Clio Sport Tourer s&s zen

Ostokrapula

Etäkaupat ja uusi tuotiin kotipihaan, pari pettymystä heti:
- ajovaloautomatiikkaa ei ole, pelkät päiväajovalot palaa edessä nolla-asennossa, viiksestä pyöräytettävä muutoin (pimeälläkin, ei tunnistinta) valot päälle ja pois
- muotovanteet olikin kansankielellä peltivanteet pölykapseleilla

25

3288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Börje123

      Ei vitsi. Ostit auton postimyynnistä. Oliko vielä kamux?

    • Ei_ollut

      Kamux, Kamux ei myy uusia

    • jfjfhjfhhjfdg

      Autobildistä voi myös todeta miten tuo Renault lunastaa maineensa.

    • sitäsaamitätilaaaa

      et siis lukenut tai ymmärtänyt lukemaasi ja sitä mitä tuli ostettua - voi, voi

    • No_vxttu

      Kun ei tullut vierailtua täällä Esson baarin asiantuntijoiden palstalla ajoissa... mainoksissa kun ei noista puutteista liputettu

      • renaultnainen

        Renaulteissa tyytyväisyys takuu. Jos ei miellytä niin voi palauttaa. Ei ole muilla sitä etua ollut. Tilatessa voi ruksia mitä siihen haluaa. Ainakin itse olen näin ymmärtänyt.


    • Hienopeli

      Kattwlin messuilla kiinnostuneena. On Fiksun näköinen, tilava eikä ruostu. Yllätti vähän talvotestijumbosta, muita testejä en oo lukenut. Vanteet voi toki tilata jos et pöhköyttäsi tilannut, ajovaloautomaattia en itse käytä vaan valot on pysyvästi lähivaloilla. Ehkä jos on hyvät led-päivävalot niin sitten vois käyttää niitä kesällä

    • SebLöe

      Palauta pois, jos ei miellytä.
      Mielestäni uuden auton ominaisuuksiin olisi syytä tutustua ennen ostopäätöstä, ei sen jälkeen?

    • Villeeeeeeee

      Kyllä on todella pahat puutteet! Saman tien paaliin vaan. Eihän alennuksesta ostetulla autolla tee mitään jos siinä pitää alkaa valokatkaisinta kääntää toiseen asentoon ja vanteet ei ole alumiinia. Voi itku miten paska auto!

    • Onneksi_

      Se tuli muijalle torikassiksi, ettei tarvi sillä itse ajella. Kysyin tosin siitä tarjouksen jo toiseen autoon, mutta oli niin pxska tarjous, että 20pinnan arvonalennus ei kahden viikon ajoista maistunut

      • ankeetalaatuu

        Vaihda Toytaan niin ottavat mielellään ja jos hybridin valitset voivat jopa tarjota enempi mitä maksoit itse siitä nettitilatusta peltivanne vehkeestä. Voit sitten itsekkin ajella ettei vaimo kärsi.


      • Jjhufgjkkllll
        ankeetalaatuu kirjoitti:

        Vaihda Toytaan niin ottavat mielellään ja jos hybridin valitset voivat jopa tarjota enempi mitä maksoit itse siitä nettitilatusta peltivanne vehkeestä. Voit sitten itsekkin ajella ettei vaimo kärsi.

        Ei pysty mitään Toyotaa ostamaan, kun on tuota vartta sen verran, että hyvää ajoasentoa ei löydy. Kuten ei missään muussakaan japsissa


    • Captivated

      Hankin viime viikolla tarjouksesta uuden clio 4- ovisen 1.2l moottorilla. Huomasin pian, että auto onkin riisutulla varustetasolla. S&T toimintoa ei ole lainkaan. ( Mikä on hyvä).
      Takajarruina on rummut. ( Hyvä sekin).
      Muuta "riisuttua" en huomannut, kun vertasi aiempaan perusmalliin "Authentigue".
      S&T toiminnosta ei minulle olisi kuin haittaa, koska en kaupungissa paljoa ajele. Rumpujarrut on pikkuautossa paremmat takana, kuin levyt. Ei jumita, eikä ruostu, kuten levyt.
      Aika näppärä peli ja vetää lyhyistä vaihteenväleistä johtuen mukavasti vitosellakin. Keskikulutus 6.1, mikä on aika paljon, mutta autolla on ajettu vasta 200km.

      • pikkunelonen

        Jos tarkkaan katsotaan, tuo perusmalli Life on aika pitkälle varusteiltaan sama auto kuin seuraavana hinnastossa tuleva Zen, mutta siitä puuttuvat sumarit, nahkaratti ja kosketusnäyttöinen navigaattoriradio. Muut erot ovat lähinnä kosmeettisia pikkujuttuja. S&S on toistaiseksi vain turbomoottorien ja dieselin yhteydessä.
        Integroitu audiolaite Lifessä on Zenin media-navia hieman yksinkertaisempi, mutta siitäkin löytyvät kattavat bluetooth-toiminnot ja mahdollisuus yhdistää se omalla R&Go ohjelmalla älypuhelimeen, jolloin toimintoja tulee roppakaupalla lisää.
        Tuo aloitusmallin nokalla oleva vanhahtava, mutta luotettavaksi tiedetty 1,2 litrainen vapaastihengittävä moottori ei ole Suomessa saatavissakaan muun kuin Life-varustetason yhteydessä. Kyseessä on aivan eri sukupolven moottori kuin malliston ahdettu 1,2 moottori. Näillä ei ole mitään yhteistä.

        Malliston paras varustelutaso on "Intens", joka sisältää melkein kaiken mahdollisen mitä nykyaikaiseen pikkuautoon voi tällä hetkellä toivoa. Intensin varustelu sisältää myös topicin aloittajan kaipaaman automaattisen valotunnistimen.
        Clion jarruista ei ole pahaa sanottavaa. Takarummut ovat huolettomat ja Clio pysähtyy tehokkaasti. Eroa jarrutustehossa ei takalevyllisiin pikkuautoihin huomaa millään tavoin.


    • daadaa99

      Juu onhan se toki liian vaativaa pyöräyttää siitä viiksestä ne valot päälle.

      • Anonyymi

        Luulisi, ettei tarvi enää vuonna 2017 pyöritellä...


    • Anonyymi

      Itsellekin tuli yllätyksenä, että valoautomatiikkaa ei ole 2019 mallissa, viimeisestä vanhakoppaisten pakasta.
      1995 Fiat Unossakin se jo oli vakiovarusteena karvalakkimallissa...ja kaikissa sen jälkeen ostamissani autoissa. Mutta ei tässä, en osannut ostaessa edes kysyä, että onko valoautomatiikkaa... No tuli ostettua, tällä mennään, opetellaan homma silloin tällöin piipitystä kuuntelemalla.

      • Anonyymi

        Valoautomatiikka..? tarkoittaa sitä että valokytkimeen ei tarvitse koskea kuin korkeintaan pitkille vaihtaessa, joissain ei siihenkään kun tunnistaa vastaantulevan auton valot. Että Fiat unossa oli jo vuonna 1995..?. Ajoin tuossa jokin aika sitten uuden Hondan perässä, oli suht kirkas päivä ja ihmettelin kun aina peltoaukeilta tultiin metsäiselle osuudelle niin aina silloin Hondan takavalot syttyivät ja taas sammuivat kun metsäosuus loppui. Siinä oli varmaan sellainen toimiva valoautumatiikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valoautomatiikka..? tarkoittaa sitä että valokytkimeen ei tarvitse koskea kuin korkeintaan pitkille vaihtaessa, joissain ei siihenkään kun tunnistaa vastaantulevan auton valot. Että Fiat unossa oli jo vuonna 1995..?. Ajoin tuossa jokin aika sitten uuden Hondan perässä, oli suht kirkas päivä ja ihmettelin kun aina peltoaukeilta tultiin metsäiselle osuudelle niin aina silloin Hondan takavalot syttyivät ja taas sammuivat kun metsäosuus loppui. Siinä oli varmaan sellainen toimiva valoautumatiikka.

        No, kestää siinä kummitella valojen kanssa, eikös se kuiten ole tärkeintä, että on hyvät ajo-ominaisuudet, eikä ruostu ja on koko perheen "auto", kuten nämä maaseutu matkailuun suunitellut Renault "laatuautot", ainakin mainosten mukaan.
        Täytyy joskus tehdä profiili tutkielma Renault "laatuautojen" ostajista ja varsinkin uusien sellaisten, vanhojen renujen käyttö taasen voi joillekkin olla jännittävä harrastus, tuurillahan ne laivatkin seilaa. Joskus voi voittaa, toisinaan taas ei, vähän niiku veikkauksen peliautomaatti, eipä ole tainut kukaan niillä rikastua.
        Jos haluaa nopeasti köyhtyä kannattaa ostaa uusi Renault, tyyppikilpi kannattaa tarkastaa viimeistään 3-vuoden kuluttua, kun katsastaa ensikerran, on nimittäin käytetty apinoita kokoonpano tehtävissä ja tästä Renault saanut kuuluisan "laatuauton" maineen. Halpa Afrikkalainen työvoima takaa "laadun", että varmasti ikkunat valuvat ja on monenmoista omituisuutta sekä hienoutta, kaikki kuitenkin erittäin sivistyneesti ja elegantisti sommiteltuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kestää siinä kummitella valojen kanssa, eikös se kuiten ole tärkeintä, että on hyvät ajo-ominaisuudet, eikä ruostu ja on koko perheen "auto", kuten nämä maaseutu matkailuun suunitellut Renault "laatuautot", ainakin mainosten mukaan.
        Täytyy joskus tehdä profiili tutkielma Renault "laatuautojen" ostajista ja varsinkin uusien sellaisten, vanhojen renujen käyttö taasen voi joillekkin olla jännittävä harrastus, tuurillahan ne laivatkin seilaa. Joskus voi voittaa, toisinaan taas ei, vähän niiku veikkauksen peliautomaatti, eipä ole tainut kukaan niillä rikastua.
        Jos haluaa nopeasti köyhtyä kannattaa ostaa uusi Renault, tyyppikilpi kannattaa tarkastaa viimeistään 3-vuoden kuluttua, kun katsastaa ensikerran, on nimittäin käytetty apinoita kokoonpano tehtävissä ja tästä Renault saanut kuuluisan "laatuauton" maineen. Halpa Afrikkalainen työvoima takaa "laadun", että varmasti ikkunat valuvat ja on monenmoista omituisuutta sekä hienoutta, kaikki kuitenkin erittäin sivistyneesti ja elegantisti sommiteltuna.

        Essom paarin miäs se täällä taas esittelee perinne-ennakkoluulojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valoautomatiikka..? tarkoittaa sitä että valokytkimeen ei tarvitse koskea kuin korkeintaan pitkille vaihtaessa, joissain ei siihenkään kun tunnistaa vastaantulevan auton valot. Että Fiat unossa oli jo vuonna 1995..?. Ajoin tuossa jokin aika sitten uuden Hondan perässä, oli suht kirkas päivä ja ihmettelin kun aina peltoaukeilta tultiin metsäiselle osuudelle niin aina silloin Hondan takavalot syttyivät ja taas sammuivat kun metsäosuus loppui. Siinä oli varmaan sellainen toimiva valoautumatiikka.

        Sitä simppeleintä automatiikkaa tässä tarkoitetaan, sitä joka sytyttää ajovalot kun auton käynnistää ja sammuttaa kun auton sammuttaa. Sellainen automatiikka oli jo vuosimallin 1995 Unossa, mutta ei vuosimallin 2019 Clion loppuerä tarjousmallissa. Piipitystä kuuluu, jos valot unohtaa autoa sammuttaessa päälle, mutta jos niitä ei käynnistäessä taas huomaa laittaa päälle, niin vasta vastaantulijoiden valonvilauttelut toimivat silloin muistuttajana. No on niitä piipittäviä autoja ennenkin tullut nähtyä, mutta luulin kyseisen toiminnon jääneen vain museovirastolle toimitettaviin varaosiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä simppeleintä automatiikkaa tässä tarkoitetaan, sitä joka sytyttää ajovalot kun auton käynnistää ja sammuttaa kun auton sammuttaa. Sellainen automatiikka oli jo vuosimallin 1995 Unossa, mutta ei vuosimallin 2019 Clion loppuerä tarjousmallissa. Piipitystä kuuluu, jos valot unohtaa autoa sammuttaessa päälle, mutta jos niitä ei käynnistäessä taas huomaa laittaa päälle, niin vasta vastaantulijoiden valonvilauttelut toimivat silloin muistuttajana. No on niitä piipittäviä autoja ennenkin tullut nähtyä, mutta luulin kyseisen toiminnon jääneen vain museovirastolle toimitettaviin varaosiin.

        > jos niitä ei käynnistäessä taas huomaa laittaa päälle, niin vasta vastaantulijoiden valonvilauttelut toimivat silloin muistuttajana

        Itäautoissa ollaan ihan tuolla tasolla edelleen. Siis autot on. Kuskit ovat niin pahoin kehityksen kelkasta tippuneita, etteivät ota koppia valojen vilkauttelustakaan. Eli vailla takavaloja vetelevät niin kaatosateessa kuin pilkkopimeässäkin. Vai olisiko sittenkin sähkövika kyseessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kestää siinä kummitella valojen kanssa, eikös se kuiten ole tärkeintä, että on hyvät ajo-ominaisuudet, eikä ruostu ja on koko perheen "auto", kuten nämä maaseutu matkailuun suunitellut Renault "laatuautot", ainakin mainosten mukaan.
        Täytyy joskus tehdä profiili tutkielma Renault "laatuautojen" ostajista ja varsinkin uusien sellaisten, vanhojen renujen käyttö taasen voi joillekkin olla jännittävä harrastus, tuurillahan ne laivatkin seilaa. Joskus voi voittaa, toisinaan taas ei, vähän niiku veikkauksen peliautomaatti, eipä ole tainut kukaan niillä rikastua.
        Jos haluaa nopeasti köyhtyä kannattaa ostaa uusi Renault, tyyppikilpi kannattaa tarkastaa viimeistään 3-vuoden kuluttua, kun katsastaa ensikerran, on nimittäin käytetty apinoita kokoonpano tehtävissä ja tästä Renault saanut kuuluisan "laatuauton" maineen. Halpa Afrikkalainen työvoima takaa "laadun", että varmasti ikkunat valuvat ja on monenmoista omituisuutta sekä hienoutta, kaikki kuitenkin erittäin sivistyneesti ja elegantisti sommiteltuna.

        Tulipa köyhdyttyä nopeasti, 5,5 vuotta Clio meillä uudesta, arvonalennukseksi realisoitui 100€/kk.

        Passat sen sijaan oli vikatikki, arvonalennus 400€/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä simppeleintä automatiikkaa tässä tarkoitetaan, sitä joka sytyttää ajovalot kun auton käynnistää ja sammuttaa kun auton sammuttaa. Sellainen automatiikka oli jo vuosimallin 1995 Unossa, mutta ei vuosimallin 2019 Clion loppuerä tarjousmallissa. Piipitystä kuuluu, jos valot unohtaa autoa sammuttaessa päälle, mutta jos niitä ei käynnistäessä taas huomaa laittaa päälle, niin vasta vastaantulijoiden valonvilauttelut toimivat silloin muistuttajana. No on niitä piipittäviä autoja ennenkin tullut nähtyä, mutta luulin kyseisen toiminnon jääneen vain museovirastolle toimitettaviin varaosiin.

        Saab 99: ssä oli valoautomatiikka jo -75.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saab 99: ssä oli valoautomatiikka jo -75.

        Onkohan siihen jotain järkiselitystä, että "valot unohtui päälle" piipityssysteemiä käytetään vielä näinkin myöhäisissä vuosimalleissa. Onko se joku ranskalais-japanilainen tapa tehdä valoja, kun muisssa eurooppalaisissa ei taida enää olla piipittelijöitä vai onko?
        Saab oli edelläkävijä monessa asiassa, mutta tosiaan tuollainen valot automaattisesti sammuttava systeemi on ollut todella pitkään käytössä eurooppalaisissa autoissa, ehkä 10 vuotta Saabin jälkeen, mutta kauan kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe