippojen käytöstä kysellä, heheee..

        Älä höpäjä. Että muka olisit tapettimainen tyyppi.
        Kirjoitat monia niin oivaltavia lausahduksia, että siitä on tapetit kaukana.
        Multa ei oo kuunaan ees kyselty vaipoista.
        Multa ei ikinä kysellä mitään.
        Olen kait samanmoinen tyyppi, kuin siinä laulussa, jonka nimeä en nyt muista, mutta siinä laulussa oli mies, jonka viereltä vietiin tuolit. Vai oliko se kuitenkin niin, että sen tuolit vietiin. Pah ku en nyt muista. Mut kuitenki sitä laulua tarkotan:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Älä höpäjä. Että muka olisit tapettimainen tyyppi.
        Kirjoitat monia niin oivaltavia lausahduksia, että siitä on tapetit kaukana.
        Multa ei oo kuunaan ees kyselty vaipoista.
        Multa ei ikinä kysellä mitään.
        Olen kait samanmoinen tyyppi, kuin siinä laulussa, jonka nimeä en nyt muista, mutta siinä laulussa oli mies, jonka viereltä vietiin tuolit. Vai oliko se kuitenkin niin, että sen tuolit vietiin. Pah ku en nyt muista. Mut kuitenki sitä laulua tarkotan:)

        No et kyllä ole ollenkaan tämmönen tyyppi:

        https://youtu.be/_pWw-z0IIKc

        Ole hyvilläsi ettei sinulta vaipoista kysellä, ilmeisesti tietävät minun niistä jotain tietävän ja päivittäin niiden kanssa touhuavan.
        Itse en tosin vielä käytä.

        Voisin kysyä vaikka sellaista, että kenellähän mahtaakaan olla huomenna syntymäpäivä, mutta se taitaa olla liian helppo kysymys.


      • kawe kirjoitti:

        Ancelina - on totta, että tämä on vapaa foorumi kirjoittaa.
        Ilmeisesti aloittaja kokee nimeämänsä nikit hallitseviksi kirjoittajiksi, en silti rajaisi..

        1lesken, lainaan tähän Veikko Lavin tekstiä, - olet saavuttanut jotain olennaista jo
        https://www.youtube.com/watch?v=bHTnzFq-PPA

        Itse mieluummin sulaudun joukkoon. En sentään ihan takarivissä aina.
        En asettaisi ketään mihinkään järjestykseen. Nämä mainitut saavat aikaan pitkiä ketjuja kun heidän mielipiteensä monesti poikkeaa ainakin monien mietteistä. Lisäksi kertovat suoraan mielipiteensä.
        Miten kukaan voi estää joidenkin vastaamisen ketjuunsa?
        https://www.youtube.com/watch?v=Ndcnj-1ZEz0


    • Minä-itse-tuntematon

      Djai-has.
      En ole tehnyt
      Syntiä
      Ruokaa
      Maailmanennätystä
      Olympiavoittoa
      Vaatteita
      Patalappuja
      Huonoa kahvia
      Huonoa seksiä

      Paljon on jäänyt tekemättä.

    • Kuulun näköjään nihilistien joukkoon.
      Mutta mistä aiheesta tässä ketjussa siis on tarkoitus keskustella?
      Siitäkö, mitä minä en ole? Voi herraparatkoon, siihenhän menisi ikä ja terveys niitä luetellessa, loppuelämäni urakka ... En minä siihen rupea.

    • Tämähän on ihan hassua...
      ensin on siniset ja mustat
      sitten sisäpiiriläiset ja nyt vielä kuppikunnatkin.
      eikös kaikkien pitäisi olla yhtä ja kavereita keskenään. Toiset tietysti parempaa pataa keskenään kuin toiset, sen ymmärtää, mutta kuppikunnatkin, olalaa.
      Sinet kuulu sinne ja sinet tänne, ihan kun meidän kerhoikäiset leikkisivät keskenään.
      Yks kaks sun kanssa ei leikitäkään.

      Pahus kun mäkin ajattelin mennä sinne kehumiskerhoon kehumaan sen riimiosaston kun mä sitä niin rakastan, siellä ei voi kehua, heti saa pesäpallosta ohtaansa. Olisin mä kehunut Palomankin, hänen juttujaan on niin helppo lukea kun hän esiintyy omalla kuvallaan, no kyllä jokaisesta löytäisin hyvää sanottavaa.
      Kyllä täällä pitäisi olla kunnon kehumis ja haukkumisaloitukset, niin silloin saisi muut kirjoitukset olla rauhassa. No, Ihan tyhmä idea tuokin, siinä sen näkee, en ole tehnyt mitään mainittavaa, en edes pientä idean poikasta.

      • Nyt-lähen-saunaan

        Olen suomi 100 vuotta varma. Että 60 plus palstalla ei tule kaveruuksia, ystäviä, hyväksyjiä kaikkien kanssa kaikki keskenään.
        Niin eripuraisia ovat käsikirjoituksen henkilöhahmot. Tämän voin nähdä 2,5 vuotta palstaa seuranneena milloin useammin, milloin harvemmin.
        Mutta eipä asia ole vain 60 "ongelma". Sitä on kaikkialla. Kaikilla palstoilla ja elävässä elämässä. Ihmiset nyt vaan ovat sellaisia, tuollaisia, millaisia, erilaisia.


      • Nyt-lähen-saunaan kirjoitti:

        Olen suomi 100 vuotta varma. Että 60 plus palstalla ei tule kaveruuksia, ystäviä, hyväksyjiä kaikkien kanssa kaikki keskenään.
        Niin eripuraisia ovat käsikirjoituksen henkilöhahmot. Tämän voin nähdä 2,5 vuotta palstaa seuranneena milloin useammin, milloin harvemmin.
        Mutta eipä asia ole vain 60 "ongelma". Sitä on kaikkialla. Kaikilla palstoilla ja elävässä elämässä. Ihmiset nyt vaan ovat sellaisia, tuollaisia, millaisia, erilaisia.

        Mäkin menen ihan kohta saunaan,

        miten mahtaisi käydä jos kaikki täällä saunanlauteille työntyisivät yhtaikaa, tulisivatko edes kaikki, se olisi vain hauska mielikuvitusleikki.
        Kyllähän sielläkin joku ei suostuisi jonkun toisen viereen istumaan jne

        Saunassa aina haastellaan mukavia ja ratkotaan juttua löylyhengessä saunahattu päässä puhisten.


      • Mitäs tykkäät rosaliiini jos siin saunotelles pohrittais sitä riimiketjuu ?


      • raastavatriimit
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Mitäs tykkäät rosaliiini jos siin saunotelles pohrittais sitä riimiketjuu ?

        Rosaliiiiini ei uskalla livetä hunkin riimiryhmästä.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Mitäs tykkäät rosaliiini jos siin saunotelles pohrittais sitä riimiketjuu ?

        Koti-kiusattu, kunhan muistat, että kyseessä tulee olla renkkuriimittely ja mahdollinen siihen sopiva musiikki.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Mitäs tykkäät rosaliiini jos siin saunotelles pohrittais sitä riimiketjuu ?

        Kieltämättä, se olis aika lystiä saunoa ja pohtia moista. Jo sieluni silmin nään kuin työ mestarit siellä ylälauteilla liidätätte teidän sanoja sinne tänne sukkelaan ja sujautatte sulavasti ajatukset lentoon.

        Alalauteella kyyhöttää tämä yksi oranssi saunahattu harmailla hiuksillaan ja vääntää ja kääntää rakkausriimejään edes jonnin moiseen sävellykseen.

        Ylälauteilta kuuluu väliin naurunpurskahduksia ja epätoivoisia huokauksia, voi ei , ei tuokaan opi koskaan, miten toivoton tapaus,rakkauden nälkäinen reppana, aina tuota samaa kaipuuta ja rakkautta, anna meidän kaikki kestää.

        Alalaude käsi poskella taas haaveilee ja unelmoi ja uusi höpinä, muka joku rakkausriimi lähtee bittiavaruuteen.

        Ei muuta kuin saunomaan vaan...


      • takarivintyyneltä
        rosaliiin kirjoitti:

        Kieltämättä, se olis aika lystiä saunoa ja pohtia moista. Jo sieluni silmin nään kuin työ mestarit siellä ylälauteilla liidätätte teidän sanoja sinne tänne sukkelaan ja sujautatte sulavasti ajatukset lentoon.

        Alalauteella kyyhöttää tämä yksi oranssi saunahattu harmailla hiuksillaan ja vääntää ja kääntää rakkausriimejään edes jonnin moiseen sävellykseen.

        Ylälauteilta kuuluu väliin naurunpurskahduksia ja epätoivoisia huokauksia, voi ei , ei tuokaan opi koskaan, miten toivoton tapaus,rakkauden nälkäinen reppana, aina tuota samaa kaipuuta ja rakkautta, anna meidän kaikki kestää.

        Alalaude käsi poskella taas haaveilee ja unelmoi ja uusi höpinä, muka joku rakkausriimi lähtee bittiavaruuteen.

        Ei muuta kuin saunomaan vaan...

        Onko tuo sitä paloman mainitsemaa väkisin väännettyä vaatimattomuutta??


      • takarivintyyneltä kirjoitti:

        Onko tuo sitä paloman mainitsemaa väkisin väännettyä vaatimattomuutta??

        Tyyne hyvä
        En tiedä, pitäisi kysyä palomalta, ehkä hän sen kertoisi.


    • Aloittaja on turhan vaatimaton itsensä suhteen.
      Onhan hän sentään tehnyt jotain hänkin; vetäissyt muutamatkin perskännit elämänsä aikana.

      • ja joka päivä muistaa kertoo sen
        saman jutun äitistään veljestään ja naapurin koirasta
        kuinka älyttömän hyvin hän ne hoitaa
        siinä varsinaista vaatimattomuutta :)


    • 98ki67hu

      Hyvä aloitus, mutta itserakas Paloma pilasi ketjun.

      Hyvää jatkoa sinulle lesken.

    • Mitäshän mainittavaa meitsi on tehnyt että pääsi aloittajan listalle? Olisi kiinnostavaa tietää.

      • Sitä paitsi eihän aloittajallakaan mielenrauhaa ole kun pitää pohtia mitä ja kenen kanssa koiranomistaja telee silloin kun hän itse on ulkoiluttamassa koiraa.


      • Jospa sinä olet tuo, joka moppaa? Aloittaja ei kuulemma edes moppaa vaikka on kehunut siivoojanakin olleensa veteraaneille.


      • Tellukka kirjoitti:

        Jospa sinä olet tuo, joka moppaa? Aloittaja ei kuulemma edes moppaa vaikka on kehunut siivoojanakin olleensa veteraaneille.

        Valitettavasti minulla ei ole koulutusta moppaamiseen. Ei sitä tänä päivänä kuka vaan voi tehdä, pitää olla koulutus.


      • Missasinkojotain kirjoitti:

        Valitettavasti minulla ei ole koulutusta moppaamiseen. Ei sitä tänä päivänä kuka vaan voi tehdä, pitää olla koulutus.

        Kai sinä ainakin kotonasi moppaat joskus? Sillee vähän salaa ...


      • Tellukka kirjoitti:

        Kai sinä ainakin kotonasi moppaat joskus? Sillee vähän salaa ...

        Ihan avoimesti juu :).


      • Koulutettu.moppi

        Nykyäänkin on koiria, jotka ovat kuin lattiamoppeja. Sellaisen hankkiminen säästää monet siivoukset.
        Koiran voi kostuttaa sumutepullolla ja sitten alkaa heitellä sille palloa ja puruluita ja leluja pitkin kämppää. Myös sängyn alle.


      • Koulutettu.moppi kirjoitti:

        Nykyäänkin on koiria, jotka ovat kuin lattiamoppeja. Sellaisen hankkiminen säästää monet siivoukset.
        Koiran voi kostuttaa sumutepullolla ja sitten alkaa heitellä sille palloa ja puruluita ja leluja pitkin kämppää. Myös sängyn alle.

        Kyllä tulee halvemmaksi ostaa ja elättää moppi kuin koira.


    • eppu2

      Kukapa sen tietää arvioida mikä itse kunkin elämässä on mainittavaa.
      Jonkun mielestä joku on kehuskelua, toisen mielestä sama voi olla vain kertomusta.
      Vaatimattomuus korostettuna voi jollekin näyttäytyä kehuskeluna.
      Niin on erilaisia ihmisten ajatukset ja ymmärrykset, ettei niitä voi niputtaa.
      En minäkään yleiseen historiaan jää, silti tunnen, että olen ihan merkittävä omalla paikallani elämässä.

    • suvenelli1

      Kappas, aurinko on taivaanrannan taakse menossa. Puista ovat lumet kadonneet. Ruohoplänttejä näkyy siellä täällä. Vesi lorisee viemäreihin.
      Linnut tepastelevat varpaat harallaan ruohoplänteissä ja nokkivat mukamas jotain.

    • Minä komppaan taas kerran eppua: järjen ääni tässä kakofonian konsertissa.
      Väkisin väännetty vaatimattomuus on vieläkin pahempaa; avoimuutta jotkut katsovat rehvasteluksi ja kehumiseksi, mutta edelleenkin, nämä virheelliset tulkinnat perustuvat pitkälti lukijan omalle riittämättömyyden tunteelle ja katkeruudelle oman elämän vaikeudesta tai koska on tuntenut tai tuntee itsensä epäonnistuneen.
      Meistä kukaan ole hyvä missään mutta kaikki on hyviä jossain. Meistä kukaan ole onnistunut kaikessa, mutta kukaan ei ole myöskään epäonnistunut kaikessa. Nää on tietysti sellaisia itsestäänselvyyksiä mutta ne kannattaa pitää mielssä kun kadehtii toista ihmistä jonka polku on ollut ehkä vieläkin pitempi ja mutkikkaampi kuin omansa.

      • Niin, ne kateelliset ja katkerat ...
        Nehän ne ovat palstan trendisanoja. Siihen kun sitten saat vielä jotenkin punottua sekaan heikon itsetunnon ja pahan olon, niin olet tosi hyvin sulautunut palstan sanaston käyttöön.


      • Paloma, otatko ihan vakavasti tämänkaltaiset aloitukset ja alat oikein tosissasi selittämään tekemisiäsi ja tekemättä jättämisiäsi.

        Mitä ja kenellä on "väkisin väännettyä vaatimattomuutta" ja miksi niin päättelet?


      • Ancelina kirjoitti:

        Paloma, otatko ihan vakavasti tämänkaltaiset aloitukset ja alat oikein tosissasi selittämään tekemisiäsi ja tekemättä jättämisiäsi.

        Mitä ja kenellä on "väkisin väännettyä vaatimattomuutta" ja miksi niin päättelet?

        Väkisi väänetty vaatimattomuus ja kursailu on lounaissuamalaisten keeneis.


      • Ancelina kirjoitti:

        Paloma, otatko ihan vakavasti tämänkaltaiset aloitukset ja alat oikein tosissasi selittämään tekemisiäsi ja tekemättä jättämisiäsi.

        Mitä ja kenellä on "väkisin väännettyä vaatimattomuutta" ja miksi niin päättelet?

        Myönnän että olen helposti haastettavissa, mutta kun....kerrankin ole päässyt ihan lööppeihin saakka.
        Olet tietenkin oikeassa, turhuuksien turhuutta kaikki tyyni.
        Takarivin tyynet tunnistavat varmasti itsensä väkisin väännetyn vaatimattomuuden viidakosta. Elovenan perisyntejähän se on: teennäinen tai luonnollinen vaatimattomuus: mitäs minä, mato vaivainen maan. Omakehu haisee, nokka pystyssä ei sitten kävellä ettei kompastu. Jantelaki ja ev.luterilainen kotikasvatus, jossa kukaan ei saa olla mitään paitsi eteisenmatto johonkaikki saa kuivata jalkojaan.
        En tosin sinua tunnista tällaisena: vaatimattomuus myös kaunistaa, sanotaan.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Väkisi väänetty vaatimattomuus ja kursailu on lounaissuamalaisten keeneis.

        Koti-kiusattu, olet varmasti oikeassa ja tää sama karjalainen luonteenpiirre joka ei piiloita kynttiläänsä vakan alle ja kertoo avoimesti vähättelemättä ja kursailematta omistakin asioistaan on varmasti se mikä kaikkein eniten aikoinaan ärsytti sisä-suomalaisia evakkojen saapumisen jälkeen. Se että jouduttiin jakamaan omastaan ja se että ne vielä kehuivat itseään eikä ottaneet vain nöyrästi ja kiitollisina vastaan köyhäinapua...vähän samaan tapaan kuin turvapaikanhakijat nyky-Suomessa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Myönnän että olen helposti haastettavissa, mutta kun....kerrankin ole päässyt ihan lööppeihin saakka.
        Olet tietenkin oikeassa, turhuuksien turhuutta kaikki tyyni.
        Takarivin tyynet tunnistavat varmasti itsensä väkisin väännetyn vaatimattomuuden viidakosta. Elovenan perisyntejähän se on: teennäinen tai luonnollinen vaatimattomuus: mitäs minä, mato vaivainen maan. Omakehu haisee, nokka pystyssä ei sitten kävellä ettei kompastu. Jantelaki ja ev.luterilainen kotikasvatus, jossa kukaan ei saa olla mitään paitsi eteisenmatto johonkaikki saa kuivata jalkojaan.
        En tosin sinua tunnista tällaisena: vaatimattomuus myös kaunistaa, sanotaan.

        Olen pyrkinyt luovimaan tässä palstaelämässä, piikkien ulottumattomissa.
        Joskus pikkuisen osuu.

        Takarivin tyyneillä on myös oikeus olla sellaisia kuin ovat, ei heitä ole syytä pilkata ja arvostella.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Myönnän että olen helposti haastettavissa, mutta kun....kerrankin ole päässyt ihan lööppeihin saakka.
        Olet tietenkin oikeassa, turhuuksien turhuutta kaikki tyyni.
        Takarivin tyynet tunnistavat varmasti itsensä väkisin väännetyn vaatimattomuuden viidakosta. Elovenan perisyntejähän se on: teennäinen tai luonnollinen vaatimattomuus: mitäs minä, mato vaivainen maan. Omakehu haisee, nokka pystyssä ei sitten kävellä ettei kompastu. Jantelaki ja ev.luterilainen kotikasvatus, jossa kukaan ei saa olla mitään paitsi eteisenmatto johonkaikki saa kuivata jalkojaan.
        En tosin sinua tunnista tällaisena: vaatimattomuus myös kaunistaa, sanotaan.

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä kommenteistasi tässä ketjussa. Peukutin ylös ja alas sen mukaan kuinka syömmessäni tunsin lukiessani ketjua.

        Pitänee kehua hiukka 😚 Osasin nuorempana vetää perseet olalle, nyt vanhemmuuten ole tullut varovaiseksi.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä kommenteistasi tässä ketjussa. Peukutin ylös ja alas sen mukaan kuinka syömmessäni tunsin lukiessani ketjua.

        Pitänee kehua hiukka 😚 Osasin nuorempana vetää perseet olalle, nyt vanhemmuuten ole tullut varovaiseksi.

        Estääks se kipee selkä suorituksen?


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Estääks se kipee selkä suorituksen?

        Siinä on se sýy, ei taivu perse enää olalle😂


      • yksyhtätoinentoista
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Myönnän että olen helposti haastettavissa, mutta kun....kerrankin ole päässyt ihan lööppeihin saakka.
        Olet tietenkin oikeassa, turhuuksien turhuutta kaikki tyyni.
        Takarivin tyynet tunnistavat varmasti itsensä väkisin väännetyn vaatimattomuuden viidakosta. Elovenan perisyntejähän se on: teennäinen tai luonnollinen vaatimattomuus: mitäs minä, mato vaivainen maan. Omakehu haisee, nokka pystyssä ei sitten kävellä ettei kompastu. Jantelaki ja ev.luterilainen kotikasvatus, jossa kukaan ei saa olla mitään paitsi eteisenmatto johonkaikki saa kuivata jalkojaan.
        En tosin sinua tunnista tällaisena: vaatimattomuus myös kaunistaa, sanotaan.

        Mikäs sinä olet haukkumaan Elovenaksi ja luettelemaan perisyntejä. Toiset eivät vaan pidä siitä, että minä-minät tuovat kokoajan itseään ja tekemisiään esille ja ovat sitä mieltä että ovat oikeassa muut väärässä. Takarivien Tyyneissä on sitkeää suomalaista tervaskantoa.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä kommenteistasi tässä ketjussa. Peukutin ylös ja alas sen mukaan kuinka syömmessäni tunsin lukiessani ketjua.

        Pitänee kehua hiukka 😚 Osasin nuorempana vetää perseet olalle, nyt vanhemmuuten ole tullut varovaiseksi.

        Minäkin osasin ottaa valkkaria nuorempana, harvakseltaan mutta ihan kivaa oli.
        On vain jäänyt, aina kun on aikomus niin tulee jotain tärkeämpää. Aika kuluu vanhemmiten nopeammin, ei ehdi kaikkeen.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä kommenteistasi tässä ketjussa. Peukutin ylös ja alas sen mukaan kuinka syömmessäni tunsin lukiessani ketjua.

        Pitänee kehua hiukka 😚 Osasin nuorempana vetää perseet olalle, nyt vanhemmuuten ole tullut varovaiseksi.

        Heheh, mun tarvi guuglettaa toi "perse olalla" kun en kehdannut kysyä.
        Minäkin olen nykyisin melkein absolutisti. Metformin ja viini eivät sovi toistensa seuraan.
        Toisaalta, jos olen jossain dinereillä ja muut ottaa niin otan lasin valkosta tai punasta, roseetakin, seuraksi, kun on niin hankala istua ihan vesiselvänä ja kuunnella muiden juttuja kunne höpisee yhteenääneen ja puhuu uudelleenja uudelleen aina samat jutut....


    • uniikki66

      Miksi ei saisi olla tavis, turha tallaaja ? Minä ainakin olen, vaatimattomalla työeläkkeellä, vaatimattomassa omassa talossa ja pienen pieni mökki. Ei mitään ylellisyyttä. Olemus vaatimaton ja harmaa. Tosin vaatteet hankin vain just niin kuin miellyttävät.

      • Totta kai saa olla, mutta miksi tehdä siitä hyvettä?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Totta kai saa olla, mutta miksi tehdä siitä hyvettä?

        Olisko siksi ku pentuna opetettiin nöyrien ja autuaitten perivän valtakunnan vai oliks se nii et resupekka mene helpommi neulasilmäst ku rikas taivaaseen.
        On muute semmone aihe et mä ainaki lopetan tähän sen selvittämise.


      • uniikki66

        Vaatteiden suhteen olen semmoinen, että täytyy olla just oma hinnasta riippumatta. En nyt sentään huippuhintoja maksa kunhan on omanlainen.


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Olisko siksi ku pentuna opetettiin nöyrien ja autuaitten perivän valtakunnan vai oliks se nii et resupekka mene helpommi neulasilmäst ku rikas taivaaseen.
        On muute semmone aihe et mä ainaki lopetan tähän sen selvittämise.

        Se oli kameli, mutta aihe on semmonen, että vaikka kuinka selvittäisi, ei se selviä kumminkaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Totta kai saa olla, mutta miksi tehdä siitä hyvettä?

        Ei vaatimattomuudesta tarvitse tehdä hyvettä, kun se on hyve.


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Ei vaatimattomuudesta tarvitse tehdä hyvettä, kun se on hyve.

        Ei ole enää, se juna meni jo. Tuo pätee vaan meidän vanhojen ajatusmaailmaan.
        Nykynuoret, kun ne hakee työpaikkaa, ne opetetaan kehumaan itseensä, että miks mä just olen hyvä ja paras tähän paikkaan.


      • eppu2 kirjoitti:

        Ei ole enää, se juna meni jo. Tuo pätee vaan meidän vanhojen ajatusmaailmaan.
        Nykynuoret, kun ne hakee työpaikkaa, ne opetetaan kehumaan itseensä, että miks mä just olen hyvä ja paras tähän paikkaan.

        Niinhän ne opetetaan, väärin.
        Se on ihan ok, jos on jotain realistista ja konkreettista millä kehua, mutta usein ne hakemukset ovat niin imelän liikakehuvia, että työnantaja heittää ne roskiin edes lukematta loppuun asti.


      • Tellukka kirjoitti:

        Niinhän ne opetetaan, väärin.
        Se on ihan ok, jos on jotain realistista ja konkreettista millä kehua, mutta usein ne hakemukset ovat niin imelän liikakehuvia, että työnantaja heittää ne roskiin edes lukematta loppuun asti.

        No, onkos kokemesta tsekkailla työhakemuksia?

        Itsensä tykö tuominen on työnhaussa hyvin tärkeää, työnhakijan pitää erottua hakemusten massasta heti kirjekuorella tai sähköpostiviestin yksityiskohdilla. Tänä päivänä vaatimattomuus ei kaunista.

        Takarivin Týynet, niin miten sen nyt ottaa. Jos vetäytyy takariviin voipi olla, että jää takariviin eikä Tyyneä huomata.


      • kyseenalaistan
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, onkos kokemesta tsekkailla työhakemuksia?

        Itsensä tykö tuominen on työnhaussa hyvin tärkeää, työnhakijan pitää erottua hakemusten massasta heti kirjekuorella tai sähköpostiviestin yksityiskohdilla. Tänä päivänä vaatimattomuus ei kaunista.

        Takarivin Týynet, niin miten sen nyt ottaa. Jos vetäytyy takariviin voipi olla, että jää takariviin eikä Tyyneä huomata.

        Miksi pitäisi tulla huomatuksi suuna päänä? Teot puhuvat puolestaan.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        No, onkos kokemesta tsekkailla työhakemuksia?

        Itsensä tykö tuominen on työnhaussa hyvin tärkeää, työnhakijan pitää erottua hakemusten massasta heti kirjekuorella tai sähköpostiviestin yksityiskohdilla. Tänä päivänä vaatimattomuus ei kaunista.

        Takarivin Týynet, niin miten sen nyt ottaa. Jos vetäytyy takariviin voipi olla, että jää takariviin eikä Tyyneä huomata.

        Taidatte nyt tässä ketjussa sekoittaa keskenään sanat vaatimattomuus ja itsensä vähätteleminen.

        Vaatimaton ihminen voi olla hyvinkin omanarvontuntoinen ja itsevarma.

        Vaatimattomuus on vastakohta itsensä yliammutun liialliselle korottamiselle toisten yläpuolelle, pröystäilylle, mahtailevuudelle, kaikenlaiselle liioitellulle itsekehulle.

        Työhakemuksessa voi eroittua massasta oikein mainiosti jopa realistisella vaatimattomuudellaan. Ja nykyisin jopa paremminkin kuin kehumalla itseään luettelemalla kaikki positiiviset ominaisuudet, joita yleensä pidetään hyvinä ominaisuuksina (vaikka ei tosiasiasa sellainen olisikaan).


      • Tellukka kirjoitti:

        Taidatte nyt tässä ketjussa sekoittaa keskenään sanat vaatimattomuus ja itsensä vähätteleminen.

        Vaatimaton ihminen voi olla hyvinkin omanarvontuntoinen ja itsevarma.

        Vaatimattomuus on vastakohta itsensä yliammutun liialliselle korottamiselle toisten yläpuolelle, pröystäilylle, mahtailevuudelle, kaikenlaiselle liioitellulle itsekehulle.

        Työhakemuksessa voi eroittua massasta oikein mainiosti jopa realistisella vaatimattomuudellaan. Ja nykyisin jopa paremminkin kuin kehumalla itseään luettelemalla kaikki positiiviset ominaisuudet, joita yleensä pidetään hyvinä ominaisuuksina (vaikka ei tosiasiasa sellainen olisikaan).

        Kysyin jo onko kokemusta?


      • kyseenalaistan kirjoitti:

        Miksi pitäisi tulla huomatuksi suuna päänä? Teot puhuvat puolestaan.

        Kuka nyt työnhaussa suunapäänä?


      • kyseen
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kuka nyt työnhaussa suunapäänä?

        Aika harva meistä yli kuusikymmentävuotiaista lähettää työpaikkahakemuksia. Oudoksuttaa tuo ohjeistamisesi tällä palstalla. Sinäkin pian 70.


      • messevää
        kyseen kirjoitti:

        Aika harva meistä yli kuusikymmentävuotiaista lähettää työpaikkahakemuksia. Oudoksuttaa tuo ohjeistamisesi tällä palstalla. Sinäkin pian 70.

        Se on annettava ohjeet oli asia tai aihe mikä tahansa :=)


      • kyseen kirjoitti:

        Aika harva meistä yli kuusikymmentävuotiaista lähettää työpaikkahakemuksia. Oudoksuttaa tuo ohjeistamisesi tällä palstalla. Sinäkin pian 70.

        En aloittanut, eppu se oli 😨


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Kysyin jo onko kokemusta?

        Valitettavasti minun pitää todeta, että työpaikkahakemuksesi ei ole tullut perille.


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        En aloittanut, eppu se oli 😨

        Tällä kohtaa juttu oli kyllä jo ihan muuta, kun minä tuolla ylempänä mainitsin.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tällä kohtaa juttu oli kyllä jo ihan muuta, kun minä tuolla ylempänä mainitsin.

        Tämä osio työhaun erkoispiirteistä tänä päivänä alkoi kommetistasi ja rönsyili lillukan varren lailla 😆


    • seontiinaaaa

      ai täällä on määrääjät
      kuka mihinkin ketjuun kuuluu
      pitäkää kivaa :)

      • seontiinaaaaaa

        mutta hyvin tässä ketjussa erottuu se että
        mää oon sun kaveri mutta sun kaveri en oo
        mukavaa ja lämmintä sunnuntaita kaikille
        tänäänkin oli huippu keli olin koko päivän ihan pihalla :)


      • 1lesken

        On se kumma juttu, kun svedulle ja Korven kasvatille avattiin oma rehentelyketju, he änkeävät tänne säälittävien neuvojensa kanssa. Eikö Hollannissa ole mitään tekemistä, kun pitää roikkua meidän maanmatosten palstalla. Svedutar voisi mennä laskemaan tyttärentyttärentyttäriään, puhua mandariinikiinaa ja antaa lepolasselle sen yhden kuuluisan viskipaukun. Se on moro. Lesken


      • 1lesken

        Mutta missä on hunksz? Hänellä ei ole koskaan kieltoa ketjuuni.

        Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        Mutta missä on hunksz? Hänellä ei ole koskaan kieltoa ketjuuni.

        Lesken

        Oisko leikkauttamassa silmäpussejaan?


      • 1lesken kirjoitti:

        On se kumma juttu, kun svedulle ja Korven kasvatille avattiin oma rehentelyketju, he änkeävät tänne säälittävien neuvojensa kanssa. Eikö Hollannissa ole mitään tekemistä, kun pitää roikkua meidän maanmatosten palstalla. Svedutar voisi mennä laskemaan tyttärentyttärentyttäriään, puhua mandariinikiinaa ja antaa lepolasselle sen yhden kuuluisan viskipaukun. Se on moro. Lesken

        Oletkohan sinä nyt perinteisesti ns. kateellinen siitä, että meillä Paloman kanssa on muutakin elämää kuin juosta kapisen koiran kanssa lenkkiä ympäri kylää.


      • Missasinkojotain kirjoitti:

        Oisko leikkauttamassa silmäpussejaan?

        Välillä pitää täyttääkin

        Tuskinpa hunksz on leikkauttamassa pois pussejaan, vaan hänellä taitaa olla muuta tärkeämpää tekemistä. Essolla Seksi-Sulo on luennoinut meille, että vanhojenkaan miesten ei kannata leikata pois pussejaan, mutta sen sijaan niitä pusseja pitää välillä täyttää. Sulon mukaan täysien pussien kanssa on mukavampaa lähteä saatolle.


      • 1lesken kirjoitti:

        On se kumma juttu, kun svedulle ja Korven kasvatille avattiin oma rehentelyketju, he änkeävät tänne säälittävien neuvojensa kanssa. Eikö Hollannissa ole mitään tekemistä, kun pitää roikkua meidän maanmatosten palstalla. Svedutar voisi mennä laskemaan tyttärentyttärentyttäriään, puhua mandariinikiinaa ja antaa lepolasselle sen yhden kuuluisan viskipaukun. Se on moro. Lesken

        Kivaa kun muistutit. Lauantai-illan kunniaksi: kolmen sormen viski. Meinasin unohtaa. Joku hyöty sinustakin ;)


      • eiminulleainakaan
        korppis kirjoitti:

        Oletkohan sinä nyt perinteisesti ns. kateellinen siitä, että meillä Paloman kanssa on muutakin elämää kuin juosta kapisen koiran kanssa lenkkiä ympäri kylää.

        Tuskinpa hän kateellinen on kuten ei kukaan muukaan. Mitäs kadehtimista tiedän elämässänne on, Kassi-Alma ja amatsooni. Täällä ei vain kaikki toi tota tekemisiään ja kuvittele, että ne tekemiset kelpaisivat muille.


      • Yleismies kirjoitti:

        Välillä pitää täyttääkin

        Tuskinpa hunksz on leikkauttamassa pois pussejaan, vaan hänellä taitaa olla muuta tärkeämpää tekemistä. Essolla Seksi-Sulo on luennoinut meille, että vanhojenkaan miesten ei kannata leikata pois pussejaan, mutta sen sijaan niitä pusseja pitää välillä täyttää. Sulon mukaan täysien pussien kanssa on mukavampaa lähteä saatolle.

        Joo kyllä nainen tykkää kun mieheltä näkyy silmät. Ja mieskin näkee saatettavansa paremmin.


      • aina.i.ankeinen
        1lesken kirjoitti:

        Mutta missä on hunksz? Hänellä ei ole koskaan kieltoa ketjuuni.

        Lesken

        hatsansaa on sen verran fiksu tyyppi
        ettei viitti vaivautua kommentoimaan
        tämmösiin älyttömyyksiin
        ja hän varmaan tietää myös kuka alunperin olet :D


      • Yleismies kirjoitti:

        Välillä pitää täyttääkin

        Tuskinpa hunksz on leikkauttamassa pois pussejaan, vaan hänellä taitaa olla muuta tärkeämpää tekemistä. Essolla Seksi-Sulo on luennoinut meille, että vanhojenkaan miesten ei kannata leikata pois pussejaan, mutta sen sijaan niitä pusseja pitää välillä täyttää. Sulon mukaan täysien pussien kanssa on mukavampaa lähteä saatolle.

        tässä ketjussa jopa yleismiehenkin satukommentit
        tuntuu vallan järkeviltä :)


    • TyyneTynkkynen

      Ei ole hyvä piehtaroida ylemmyydentunnossaan. Kapeuttavaa jos ei näe eikä kuule kuin oman erinomaisuutensa.

    • Essolaiset ovat höveleitä

      Me essolaiset olemme elämämme aikana tehneet paljonkin maineikkaita tekoja, mutta siitäkään huolimatta emme koskaan elvistele tällä palstalla, vaan käyttäydymme aina hyvin hövelisti. Tämän vuoksi meillä on siis lupa osallistua keskusteluun.

      • eppu2

        Liekö joku kulkutauti tuo ´´luvanvaraisuus´´ sitä kun on alkanut ilmetä enenemässä määrin.


    • PelastanPäiväsiJOS

      Aloitus siitä, miten jonkun typerän, tietämättömän ja muiden ihmisten elämää "salaa" kadehtivan aivoitukset pyörivät.

      Nouseeko oma arvo omissakaan silmissä oikeasti, kun arvostelee negatiivisesti osaajia ja sellaisia ihmisiä, jotka toimivat, hankkivat haluamiaan tietoja ja taitoja, opiskelevat, vaikuttavat asioihin, muokkaavat maailmaa ja tekevät siitä muillekin paremman, kulkevat maailmalla silmät auki ja ihmisiä arvostaen?

      Sellaisilla ihmisillä on paljon mielenkiintoista ajateltavaa ja muisteltavaa. Onneksi olkoon! Ihailen teitä, ja toivotan teille kaikkea hyvää, lisää aurinkoisia päiviä ja positiivia elämyksiä.

      Miten sinä ilahdutat toisen ihmisen päivää? Syntyykö hyviä hetkiä ihmisiä kohdatessasi? Miten?
      Onko sinun helppo hymyillä? Millainen ihminen viimeksi sai hymyn kohoamaan huulillesi? Kumpi sinun mieltäsi useammin hallitsee, hyvä vai paha tahto?

      Aurinkoista huomenta kaikille!

      • 1lesken

        PPJ
        Sinäkin vedät tuon kateuskortin esiin. Miten ihmeessä kadehtisin jotain palstalla keikkuvia, tuntemattomia eukkoja? Osaamisesta puheenollen, jos porukat ovat huippuosaajia ja mestareita kaikissa töissään, miksi se pitää ilmoittaa tällä palstalla. Miehen käsipuolessa kuljetaan jostain johonkin ja kehua retostellaan olemattomalla. Jos on muisteltavaa Nobelin rauhanpalkinnosta, sen tietäisin jo muutenkin. Ja nostaisin hattua. En ilahduta tänäänkään kenenkään muun päivää kuin hoitokoiran. Lähdemme pitkälle lenkille katselemaan ja kuuntelmaan maaliskuista sunnuntaiaamua. Muuten vietän täysin erakkoelämää. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        PPJ
        Sinäkin vedät tuon kateuskortin esiin. Miten ihmeessä kadehtisin jotain palstalla keikkuvia, tuntemattomia eukkoja? Osaamisesta puheenollen, jos porukat ovat huippuosaajia ja mestareita kaikissa töissään, miksi se pitää ilmoittaa tällä palstalla. Miehen käsipuolessa kuljetaan jostain johonkin ja kehua retostellaan olemattomalla. Jos on muisteltavaa Nobelin rauhanpalkinnosta, sen tietäisin jo muutenkin. Ja nostaisin hattua. En ilahduta tänäänkään kenenkään muun päivää kuin hoitokoiran. Lähdemme pitkälle lenkille katselemaan ja kuuntelmaan maaliskuista sunnuntaiaamua. Muuten vietän täysin erakkoelämää. Lesken

        Vaatimattomuus ei ole hyve silloin kun on tyyli arvostella ja eristää muita. Jokaisella on oma elämänsä ja jokainen kirjoittaa omista lähtökohdistaan käsin. Jos sinä olet koiran kanssa erakko, ei se tarkoita että olisit jotenkin parempi kuin muut täällä. Iloitse sinä päivästäsi koiran kanssa ja luonnosta, mut ilakoivat ehkä muista ihmisistä ja matkailusta. Ei se ole sinulta pois.


      • 1lesken kirjoitti:

        PPJ
        Sinäkin vedät tuon kateuskortin esiin. Miten ihmeessä kadehtisin jotain palstalla keikkuvia, tuntemattomia eukkoja? Osaamisesta puheenollen, jos porukat ovat huippuosaajia ja mestareita kaikissa töissään, miksi se pitää ilmoittaa tällä palstalla. Miehen käsipuolessa kuljetaan jostain johonkin ja kehua retostellaan olemattomalla. Jos on muisteltavaa Nobelin rauhanpalkinnosta, sen tietäisin jo muutenkin. Ja nostaisin hattua. En ilahduta tänäänkään kenenkään muun päivää kuin hoitokoiran. Lähdemme pitkälle lenkille katselemaan ja kuuntelmaan maaliskuista sunnuntaiaamua. Muuten vietän täysin erakkoelämää. Lesken

        Huomenta @

        Vahingossa sait peukutuksen, joka kuului PPJ:lle. Siilikin sai peukut, antoi sinulle hyviä ohjeita. Kiitos heille ja hyvää sunnuntaipäivää heille.
        Ihmeen paljon saat puskasta me henkisiä kannatuksia, mutta minua se ei ihmetytä😊

        Aikamme on sangen hektistä, läppäri tai pöytäkone ei enää sido ihmisiä tietokonepöydän ääréen, joten kommentteja voi heitellä sieltä täältä ympäri maailmaa mistä älykänny nappaa wifin. Siitähän sinulla ei ole kokemusta ei liioin äitinä olemisesta.

        Kirjoitit olevasi erakko. Minusta ei tule erakkoa tekemälläkään. Tykkään erilaisista ihmisistä. Ulkomailla erilaisista tavoista ja tottumuksista.

        En ole niin yksinkertainen, että tekisin aloituksen toisten palstalaisten itse kokemistani huonoista puolista, erilaisista elämän tavoista. Se nyt vaan todellakin osoittaa kateuden karvaaseen olotilaasi..

        Jos olen tehnyt aloituksia palstalaisista ne ovat olleet ystävällisiä ja korostaneet joitakin hauskoja (ei ylimielisiä) puolia palstakirjoittajista

        Tämä aloituksesi kertoo, että olet kykenemätön normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen.


      • 1lesken kirjoitti:

        PPJ
        Sinäkin vedät tuon kateuskortin esiin. Miten ihmeessä kadehtisin jotain palstalla keikkuvia, tuntemattomia eukkoja? Osaamisesta puheenollen, jos porukat ovat huippuosaajia ja mestareita kaikissa töissään, miksi se pitää ilmoittaa tällä palstalla. Miehen käsipuolessa kuljetaan jostain johonkin ja kehua retostellaan olemattomalla. Jos on muisteltavaa Nobelin rauhanpalkinnosta, sen tietäisin jo muutenkin. Ja nostaisin hattua. En ilahduta tänäänkään kenenkään muun päivää kuin hoitokoiran. Lähdemme pitkälle lenkille katselemaan ja kuuntelmaan maaliskuista sunnuntaiaamua. Muuten vietän täysin erakkoelämää. Lesken

        Lesken... Arvostan moniakin asioita sinussa, pippurisuutta, et tunnu välittävän vaikka kuraa tulee niskaan, asetat itseäsi silti alttiiksi.

        Mutta, jos arvostelee muita, tavallaan kyllä nostaa itsensä muiden yläpuolelle. Että tule sinäkin alas sieltä kehuskelemasta itseäsi :)


      • 1lesken kirjoitti:

        PPJ
        Sinäkin vedät tuon kateuskortin esiin. Miten ihmeessä kadehtisin jotain palstalla keikkuvia, tuntemattomia eukkoja? Osaamisesta puheenollen, jos porukat ovat huippuosaajia ja mestareita kaikissa töissään, miksi se pitää ilmoittaa tällä palstalla. Miehen käsipuolessa kuljetaan jostain johonkin ja kehua retostellaan olemattomalla. Jos on muisteltavaa Nobelin rauhanpalkinnosta, sen tietäisin jo muutenkin. Ja nostaisin hattua. En ilahduta tänäänkään kenenkään muun päivää kuin hoitokoiran. Lähdemme pitkälle lenkille katselemaan ja kuuntelmaan maaliskuista sunnuntaiaamua. Muuten vietän täysin erakkoelämää. Lesken

        kehuthan sääkin joka päivä kuinka sää sitä hoitokoiraas ulkoilutat
        tees siitä elämääkin suuremman asian
        en mää nyt tiedä onko se sen kummempaa että on ylpee siitä
        ukostaan kenen käsipuolessa roikkuu kun se minkä koiran remmin perässä kulkee.


    • Jaa. Mielenrauha on merkittävä saavutus. Viittaan aloitukseen. Minä en ole tainnut saavuttaa sitäkään, pysyvästi..))
      Vaatimattomuutta minäkin arvostan ja näen sen merkkinä vahvasta identiteetistä, siitä että pystyy katsomaan asioita avarammin, ei yksinomaan minä-vinkkelistä.
      Toisaalta itseään vahvasti esille tuovat saavat aina joukot liikkeelle, säpinää syntyy ja sitä kai pidetään hyvänä asiana ainakin keveimmissä kuvioissa.

      • Mun mielestä se itseriittoisa teksti on lähinnä kirjoitustaidosta kiinni, ei persoonallisuudesta. Koska tässä pistää kaiken tulkinnan tekstiin, ei saa mitään apua ilmeestä tai kehonkielestä. Ja koska keskustelu on aina nopeatempoisempaa kuin mikään muu kirjoitus, ei tule sillai noteerattua minkä yleisilmeen antaa vastapuolelle. Tämä onkin minusta tämän kirjoitetun keskustelun parhaita puolia, ei tarvi miettiä kuin omaa sanomaa.

        Kun tulin tänne, muakin näpäytettiin siitä että olen koppava. Luulen että annoin sen kuvan, koska en ottanut muita huomioon, mulla oli ikään kuin vastaus jo valmiina kun rupesin keskustelemaan. Se etten tunnustanut muiden mielipiteitä antoi varmaan sen fiiliksen.

        Vaikka persoonallisuudet näkyykin kirjoituksissa, niin kaikki ei kuitenkaan näy. Jotkut piirteet ikään kuin jalostuu ja suurenee. Itsevarmasta tulee koppava, nöyrästä tulee alistuva, kiltistä tulee nuoleva.


      • "Vaatimattomuutta minäkin arvostan ja näen sen merkkinä vahvasta identiteetistä, siitä että pystyy katsomaan asioita avarammin, ei yksinomaan minä-vinkkelistä. ", kirjoittaa demeter1.

        En oikein pysty näkemään vaatimattomuutta merkkinä "vahvasta identiteetistä", pikemminkin päinvastoin. Oman vaatimattomuuden korostaminen joka lähdössä on kuin varautumista että ei ainakaan mene töppäämään, ikäänkuin varautumista epäonnistumiseen, arkuutta ottaa vastuu tapahtumien kulusta, koska mitäs me takariviläiset, eihän me edes kunnolla kuultu tänne taakse mitä siellä edessä puhuttiin.
        En nyt puhu sinusta, henkilökohtaisesti, koska sinussa todennäköisesti, jos olen oikein ymmärtynyt, yhdistyvät jonkinlainen synnynnäinen varovaisuus ja vaatimattomuus suureen velvollisuudentuntoon.

        Vahva itsetunto ei ole vaatimattomuuden vastakohta. Eikä nää asiat sulje pois toisiaan. Kyllä ihmiselle on sallittua ja jopa suotavaa seistä ryhmän edessä ja sanoa, kyllä, minä olen hyvä. Osaan tämän. Selviydyn tästä. Ei se tee häntä kerskailijaksi eikä rehentelijäksi. Jos minä kerron, kuten tuolla toisessa aloituksessa, miten vaikeaa minun on hallita kaikkia osaamiani kieliä arkipäiväisessä kanssakäymisessä, niin ei se ole mitään rehvastelua. Se on minun arkipäivääni. Häpeäisin jos kaikki nämä poissavietetyt vuodet eivät olisi opettaneet minulle edes kielitaitoa. Puhumalla siitä totean vain tosiasioita omasta arjestani, joka voi olla hyvinkin erillainen jonkun toisen arkeen. Miksi etsiä aina virheitä, vikoja, negatiivista toisesta ihmisestä? Koska minä olen puuttunut esim. lesken elämään ja hänen harrastuksiinsa?

        Minä lähden aina ensisijaisesti omista kokemuksistani, omista havainnoistani, omista elämyksistäni, omista ajatuksistani, omasta kuulemastani ja omasta lukemastani liikkeelle kun hahmotan jotain keskustelua. Se on mielestäni ainoa rehellinen tapa tehdä se. Sama periaate, miksi profiilissani on oma pärstäni. Näillä kasvoilla, näillä ajatuksilla, näillä mielipiteillä, joiden takana seison.

        (Ihan vaan ja asian vierestä, olen siviilissä paljon vähäsanaisempi tyyppi. En vetäydy syrjään, mutta en myöskään ole esillä)


      • New-age

        Olen lueskellut ja miettinyt.
        Demeter taitaa olla lähinnä ajatuksenjuoksultaan mua.
        Jos olisin kullanhuuhtoja ja laittaisin nämä tekstit sihtiin, mitä
        hippuja siitä jäisi: kyllä me ihmiset olemme erilaisia - todella. Toinen on introvertti ja toinen extrovertti, mutta se ei tee kummastakaan toista huonompaa. Ärsytystapa voi olla erilainen ja se mistä provosoituu, jos provosoituu.
        Muistan tällaista: omakehu haisee - siis ihan lasten kesken.
        Kynttilä ja vakka, no jos kynttilän sytyttää, menee siinä kyllä vakka ja kansikin.
        Ja kell' onni on, se onnen kätkeköön.
        Ylpeys käy lankeemuksen edellä.
        Rumat ne vaatteilla koreilee.
        Työ tekijäänsä kiittää.
        Mielenkiintoista olisi miettiä, miksi meillä on tällaisia sananlaskuja käytetty - kasvatuksellisessa mielessä.
        Miksi kiilailu ja kynärpäiden käyttö on epähienoa.
        Ehkä se kuitenkin on toisten huomioonottaminen.
        Vaatimattomuus: saan olla tavattoman kiitollinen niille, jotka ovat erilaisia asioita opettaneet ja avanneet ikkunoita näkemään ja kuulemaan, niin työelämässä, harrasteissa kuin kotonakin.
        Vaatimattomuus: joitain helmiä = tärkeitä ihmisiä on siis tielleni osunut jo silloin kun olen ollut tyttönen.
        (Ja aina auvoista - ei toki, kyl kasvamiseen kuuluu vastoinkäymisetkin.)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        "Vaatimattomuutta minäkin arvostan ja näen sen merkkinä vahvasta identiteetistä, siitä että pystyy katsomaan asioita avarammin, ei yksinomaan minä-vinkkelistä. ", kirjoittaa demeter1.

        En oikein pysty näkemään vaatimattomuutta merkkinä "vahvasta identiteetistä", pikemminkin päinvastoin. Oman vaatimattomuuden korostaminen joka lähdössä on kuin varautumista että ei ainakaan mene töppäämään, ikäänkuin varautumista epäonnistumiseen, arkuutta ottaa vastuu tapahtumien kulusta, koska mitäs me takariviläiset, eihän me edes kunnolla kuultu tänne taakse mitä siellä edessä puhuttiin.
        En nyt puhu sinusta, henkilökohtaisesti, koska sinussa todennäköisesti, jos olen oikein ymmärtynyt, yhdistyvät jonkinlainen synnynnäinen varovaisuus ja vaatimattomuus suureen velvollisuudentuntoon.

        Vahva itsetunto ei ole vaatimattomuuden vastakohta. Eikä nää asiat sulje pois toisiaan. Kyllä ihmiselle on sallittua ja jopa suotavaa seistä ryhmän edessä ja sanoa, kyllä, minä olen hyvä. Osaan tämän. Selviydyn tästä. Ei se tee häntä kerskailijaksi eikä rehentelijäksi. Jos minä kerron, kuten tuolla toisessa aloituksessa, miten vaikeaa minun on hallita kaikkia osaamiani kieliä arkipäiväisessä kanssakäymisessä, niin ei se ole mitään rehvastelua. Se on minun arkipäivääni. Häpeäisin jos kaikki nämä poissavietetyt vuodet eivät olisi opettaneet minulle edes kielitaitoa. Puhumalla siitä totean vain tosiasioita omasta arjestani, joka voi olla hyvinkin erillainen jonkun toisen arkeen. Miksi etsiä aina virheitä, vikoja, negatiivista toisesta ihmisestä? Koska minä olen puuttunut esim. lesken elämään ja hänen harrastuksiinsa?

        Minä lähden aina ensisijaisesti omista kokemuksistani, omista havainnoistani, omista elämyksistäni, omista ajatuksistani, omasta kuulemastani ja omasta lukemastani liikkeelle kun hahmotan jotain keskustelua. Se on mielestäni ainoa rehellinen tapa tehdä se. Sama periaate, miksi profiilissani on oma pärstäni. Näillä kasvoilla, näillä ajatuksilla, näillä mielipiteillä, joiden takana seison.

        (Ihan vaan ja asian vierestä, olen siviilissä paljon vähäsanaisempi tyyppi. En vetäydy syrjään, mutta en myöskään ole esillä)

        Voiko vaatimattomuutta korostaa. Paloma ? Ja miten korostettu vaatimattomuus ilmenee ?
        Ymmärtäisin, että vaatimattomuus ei sulje pois sitä, että voi kokea olevansa (riittävän) hyvä, mutta samalla tajuaa, että niin ovat muutkin..))

        Ja itsestäni muistan hyvin, että niinä vuosina kun "olin esillä", täynnä itseäni ja omaa asiaani, en välttämättä nähnyt tai kuullut muita elleivät he olleet kanssani samaa mieltä, vahvistaneet egoani ja asiaani.
        Silloin tuo egon korostus oli tarpeen, mutta ei enää. Nyt voi jo levätä tässä ansaitussa vaatimattomuudessa..))

        Ai että varovainen ? Puhuisin mieluummin harkinnasta vaikka täytyy myöntää etten ehdoin tahdoin asetu maailitauluksi jos olen näkevinäni että tulossa on sanasota, inttämissessio, joka ei yleensä johda mihinkään.

        Mitä tuohon oman elämänsä esittelyyn tulee, itse en näe sitä mitenkään kielteisessä valossa. Leppoisaa, kodikasta jutusteluahan se yleensä on, ei sen pitäisi ketään haitata, mutta sille emme voi mitään jos joku näkee senkin itsekorostuksena.


      • New-age kirjoitti:

        Olen lueskellut ja miettinyt.
        Demeter taitaa olla lähinnä ajatuksenjuoksultaan mua.
        Jos olisin kullanhuuhtoja ja laittaisin nämä tekstit sihtiin, mitä
        hippuja siitä jäisi: kyllä me ihmiset olemme erilaisia - todella. Toinen on introvertti ja toinen extrovertti, mutta se ei tee kummastakaan toista huonompaa. Ärsytystapa voi olla erilainen ja se mistä provosoituu, jos provosoituu.
        Muistan tällaista: omakehu haisee - siis ihan lasten kesken.
        Kynttilä ja vakka, no jos kynttilän sytyttää, menee siinä kyllä vakka ja kansikin.
        Ja kell' onni on, se onnen kätkeköön.
        Ylpeys käy lankeemuksen edellä.
        Rumat ne vaatteilla koreilee.
        Työ tekijäänsä kiittää.
        Mielenkiintoista olisi miettiä, miksi meillä on tällaisia sananlaskuja käytetty - kasvatuksellisessa mielessä.
        Miksi kiilailu ja kynärpäiden käyttö on epähienoa.
        Ehkä se kuitenkin on toisten huomioonottaminen.
        Vaatimattomuus: saan olla tavattoman kiitollinen niille, jotka ovat erilaisia asioita opettaneet ja avanneet ikkunoita näkemään ja kuulemaan, niin työelämässä, harrasteissa kuin kotonakin.
        Vaatimattomuus: joitain helmiä = tärkeitä ihmisiä on siis tielleni osunut jo silloin kun olen ollut tyttönen.
        (Ja aina auvoista - ei toki, kyl kasvamiseen kuuluu vastoinkäymisetkin.)

        Heh, New-Age, tuossapa tulikin hyvä kooste siitä elämänviisaudesta, mitä meille lapsille opetettiin, millä meitä kasvatettiin. Minua ainakin, koska äiti viljeli niitä paljon. Ne olivat osa kasvatusilmapiiriä ja kyllä ne ainakin minussa istuvat lujassa.


      • hmp.f kirjoitti:

        Mun mielestä se itseriittoisa teksti on lähinnä kirjoitustaidosta kiinni, ei persoonallisuudesta. Koska tässä pistää kaiken tulkinnan tekstiin, ei saa mitään apua ilmeestä tai kehonkielestä. Ja koska keskustelu on aina nopeatempoisempaa kuin mikään muu kirjoitus, ei tule sillai noteerattua minkä yleisilmeen antaa vastapuolelle. Tämä onkin minusta tämän kirjoitetun keskustelun parhaita puolia, ei tarvi miettiä kuin omaa sanomaa.

        Kun tulin tänne, muakin näpäytettiin siitä että olen koppava. Luulen että annoin sen kuvan, koska en ottanut muita huomioon, mulla oli ikään kuin vastaus jo valmiina kun rupesin keskustelemaan. Se etten tunnustanut muiden mielipiteitä antoi varmaan sen fiiliksen.

        Vaikka persoonallisuudet näkyykin kirjoituksissa, niin kaikki ei kuitenkaan näy. Jotkut piirteet ikään kuin jalostuu ja suurenee. Itsevarmasta tulee koppava, nöyrästä tulee alistuva, kiltistä tulee nuoleva.

        "Jotkut piirteet ikään kuin jalostuu ja suurenee. Itsevarmasta tulee koppava, nöyrästä tulee alistuva, kiltistä tulee nuoleva" kirjoittaa hmp.f.

        Niin, tai sitten lukija lisää siihen oman panoksensa..))


      • New-age
        demeter1 kirjoitti:

        "Jotkut piirteet ikään kuin jalostuu ja suurenee. Itsevarmasta tulee koppava, nöyrästä tulee alistuva, kiltistä tulee nuoleva" kirjoittaa hmp.f.

        Niin, tai sitten lukija lisää siihen oman panoksensa..))

        "Jotkut piirteet jne/hmp.f.
        Ehkä joillekin voi käydä noin, mutta en yleistäisi.
        Ei nöyrä välttämättä ole alistuja, hän voi olla "reaalipolitikko".
        Kiltti voi olla diplomaatti. Itsevarma taas voi olla toisten asioiden hoitaja, luottamushenkilö. Nämä lantin kääntöpuolet.
        Mutta se, että osaisi iloita toisten kanssa vilpittömästi on tavoittelemisen arvoista, unohtaa se minä-itse.
        Ristiriitahan tulee siinä, kun miettii miten pitäisi olla ja mitä on.
        Sitten toisten kuuntelu, jossa on aina betraamisen varaa: kuulinko oikein, ymmärsinkö? Samma sak.
        Avoimuus: toiset kertovat kaikille kaiken tuosta noin ja toiset ovat sulkeutuneempia - jos negatiivisesti esittäisi: toinen hölö, toinen tuppisuu. Kumpi kehnompi? No ei kumpikaan, vaan ovat erilaisia.
        Tämä nyt menikin multa sitten luonne-liturgiaksi.


      • New-age kirjoitti:

        "Jotkut piirteet jne/hmp.f.
        Ehkä joillekin voi käydä noin, mutta en yleistäisi.
        Ei nöyrä välttämättä ole alistuja, hän voi olla "reaalipolitikko".
        Kiltti voi olla diplomaatti. Itsevarma taas voi olla toisten asioiden hoitaja, luottamushenkilö. Nämä lantin kääntöpuolet.
        Mutta se, että osaisi iloita toisten kanssa vilpittömästi on tavoittelemisen arvoista, unohtaa se minä-itse.
        Ristiriitahan tulee siinä, kun miettii miten pitäisi olla ja mitä on.
        Sitten toisten kuuntelu, jossa on aina betraamisen varaa: kuulinko oikein, ymmärsinkö? Samma sak.
        Avoimuus: toiset kertovat kaikille kaiken tuosta noin ja toiset ovat sulkeutuneempia - jos negatiivisesti esittäisi: toinen hölö, toinen tuppisuu. Kumpi kehnompi? No ei kumpikaan, vaan ovat erilaisia.
        Tämä nyt menikin multa sitten luonne-liturgiaksi.

        "Ei nöyrä välttämättä ole alistuja, hän voi olla "reaalipolitikko".
        Kiltti voi olla diplomaatti. Itsevarma taas voi olla toisten asioiden hoitaja, luottamushenkilö. Nämä lantin kääntöpuolet"
        Juuri noin New-Age. Ja samoista asioista voidaan puhua eri käsittein, samaa tarkoittaen...))


      • 1lesken
        New-age kirjoitti:

        "Jotkut piirteet jne/hmp.f.
        Ehkä joillekin voi käydä noin, mutta en yleistäisi.
        Ei nöyrä välttämättä ole alistuja, hän voi olla "reaalipolitikko".
        Kiltti voi olla diplomaatti. Itsevarma taas voi olla toisten asioiden hoitaja, luottamushenkilö. Nämä lantin kääntöpuolet.
        Mutta se, että osaisi iloita toisten kanssa vilpittömästi on tavoittelemisen arvoista, unohtaa se minä-itse.
        Ristiriitahan tulee siinä, kun miettii miten pitäisi olla ja mitä on.
        Sitten toisten kuuntelu, jossa on aina betraamisen varaa: kuulinko oikein, ymmärsinkö? Samma sak.
        Avoimuus: toiset kertovat kaikille kaiken tuosta noin ja toiset ovat sulkeutuneempia - jos negatiivisesti esittäisi: toinen hölö, toinen tuppisuu. Kumpi kehnompi? No ei kumpikaan, vaan ovat erilaisia.
        Tämä nyt menikin multa sitten luonne-liturgiaksi.

        New-age
        Nöyryydestä sanoisin näin, että kun tarpeeksi kauan tuhoaa omaa elämäänsä ja ehkä muidenkin, niin nöyrtyminen tosiasioiden edessä pistää henkilön polvilleen, oikein totaalisesti ja pyytämään apua jostain tuntemattomasta. Tämän ratkaisun ja pitkän ajan jälkeen nöyrtyminen on tuonut uutta toivoa elämään. Samalla kun antaa itselleen anteeksi, puhdistaa ja rikastaa omaa sisimpäänsä. Ihmisestä tulee varmempi, kun aloitetaan tavallaan puhtaalta pöydältä. Mutta tässä tulee se ihmisen raadollisuus esiin. Kukaan ei unohda töppäilyjäsi ja kännäilyjäsi. Aina kun olet varmoilla, tulee joku riivinrauta joka muistaa ja kertoo menneisyytesi häpeällisistä asioista. Kun on selvinpäin ollut monta vuotta ja itsetunto on kohisten noussut ylöspäin, ei paljon hetkauta säälittävien akkojen ja ukkojen löpinät. Iskee takaisin kylmän viileästi. Jokaisesta löytyy akilleen kantapää. Lesken


      • demeter1 kirjoitti:

        Voiko vaatimattomuutta korostaa. Paloma ? Ja miten korostettu vaatimattomuus ilmenee ?
        Ymmärtäisin, että vaatimattomuus ei sulje pois sitä, että voi kokea olevansa (riittävän) hyvä, mutta samalla tajuaa, että niin ovat muutkin..))

        Ja itsestäni muistan hyvin, että niinä vuosina kun "olin esillä", täynnä itseäni ja omaa asiaani, en välttämättä nähnyt tai kuullut muita elleivät he olleet kanssani samaa mieltä, vahvistaneet egoani ja asiaani.
        Silloin tuo egon korostus oli tarpeen, mutta ei enää. Nyt voi jo levätä tässä ansaitussa vaatimattomuudessa..))

        Ai että varovainen ? Puhuisin mieluummin harkinnasta vaikka täytyy myöntää etten ehdoin tahdoin asetu maailitauluksi jos olen näkevinäni että tulossa on sanasota, inttämissessio, joka ei yleensä johda mihinkään.

        Mitä tuohon oman elämänsä esittelyyn tulee, itse en näe sitä mitenkään kielteisessä valossa. Leppoisaa, kodikasta jutusteluahan se yleensä on, ei sen pitäisi ketään haitata, mutta sille emme voi mitään jos joku näkee senkin itsekorostuksena.

        Voivoi, koko ajan kuulee siihen omaan vaatimattomuuteen vetoamista ja se ei aina kolahda ihan aidolta. Väkisin väännetyltä, muodon vuoksi, hyvien tapojen mukaisesti. Torppari seisoo pappilan porstuassa, lakki kädessä ja odottaa että hänelle puhuttaisi ensin, vaikka viha kiehuu mielessä ja sanat patoutuvat kurkkuun.

        Vasta sitten kun ihminen uskaltaa olla oma itsensä, rakastaa itseään yhtä paljon kuin muitakin, istua tasavertaisena elämän pöytään ja puhua avoimesti, muita loukkaamatta, mutta itseään vähättelemättä. ilman kerskailun häivääkään, hän todella vapaa.

        Mutta mitäs minä, tällainen harmaa varpunen, takarivin Tyyne, vaatimattomuuden kruunulla koristeltu Tavis ja maalainen....mistään tiedä...vai niin.


      • 1lesken kirjoitti:

        New-age
        Nöyryydestä sanoisin näin, että kun tarpeeksi kauan tuhoaa omaa elämäänsä ja ehkä muidenkin, niin nöyrtyminen tosiasioiden edessä pistää henkilön polvilleen, oikein totaalisesti ja pyytämään apua jostain tuntemattomasta. Tämän ratkaisun ja pitkän ajan jälkeen nöyrtyminen on tuonut uutta toivoa elämään. Samalla kun antaa itselleen anteeksi, puhdistaa ja rikastaa omaa sisimpäänsä. Ihmisestä tulee varmempi, kun aloitetaan tavallaan puhtaalta pöydältä. Mutta tässä tulee se ihmisen raadollisuus esiin. Kukaan ei unohda töppäilyjäsi ja kännäilyjäsi. Aina kun olet varmoilla, tulee joku riivinrauta joka muistaa ja kertoo menneisyytesi häpeällisistä asioista. Kun on selvinpäin ollut monta vuotta ja itsetunto on kohisten noussut ylöspäin, ei paljon hetkauta säälittävien akkojen ja ukkojen löpinät. Iskee takaisin kylmän viileästi. Jokaisesta löytyy akilleen kantapää. Lesken

        Hieno kuvaus tervehtymisprosessista, lesken. Karkeaa sarkaa kyntänyt painii eri sarjassa kuin ne, joilta nuo kokemukset puuttuvat.
        Toisaalta, myös meillä kevytsarjalaisilla on ollut omat murheemme, omat kipumme käsiteltävänä ja kuten Pulp-Fiction totesi, aina ei pysty tunnistamaan toisen laatua, iloitsemaan siitä, mistä toinen tuntee iloa ja ylpeyttä.
        Itsekin koen, että syvimpiä tuntoja pystyy vain harvoin jakamaan toisten kanssa."Leikkiin sä kumppanin löydät, et toden riemuhun, tuskaan"...
        (Koskenniemi)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Voivoi, koko ajan kuulee siihen omaan vaatimattomuuteen vetoamista ja se ei aina kolahda ihan aidolta. Väkisin väännetyltä, muodon vuoksi, hyvien tapojen mukaisesti. Torppari seisoo pappilan porstuassa, lakki kädessä ja odottaa että hänelle puhuttaisi ensin, vaikka viha kiehuu mielessä ja sanat patoutuvat kurkkuun.

        Vasta sitten kun ihminen uskaltaa olla oma itsensä, rakastaa itseään yhtä paljon kuin muitakin, istua tasavertaisena elämän pöytään ja puhua avoimesti, muita loukkaamatta, mutta itseään vähättelemättä. ilman kerskailun häivääkään, hän todella vapaa.

        Mutta mitäs minä, tällainen harmaa varpunen, takarivin Tyyne, vaatimattomuuden kruunulla koristeltu Tavis ja maalainen....mistään tiedä...vai niin.

        Jaa, Paloma. Harvoin kai tuollaista enää tapaa, se oli Pohjantähden aikaista nöyristelyä..)) Viittaan eka kappaleeseesi.

        Tellukka kuvasi tuolla aikaisemmin (11.3./20.50) ja nyt Pulp-fictio, miten minun tarkoittamani vaatimattomuus voi ilmetä. Ne sanat, ne sanat...

        Mutta jos vielä valottaisin tuota omaa näkemystäni vaatimattomuudesta ja identiteetin vahvuudesta niin, että jos identiteetti määritellään ihmisen omaksi käsitykseksi hänestä itsestään ja se on riittävän hyvä niin miksi hänen tarvitsisi vakuuttaa sitä muille ? Kysyttäessä - kuten meidän luovuusketjussa - voi tietysti kertoa omista saavutuksistaan, mutta vetää ohjelmallisesti tuota "minä olen hyvä"- linjaa tuntuu vähän kornilta ja saa epäilemään - niinkuin mainostaminen yleensä saa...


      • demeter1 kirjoitti:

        Jaa, Paloma. Harvoin kai tuollaista enää tapaa, se oli Pohjantähden aikaista nöyristelyä..)) Viittaan eka kappaleeseesi.

        Tellukka kuvasi tuolla aikaisemmin (11.3./20.50) ja nyt Pulp-fictio, miten minun tarkoittamani vaatimattomuus voi ilmetä. Ne sanat, ne sanat...

        Mutta jos vielä valottaisin tuota omaa näkemystäni vaatimattomuudesta ja identiteetin vahvuudesta niin, että jos identiteetti määritellään ihmisen omaksi käsitykseksi hänestä itsestään ja se on riittävän hyvä niin miksi hänen tarvitsisi vakuuttaa sitä muille ? Kysyttäessä - kuten meidän luovuusketjussa - voi tietysti kertoa omista saavutuksistaan, mutta vetää ohjelmallisesti tuota "minä olen hyvä"- linjaa tuntuu vähän kornilta ja saa epäilemään - niinkuin mainostaminen yleensä saa...

        Vedänkö minä sitten "ohjelmallisesti" minä-olen-hyvä-linjaa?
        Eiköhän tää keskustelu lähtenyt siitä kun 1lesken alkoi mollaamaan minua ja muita kirjoittajia (korppista jne. ja etiketoida meitä jollain tietyillä nimikkeillä? Siis jo heti otsikossa?
        En ole mielestäni koskaan kehuskellut itseäni tai aikaansaannoksiani (joista suurin on ollut pelkkä selviäminen). En ole myöskään koskaan arvostellut esim 1lesken edellistä tai nykyistä elämäntapaa:. minulla ei ole aavistustakaan mistä tämä pahansuopuus oikein kumpuaa.
        Miksi siis minulle luodaan ikäänkuin väkisin kehuskelijan ja kerskujan identiteettiä. Ainoa minkä tunnustan ja otan kontolleni on avoimuuteni.


      • New-age
        1lesken kirjoitti:

        New-age
        Nöyryydestä sanoisin näin, että kun tarpeeksi kauan tuhoaa omaa elämäänsä ja ehkä muidenkin, niin nöyrtyminen tosiasioiden edessä pistää henkilön polvilleen, oikein totaalisesti ja pyytämään apua jostain tuntemattomasta. Tämän ratkaisun ja pitkän ajan jälkeen nöyrtyminen on tuonut uutta toivoa elämään. Samalla kun antaa itselleen anteeksi, puhdistaa ja rikastaa omaa sisimpäänsä. Ihmisestä tulee varmempi, kun aloitetaan tavallaan puhtaalta pöydältä. Mutta tässä tulee se ihmisen raadollisuus esiin. Kukaan ei unohda töppäilyjäsi ja kännäilyjäsi. Aina kun olet varmoilla, tulee joku riivinrauta joka muistaa ja kertoo menneisyytesi häpeällisistä asioista. Kun on selvinpäin ollut monta vuotta ja itsetunto on kohisten noussut ylöspäin, ei paljon hetkauta säälittävien akkojen ja ukkojen löpinät. Iskee takaisin kylmän viileästi. Jokaisesta löytyy akilleen kantapää. Lesken

        Mä sanoisin näin: nyt on nyt. Voisitko yrittää iroittautua tuosta menneestä. Mä luulen siis luulen, että ihmiset enimmäkseen ovat jokseenkin itsekeskeisiä ja miettivät omiaan, joten jätä töpeksimiset menneisyyteen eli kyllä ne muut unohtaa. Jokaisella on ihan arkisia juttuja päällimmäisenä. Siis relaa.


      • mimmimum-..mi

        Kun luin tätä ketjua muistui mieleeni yhdeltä kurssilta....joka painottui terveyteen ja liikuntaan.....psykologin tunteja oli kolme tunnin mittaisina....hän oli tosi pätevä....rentouduttiin ....tutustuttiin itseemme ...mutta se mikä nyt tuli mieleen....Hän sanoi menkää usein peilin eteen ja katsotte itseänne silmiin ja sanotte.....minä rakastan sinua.... pitää muistaa ....olin sen jo unohtanut.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Vedänkö minä sitten "ohjelmallisesti" minä-olen-hyvä-linjaa?
        Eiköhän tää keskustelu lähtenyt siitä kun 1lesken alkoi mollaamaan minua ja muita kirjoittajia (korppista jne. ja etiketoida meitä jollain tietyillä nimikkeillä? Siis jo heti otsikossa?
        En ole mielestäni koskaan kehuskellut itseäni tai aikaansaannoksiani (joista suurin on ollut pelkkä selviäminen). En ole myöskään koskaan arvostellut esim 1lesken edellistä tai nykyistä elämäntapaa:. minulla ei ole aavistustakaan mistä tämä pahansuopuus oikein kumpuaa.
        Miksi siis minulle luodaan ikäänkuin väkisin kehuskelijan ja kerskujan identiteettiä. Ainoa minkä tunnustan ja otan kontolleni on avoimuuteni.

        Älä nyt sovita itseesi Paloma, en puhunut sinusta. Tuo ohjelmallisuus nyt vain huutaa joka puolelta. Sinulle vakuutetaan, että olet hyvä, ainutlaatuinen. Pitää vain tunnistaa vahvuutensa, erottua muista, ottaa paikkansa...
        Ihan jo tasapuolisuuden nimissä tahtoo puolustaa sitä, että myös "vaatimattomuudella" on oma arvonsa ja oma paikkansa.

        Perustelematonta kritiikkiä täällä kuullaan paljon ja luultavasti te mainitut olette sitä keränneet eniten, ei varmasti tunnu kivalta, mutta minkä me sille voimme ? Julkkikset tietävät, että julkisuutta ei voi hallita, ehkä täällä pätee sama laki. Ehkä kriitikot eivät tiedä itsekään, miksi tekevät jostakusta inhokkinsa. Runsas esilläolo, aktiivinen kirjoittelu, näyttää olevan yhteinen nimittäjä tässä tulilinjalle joutumisessa. Ja ristiriitaista kyllä, jos joku näistä aktiiveista on poissa, herkästi kysellään perään...


    • Olen niiiiin huono. En osaa mitään, en tiedä mitään. Mielipiteetkin ihan pepanderista. Saanko tulla leikkimään?

      • Heikunkeikku

        "hmp.f"
        Varmaan sinut huolitaan tähän ketjuun, sikälimikälisikäli lakkaat valhettelut.
        Minä, eikä varmaan kukaaaaaaaan usko sun kirjoittamaa tekstirypäskää, että olisit niiiiiin huono tai tietämätön ja taitamaton ja ja ja.
        Arvelen peräti niin, että pääknuppis sisus pyörittelee hyvin taitavasti asioita ja sinne on tallennettu jos joitakin tietoja.
        Kaikkea sitä saakin lukea, ku tommosia tympeitä valheita.
        Sanon ma:)


      • kylmätotuus

        Tule vaan mukaan tähän iloiseen piirileikkiin.

        Ei haittaa, jos et tiedä tai osaa mitään ja olet kaikinpuolin huono.
        Balanssi piirissä säilyy, kun minä olen täydellinen ja virheetön. Tiedän ja osaan kaiken oleellisen.

        Voin antaa sinullekin arvokkaita neuvojani, jos oikein nätisti pyydät ja taksoista pääsemme yhteisymmärrykseen.

        Ei täydellisenä eläminenkään aina herkkua ole. Usko pois!

        Aurinkoista sunnuntai-iltapäivää!


    • En ole vaatimaton siinä suhteessa että iloitsen kaikesta mitä pystyn hankkimaan itselleni nykyisin. Aikaisemmin oli lasten tarpeet etusijalla, itselle ostin jos jäi rahaa.
      Minua innostaa kaikenlaiset kulkupelit, keittiövempaimet ja kuntoiluvälineet. Niitä on moninkertainen määrä yhdelle mummelille.

      • 1lesken

        Mielenkiintoisia näkökulmia porukoilla. Vaatimattomuus kaunistaa, sanotaan. Alussa mainitsemieni itseriittoisten, kaikkitietävien nimimerkkien sepustuksia en edes lue. En viitsi pilata päivääni kaikenmaailman kävelevillä tietosanakirjoilla. Kun on jo ehtoopuolelle kallistunut, on pakko pitää lujasti kiinni saamastaan miehenpuolikkaasta. Papin aamenta tuskinpa kuulevat. Jos näin kävisi, siitä tulisi vuoden verran häävalmistelujen listaa tänne palstalle. Veikkaan että eräät henkilöt pysyvät taloudenhoitajina ja pyykkäreinä lopun ikänsä. Lesken


      • Heikunkeikku
        1lesken kirjoitti:

        Mielenkiintoisia näkökulmia porukoilla. Vaatimattomuus kaunistaa, sanotaan. Alussa mainitsemieni itseriittoisten, kaikkitietävien nimimerkkien sepustuksia en edes lue. En viitsi pilata päivääni kaikenmaailman kävelevillä tietosanakirjoilla. Kun on jo ehtoopuolelle kallistunut, on pakko pitää lujasti kiinni saamastaan miehenpuolikkaasta. Papin aamenta tuskinpa kuulevat. Jos näin kävisi, siitä tulisi vuoden verran häävalmistelujen listaa tänne palstalle. Veikkaan että eräät henkilöt pysyvät taloudenhoitajina ja pyykkäreinä lopun ikänsä. Lesken

        Olen sitä mieltä, että antaa ihmisten kirjoittaa. Kirjoitit, että et mainitsemien ihmisten sepustuksia lue, niin Miksi se sinua sitten häiritsee?
        Jos minä katson etusivuani, niin siellä on liuta sinisen värisiä aloitusten otsikoita. Otsikko on ollut sellainen, että olen ajatellut, etten ole siitä kiinnostunut. Niinpä en ole avannut aloitusta.
        Joitakin ketjuja oon avannut, mutta todennut, että jahas Jasssssåååååå tää on tämmönen ja sitten en ole sen koommin enää aloitusta avannut.
        Mutta ei se ole minua häirinnyt, että muut juttelee semmosis ketjuissa, jotka minua melkeinpä hirvittää.
        .
        Mulle välähti yksi hyvin mielenkiintoinen asia. Intuitioni pökkäs framille ja vaikka ensteks yritin tökätä sen intuition takas, niin mitäkö häh, se vaan änkes ja änkes takaisin. Vähä sitten ajattelin "syvällisemmin" ja uskoen intuitioni voimaan, tulin tulokseen, että taidanpahan Tietää, kuka kirjoittaa 1lesken-nimimerkillä.
        :)


      • 1lesken
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että antaa ihmisten kirjoittaa. Kirjoitit, että et mainitsemien ihmisten sepustuksia lue, niin Miksi se sinua sitten häiritsee?
        Jos minä katson etusivuani, niin siellä on liuta sinisen värisiä aloitusten otsikoita. Otsikko on ollut sellainen, että olen ajatellut, etten ole siitä kiinnostunut. Niinpä en ole avannut aloitusta.
        Joitakin ketjuja oon avannut, mutta todennut, että jahas Jasssssåååååå tää on tämmönen ja sitten en ole sen koommin enää aloitusta avannut.
        Mutta ei se ole minua häirinnyt, että muut juttelee semmosis ketjuissa, jotka minua melkeinpä hirvittää.
        .
        Mulle välähti yksi hyvin mielenkiintoinen asia. Intuitioni pökkäs framille ja vaikka ensteks yritin tökätä sen intuition takas, niin mitäkö häh, se vaan änkes ja änkes takaisin. Vähä sitten ajattelin "syvällisemmin" ja uskoen intuitioni voimaan, tulin tulokseen, että taidanpahan Tietää, kuka kirjoittaa 1lesken-nimimerkillä.
        :)

        HK
        Kirjoittaisikohan Leski ihan itse. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        Mielenkiintoisia näkökulmia porukoilla. Vaatimattomuus kaunistaa, sanotaan. Alussa mainitsemieni itseriittoisten, kaikkitietävien nimimerkkien sepustuksia en edes lue. En viitsi pilata päivääni kaikenmaailman kävelevillä tietosanakirjoilla. Kun on jo ehtoopuolelle kallistunut, on pakko pitää lujasti kiinni saamastaan miehenpuolikkaasta. Papin aamenta tuskinpa kuulevat. Jos näin kävisi, siitä tulisi vuoden verran häävalmistelujen listaa tänne palstalle. Veikkaan että eräät henkilöt pysyvät taloudenhoitajina ja pyykkäreinä lopun ikänsä. Lesken

        taitaa ola friidu entisiltä vuosilta vauhdissa
        tulee jo sellasta tekstiä että
        enpä usko kenenkään muun sormista lähtevän
        en muuten määkään lue sun tarinoitas
        että ihan turhaan mainitsit mut tossa aloituksessa.


      • 1lesken

        Minkä hemmetin takia täällä jauhetaan, että olen friidu. Kuka hän on ja miksi minua verrataan johonkin ihme tyyppiin. En tykkää yhtään. Olen kirjoittanut tänne vasta mieheni kuoleman jälkeen 2013. Älkää verratko minua kenenkään, olen täysin oma persoona, enkä matki ketään. Tämän typerän farssin tähden pyydän Heikunkeikkua ja Ankeista häipymään tästä ketjusta. Heti. Paskan jauhajia en halua ketjuuni. Hyvästi. Lesken


      • voithan sää pyytää mutta se ei toteudu
        ja aika jännää jos oot ollu vuodesta 2013 lähtien vasta täällä
        niin suuresti ihmettelen että koet tuntevasi mut
        kirjoittajana niinkin hyvin kun tää sun aloitus antaa ymmärtää
        mulla tulis mieleenkään kirjoittaa jollekkin
        että häivy mun ketjusta.


