tiilimäen nesteen pihasta ajo.

lea83

tiilimäen nesteen piha. ettekö te jo ole oppinut että sieltä pihasta tulevilla on väistämis velvollisuus. itse olen meinaan noin 100krt meinannnut vetää monen eri auton kylkeen ku sieltä pamautetaan ihan suoraan eteen. voin taata että joku kaunis kerta mä vielä tulen siitä kylkeen. :)

17

3369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hunajamies02

      anna mennä vaa kyll ne oppii kakarakki joskus

      • =))

        taitaisi olla jotain oppimista itselläkisin ...jos oman kostonhalusi vuoksi törmäilet. Tutustu nuoriin, niin huomaat, että sieltä läytää usein fiksumpaa ja älykkäämpää porukkaa kuin moni keski-ikäinen.


      • autokouluun
        =)) kirjoitti:

        taitaisi olla jotain oppimista itselläkisin ...jos oman kostonhalusi vuoksi törmäilet. Tutustu nuoriin, niin huomaat, että sieltä läytää usein fiksumpaa ja älykkäämpää porukkaa kuin moni keski-ikäinen.

        Eiks porilaisiakin koske ihan valtakunnalliset liikennesäännöt!?? Jos on fiksu niin osaa säännöt,eikä törttöile!Porin liikenteessä ajellena olen pannut merkille,että ei osata sääntöjä eikä joustavuutta!


    • RKM

      Kyllä nuoriso oppii kun isipapan mersu ruttaantuu
      voi tulla vaikeuksia saada auto persiin alle
      ja pitää kävellä snagarille.
      Ja Lea muista että panet rispaantuneet
      sukkikset jalkaan sitten ku rysäytät
      ettei tuu turhia silmäpakoja ja todellista vahinkoa.
      Vois sun iltas mennä pilalle kun surkutelisit sitä silmapakoa.

      • lea83

        ne silmä paot eti siinä vaiheessa haittaa ku tuodaan uus auto paikalle.


    • Porinpiru

      ...ajat sitä autoasi paremmin kuin tunnet yhdyssanat, välimerkit ja Isot AlkuKirjaimet.
      Tieliikennelakiakin voisi vähän lueskella.

      • minä

        vaikka minulleekin oikein kirjoitus tuotaa ylittepääsemättömiä onkelmia, on tieliikennelaki justiinsa aika yksiselitteinen. pihasta tuleva väistää. VaIKKa oikealta tulevilla on etu--ajo--oikeus, se ei koske jos tullaan pihasta ajoradalle. tilimäen netseen piha on piha ja sieltä tullaan tielle. Sieltä pihasta tuleva väistää.

        Terveesin: monta kertaa asian kans hermonsa menettäny


        viä kun osas kirjottaa


    • kaisa

      Sen verran puolustan tässä,että mullakin monia tuttuja jotka kiertää siellä ja suurin osa heistä väistääkin,mutta useimmiten esim. pikatieltä tulevat jäävät vaan siihen odottelemaan,että Kespalta tulevat ajavat ensin..vaikka pikatieltä tulevilla on etu-ajo-oikeus...

      • lea83

        pikatieltä meri.porin suunnasta tulevilla kaupungiin kääntyvillä on väistämis vervollisuus kespan pihasta vt2 lähteville ja oikealle keskustaan päin meneville koska molemmilla on kolmio. tällä nyt tarkoitan lähinnä sitä että kun tulee sairaalan suunnasta niin sieltä tullaan surutta eteen.


      • Suzie
        lea83 kirjoitti:

        pikatieltä meri.porin suunnasta tulevilla kaupungiin kääntyvillä on väistämis vervollisuus kespan pihasta vt2 lähteville ja oikealle keskustaan päin meneville koska molemmilla on kolmio. tällä nyt tarkoitan lähinnä sitä että kun tulee sairaalan suunnasta niin sieltä tullaan surutta eteen.

        Menit sitten kespan pihalta suoraan tai käännyt niin olet väistämisvelvollinen, sillä olet tulossa piha-alueelta.
        Aikoinaan siihen laitettiin kolmio, koska luultiin, että se jollain tapaa vielä selventäsi sitä tosiasiaa, että pihasta tultaessa pitää väistää muita...Ei näytä kuitenkaan olevan kovin järkevä ratkaisu, sillä nyt osa luulee, että kespan pihalta tulevat ovat samassa asemassa kuin meri-porin suunnasta tulevat.


      • minä
        Suzie kirjoitti:

        Menit sitten kespan pihalta suoraan tai käännyt niin olet väistämisvelvollinen, sillä olet tulossa piha-alueelta.
        Aikoinaan siihen laitettiin kolmio, koska luultiin, että se jollain tapaa vielä selventäsi sitä tosiasiaa, että pihasta tultaessa pitää väistää muita...Ei näytä kuitenkaan olevan kovin järkevä ratkaisu, sillä nyt osa luulee, että kespan pihalta tulevat ovat samassa asemassa kuin meri-porin suunnasta tulevat.

        Oikein. Kolmio meri-porin suunnasta ei todellakaan poista sitä tosiasiaa että kespalta tullessa ollaan tulossa pihalta ajoradalle.


      • kolmioita
        lea83 kirjoitti:

        pikatieltä meri.porin suunnasta tulevilla kaupungiin kääntyvillä on väistämis vervollisuus kespan pihasta vt2 lähteville ja oikealle keskustaan päin meneville koska molemmilla on kolmio. tällä nyt tarkoitan lähinnä sitä että kun tulee sairaalan suunnasta niin sieltä tullaan surutta eteen.

        siellä on, mut en suosittele tahallista kolaria,,,, ja jotkut tulevat yksityisalueelta. voi tulla ihmeellisiä tulkintoja. xv-750


      • Autoilija Porista
        minä kirjoitti:

        Oikein. Kolmio meri-porin suunnasta ei todellakaan poista sitä tosiasiaa että kespalta tullessa ollaan tulossa pihalta ajoradalle.

        Tästä asiasta on olemassa korkeimman oikeuden ennakkopäätös. Huoltoaseman piha on yleistä liikennealuetta ja rinnastetaan tiehen.
        Tuo ennakkopäätös annettiin jutussa, jossa joku ajoi moottorikelkalla jakajalle ja sai siitä sakot. En muista päätöksen numeroa, mutta kai se finlex:stä löytyy. Vai mikä se sivusto on, mistä näkee kaikki oikeuden päätökset?!?


      • Autoilija Porista kirjoitti:

        Tästä asiasta on olemassa korkeimman oikeuden ennakkopäätös. Huoltoaseman piha on yleistä liikennealuetta ja rinnastetaan tiehen.
        Tuo ennakkopäätös annettiin jutussa, jossa joku ajoi moottorikelkalla jakajalle ja sai siitä sakot. En muista päätöksen numeroa, mutta kai se finlex:stä löytyy. Vai mikä se sivusto on, mistä näkee kaikki oikeuden päätökset?!?

        yleinen alue ja yleinen tie on eriasiat.Se että aseman piha RINNASTETAAN tiehen tekee sen et siellä pihassa pitää väistää oikealta tulevaa, ja ilmeisesti myös sen et siellä ei saa ajaa rekisteröimättömillä vehkeillä.


      • Mia
        Autoilija Porista kirjoitti:

        Tästä asiasta on olemassa korkeimman oikeuden ennakkopäätös. Huoltoaseman piha on yleistä liikennealuetta ja rinnastetaan tiehen.
        Tuo ennakkopäätös annettiin jutussa, jossa joku ajoi moottorikelkalla jakajalle ja sai siitä sakot. En muista päätöksen numeroa, mutta kai se finlex:stä löytyy. Vai mikä se sivusto on, mistä näkee kaikki oikeuden päätökset?!?

        Eipä kuule koske tätä huoltoasemaa toi sun väite. On vähän eri juttu.


    • määsääjameijämummo

      ...käy kespalla? mä tuun ja hajotan teijän autosta tuulilasin.

    • ldbhb

      Ehkä Suomen paras risteys tienata hiukan taskurahaa, kun dorkat tulee sieltä kyllä vauhdilla eteen ihan uunoina. Joku kerta kyllä pitäs jonkun rysäyttää, jos vaikka osus näitten rumbailijoidenkin silmiin liikennesäännön poikasta aiheesta, miten piha-alueelta poistutaan..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe