Minulla on jo kissa ja ajattelin ostaa kaksi undulaattia. Voisiko undulaatit olla huoneessani, häkissä (tietysti päästäisin niitä häkistä ulos) koska en voisi päästää niitä muualle, mihin kissani voisi päästä. Tarviiko ne paljon tilaa vai riittääkö minun huoneeni niiden lentämiseen jne? En usko että voin tehdä kissastani "lintuystävällisen".
Apua? Undulaatti ja kissa.
4
386
Vastaukset
- tom-ja-jerry
Kissa on lihansyöjä ja pitäisi otuksia saaliseläiminään ja kyttäisi niitä vesi kielellä (olet ehkä huomannut, miten kissa suhtautuu ulkona näkemiinsä pikkulintuihin). Lisäksi kissan läsnäolo olisi linnuille jatkuva stressin aihe. En tiedä, millaisia kokemuksia joillakuilla mahtaa olla kissojen ja pikkulintujen yhteiselämästä, mutta näin yleisellä tasolla eläinten käyttäytymisestä päätellen sanoisin, että älä hanki niitä, ellet pysty pitämään niitä täysin erossa toisistaan.
- Vitt_
Mirti välillä niitä jolla ei oo mitään lemmikkiä tai kotia ennen kun ostat undulaatit
- Unohdintonmutvitt_
Mieti*
Jos siis sulla on jo kissa
- kokemuksia_
Mulla oli aikoinaan kolme undua ja yksi kissa. Kissa tuli pentuna ja pidin aluksi poissa huoneesta jossa undulaatit majailivat, mutta pari kertaa se sinne pääsi livahtamaan. Koskaan ei mitään kuitenkaan niille tehnyt olivat ne sitten häkissä tai vapaana ja lopulta siinä kävi niin että jonkilnaisia ystäviä niistä tuli. Toisinaan kun kissa makoili sohvalla saattoi joku unduista mennä siihen myös ja alkaa sukimaan nokkansa kanssa kisun turkkia samalla lailla kun toisen linnun sulkia.
En kuitenkaan suosittele päästämään samaan tilaan, vaikka meillä toimikin yhdessäelo niin ei välttämättä toimi teillä se on niin yksilöllistä miten kukin suhtautuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3811709Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334649Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2512817Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1442574- 1071643
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo14104140 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.207822- 82820
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv60728- 10718