      • ja jotenkin olet ristiriidassa kirjoitustesi kanssa
        esität niin hurskasta koiranulkoiluttajaa
        äidin ja veljen hoivaajaa
        ja kumminkin kovilla sanoilla käsket häipymään
        jos ihminen on pohjimmiltaan niin hyvä
        kun annat muiden ymmärtää itsesi olevan
        niin sellainen ihminen ei tee tällaisia aloituksia
        eikä kirjoita ilkeitä vastauksia
        vaan sovittelee ja pyrkii olemaan tasapuolinen kaikkien suhteen.


      • 1lesken
        aina.i.ankeinen kirjoitti:

        voithan sää pyytää mutta se ei toteudu
        ja aika jännää jos oot ollu vuodesta 2013 lähtien vasta täällä
        niin suuresti ihmettelen että koet tuntevasi mut
        kirjoittajana niinkin hyvin kun tää sun aloitus antaa ymmärtää
        mulla tulis mieleenkään kirjoittaa jollekkin
        että häivy mun ketjusta.

        Aina, sinähän kirjoitit itse, että minulla ei ole sinun säälittävään ketjuusi mitään asiaa. Mene sinne kirjoittelemaan, mitäs täällä pauhaat. En tarvitse sun mielipiteitäsi. Häivy. Lesken


      • tsot tso mummeli
        käytöstapoja peräänkuulutan
        ja totta mää kirjoitan että sulla ei oo asiaa mun ketjuun
        kun sää kirjoitat ettei mulla oo asiaa sun ketjuun
        hei niin metsä vastaa kun sinne huudetaan
        mitäs aloitit.


      • kylmätotuus
        1lesken kirjoitti:

        Minkä hemmetin takia täällä jauhetaan, että olen friidu. Kuka hän on ja miksi minua verrataan johonkin ihme tyyppiin. En tykkää yhtään. Olen kirjoittanut tänne vasta mieheni kuoleman jälkeen 2013. Älkää verratko minua kenenkään, olen täysin oma persoona, enkä matki ketään. Tämän typerän farssin tähden pyydän Heikunkeikkua ja Ankeista häipymään tästä ketjusta. Heti. Paskan jauhajia en halua ketjuuni. Hyvästi. Lesken

        Äsken tapahtui aivan outo juttu.
        Olin kuulevinani pari suhahdusta, mutten ymmärtänyt alkuunkaan, mikä äänet aiheutti, joten ajattelin kuulleeni aivan olemattomia.

        Nyt tulin tänne ja luettuani muutaman kommentin tajusin, että Mielenrauha ja Mielenmalttihan siinä pyyhälsivät kovalla kiireellä jonnekin pimeyteen. Tuo parivaljakko pyrkii karkaamaan heti, kun vain silmä välttää.

        Kukahan mahtanee olla omistaja?
        Onneksi noilla karkulaisilla on yleensä tapana rauhoituttuaan palata takaisin omistajansa luokse, kunhan ensin saavat aikansa mellastaa vapaasti.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Äsken tapahtui aivan outo juttu.
        Olin kuulevinani pari suhahdusta, mutten ymmärtänyt alkuunkaan, mikä äänet aiheutti, joten ajattelin kuulleeni aivan olemattomia.

        Nyt tulin tänne ja luettuani muutaman kommentin tajusin, että Mielenrauha ja Mielenmalttihan siinä pyyhälsivät kovalla kiireellä jonnekin pimeyteen. Tuo parivaljakko pyrkii karkaamaan heti, kun vain silmä välttää.

        Kukahan mahtanee olla omistaja?
        Onneksi noilla karkulaisilla on yleensä tapana rauhoituttuaan palata takaisin omistajansa luokse, kunhan ensin saavat aikansa mellastaa vapaasti.

        Toivottavasti asettuvat tänne ;)


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Toivottavasti asettuvat tänne ;)

        sitä saat odottaa
        mää oon odottanu jo kohta kymmenen vuotta
        kyllä täällä yks toisensa jälkeen keksii aiheen
        jolla saa ärsytettyä toisia
        ja tuotua esille kirjoittajien eriarvoisuuden
        niinkun hiekkalaatikolla... mää en leiki sun kanssa

        tää on semmonen aikuisten hiekkalaatikko
        aamulla pitää aina varovasti käydä varpaalla kokeilemassa
        ettei vaan kollit oo käyttäny pissilaatikkonaan
        patskaahan täällä sataa millon kenenkin niskaan
        niitä kikkareita pystyy väisteleen :)


    • vanhaah

      Muinaisessa pyhässä kaupungissa taisi olla kaksi tai useampiakin portteja vaeltajille - heille jotka kameleilla tai aaseilla ratsastivat, köyhille omat kulkuväylänsä - ei koskaan ole ollut varaa matkustella, mutta tämmöistä olen joskus lukenut siihen aikaan kun näkökyky oli tallella.
      Joo - olen minäkin kiitollinen siitä ajasta jolloin pystyi tekemään työtä
      eikä mullekaan tartte tulla mitään nuoleskelua opettamaan - kohtuullisesta sisäsiisteydestä huolimatta. Siitäkin sai työvuosinaan niin tarpeeksi - jo pelkäksi kynnysmatoksi mainostettunakin.
      Katkeruus lie eri asia kuin hyvä liansitokyky ja rahakkaiden löyhkä?

      • Kummasta portista se Jeesus ratsasti sisään?


    • Samassa ihmisessä voi olla monia puolia riippuen tilanteista ja henkilöistä joiden kans on tekemisissä.
      Itse olen suurimman osan ajasta kiltti mukautuja ihan vain siksi että tykkään olla sellainen, enkä teeskentele. Tarvittaessa löytyy ytyä vaikka muille jakaa,
      se voi joskus yllättää.
      En välitä puheista, tiedän itse mitä olen ja asiani. Pienen paikkakunnan varjopuoliin kuuluu uteliaisuus ja juoruilu. En iske takaisin vaan jätän huomioimatta. Saatan käyttäytyä ihan kuin en ymmärtäisi, pääsee helpommalla, kateus saa monet ilkeiksi.
      Kyllä nämä murheet ovat pieniä kun on terveyttä, se on kaiken AjaO. Nytkin on kolme läheistäni vakavasti sairaana, ihmetyttää kuinka tämä kaikki on edes mahdollista, sen rinnalla jonniijoutavuudet ei juuri kiinnosta.

      • 1lesken

        mm
        Olet kiltti mukautuja, etkä teeskentele. Eri ihmisten kanssa kuitenkin harrastat erilaista käyttäytymistä. Eikös se juuri ole teennäistä. Itsekin asun pienessä kylässä maalla ja olen kaikille tapaamilleni ihmisille samanlainen, luonteeni mukaan. Ja taas tuo kateus. Mistä porukat sinua kadehtivat. Onko se omaa luulotteluasi. Niin, sitten nuo sairaudet. Käyn äitiäni katsomassa viikottain palvelukodissa. Siellä näkee paljon erilaisia kohtaloita. Veljeäni käyn katsomassa parikertaa viikossa Hoivakodissa. Hoidan kaikki hänen paperiasiansa joten postia tulee ja niitä maksellaan ja anotaan seuraavasn paikkaan. Veljeni asumassa Väistö/Hoivakodissa on myös täysin vuodepotilaita, joka syötetään sänkyyn. Viikonloput olen kotona, vien hoitokoiran ulos metsään ja kerään voimia tulevia koitoksia varten. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        mm
        Olet kiltti mukautuja, etkä teeskentele. Eri ihmisten kanssa kuitenkin harrastat erilaista käyttäytymistä. Eikös se juuri ole teennäistä. Itsekin asun pienessä kylässä maalla ja olen kaikille tapaamilleni ihmisille samanlainen, luonteeni mukaan. Ja taas tuo kateus. Mistä porukat sinua kadehtivat. Onko se omaa luulotteluasi. Niin, sitten nuo sairaudet. Käyn äitiäni katsomassa viikottain palvelukodissa. Siellä näkee paljon erilaisia kohtaloita. Veljeäni käyn katsomassa parikertaa viikossa Hoivakodissa. Hoidan kaikki hänen paperiasiansa joten postia tulee ja niitä maksellaan ja anotaan seuraavasn paikkaan. Veljeni asumassa Väistö/Hoivakodissa on myös täysin vuodepotilaita, joka syötetään sänkyyn. Viikonloput olen kotona, vien hoitokoiran ulos metsään ja kerään voimia tulevia koitoksia varten. Lesken

        Kirjoitin epäselvästi :)
        Kaikki käyttäytyvät vähän eri lailla eri ihmisten kanssa, joistakin vain pitää enemmän. En teeskentele, se on jäänyt hamaan nuoruuteen, silloin saattoi sellaistakin olla.
        Eipä juuri kummoista tarvitse olla että joutuu kateuden kohteeksi, naapuri lakkasi tervehtimästä kun vaihdoin autoa. Aikoinaan omaishoitajana ollessani saatoin tehdä kaukomatkoja kun halusin irtiottoa, sekään ei ollut hyvä. Ei tuo kateus ole niin vaarallista, voi olla imartelevaakin ;)
        Tuo kiltteyskin on luontaista, moni tuntemani voi kiltteydestänikin olla eri mieltä. Elämä on kovettanutkin, mutta apua tarvitsevia autan aina enkä ole ilkeä vaikka osaankin pitää puoleni. Kyllä sinäkin lesken olet jotenkin "kiltti" et muuten kävisi hoivakodissa, auttaisi sukulaisiasi, etkä ulkoiluttaisi naapurin koiraa, itse en uskoisi lähteväni koiraa kävelyttämään ainakaan monesti.
        Ei kai ihmisellä saa mennä koskaan liian hyvin, nämä kaikki läheisten sairaudet ovat joko uusineet tai tulleet ihan yllätyksenä. Ei auta kuin katsella ja odottaa mitä tulee.


      • vilpittömästi-kysyn
        1lesken kirjoitti:

        mm
        Olet kiltti mukautuja, etkä teeskentele. Eri ihmisten kanssa kuitenkin harrastat erilaista käyttäytymistä. Eikös se juuri ole teennäistä. Itsekin asun pienessä kylässä maalla ja olen kaikille tapaamilleni ihmisille samanlainen, luonteeni mukaan. Ja taas tuo kateus. Mistä porukat sinua kadehtivat. Onko se omaa luulotteluasi. Niin, sitten nuo sairaudet. Käyn äitiäni katsomassa viikottain palvelukodissa. Siellä näkee paljon erilaisia kohtaloita. Veljeäni käyn katsomassa parikertaa viikossa Hoivakodissa. Hoidan kaikki hänen paperiasiansa joten postia tulee ja niitä maksellaan ja anotaan seuraavasn paikkaan. Veljeni asumassa Väistö/Hoivakodissa on myös täysin vuodepotilaita, joka syötetään sänkyyn. Viikonloput olen kotona, vien hoitokoiran ulos metsään ja kerään voimia tulevia koitoksia varten. Lesken

        "Käyn äitiäni katsomassa viikottain palvelukodissa. Siellä näkee paljon erilaisia kohtaloita. Veljeäni käyn katsomassa parikertaa viikossa Hoivakodissa".

        "Veljeni asumassa Väistö/Hoivakodissa on myös täysin vuodepotilaita, joka syötetään sänkyyn. Viikonloput olen kotona, vien hoitokoiran ulos metsään ja kerään voimia tulevia koitoksia varten. Lesken"

        Oliko veljesi ensin Lehmuskalliossa, josta oli niin paljon valituksia?

        Itsellä ei liene siinä vaiheessa sananvaltaa, mihin yhteiskunta sijoittaa silloin, kun itse en pärjää, mutta sitä videota ei olisi pitänyt katsoa, kun poika oli sijoittanut kameran äitinsä laitoshoidon huoneeseen.

        Tuolla oli aloitus hoivakotien hinnoittelusta, mutta sinulla olisi "tämänpäivän" tietoa niistä, koska hoidat veljesi ja mahdollisesti äitiskin asioista, joten kerro minulle.


      • 1lesken
        vilpittömästi-kysyn kirjoitti:

        "Käyn äitiäni katsomassa viikottain palvelukodissa. Siellä näkee paljon erilaisia kohtaloita. Veljeäni käyn katsomassa parikertaa viikossa Hoivakodissa".

        "Veljeni asumassa Väistö/Hoivakodissa on myös täysin vuodepotilaita, joka syötetään sänkyyn. Viikonloput olen kotona, vien hoitokoiran ulos metsään ja kerään voimia tulevia koitoksia varten. Lesken"

        Oliko veljesi ensin Lehmuskalliossa, josta oli niin paljon valituksia?

        Itsellä ei liene siinä vaiheessa sananvaltaa, mihin yhteiskunta sijoittaa silloin, kun itse en pärjää, mutta sitä videota ei olisi pitänyt katsoa, kun poika oli sijoittanut kameran äitinsä laitoshoidon huoneeseen.

        Tuolla oli aloitus hoivakotien hinnoittelusta, mutta sinulla olisi "tämänpäivän" tietoa niistä, koska hoidat veljesi ja mahdollisesti äitiskin asioista, joten kerro minulle.

        Olen jo kirjoittanu tänne palstalle, että veljeni sai kotonaan aivoinfarktin. Hän oli Keskussairaalassa, Kuntoutussairaalassa ja nyt Hoivakoti/Väistössä. Tämä Hoivakoti kuuluu kunnan sairaalamaksun piiriin. Väistötila on Attendon omistama talo, jonka tilat kunta vuokrasi, kun vanhainkodin remppa alkoi. Veljeni pääsee muuttamaan aika pian uusittuun entiseen vanhainkotiin, nykyiseen ympärivuorokautiseen Tehostettuun palveluasuntoon. Kunta remppasi miljoonilla tämän palveluasunnon. Jokaiselle asukkaalle tehdään vuokrasopimus. Asukkaille jätetään omaan käyttöön n. 120€/kk. Riippuu eläkkeen määrästä ja tuloista Siitä maksetaan lääkkeet. Jos tarvitsee lääkärinpalvelua, se maksaa joissakin paikoissa 20€/käynti tai hoitajan puhelinsoitto vaikka reseptin uusinnasta. Loput eläkkeistä menee talolle. Jos haetaan asumistukea ja hoitotukea Kelalta, mahdolliset tukirahat menevät talolle. Jos sinulla on asunto ja laitat sen vuokralle, tulot katsotaan kuuluvan talolle. Jos sinulla on pankkitilillä rahaa, siihen ei kosketa. Asuntoon kuuluvat sähkösänky petivaatteineen, yöpöytä, jääkaappi ja ikkunoissa sälekaihtimet. Pyykkipalvelu kuuluu hoitoon. Kalustaa saa omilla huonekaluilla, mitä 25/neliön huoneeseen mahtuu ja mikä on järkevää asukkaan ja hoitohenkilökunnan kannalta. Lesken


    • TyyneTynkkynen

      Se on tällä palstallakin vallalla kasvatusilmapiiri. Vähän toisenlainen kuin lapsuudessamme. Täällä ei anneta piirunvertaa periksi omasta mielipiteestään. Vähätellään, kun ei ymmärretä toisen tarkoitusta. Jyrätään ja halveksitaan.
      Kuitenkin hän, vaitonaisempi, on ihmisenä ja arvomaailmaltaan kehittyneempi. Ei tarvitse päteä saavutuksillaan.
      Vaatimattoman mielipiteeni näin julkituon ketjun luettuani.

    • Tuo lesken olisi mestari käsittelemään uhmaikäisiä lapsia, huomaan.
      Kas noin helposti hän sai ketjuunsa koko joukon sellaisia keskustelijoita, joita ei koskaan muuten näe kommentoimassa hänen aloituksiaan.

      Tuota samaa keinoa käytin joskus omiin lapsiini. Meni nopeasti vaatteet päälle aamusella kun sanoin, että ette nyt sitten vielä laita ulkovaatteitanne, ettei tule kuuma ennen lähtöä.
      Oikein kilpailu, kumpi oli ekana uhmaamassa kieltoani. Jippiiii, mä olin eka ...!

      • huomenta
        se on sellaninen juttu kun joltain kieltää osallistumisen keskusteluun
        niin muut nimimerkit sankoin joukoin osallistuvat
        varsinkin ne jotka yleensä keskustelevat vaan omassa porukassaan
        tän oon pistäny vuosien saatossa merkile
        sama se on sillon jos joku arvoselee kovin sanoin jotain kirjoittajaa
        toiset kirjoittajat loistavat erinomaisuudellaan
        jutellen niitä näitä ja noita
        tää on niinkun yks nettikiusaamisen muodoista.


      • ellinkellin
        aina.i.ankeinen kirjoitti:

        huomenta
        se on sellaninen juttu kun joltain kieltää osallistumisen keskusteluun
        niin muut nimimerkit sankoin joukoin osallistuvat
        varsinkin ne jotka yleensä keskustelevat vaan omassa porukassaan
        tän oon pistäny vuosien saatossa merkile
        sama se on sillon jos joku arvoselee kovin sanoin jotain kirjoittajaa
        toiset kirjoittajat loistavat erinomaisuudellaan
        jutellen niitä näitä ja noita
        tää on niinkun yks nettikiusaamisen muodoista.

        Kiusaaminenko sinullakin mielessä, kun ketjuun osallistuit?


      • eipä
        vaan sen takia osallistuin tietenkin
        kun aloittaja kielsi mua osallistumast
        ja sitäpaitsi tää aloitus oli ihan ensimmäinen tätä luokkaa
        mutta ihan kiva sen innoittamana
        teen varmaan kaikki seuraavat aloitukseni
        samalla tyylillä rajaan porukan joka voi keskusteluun ottaa osaa :)


      • Tellukka, tähän oli helppo tulla, kun ei kielletty nimimerkki mainiten.
        Aloitus ei myöskään käsitellyt naapurien tupakointia, koiran ulkoiluttamista eikä kotikaljan tarjoamista.


      • palstalla on näitä hurskaita
        suorastaan jumalaisia olentoja
        jotka ei koskaan sano kenestäkään pahaa
        ovat kaikkien kanssa samaa mieltä
        luovivat sillei sopivan ivallisesti
        keskusteusta toiseen
        toinen toistaan kompaten .

        ilkeyden tunnistaa helposti ystävällisyydestä ja aitoudesta


      • flunssapäällä
        aina.i.ankeinen kirjoitti:

        palstalla on näitä hurskaita
        suorastaan jumalaisia olentoja
        jotka ei koskaan sano kenestäkään pahaa
        ovat kaikkien kanssa samaa mieltä
        luovivat sillei sopivan ivallisesti
        keskusteusta toiseen
        toinen toistaan kompaten .

        ilkeyden tunnistaa helposti ystävällisyydestä ja aitoudesta

        tarkoitatko nyt Korppista, Palomaa ja Hunksia


      • flunssapäällä kirjoitti:

        tarkoitatko nyt Korppista, Palomaa ja Hunksia

        en todellakaan tarkoita
        ainoita aitoja kirjoittajia täällä palstalla
        sanovat suoraa heille voi sanoa suoraa
        jos on eri miteltä jostain asiasta
        mutta se ei ole koskaan vaikuttanut
        seuraavaan päivään tai seuraavaan ketjuun
        toisin kun eräät jotka eivät ole enää
        tietävinään eivätkä tuntevinaan vaikka tuntevatkin ihan oikeesti
        sopivan tilaisuuden tullen heittävät vaan piikikkään kommentin
        silloin kun sattuvat olemaan sillä päällä
        että edes viitsivät vaivautua huomioimaan

        ei sen puoleen että kaipaisin huomioo
        sitä saan tarpeeksi täällä kotosalla
        mutta... no joo enpä enää viittikkään jatkaa :D


    • En ole kovin tarkka kenelle vastaan. Jos sattuu kohdalle aloitus johon on jonkinlainen mielipide niin kirjoittelen aikani kuluksi.
      En ota vakavasti näitä palstoja, ovat mukavaa ajankulua, varsinkin kun alkaa oppia tuntemaan jotenkuten muita kirjottajia.
      Esim. en ole koskaan lukenut nimim. friidun tekstiä, en ainakaan muista, hän pulpahtaa silloin tällöin pintaan.
      Ikää tulee lisää minulle kuten muillekin palstalaisille, olen katsellut millaista on seuraavan vuosikymmenen palstalla. Sielläkin riidellään ja ollaan hyvin huolestuneita palstan tilasta. Pari vanhempaa miestä on äkämystyneet toisiinsa ja jatkavat vihanpitoa palstalla.

      • jos mää olisin hatsansaa
        voisinpa tähän kirjoittaa jotain

        mutta en oo pidän mietteet mahassa
        etten toista jo joskus aikoinani kirjoittamaani

        aurinkoista päivää :)


      • suvenelli1

        Tässä ei taida olla mitään tiettyä aihetta. Taivas on harmaa, ei haittaa, pyykkipäiväksi sopiva.
        Missä lie linnut tänä aamuna. Jotain hitskokkimaista kaipaisin, tää palstakin on pliisu, kuten minäkin.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        jos mää olisin hatsansaa
        voisinpa tähän kirjoittaa jotain

        mutta en oo pidän mietteet mahassa
        etten toista jo joskus aikoinani kirjoittamaani

        aurinkoista päivää :)

        Kerro vain :)


      • reppuriika

        En minäkään ole näin maallisten mittareiden mukaan mitään saavuttanut, vaikka oli kotikyläni ensimmäinen ylioppilas. Moni jopa ikätovereistani sinnitteli "ohi" aikuisopiskelujen, avioliittosuhteiden kautta ja olen joskus sen huomannut tavatessani heitä. Minua ei mokoma ole haitannut. Tein 50:n kympin jälkeen erittäin pienipalkkaisia pätkätöitä. Käsivamman (51 v) jälkeen kun olin työkkärin ammatinvalinta- ja vaihdoskurssilla, minulle olisi ehdotettu ihan tosissaan, että lähde opiskelemaan psykologiksi, papiksi tai sosiaalityöntekijäksi, mutta eihän sitä enää sellaista suururakkaa.

        Yrittäjän autuutta sain kokea mieheni siivellä. Kielitaitoakin on ettei maailmalla nyt sormi suuhun ensiksi menisi. Ei minusta 1lesken tarvitse kokea alamittaisuutta toisten rinnalla, vaikka ei mielestä ole saavutuksia. En ainakaan itse niin koe. Minun elämänarvoni ovat olleet jo nuoresta asti sellaiset, ettei tarvitse loistaa tämän maailman parrasvaloissa. 1leskelle haluan sanoa, että on perempi olla ihan rehellinen ateisti kuin näytellä ja leikkiä tekohurskasta ja luulouskovaista. Raamattukin sanoo että parempi kylmä ja palava kuin penseä.
        Minulle kyllä usko Jumalaan ja johdatus ylhäältä ovat kantaneet niin menestyksen ja myrskyjenkin keskellä. Ei se tarkoita sitä, että aina olisin onnistunut kilvoittelemaan nappiinsa Isän viitoittamalla tiellä.
        Ehdin minäkin kommentoimaan ketjuun. Pari päivää olen puuhastellut ja ollut poissa netin ääreltä.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Kerro vain :)

        enpä viitti ruokkia...
        aloittajan kaltaisia
        enkä muitakaan puskista puhuvia :)


      • suvenelli1 kirjoitti:

        Tässä ei taida olla mitään tiettyä aihetta. Taivas on harmaa, ei haittaa, pyykkipäiväksi sopiva.
        Missä lie linnut tänä aamuna. Jotain hitskokkimaista kaipaisin, tää palstakin on pliisu, kuten minäkin.

        Tässä on Hitckokkimaista viime yöltä.
        Olen yksin mökillä, heräsin ja kuulin ihan totta miehen aika äänekästä hyräilyä??
        Kaveri lähti illalla kotiinsa kun on tänään työpäivä joten miehiä ei pitäisi olla lähettyvillä.
        Ihan oikeasti säikähdin, telkku oli kiinni, äänikirja oli pysähtynyt, kissa nukkui uunin päällä.
        Kai näin unta.


      • suvenelli1
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Tässä on Hitckokkimaista viime yöltä.
        Olen yksin mökillä, heräsin ja kuulin ihan totta miehen aika äänekästä hyräilyä??
        Kaveri lähti illalla kotiinsa kun on tänään työpäivä joten miehiä ei pitäisi olla lähettyvillä.
        Ihan oikeasti säikähdin, telkku oli kiinni, äänikirja oli pysähtynyt, kissa nukkui uunin päällä.
        Kai näin unta.

        Otanko osaa, kadehdinko pystyyn nousseita hiuksiasi ;)

        Oikeasti, minä olisin panikoinut. Olen ihmetellyt teitä muutamia rohkeita naisia, kun olette mökeillänne yksin.

        Oma jännitykseni tiivistyy, kun menen nostamaan pyykit koneesta. Läydänkö punaisen pikkusukan vai legoukkelin?


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Tässä on Hitckokkimaista viime yöltä.
        Olen yksin mökillä, heräsin ja kuulin ihan totta miehen aika äänekästä hyräilyä??
        Kaveri lähti illalla kotiinsa kun on tänään työpäivä joten miehiä ei pitäisi olla lähettyvillä.
        Ihan oikeasti säikähdin, telkku oli kiinni, äänikirja oli pysähtynyt, kissa nukkui uunin päällä.
        Kai näin unta.

        Tämähän alkaa olla mielenkiintoista, kun yksi ja toinen palstalainen on kertonut kuulleensa hyräilyä.
        Olisi kiva saada tietää, onko se hyräilijä hyräillyt kaikille samaa laulua ja mitä laulua siinä tapauksessa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tämähän alkaa olla mielenkiintoista, kun yksi ja toinen palstalainen on kertonut kuulleensa hyräilyä.
        Olisi kiva saada tietää, onko se hyräilijä hyräillyt kaikille samaa laulua ja mitä laulua siinä tapauksessa.

        Tellukka, minähän se taisin ensiksi hyräillä, tarttui siitä muihinkin.
        Tarttuu joskus muutakin.
        En kerro mitä hyräilin, hyräilköön jokainen mitä tykkää.


      • Ancelina kirjoitti:

        Tellukka, minähän se taisin ensiksi hyräillä, tarttui siitä muihinkin.
        Tarttuu joskus muutakin.
        En kerro mitä hyräilin, hyräilköön jokainen mitä tykkää.

        No hyvä kun tunnustit.
        Jos satun kuulemaan hyräilyä minäkin, niin voin rauhoittua, että Ancelinahan se siinä vain hyräilee, eikä mikään kummitus.

        Niin se tällä palstalla menee, olen huomannut aikaisemminkin, että aina jostain sanasta tulee trendi, mikä siirtyy silmistä sormiin ja taas toisen silmiin ja sormiin ...


      • Tellukka kirjoitti:

        Tämähän alkaa olla mielenkiintoista, kun yksi ja toinen palstalainen on kertonut kuulleensa hyräilyä.
        Olisi kiva saada tietää, onko se hyräilijä hyräillyt kaikille samaa laulua ja mitä laulua siinä tapauksessa.

        Viime yö oli rauhallisempi. Hyräilijä oli jossain muualla.
        Näen selkounia usein, juuri unen ja valveen rajoilla voi erehtyä luulemaan että on hereillä.


      • Tellukka kirjoitti:

        No hyvä kun tunnustit.
        Jos satun kuulemaan hyräilyä minäkin, niin voin rauhoittua, että Ancelinahan se siinä vain hyräilee, eikä mikään kummitus.

        Niin se tällä palstalla menee, olen huomannut aikaisemminkin, että aina jostain sanasta tulee trendi, mikä siirtyy silmistä sormiin ja taas toisen silmiin ja sormiin ...

        Tellukka, minun hyräilyni saattaa kuulostaa kummitusmaiselta, etenkin musikaalisen henkilön korvin kuultuna.

        Eihän kukaan sanoja omista, mutta matkimista on nähtävissä.


      • suvenelli1
        Tellukka kirjoitti:

        No hyvä kun tunnustit.
        Jos satun kuulemaan hyräilyä minäkin, niin voin rauhoittua, että Ancelinahan se siinä vain hyräilee, eikä mikään kummitus.

        Niin se tällä palstalla menee, olen huomannut aikaisemminkin, että aina jostain sanasta tulee trendi, mikä siirtyy silmistä sormiin ja taas toisen silmiin ja sormiin ...

        Mä luulen, että joskus se on ihan tahatonta. Joku sana jää alitajuntaan pyörimään ja sitten putkahtaa esille.

        Mutta on sitten ihan tahallistakin "kopiointia" tai synonyymein tehtyjä aloituksiakin.


    • 1lesken

      Ap:llä on asiaa. Toistan vielä. Turha tähän ketjuun on kirjoittaa, paloman, korppiksen, siilimuorin, reppuriikan, seontiinan. Heidän kaikkitietävät, opettavaiset, Wikipediaan ja linkkeihin turvautuvat mielipiteensä pistän menemään Kankkulan kaivoon. Lisäyksenä heikunkeikku saa mennä arvuuttelemaan vaatimatonta persoonani muuhun ketjuun. Lesken

      • Kyllä minun nyt pitää puolustaa Palomaa syytöksiltäsi.

        Eivät hänen tietonsa perustu ollenkaan Wikipediaan, vaan "omaan kokemukseen", toisinsanoen siihen, mitä hän on kotinsa aamiaispöydässä kuullut, mitä joku on kirjoittanut facebooksivullaan tai blogissaan ... (siis huhupuheisiin).

        Monesti olen joutunut korjailemaan hänen "tietojaan" vertailemalla siihen, mitä Wikipedialla asiasta sanotaan. Nyt viimeksi koskien sähkömiesten palkkoja (joitten hän väitti olevan vähintäin 75 000kr/kk) ja perhepäivähoitajia (joita hän sanoi, ettei Ruotsissa enää ole ...)
        Samoin koskien "yksittäistapauksia", joita poliisin mukaan tapahtuu monta kertaa viikossa ...


      • aina.i.ankeinennnn

        siellähän huutelet mitä huutelet
        et voi määrätä kuka kirjoittaa ja kuka ei
        lainaan hatsansaan sanoja
        jankuti jankuti jankuti
        sitä teet sinä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kyllä minun nyt pitää puolustaa Palomaa syytöksiltäsi.

        Eivät hänen tietonsa perustu ollenkaan Wikipediaan, vaan "omaan kokemukseen", toisinsanoen siihen, mitä hän on kotinsa aamiaispöydässä kuullut, mitä joku on kirjoittanut facebooksivullaan tai blogissaan ... (siis huhupuheisiin).

        Monesti olen joutunut korjailemaan hänen "tietojaan" vertailemalla siihen, mitä Wikipedialla asiasta sanotaan. Nyt viimeksi koskien sähkömiesten palkkoja (joitten hän väitti olevan vähintäin 75 000kr/kk) ja perhepäivähoitajia (joita hän sanoi, ettei Ruotsissa enää ole ...)
        Samoin koskien "yksittäistapauksia", joita poliisin mukaan tapahtuu monta kertaa viikossa ...

        Sinua tuskin palkkaisin puolustusasianajajakseni oikeudenkäynnissä. :)
        ***
        En minä etsi tietosanakirjasta vahvistusta kun kerron omista henkilökohtaisista kokemuksistani.
        Sanotaannyt esimerkiksi sähköasentajien palkka. "Kolminkertainen" oli ehkä liiottelua, mutta jos esim. esikoulunopettajan tuntipalkka on noin 150 kr/tunti, niin kun tilaat sähkasentajan kotiisi vetään piuhoja niin se ei tosta rahasta laita edes autoaan käyntiin. Kyllä hänen käynnilleen tulee sellainen vähintään 600 kr. per tunti työpalkka, matkakulut, bensakulut, kilometrikorvaukset, momsit jne. siihen päälle. Tää on realistinen kuvaus mitä vanhaa taloa rempannut hyvin tietää, ei niitä tietoja tarvi etsi wikipediasta.
        ***
        Perhepäivähoito on monissa kunnissa melkein täysin sulautettu esikoulujen toimintaan, ainakin siinä kunnassa missä olin töissä viimeiset 25 vuotta elämästäni. Yhdeksänkymmentäluvulla oli vieläehkä tusina jäljellä, nyt heitä on kaksi koko kunnassa. Perhepäivähoidolla on omat hyvät puolensa, mutta useimmiten lapsi hyötyy laajempialaisesta sosiaalisesta kasvatuksesta ja minä henkilökohtaisesti voisin suositella sitä ainoastaan alle 5-vuotiaille.
        ***
        Lue sinä vaan edelleen wikipediaa ja etsi vikoja virheitä toisten kirjoituksista. Niitähän aina löytyy, koska minä en ainakaan ala tarkistelemaan tietojani koko ajan wikistä tai jostaín muista tietosanakirjoista.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinua tuskin palkkaisin puolustusasianajajakseni oikeudenkäynnissä. :)
        ***
        En minä etsi tietosanakirjasta vahvistusta kun kerron omista henkilökohtaisista kokemuksistani.
        Sanotaannyt esimerkiksi sähköasentajien palkka. "Kolminkertainen" oli ehkä liiottelua, mutta jos esim. esikoulunopettajan tuntipalkka on noin 150 kr/tunti, niin kun tilaat sähkasentajan kotiisi vetään piuhoja niin se ei tosta rahasta laita edes autoaan käyntiin. Kyllä hänen käynnilleen tulee sellainen vähintään 600 kr. per tunti työpalkka, matkakulut, bensakulut, kilometrikorvaukset, momsit jne. siihen päälle. Tää on realistinen kuvaus mitä vanhaa taloa rempannut hyvin tietää, ei niitä tietoja tarvi etsi wikipediasta.
        ***
        Perhepäivähoito on monissa kunnissa melkein täysin sulautettu esikoulujen toimintaan, ainakin siinä kunnassa missä olin töissä viimeiset 25 vuotta elämästäni. Yhdeksänkymmentäluvulla oli vieläehkä tusina jäljellä, nyt heitä on kaksi koko kunnassa. Perhepäivähoidolla on omat hyvät puolensa, mutta useimmiten lapsi hyötyy laajempialaisesta sosiaalisesta kasvatuksesta ja minä henkilökohtaisesti voisin suositella sitä ainoastaan alle 5-vuotiaille.
        ***
        Lue sinä vaan edelleen wikipediaa ja etsi vikoja virheitä toisten kirjoituksista. Niitähän aina löytyy, koska minä en ainakaan ala tarkistelemaan tietojani koko ajan wikistä tai jostaín muista tietosanakirjoista.

        Enkös minä hyvin puolustanut sinua nytkin siltä syytteeltä, että sinulla olisi faktapohjaa juttuihisi?

        """"Kyllä hänen käynnilleen tulee sellainen vähintään 600 kr. per tunti työpalkka, matkakulut, bensakulut, kilometrikorvaukset, momsit jne. siihen päälle.""""

        Sehän nyt on selvääkin, että asiakas maksaa senkin heidän työaikansa, mikä menee työmatkoihin ja bensakulut ja muut. Eikä niitä bensakuluja voi tienestiksi sanoa millään muotoa.
        Että vielä lisäisin vettä kateusmyllyysi, niin voin kertoa sinulle, että kaikilla hantverkkareilla, muillakin kuin sähkömiehillä (siivoojat mukaanluettuina), on jokainen aloitettu tunti yksi tunti. Jos sähkömies räpeltää kotonasi tunnin ja viisi minuuttia, niin se on silloin kahden tunnin liksa minkä maksat.
        He ehtivät tekemään kahdeksassa tunnissa paljon enemmän tunteja kuin kahdeksan.


      • Ai yhtä turhaa kuin sinun ylipäätään mihinkään ketjuun :D.


    • Wau.
      Taas pääsin ekaksi listaan.

      • Huomenta@

        Minä toisena☺ No, olen kommentoinut tähän ketjuun kahdesti ja nyt kolmannen kerran, EVVK.

        Siirryn nyt parvekkeelle auringon ottoon 😎


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Minä toisena☺ No, olen kommentoinut tähän ketjuun kahdesti ja nyt kolmannen kerran, EVVK.

        Siirryn nyt parvekkeelle auringon ottoon 😎

        Kokeilepa sitten laskea montako sormea sinulla on.
        Onnistuuko sekään?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Minä toisena☺ No, olen kommentoinut tähän ketjuun kahdesti ja nyt kolmannen kerran, EVVK.

        Siirryn nyt parvekkeelle auringon ottoon 😎

        Minä olen kommentoinut jo omalta osuudeltani, mutta jos kuulen nimeäni mainittavan, niin luulen tai uskon tai oletan että minua kaivataan. Se on kuin puhelinsoitto...riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiingg...haloo?
        Onko teillä siellä Heemstedissä suuri turkkilainen siirtokunta?
        Mielenosoituksia?
        Mitä mieltä olet turkkilaisten ministerien estämisestä tulla tekemään vaalikampanjaa?

        Meilläkin heloittaa kevätaurinko Lumipisarat kukkivat. Joutsenet ovat tulleet saarten kupeelle avoveteen vahtimaan pesimispaikkaansa. Joka vuosi, sama paikka.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Minä toisena☺ No, olen kommentoinut tähän ketjuun kahdesti ja nyt kolmannen kerran, EVVK.

        Siirryn nyt parvekkeelle auringon ottoon 😎

        huomenta huomenta
        mää olin jo tunnin aurigossa
        ja tuli niin kuuma että olis vaatteita pitäny vähentää
        mutta ei se varmaan oo ihan viisasta tähän aikaan vuodesta
        joten nytpä lähdetään ruokaostoksille
        piiiiiitkästä aikaa
        upeita hetkiä sulle sinne hollantiin :D


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä olen kommentoinut jo omalta osuudeltani, mutta jos kuulen nimeäni mainittavan, niin luulen tai uskon tai oletan että minua kaivataan. Se on kuin puhelinsoitto...riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiingg...haloo?
        Onko teillä siellä Heemstedissä suuri turkkilainen siirtokunta?
        Mielenosoituksia?
        Mitä mieltä olet turkkilaisten ministerien estämisestä tulla tekemään vaalikampanjaa?

        Meilläkin heloittaa kevätaurinko Lumipisarat kukkivat. Joutsenet ovat tulleet saarten kupeelle avoveteen vahtimaan pesimispaikkaansa. Joka vuosi, sama paikka.

        sama täällä
        mutta kun se nimi mainitaan tämmöisessä yhteydessä
        se on kun punainen vaate härälle...
        mutta kyllähän me sen tiedämme mitä kiusaus voi olla pahimmillaan
        on ulkoilutettu muitkakin kun naapurin koiraa
        jouduttu perehtyyn tähän lasetekasvatukseenkin jo toisessa polvessa
        ja saatu seurata läheltä läheisten lasten kasvamista
        luettu artikkeleja koulukiusaamisesta
        ja varmaan meistä molemmat taistelee kaikenmaailman kiusaamista vastaan

        no joo ja tämä "leski" on pahimmasta päästä täällä
        on kiukuttelevinaan kun pienet kakarat
        kerta toisensä jälkeen
        nämä nimimerkit ei saa vastata mun avaukseen... plaa plaa plaa....
        tää on ihan huippua
        mutta tulihan tämäkin vielä koettua täällä kuuskymppisten joukossa :D


      • voivoijavoi
        aina.i.ankeinen kirjoitti:

        sama täällä
        mutta kun se nimi mainitaan tämmöisessä yhteydessä
        se on kun punainen vaate härälle...
        mutta kyllähän me sen tiedämme mitä kiusaus voi olla pahimmillaan
        on ulkoilutettu muitkakin kun naapurin koiraa
        jouduttu perehtyyn tähän lasetekasvatukseenkin jo toisessa polvessa
        ja saatu seurata läheltä läheisten lasten kasvamista
        luettu artikkeleja koulukiusaamisesta
        ja varmaan meistä molemmat taistelee kaikenmaailman kiusaamista vastaan

        no joo ja tämä "leski" on pahimmasta päästä täällä
        on kiukuttelevinaan kun pienet kakarat
        kerta toisensä jälkeen
        nämä nimimerkit ei saa vastata mun avaukseen... plaa plaa plaa....
        tää on ihan huippua
        mutta tulihan tämäkin vielä koettua täällä kuuskymppisten joukossa :D

        Pata kattilaa soimaa.................................


      • voivoijavoi kirjoitti:

        Pata kattilaa soimaa.................................

        hiljaaaaaaaaaa
        ihan turha sanoo musta yhtään mitään
        kun et tunne mua eikä sulla oo minkäänlaista tietoo
        kuinka hyväsydäminen ihminen olen.


      • aikastivähän
        aina.i.ankeinen kirjoitti:

        hiljaaaaaaaaaa
        ihan turha sanoo musta yhtään mitään
        kun et tunne mua eikä sulla oo minkäänlaista tietoo
        kuinka hyväsydäminen ihminen olen.

        Jos hyvä sydämisyytes on sitä kirjotukses antaa ymmärtää niin voi voi voi.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        sama täällä
        mutta kun se nimi mainitaan tämmöisessä yhteydessä
        se on kun punainen vaate härälle...
        mutta kyllähän me sen tiedämme mitä kiusaus voi olla pahimmillaan
        on ulkoilutettu muitkakin kun naapurin koiraa
        jouduttu perehtyyn tähän lasetekasvatukseenkin jo toisessa polvessa
        ja saatu seurata läheltä läheisten lasten kasvamista
        luettu artikkeleja koulukiusaamisesta
        ja varmaan meistä molemmat taistelee kaikenmaailman kiusaamista vastaan

        no joo ja tämä "leski" on pahimmasta päästä täällä
        on kiukuttelevinaan kun pienet kakarat
        kerta toisensä jälkeen
        nämä nimimerkit ei saa vastata mun avaukseen... plaa plaa plaa....
        tää on ihan huippua
        mutta tulihan tämäkin vielä koettua täällä kuuskymppisten joukossa :D

        Niin se pata?
        """" ...nämä nimimerkit ei saa vastata mun avaukseen... plaa plaa plaa....
        tää on ihan huippua
        mutta tulihan tämäkin vielä koettua täällä kuuskymppisten joukossa :D"""

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14765995/aurinko-paistaa-ja-lammittaa


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä olen kommentoinut jo omalta osuudeltani, mutta jos kuulen nimeäni mainittavan, niin luulen tai uskon tai oletan että minua kaivataan. Se on kuin puhelinsoitto...riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiingg...haloo?
        Onko teillä siellä Heemstedissä suuri turkkilainen siirtokunta?
        Mielenosoituksia?
        Mitä mieltä olet turkkilaisten ministerien estämisestä tulla tekemään vaalikampanjaa?

        Meilläkin heloittaa kevätaurinko Lumipisarat kukkivat. Joutsenet ovat tulleet saarten kupeelle avoveteen vahtimaan pesimispaikkaansa. Joka vuosi, sama paikka.

        Rotterdamissa on hässäkkää. Turkin perheministerin kone yritti laskeutua Hollantiin, ei saanut laskeutumislupaa, laskeutui Saksan puolelle ja tuli autolla rajan yli ja yritti Rotterdamin Turkin konsulaattiin, käännytettiin takaisin Saksaa. Eivät sielläkään hyväksyneet häntä koska hän on Erdogantin lähettämä. Kyse on Erdogantin presitentti kampanjoinnista Hollannissa ja Saksassa. Kummassakin maassa on isoja turkkilais-emigranttien yhteisöjä. Rotterdamin asukkaista 50% on turkkilaisia.

        Erdogan on haukkunut jo saksalaiset natseiksi ja hollantilaiset fasisteiksi.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Rotterdamissa on hässäkkää. Turkin perheministerin kone yritti laskeutua Hollantiin, ei saanut laskeutumislupaa, laskeutui Saksan puolelle ja tuli autolla rajan yli ja yritti Rotterdamin Turkin konsulaattiin, käännytettiin takaisin Saksaa. Eivät sielläkään hyväksyneet häntä koska hän on Erdogantin lähettämä. Kyse on Erdogantin presitentti kampanjoinnista Hollannissa ja Saksassa. Kummassakin maassa on isoja turkkilais-emigranttien yhteisöjä. Rotterdamin asukkaista 50% on turkkilaisia.

        Erdogan on haukkunut jo saksalaiset natseiksi ja hollantilaiset fasisteiksi.

        Jotain hässäkkää oli ollut taas Tukholmassakin turkkilaisten kesken.
        Luin eilen vilaukselta, mutta ei minua jaksa enää kiinnostaa niitten keskinäiset kahinat, kun niitä on silloin tällöin muutenkin. Mitä ne tänne tulee tappelemaan ...


      • Tellukka kirjoitti:

        Jotain hässäkkää oli ollut taas Tukholmassakin turkkilaisten kesken.
        Luin eilen vilaukselta, mutta ei minua jaksa enää kiinnostaa niitten keskinäiset kahinat, kun niitä on silloin tällöin muutenkin. Mitä ne tänne tulee tappelemaan ...

        Tämä Erodogantin vaalikampanjointi oman maansa rajojen ulkopuolelle on aiheuttanut Euroopassa asuvien turkkilaisten keskuudessa mielenilmaisuja isäntämaitaan vastaan.


      • aikastivähän kirjoitti:

        Jos hyvä sydämisyytes on sitä kirjotukses antaa ymmärtää niin voi voi voi.

        no jos sun mielestä mun kohtelu tässä ketjussa on ihan kohdallaan
        niin voi voi voi
        ja niin metsä vastaa kun sinne huudetaan
        mutta sää päätät oonko hyväsydäminen vai en :D


      • Tellukka kirjoitti:

        Niin se pata?
        """" ...nämä nimimerkit ei saa vastata mun avaukseen... plaa plaa plaa....
        tää on ihan huippua
        mutta tulihan tämäkin vielä koettua täällä kuuskymppisten joukossa :D"""

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14765995/aurinko-paistaa-ja-lammittaa

        mää tein sen aloituksen tämän aloituksen innoittamana
        ei onnisty syyn laittaminen mun niskoille nyt tässä asiassa
        ei millään vaikka kuinka yritätte ja haluatte.


      • voivoijavoi kirjoitti:

        Pata kattilaa soimaa.................................

        pitää aina ottaa huomioon se kuka aloittaa
        eikä vierittää syytä sen niskoille joka vastaa samalla mitalla
        ettekö te puskasta räkyttäjät oo jo sitä oppinu
        ei ihme että "leski" on "leski" :D


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        mää tein sen aloituksen tämän aloituksen innoittamana
        ei onnisty syyn laittaminen mun niskoille nyt tässä asiassa
        ei millään vaikka kuinka yritätte ja haluatte.

        Näinhän se menee tällä palstalla, että toinen toistensa innoittamina ... Ideat menee toiselta toiselle. Onhan se huomattu muistakin aloituksista.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14764496/itsensakehumisketju


      • Tellukka kirjoitti:

        Näinhän se menee tällä palstalla, että toinen toistensa innoittamina ... Ideat menee toiselta toiselle. Onhan se huomattu muistakin aloituksista.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14764496/itsensakehumisketju

        nyt vielä vähemmän ymmärrän minkä takia "leski"
        nimes mut mukaan tähän omaan ketjuunsa
        koskaan en oo tota sun linkittämääs ketjua edes nähnyt
        saatikka sit kommentoinu siihen
        niin että ottakoon vaan vastaan mun kirjoitukset.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        nyt vielä vähemmän ymmärrän minkä takia "leski"
        nimes mut mukaan tähän omaan ketjuunsa
        koskaan en oo tota sun linkittämääs ketjua edes nähnyt
        saatikka sit kommentoinu siihen
        niin että ottakoon vaan vastaan mun kirjoitukset.

        Nythän hänellä on uusi ketju mihin on oikein erikseen annettu lupa kaikille. Mutta kelpaakos se silloin enää kenelle?


      • Tellukka kirjoitti:

        Nythän hänellä on uusi ketju mihin on oikein erikseen annettu lupa kaikille. Mutta kelpaakos se silloin enää kenelle?

        no ei todellakaan kelpaa
        ainakaan mulle
        en oo tutustunu tämän "lesken" kirjoituksiin aikaisemmin
        enkä hänen kanssaan muistaakseni edes mistään asiasta keskustellu
        okei voin olla väärässä kun en niin hirveen hyvin muista
        ihan kaikkia kirjoituksiani
        ja täytyy sanoo että tän jälkeen välttelen hänen juttujaan
        ... jos pystyn ... mää vaan oon sellanen etten aina pysty :D


    • joko aloittaja kävi ulkoiluttamassa äitinsä ja veljensä
      ja ruokkimassa naapurin koiran hoitokodissa
      vai miten päin se nyt olikaan
      meitä on kuules monia jotka pitää läheisistä huolta
      eikä tuo sitä esille jokaisessa kirjoituksessaan :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      144
      1912
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1487
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      91
      1285
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1272
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1205
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1081
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      997
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      986
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      962
    10. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      848
    Aihe